Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
30/9 09:28
af Helge Larsen/PI-redaktør
Grieg: (link)
29/9 18:02
af Standstill
29/9 12:14
af Standstill
I uge 38 er eksport pris steget med 1,1% og det der er rigtig interessant er at det er sket samtidig med at eksport volumen er øget fra 18.559 tons til 19.576 tons i uge 38. Prisen er nu 28,5 % højere end uge 38 2015. I 2014 og 2015 var prisudvikling nogenlunde flad herfra og til omkring uge 42 for så at stige kraftigt resten af året. Skulle der komme tilbagefald i aktie kurser den næste måned er jeg køber i håb om at historien gentager sig fra uge 42 og frem med stigende kg pris og kurser
29/9 08:17
af Nickstar
Tiden må vist være kommet til solide laksestigninger med alle de gode nyheder :)
28/9 18:04
af Ulmeister1
Danske Bank har godt nok også haft nogle lave kursmål på sektoren. De hæver bl.a. kursmål på SSC fra 8 til 10,4, hvilket kan være forklaringen på dagens stigning.
28/9 17:56
af Ulmeister1
Dejlig dag for laksen og Grieg i ATH luk, og festen er langt fra slut :)
28/9 16:56
af Helge Larsen/PI-redaktør
28/9 15:25
af Molira
Ok, tak :)
28/9 14:56
af Nickstar
Nordea Norge kom med salg/hold/køb anbefalinger igår. det gav lidt dyk. De ville nok bare billigt ind i laksene ;)
28/9 14:53
af Nickstar
Det har været lavsæson indtil nu, og er iflg Helge bare bølgeskvulp. Der er kommet gode nyheder idag, se Helges link :)
28/9 14:46
af Molira
Hvorfor går det ikke godt med kursen på Salmar?
28/9 14:44
af Nickstar
og godt fisket Jacob :)
28/9 14:44
af Nickstar
ja, så li den fik et godt nøk op. hva skyldes det mon?
28/9 14:10
af JacobP.
Ja ikke dårligt.Fik samlet en pæn portion Scottish op i 7.10.....Ser fint ud ,.ihvertfald i dag..:-)
28/9 11:09
af Nickstar
Så det dejligt X 2 ;)
28/9 10:55
af Helge Larsen/PI-redaktør
Denne her er også dejlig: (link)
28/9 10:15
af Nickstar
Dejligt :)
28/9 09:04
af Helge Larsen/PI-redaktør
Lakseprisen stiger: (link)
27/9 14:01
af creeco
den er god at svinge i
27/9 14:01
af creeco
købt nogle lerøy tilbage her
27/9 13:55
af Standstill
Som jeg har forstået det har forwardpriser i år i mange tilfælde været lavere end spotpriser. Hvis forwardpriser for 2017 allerede nu er højere end i år tegner det vel godt for fremtidige kvartals rapporter selv om det modsatte skulle ske at spot bliver lavere end forward. Hvor stor en del af total volume bliver solgt på forward priser ? Ved du det Helge ?
27/9 13:44
af Helge Larsen/PI-redaktør
Det her er bare skvulp. Forwardpriserne er langt bedre end samme periode sidste år.
27/9 13:42
af Helge Larsen/PI-redaktør
Nickstar. Jeg har dem alle sammen, men flest griegh og Bakkafrost. Salmar er nr. 3.
27/9 13:40
af Nickstar
Vi har masser af is i maven, så ska der nok være en gevinst senere på året :)
27/9 13:16
af Standstill
Udmeldingen fra ..... er også mega uheldig fordi markedet både i går og i dag er surt i forvejen. US peger dog op til åbning og laks er da lige nu væk fra bunden i dag
27/9 13:04
af Standstill
Nick. Skal vi ikke bare have is i maven o g holde fast ? Min plan i dag er at vente til 16:15 og købe flere hvis de ender på dagens laveste niveau. Købte i går og det var for tidligt, faldt også efter jeg købte i går. Derfor vil jeg se det an til ligefør lukketid
27/9 12:51
af Nickstar
Standstill
27/9 12:51
af Nickstar
Stabdstill : vi er i samme båd, var li kommet i lille plus og så i minus igen :(
27/9 12:51
af Nickstar
Forstår heller ik de ka have så meget indflydelse på kursen
27/9 12:29
af Standstill
Ja det er nemt at gennemskue hvad "kolbøtten griskefarm" laver. Undskyld kunne ikke dy mig men er lidt træt af lige at have arbejdet mig op og så kommer det her.
27/9 12:13
af nik_hs1990
Nordea skal bare have kurtage kroner i kassen. Så nemt at gennemskue. De får ikke mig med på købs/salgs bølgen. Jeg er lang i laks.
27/9 08:44
af Nickstar
Du har vel også Salmar, som du skrev forleden?
27/9 08:26
af Helge Larsen/PI-redaktør
Mine toppicks er de samme som som Nordeas. Nemlig Bakka og Grieg. Det meldte jeg ud i min analyseopdatering efter kvartalsregnskaberne.
27/9 08:16
af Helge Larsen/PI-redaktør
Utroligt at Nordea kan styre kurserne i sektoren så meget.
26/9 17:34
af Ulmeister1
Ja, de fik en god snitter. Nordea ude med kursmål på 210. Grieg er omvendt kun 0,50 NOK fra lukkerekord. Jeg skal hverken købe eller sælge mere laks, så jeg læner mig tilbage og venter på bedre tider.
26/9 15:05
af Nickstar
Salmar får godt nok stryg idag
26/9 11:33
af Nickstar
Nordeas ve l at mærke :)
26/9 11:22
af Nickstar
Hva sir du til deres købs/hold/salgs anbefalinger, Helge?
26/9 11:20
af Nickstar
24/9 16:55
af rex pacis
Man skal altid være opmærksom på sine konti, men en fordel ved valutakonti er også at hvis man alligevel sidder med gearing kan man købe for lånte penge når valutaen er dr og kursen dermed lav. På de måde får man en mindre gæld i fremmedvalutaen og relativt højere anskaffelseskurs i f.h.t. skattevæsenet.
24/9 16:54
af rex pacis
Det med 0,25% må være gammelt, jeg har ikke hørt om det før.
24/9 16:53
af rex pacis
Selv tak, jeg får også selv meget ud af dette forum. Tak til jer alle sammen, og særligt til Helge :-)
23/9 00:23
af Standstill
Rex. Tak igen og valutakonto er nu oprettet. Jeg lærer meget og det her forum er super :-)
23/9 00:18
af Standstill
Man skal som udgangspunkt være obs på at undgå negativ valutakonto og dermed rente, ellers er man jo lige vidt i jagten på sparede omkostninger.
23/9 00:14
af Standstill
Hvis jeg kikker notaer igennem med køb og salg samme dag og tæt på samme tidspunkt er spread 0,5 %. :-)
22/9 23:24
af Standstill
Nu er jeg lidt forvirret, er spread 0,5% eller 0,25% ?
22/9 23:24
af Standstill
"Spreadet hos Nordnet er på 0,5 procent for automatisk veksling, og 0,15 procent, når du har en valutakonto og veksler på egen hånd." Længere nede på samme side står der "Hos Nordnet har vi samme procentuelle spread for alle valutaer, når du handler med automatisk veksling, nemlig 0,25 %. Køber du eksempelvis svenske værdipapirer for 100 SEK til en kurs på 0,8450, betaler du 84,50 DKK + 0,25 % (ca. 0,21 DKK) = 84,71 DKK"
22/9 18:32
af Standstill
Tusind tak. Jeg har lagt mærke til valuta-spread og ja jeg betalt en del med de mange handler. Det skal jeg have gjort noget ved.
22/9 18:30
af rex pacis
og det koster ikke noget, jeg har oprettet valutakonti i alle valutaer, selv dem jeg ikke bruger endnu
22/9 18:29
af rex pacis
så der er mange penge at spare!
Nyeste Først- Ældste Først   Side 158/178