Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
25/10 08:38
af Nickstar
Der spåes højere laksepriser til jul (link)
25/10 07:58
af Helge Larsen/PI-redaktør
Opkøb i Bakkafrost; (link)
25/10 07:57
af Helge Larsen/PI-redaktør
Godmorgen. :-)
24/10 15:49
af Nickstar
Man fristes meget til at købe Grieg nu.
24/10 15:42
af Helge Larsen/PI-redaktør
Grieg løber fra analytikerne. (link)
24/10 07:37
af Helge Larsen/PI-redaktør
God morgen. :-)
23/10 11:35
af Helge Larsen/PI-redaktør
Masser af laksesnak i vores facebookgruppe. Søg på laks i søgefeltet. (link)
23/10 11:34
af Helge Larsen/PI-redaktør
Laksechatten tilmelder man sig på her: (link)
23/10 11:33
af Helge Larsen/PI-redaktør
Min seneste analyse sektor analyse ligger her: (link)
21/10 16:09
af BENTBOSS
NRS atter i all time high !
21/10 13:36
af Standstill
Jeps. og lidt nyt. prisene for to til seks kilo er stabile eller stigende. (link)
21/10 10:20
af Nickstar
Forstå din strategi er køb på tilbagefald generelt på aktier, Helge?
21/10 10:18
af Nickstar
Skal lige forstå jer korrekt. når i sir tradet, så mener i køb og salg af aktierne, altså ik bare køb og behold?
21/10 10:13
af Helge Larsen/PI-redaktør
Bemærk at Nordea med jævne mellemrum gennem årene smider negative meddelelser ud. Det er en god købsmulighed. Bakkafrost er også en god købsmulighed på tilbagefald. Prøv at se grafen. Aktien kommer altid stærkt tilbage igen.
21/10 10:11
af Helge Larsen/PI-redaktør
Jeg har tradet mine lakseaktier. De har bare ligget og vokset sig fede gennem årene og kastet udbytte af sig samtidigt.
21/10 09:42
af Nickstar
Tak Standstill :)
21/10 09:40
af Standstill
Trading portefølje er 25%, men ingen regler uden undtagelser. Jeg har solgt lidt mere, men aldrig under 50 % i papirer jeg er lange i. Hvis der er momentum i aktierne er jeg også tilbageholdende. Kikker også TA og til sidst er det mavefornemmelse :)
21/10 09:39
af Nickstar
Og tak for deling, Helge. Du er en af årsagerne til jeg ik har solgt med tab i laks og gen (laksene er nu ml 8-13% plus) så tak for is.....i maven ;)
21/10 09:33
af Nickstar
lyder som en interessant strategi, som jeg nok ku passe mit temperament ;)
21/10 09:32
af Nickstar
Standstill må jeg spørge hvor stor en andel du har som langsigtet(grundportefølje) og hvor stor en andel som trading, i % ?
21/10 09:31
af Nickstar
Så det du sir Helge, er at du stadig mener man ka gå ind i laks på nuværende kurser?
21/10 09:11
af Helge Larsen/PI-redaktør
Bortset fra det. Alle selskaberne stiger her til morgen. :-)
21/10 09:06
af Helge Larsen/PI-redaktør
Det virker som en fornuftig strategi. :-)
21/10 08:59
af Standstill
det er også en fast del af min strategi med en grundportefølje og en traiding portefølje i de papirer jeg har. Sving porteføljen skærper sanserne :)
21/10 08:55
af Standstill
Tak for info :) det var netop Nordea der trak min beholdning ned og i og med jeg kom sent ind, fik jeg tab. Jeg købte op i stedet for at sælge og fik købt rigeligt, således at jeg nu kan afbalancere portefølje og tage lidt gevinst hjem.
21/10 08:52
af Helge Larsen/PI-redaktør
At der er lidt ekstar krudt i oktober end normalt skyldes i et vist omfang forwardkontrakterne for januar.
21/10 08:52
af Helge Larsen/PI-redaktør
I gennemsnit har alle lakseselskaberne på den norske børs steget 25% fra august til nytår i de seneste 4 år.
21/10 08:51
af Helge Larsen/PI-redaktør
I august kostede Nordea branchen et kurstab på 23 milliarder på en uge. Da deres forudsigelser ikke holdt stik rettede kurserne sig plus de normale stigninger.
21/10 08:49
af Helge Larsen/PI-redaktør
Udbudet bliver netop stramt pga de biologiske udfordringer. Især Bakka og Grieg vil profitere på dette. De har mere styr på de biologiske udfordringer.
21/10 08:48
af Standstill
Nu har jeg jo kun været med i laks fra i år, men er stigningerne på kurserne ikke startet en måned "for tidligt" ?
21/10 08:47
af Helge Larsen/PI-redaktør
Ja..Det koster. Opvejes så har de meget højere priser.
21/10 08:45
af Standstill
21/10 08:45
af Standstill
i følge nye beregninger, har kommet frem til at de reelle kostnadene på lus mest sannsynlig er ti milliarder kroner og ikke fem som det har vært snakk om lenge.
21/10 08:44
af Helge Larsen/PI-redaktør
Skal der tages gevinster må det være i sommeren 2017, hvor vi har et overblik over, hvor meget Chile har fået styr på situationen efter algeopblomstringen.
21/10 08:44
af Standstill
Godmorgen :)
21/10 08:41
af Helge Larsen/PI-redaktør
Med hensyn til kontraktpriserne for 2017 er de meget højere end de priserne selskaberne i snit af opnået her i 2016.
21/10 08:40
af Helge Larsen/PI-redaktør
Hvorfor tage gevinst hjem.Stigningerne i kurserne er størst nov/dec. P/E værdierne er rimelige - især forward 2017. De fleste af selskaberne giver også flotte udbytter.
21/10 08:32
af Nickstar
Og der er jeg også enig ;)
20/10 21:36
af Standstill
There's no single best way to invest – different styles suit different managers. Holding your shares forever is all very well but particular stocks can get very expensive and sometimes it's better to bank the profit and use the money to buy something else, which may at the time be a better investment, if not always a better company.
20/10 21:04
af Standstill
ja så er man i gang og skulle det falde tilbage er det bare at købe op indtil kassen er tom :) eller bunden er nået.
20/10 20:51
af Nickstar
Så dit forslag med frimærke lige nu, er nok en ganske fin strategi :)
20/10 20:50
af Nickstar
Men selvom Salm og Leroy muligvis nedjusterer, ka der stadig være potentiale i aktien, tænker jeg. MHG faldt ved nedjustering, men har hentet en del af faldet. omvendt så er spørgsmålet om GSF og NRS fortsat vil stige, eller der kommer en mindre korrigering efter så flotte stigninger. Eller hva tænker du Standstill?
20/10 20:46
af Nickstar
Tak Standstill :) det er også en interessant strategi.
20/10 20:24
af Standstill
Rex. Hvis jeg kikker på hvilke af fiskeaktierne der rent faktisk kan vækste i 2017 og ikke kun tjene på højere kg pris, men vækste på øget mængde fisk, har jeg kun viden om to af selskaberne der rent faktisk har fået nye licenser i 2017. Det er GSF og NRS. SALM og LSG kommer måske til at nedjustere fiskemængde ligesom MHG lige har gjort. Det er næppe tilfældigt at GSF og NRS er i ATH. Købe dem nu ? Et frimærke ja
20/10 20:09
af Standstill
Nickstar. Noget af min strategi er at have en grundbeholdning i alle 8 fiskeaktier og en procentdel jeg handler med, hvilket specielt er godt når markedet er sidelæns. Køber på fald også selv om jeg har solgt lavere. Det er mere held end forstand at ramme top og bund, men ind imellem lykkedes det da :). Sprede køb og salg over flere dage. Følge nyhedsstrømmen. Holde fast i strategi.
20/10 20:04
af rex pacis
jeg er blevet spurgt om hvilket lakse-selskab som er bedst at købe nu, så jeg vil gerne lige høre, hvilket ville I vælge?
20/10 17:56
af Martin727
Jeg tog også lidt gevinst hjem i går :)
20/10 17:24
af Nickstar
Sådan standstill:) køber du op i an det eller hva din strategi? ;)
20/10 16:52
af Standstill
og det har jeg så gjort i scottish, købte på 7,03 og solgte i dag på 9,76, Plus 38% :) og jeg ved godt den var i 10,30 i dag :)
20/10 16:47
af Standstill
Eller tage noget gevinst hjem :)
Nyeste Først- Ældste Først   Side 154/178