Laks
Aktiesnakken
NOVO
TESLA
Genmab
Ennogie
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
Zealand Pharma
Amerikanske aktier
Grønne Aktier
Hansa Biopharma
Chemometec
Smallcap og First North aktier
Shipping
Laks
OLIE OG GAS
Vestas
AI/Kunstig intelligens
BITCOIN
Embla Medical
Forsvarsaktier
|
|
20/10 15:59 af Nickstar |
man er fristet til at købe mere laks :)
|
|
|
20/10 15:38 af Standstill |
SEB har ellers oppgradert Marine Harvest til kjøp fra hold, ifølge Bloomberg News.
|
|
|
20/10 15:36 af Standstill |
|
|
|
20/10 15:36 af Standstill |
Ser stor oppside i laks
|
|
|
20/10 12:52 af Nickstar |
Scottish rykker også godt idag, og har i det hele taget steget meget den sidste tid.
|
|
|
20/10 12:19 af Nickstar |
rekord
|
|
|
20/10 12:17 af Nickstar |
og mon ik den fortsætter med at slå rekort?
|
|
|
20/10 10:22 af BENTBOSS |
NRS i all time high ! Købte aktien onsd.
|
|
|
20/10 08:27 af Nickstar |
den sku ha været på fing chatten!
|
|
|
20/10 08:27 af Nickstar |
Spørgsmålet er hvor længe shorterne ka holde kursen så langt nede?
|
|
|
19/10 21:16 af nik_hs1990 |
Det fortsætter opad. Forrygende simpelthen.
|
|
|
19/10 13:53 af Nickstar |
|
|
|
19/10 13:53 af Nickstar |
Man ka kun bli glad for lakseaktier for tiden :)
|
|
|
19/10 11:43 af Standstill |
Prisen på fersk laks er 38,5 % over samme uge (41) 2015, mens prisen på frossen laks er oppe med 41,8 % (link)
|
|
|
19/10 10:20 af rex pacis |
Beløb har kun relevans i f.h.t. hvor mange aktier man kan købe uden kurtagen bliver for høj. For 60.000 ville jeg nok købe 2 aktier, eventuelt 3.
|
|
19/10 09:48 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Hvis der er nogen som er nervøse for deres lakseaktier på den lange bane så læs med her:(link)
|
|
|
19/10 09:45 af BENTBOSS |
Tak :)
|
|
19/10 09:39 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Læs evt. min analyse her. PS: Husk at vi helst ikke nævner beløb her på PI. :-)
|
|
|
19/10 09:29 af BENTBOSS |
Agter at gå i laks igen: Hvilken skal jeg købe.60.000 D.kr.. På forhånd tak.
|
|
19/10 07:51 af SimonFrandsen |
Herlig lakse måned :-) Jeg solgte Scottish i går med gevinst ligger nu i Bakkafrost og Grieg. Overvejer Lerøy Seafood, men vil heller ikke blive for eksponeret mod laks da min position i Bakkafro
st er ret stor
|
|
|
18/10 12:24 af nicolaitottrup |
Som Helge skriver tidligere i chatten, så er der en tendens til faldende kurser i januar. Jeg har selv tænkt det samme. Overvejer dog at gå ind i Bakka eller MH
|
|
|
18/10 11:07 af Nickstar |
Vil i mene det stadig er et godt suppleringsniveau på bakka, grieg, salmar og evt andre selskaber ? Det ser jo ud til at sektoren vil gøre det ganske godt det næste lange stykke tid.
|
|
18/10 09:42 af Helge Larsen/PI-redaktør |
"Alsaker er ikke bekymret for verken laksepris eller inntjening i årene som kommer.
– Det blir gode tider så langt øyet kan se, sier han.
Alsaker har en ukomplisert tilnærming til sitt arbeid og verdiskaping.
– Vi tenker enkelt. Å produsere laks er en enkel greie. Når du tenker enkelt, er det vanskelig å gjøre feil. Tenker du komplisert, er det enkelt å gjøre feil, sier han til DN".(link)
|
|
|
18/10 09:11 af Ulmeister1 |
Laks fortsætter ufortrødent op. Grieg er steget mere end 50 % på to måneder. Man skal nærmest takke Nordea for at give så gode købsmuligheder i august :)
|
|
| ||
|
17/10 13:33 af Helge Larsen/PI-redaktør |
|
|
17/10 12:58 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Først og fremmest gennem opkøb. Læs om selskabet i min analyse. (link)
|
|
|
17/10 12:08 af creeco |
hvordan formåede nrs at løfte deres indtjening så eksponentielt for fem år siden var kursen jo 30
gange lavere
|
|
|
17/10 12:07 af creeco |
32% mod 150% det er jo helt vildt så stor forskel der er
|
|
|
17/10 12:06 af creeco |
ærgeligt jeg købte bakka istedet for et år siden
|
|
|
17/10 12:06 af creeco |
Der er fart på nrs..
|
|
17/10 11:12 af Helge Larsen/PI-redaktør |
|
|
17/10 11:12 af Helge Larsen/PI-redaktør |
|
|
17/10 11:09 af Helge Larsen/PI-redaktør |
|
|
17/10 11:08 af Helge Larsen/PI-redaktør |
|
|
|
17/10 11:00 af Nickstar |
Du har en poite der, jeg ik lige havde tænkt på Helge. Tak for input :)
|
|
17/10 09:53 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Nickstar..Priserne falder godt nok i januar, men så kommer regnskaberne i februar og derefter prisstigninger op til påsken. Kan ikke se hvorfor man skal bruge
kurtagekroner på sådant kort sving.
|
|
17/10 09:49 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Vi kan se at de øvrige selskaber stiger på guidingen.
|
|
17/10 09:33 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det lavere slagtevolumen betyder så lavere udbud og dermed højere priser på markedet.
|
|
17/10 09:32 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Marine Harvest guider som ventet med lavere slagtevolumen. Forstår ikke at dette kommer bag på markedet.
|
|
|
17/10 09:25 af Nickstar |
jeg har desuden et realiseret tab på rigtig mange penge, så gevinster er skattefrie for min del
|
|
|
17/10 09:20 af Nickstar |
Helge, stiger priserne på laks ik op til nytår og dermed kurserne? og falder kg prisen ik efter nytår da efterspørgslen falder lidt, for igen at stige til foråret. og dermed påvirke kursen.
|
|
|
17/10 09:03 af Ulmeister1 |
Marine ned 5 % ovenpå regnskab. Spændende hvordan de øvrige klarer sig. Uanset hvad har jeg ingen planer om at reducere på denne side af nytår. Reducering efter nytår er ikke med min gode vilje, men det er nødvendigt at fjerne lidt risiko med et foranstående huskøb.
|
|
17/10 08:34 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Guiding fra MHG: (link)
|
|
17/10 07:05 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Efter min mening duer det ikke at svingtrade i laksesektoren. Det er køb og hold fra min side.
|
|
17/10 07:02 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Hvis du har gevinst på dine lakseaktier nu, så skal du betale skatten allerede i h1 2017, hvis du sælger før nytår.
|
|
17/10 07:01 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Hvorfor sælge i november?
|
|
17/10 07:01 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Nickstar..Hvornår har vi lavsæson og højsæson i det nye år?.
|
|
|
16/10 21:57 af Nickstar |
Standstill, hva tænker du mht til lakseaktierne? Jeg tænker at Sælge i nov/dec, og så evt købe op igen når lavsæsonen sætter ind i det nye år, som jeg har forstået det. Og så vente til højsæsonen :)
|
|
|
16/10 21:46 af Nickstar |
Det tegner godt :) det lugter lidt af særdeles gode regnskaber, og vel også opjust
eringer?
|
|
|
16/10 18:54 af Standstill |
Vigtige datoer:
Marine Harvest Q3 - 2-11-2016
Bakkafrost Q3 - 8-11-2016
Norway Q3 - 9-11-2016
Austevoll Q3 - 10-11-2016
Grieg Q3 - 10-11-2016
Lerøy Q3 - 10-11-2016
Salmar Q3 - 15-11-2016
Scottish Q3 - 23-11-2016
|
