Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
20/10 15:59
af Nickstar
man er fristet til at købe mere laks :)
20/10 15:38
af Standstill
SEB har ellers oppgradert Marine Harvest til kjøp fra hold, ifølge Bloomberg News.
20/10 15:36
af Standstill
20/10 15:36
af Standstill
Ser stor oppside i laks
20/10 12:52
af Nickstar
Scottish rykker også godt idag, og har i det hele taget steget meget den sidste tid.
20/10 12:19
af Nickstar
rekord
20/10 12:17
af Nickstar
og mon ik den fortsætter med at slå rekort?
20/10 10:22
af BENTBOSS
NRS i all time high ! Købte aktien onsd.
20/10 08:27
af Nickstar
den sku ha været på fing chatten!
20/10 08:27
af Nickstar
Spørgsmålet er hvor længe shorterne ka holde kursen så langt nede?
19/10 21:16
af nik_hs1990
Det fortsætter opad. Forrygende simpelthen.
19/10 13:53
af Nickstar
19/10 13:53
af Nickstar
Man ka kun bli glad for lakseaktier for tiden :)
19/10 11:43
af Standstill
Prisen på fersk laks er 38,5 % over samme uge (41) 2015, mens prisen på frossen laks er oppe med 41,8 % (link)
19/10 10:20
af rex pacis
Beløb har kun relevans i f.h.t. hvor mange aktier man kan købe uden kurtagen bliver for høj. For 60.000 ville jeg nok købe 2 aktier, eventuelt 3.
19/10 09:48
af Helge Larsen/PI-redaktør
Hvis der er nogen som er nervøse for deres lakseaktier på den lange bane så læs med her:(link)
19/10 09:45
af BENTBOSS
Tak :)
19/10 09:39
af Helge Larsen/PI-redaktør
Læs evt. min analyse her. PS: Husk at vi helst ikke nævner beløb her på PI. :-)
19/10 09:29
af BENTBOSS
Agter at gå i laks igen: Hvilken skal jeg købe.60.000 D.kr.. På forhånd tak.
19/10 07:51
af SimonFrandsen
Herlig lakse måned :-) Jeg solgte Scottish i går med gevinst ligger nu i Bakkafrost og Grieg. Overvejer Lerøy Seafood, men vil heller ikke blive for eksponeret mod laks da min position i Bakkafro st er ret stor
18/10 12:24
af nicolaitottrup
Som Helge skriver tidligere i chatten, så er der en tendens til faldende kurser i januar. Jeg har selv tænkt det samme. Overvejer dog at gå ind i Bakka eller MH
18/10 11:07
af Nickstar
Vil i mene det stadig er et godt suppleringsniveau på bakka, grieg, salmar og evt andre selskaber ? Det ser jo ud til at sektoren vil gøre det ganske godt det næste lange stykke tid.
18/10 09:42
af Helge Larsen/PI-redaktør
"Alsaker er ikke bekymret for verken laksepris eller inntjening i årene som kommer. – Det blir gode tider så langt øyet kan se, sier han. Alsaker har en ukomplisert tilnærming til sitt arbeid og verdiskaping. – Vi tenker enkelt. Å produsere laks er en enkel greie. Når du tenker enkelt, er det vanskelig å gjøre feil. Tenker du komplisert, er det enkelt å gjøre feil, sier han til DN".(link)
18/10 09:11
af Ulmeister1
Laks fortsætter ufortrødent op. Grieg er steget mere end 50 % på to måneder. Man skal nærmest takke Nordea for at give så gode købsmuligheder i august :)
17/10 13:33
af Helge Larsen/PI-redaktør
17/10 12:58
af Helge Larsen/PI-redaktør
Først og fremmest gennem opkøb. Læs om selskabet i min analyse. (link)
17/10 12:08
af creeco
hvordan formåede nrs at løfte deres indtjening så eksponentielt for fem år siden var kursen jo 30 gange lavere
17/10 12:07
af creeco
32% mod 150% det er jo helt vildt så stor forskel der er
17/10 12:06
af creeco
ærgeligt jeg købte bakka istedet for et år siden
17/10 12:06
af creeco
Der er fart på nrs..
17/10 11:12
af Helge Larsen/PI-redaktør
17/10 11:12
af Helge Larsen/PI-redaktør
17/10 11:09
af Helge Larsen/PI-redaktør
17/10 11:08
af Helge Larsen/PI-redaktør
17/10 11:00
af Nickstar
Du har en poite der, jeg ik lige havde tænkt på Helge. Tak for input :)
17/10 09:53
af Helge Larsen/PI-redaktør
Nickstar..Priserne falder godt nok i januar, men så kommer regnskaberne i februar og derefter prisstigninger op til påsken. Kan ikke se hvorfor man skal bruge kurtagekroner på sådant kort sving.
17/10 09:49
af Helge Larsen/PI-redaktør
Vi kan se at de øvrige selskaber stiger på guidingen.
17/10 09:33
af Helge Larsen/PI-redaktør
Det lavere slagtevolumen betyder så lavere udbud og dermed højere priser på markedet.
17/10 09:32
af Helge Larsen/PI-redaktør
Marine Harvest guider som ventet med lavere slagtevolumen. Forstår ikke at dette kommer bag på markedet.
17/10 09:25
af Nickstar
jeg har desuden et realiseret tab på rigtig mange penge, så gevinster er skattefrie for min del
17/10 09:20
af Nickstar
Helge, stiger priserne på laks ik op til nytår og dermed kurserne? og falder kg prisen ik efter nytår da efterspørgslen falder lidt, for igen at stige til foråret. og dermed påvirke kursen.
17/10 09:03
af Ulmeister1
Marine ned 5 % ovenpå regnskab. Spændende hvordan de øvrige klarer sig. Uanset hvad har jeg ingen planer om at reducere på denne side af nytår. Reducering efter nytår er ikke med min gode vilje, men det er nødvendigt at fjerne lidt risiko med et foranstående huskøb.
17/10 08:34
af Helge Larsen/PI-redaktør
Guiding fra MHG: (link)
17/10 07:05
af Helge Larsen/PI-redaktør
Efter min mening duer det ikke at svingtrade i laksesektoren. Det er køb og hold fra min side.
17/10 07:02
af Helge Larsen/PI-redaktør
Hvis du har gevinst på dine lakseaktier nu, så skal du betale skatten allerede i h1 2017, hvis du sælger før nytår.
17/10 07:01
af Helge Larsen/PI-redaktør
Hvorfor sælge i november?
17/10 07:01
af Helge Larsen/PI-redaktør
Nickstar..Hvornår har vi lavsæson og højsæson i det nye år?.
16/10 21:57
af Nickstar
Standstill, hva tænker du mht til lakseaktierne? Jeg tænker at Sælge i nov/dec, og så evt købe op igen når lavsæsonen sætter ind i det nye år, som jeg har forstået det. Og så vente til højsæsonen :)
16/10 21:46
af Nickstar
Det tegner godt :) det lugter lidt af særdeles gode regnskaber, og vel også opjust eringer?
16/10 18:54
af Standstill
Vigtige datoer: Marine Harvest Q3 - 2-11-2016 Bakkafrost Q3 - 8-11-2016 Norway Q3 - 9-11-2016 Austevoll Q3 - 10-11-2016 Grieg Q3 - 10-11-2016 Lerøy Q3 - 10-11-2016 Salmar Q3 - 15-11-2016 Scottish Q3 - 23-11-2016
Nyeste Først- Ældste Først   Side 155/178