Laks
Aktiesnakken
NOVO
TESLA
Genmab
Ennogie
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
Hansa Biopharma
Chemometec
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Zealand Pharma
Amerikanske aktier
Shipping
Laks
OLIE OG GAS
Vestas
AI/Kunstig intelligens
BITCOIN
Embla Medical
Forsvarsaktier
|
|
22/9 18:29 af rex pacis |
Desuden betaler du nu 0,5% i valuta-spread, med valutakonti betaler du kun 0,15% i spread!
|
|
|
22/9 18:29 af rex pacis |
ok, det forklarer det. Med valutakonti kan du undgå at veksle efter et salg og købe noget nyt i samme valuta = intet vekselgebyr. F.eks. har jeg p.t. en større sum SEK efter salget af Arcam, og nu venter jeg på at SEK kommer lidt op igen
|
|
|
22/9 18:27 af Standstill |
nej men overvejer det
|
|
|
22/9 18:26 af rex pacis |
har du valutakonti?
|
|
|
22/9 18:26 af Standstill |
det passer med 39 nok og pga svingende kurs er der nogle øres forskel på kurtage. Nota viser ikke 39 NOK med prisen i dk
|
|
|
22/9 18:23 af rex pacis |
ikke noget i DKK for at købe i Oslo
|
|
|
22/9 18:23 af rex pacis |
måske har jeg misforstået det. Jeg ville betale 39 NOK eller 0,05% hvis jeg handlede 40 gange/mrd.
|
|
|
22/9 18:22 af Standstill |
Jeg ved ikke om min kurtage ændrer sig, kan bare se på notaer at kurtage ligger på 31 dk og nogle ører for laks.
|
|
|
22/9 18:19 af rex pacis |
kronekursen*
|
|
|
22/9 18:19 af rex pacis |
greeco, når NOK er dyr betaler du også mere i skat som dansk skattepligtig. Så det er kun fordi du veksler med det samme, at det ka betale sig at sælge på baggrund af kursen
|
|
|
22/9 18:17 af rex pacis |
vi bruger samme mægler, men jeg handler under 20 gange/mrd.
|
|
|
22/9 18:15 af Standstill |
Nordnet-Wintrade. 31 dk i min kurtage og ellers 0,05 % for laks. det sidste fordi jeg har + 40 handler pr måned ellers 0,75 eller 0,1
|
|
|
22/9 18:13 af Ulmeister1 |
Bevares, men det er efter min mening stadigvæk så få omkostninger, at det ikke skal afskrække en fra at sprede. Jeg har selv en tommelfingerregel om, at omkostninger ikke må overstige 1 %, medmindre der er tale om frimærker :)
|
|
|
22/9 18:04 af rex pacis |
og så er 0,2% mindre end 0,6% :)
|
|
|
22/9 18:03 af rex pacis |
det ville stadig blive til en god sjat penge. Austevoll er jeg også glad for
|
|
|
22/9 18:01 af Ulmeister1 |
Handler du for 20.000 kr, så har du tjent både købs- og salgskurtage hjem ved 0,6 %. Det er da ikke galt for at kunne sprede sig over flere aktier. Men Grieg, Bakka, Salmar og Austevoll er dem jeg har største fidus til. Grieg ligger dog tæt på ATH, men jeg mener, at der fortsat er meget at komme efter i den.
|
|
|
22/9 17:22 af rex pacis |
Det med at sprede sig.... Jeg betaler 59 NOK i min. kurtage, og ellers 1 promille. Derfor skal jeg købe for 59000 NOK eller mere for at betale mindst muligt i kurtage. Da jeg samtidigt ikke vil allokere mere end 20% (og det er højt sat, har p.t. under 10%) af min kapital i laks, kræver det en ikke helt lille formue at købe 7-8 lakseaktier.
|
|
|
22/9 14:28 af Standstill |
Velbekomme (link)
|
|
|
22/9 13:45 af Nickstar |
Sød musik i mine ører :)
|
|
22/9 13:23 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Jeg har Bakka, Griegh og Salmar som toppick nu.
|
|
|
22/9 13:09 af Nickstar |
læs evt Helges analyser, hvis du ik allerede har læst dem
|
|
|
22/9 13:09 af Nickstar |
Jeg tror også du ville gardere dig bedst ved at sprede dine investeringer på flere af dem.
|
|
|
22/9 13:04 af Standstill |
Austevoll er 12,5% tilbage fra toppen den 25-5-2016 det kunne være en mulighed
|
|
|
22/9 12:58 af Standstill |
Meget svært at pege en aktie ud. Udeluk Scottish, så er der 7 tilbage. Finde en terning med 7 sider :-) ryst den og køb det den lander på :-). Lidt mere seriøst, køb lidt af dem alle sammen.
|
|
| ||
|
|
22/9 12:51 af Nickstar |
Nik, hva tænker du om Scottisch? Den er dykket meget, købte en lille del, og minus 30% på den.
|
|
|
22/9 12:48 af nik_hs1990 |
jeg er bred i sektoren, da det er svært at ramme vinderen. Men alle ved jo at elefanter spurter ikke og Marine Harvest er den store dreng i klassen, hvor Scottisch Salmon er en beskeden størrelse med en market cap på 1,2 miliarder.
|
|
22/9 12:40 af JonSnow |
Hvis i skulle anbefale en lakseaktie med størst vækstpotentiale, hvilken ville i så anbefale? Jeg har besluttet mig for at sælge novo og købe laks
|
|
|
22/9 12:35 af Nickstar |
Bakka har været endnu længere oppe, 14% ca
|
|
|
22/9 12:35 af creeco |
Jo bestemt, hvis de falder igen er jeg også klar på købsknappen
|
|
|
22/9 12:34 af Nickstar |
ATH i eks Salmar er stadig 10% højere end nuværende lag. Mon ik vi kommer derop igen nu vi går bedre tider i møde?
|
|
|
22/9 12:33 af Standstill |
Jeg tror der er mulighed for betydeligt højere kurser i laks. 1. Hvis de får styr på lus er der 5 milliarder i omkostninger at hente hjem. 2. der kan blive langt større efterspørgsel hvis markederne bliver udvidet. 3. Sydamerika er bagefter pga alger og fiskedød, dvs at udbud er mindre end efterspørgsel. 4. Kg pris er langt over 2015. 5. De bruger mindre kemi og mere mekanisk aflusning. Kg pris bliver helt afgørende for Q3 og Q4, at sælge fiskene er den nemme del.
|
|
|
22/9 12:29 af Standstill |
Tak tak Resten beholder jeg og er klar til opkøb hvis de falder igen
|
|
|
22/9 12:28 af creeco |
stærkt :)
|
|
|
22/9 12:26 af Standstill |
Så er der reduceret i Grieg, Norway og Salmar med et snit på plus 10,2%. Kun tab i Scottish og Austevoll lige nu.
Nu er der balance igen og jeg har købt "to the sleeping point" hvilket altid er det rigtige uanset hvad der sker med kurser synes jeg.
|
|
|
22/9 12:22 af creeco |
Den burde aldrig have været faldet
|
|
|
22/9 12:22 af creeco |
Ja den vil være god mange år endnu er mit bud
|
|
|
22/9 12:21 af Nickstar |
mener du stadig alibaba er go creeco? den er steget meget de seneste måneder
|
|
|
22/9 11:58 af Standstill |
Jeps og tak, vender tilbage når jeg har handlet lidt :-)
|
|
|
22/9 11:58 af creeco |
Pengene skal ind i Alibaba, Tradedesk og adobe
|
|
|
22/9 11:56 af creeco |
spørg bare seadrill og fred olsen aktionærer haha
|
|
|
22/9 11:56 af creeco |
Hellere for tidligt end for sent
|
|
|
22/9 11:56 af creeco |
Sådan er det jo altid.
|
|
|
22/9 11:55 af Standstill |
ok jeg spørger fordi jeg selv er i tvivl, har købt op af flere gange mens de faldt og har lidt meget lige nu. Ikke alle er i plus men kunne godt reducere lidt med gevinst. Det er bare ærgelidt at sælge for tidligt.
|
|
|
22/9 11:52 af creeco |
(rettelse,
det ligner)
|
|
|
22/9 11:51 af creeco |
Desuden stiger NOK også kraftigt idag så det er den perfekte dag til at skære ned :)
|
|
|
22/9 11:49 af creeco |
Det er en afbalancering, jeg tror ikke at laks har et større potentiale end andre sektorer i disse niveauer
|
|
|
22/9 11:43 af Standstill |
Creeco. Hvis du mener laksekorrektion er ovre var det så ikke bedre at beholde, men det er måske en afbalancering du har lavet.
|
|
|
22/9 11:31 af Nickstar |
Godt gået creeco :)
|
|
|
22/9 11:26 af creeco |
Men var også meget kraftigt eksponeret, med masser laks til den korte PF.
|
|
|
22/9 11:25 af creeco |
Reduceret en del idag.
|
