Laks
Aktiesnakken
NOVO
TESLA
Genmab
Ennogie
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
Zealand Pharma
Hansa Biopharma
Chemometec
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Amerikanske aktier
Shipping
Laks
OLIE OG GAS
Vestas
AI/Kunstig intelligens
BITCOIN
Embla Medical
Forsvarsaktier
|
|
11/10 13:31 af Standstill |
håber du får ret og her er lidt mere om Grieg
|
|
|
11/10 13:13 af Nickstar |
Ja, men mon ik vi kommer derop af ?
|
|
|
11/10 13:13 af Nickstar |
Som sagt, så er jeg overbevist om at dem med lakseaktier er ganske godt tilfredse i december måned :)
|
|
|
11/10 12:30 af Standstill |
Jeg ved godt at div kursmål skal tages med et gran salt, men det skader ikke at sætte overliggeren højt og det er godt de kommer med det når vi er og nærmere os ATH på selskaberne.
|
|
|
11/10 12:25 af Standstill |
Nye kursmål:
•Bakkafrost: 410 kroner (400)
•Grieg Seafood: 85 (76)
•Marine Harvest: 179 (174)
•Norway Royal Salmon: 182 (175)
•Salmar: 316 (315).
•Lerøy: 600
|
|
|
11/10 12:19 af Standstill |
|
|
|
11/10 12:19 af Nickstar |
Sig frem Stanstill?:)
|
|
|
11/10 12:19 af Standstill |
Meglerhus anbefaler kjøp av alle lakseaksjer
Det er bare å løpe og kjøpe lakseaksjer, ser ut til å være budskapet fra Handelsbanken Capital Markets.
|
|
|
11/10 12:18 af Standstill |
God middag :) Breaking News !
|
|
|
11/10 08:15 af Nickstar |
og go morgen :)
|
|
|
11/10 08:15 af Nickstar |
og mon det påvirker laksekurserne?
|
|
|
11/10 08:15 af Nickstar |
Mon ik torsk også blir dyrere nu der skæres over 50% i kvoterne?
|
|
|
10/10 17:23 af rex pacis |
jeg synes laks er blevet rasende dyrt i Bilka :-(
|
|
|
10/10 11:45 af Nickstar |
Tak Stanstill :)
|
|
|
10/10 11:33 af Standstill |
Nickstar. Her er det. I den siste ukerapporten fra Dovre Forvaltning kan vi lese at investeringsdirektør Stig Myrseth kaster ut Skandiabanken til fordel for The Scottish Salmon Company.The Scottish Salmon Company (SSC) la frem en skuffende Q2-rapport grunnet sykdomsproblemer og lav oppnådd salgspris forårsaket av gamle kontrakter. Fremtiden ser imidlertid lysere ut grunnet kollapsen i pund-kursen, slår Myrseth fast.
|
|
|
10/10 11:06 af Nickstar |
og go laksedag forresten ;)
|
|
|
10/10 11:05 af Nickstar |
kan desværre ik se siden. En der ka fortælle mig grunde til Scottish stigning idag?
|
|
|
10/10 10:37 af nik_hs1990 |
Folk er ved at positionere sig til et godt efterår i laks.
|
|
|
10/10 10:37 af nik_hs1990 |
super lakse dag.
|
|
10/10 09:47 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Derfor stiger Scottish Salmon i dag:
(link)
|
|
|
9/10 15:34 af Standstill |
Tre gode nyheder. Kg pris stiger for anden uge i træk. Per Sandberg vil skære i afgift opdrættere betaler til Norges Sjømatråd. Den tredje gode nyhed er at Norge har opnået enighed med EU om økolaks.
|
|
|
5/10 08:03 af Nickstar |
|
|
|
5/10 08:02 af Nickstar |
|
|
|
5/10 08:02 af Nickstar |
lidt lakseinfo
|
|
| ||
|
|
3/10 13:24 af Nickstar |
haha Standstill. Ja, man sku ik ha troet at han valgte at slå sig ned her på jorden ;)
|
|
|
3/10 13:10 af Standstill |
The Force Awakens, det er Luke Skywalker igang med lyssværd under vandet :-)
|
|
|
3/10 12:49 af Nickstar |
dette er da en fantastisk måde at slå lusene ihjel. uden brug af kemikalier mv :)
|
|
|
3/10 12:44 af Nickstar |
|
|
|
3/10 12:43 af Nickstar |
Sød laksemusik i mine ører :)
|
|
|
3/10 11:28 af Standstill |
Tilgjengelig laks i merdene er blitt redusert fra 120.000 tonn til 108.000 tonn, og med 10 prosent reduksjon i tilbudet øker lakseprisene kraftig fremover.
|
|
|
3/10 11:27 af Standstill |
Fiskeriminister Per Sandberg tror på at fiskerinæringen kan fordoble omsætningen til 200 milliarder kroner på fem år. dvs 20% vækst pr år.
|
|
30/9 17:03 af Helge Larsen/PI-redaktør |
:-D
|
|
|
30/9 16:55 af Standstill |
Sikke en fest i dag. God weekend til alle og husk at spise laks :-)
|
|
|
30/9 12:45 af Standstill |
Jeg tror ikke på at OPEC blive enige, foreløbig er olie steget på et møde uden andet indhold end at de skal mødes igen. Skulle de mod forventning blive enige er der tradition for at visse af landende snyder og ikke cutter produktion som aftalt. Iran gør det ikke, da de har meget at indhente efter ophævelse af handels embargo. Olie falder også lidt tilbage i dag
|
|
|
30/9 12:38 af Standstill |
Ved en laksepris på 55 kroner vil de siste to måneders negative valutadifferanse tilsvare 2,75 kroner per kilo laks (link)
|
|
|
30/9 12:27 af Standstill |
Jo hvis kg pris stiger igen og NOK ikke stiger for meget, nærmer sig 0,83. Olie må godt falde tilbage ( solgte mine Statoil i går he he)
|
|
|
30/9 12:17 af Nickstar |
:) Mon ik det fortsætter nu.
med så mange gode nyheder?
|
|
|
30/9 12:14 af Standstill |
Nickstar. Godt gået at forudsige solide laksestigninger i dag :-) stigning på 4-5 % på Salmar og Grieg kan da kaldes solid.
|
|
|
30/9 11:58 af Standstill |
|
|
|
30/9 11:57 af Standstill |
Det tøffe er lagt bak oss - last opp med laks!
|
|
|
30/9 11:33 af Nickstar |
kanon nyheder. Laksene svømmer mod strømmen idag :)
|
|
|
30/9 11:32 af Nickstar |
Oslo (TDN Finans): Swedbank oppjusterer meglerhusets lakseprisprognose for 2017-2018 til 61,5 kroner pr kilo, fra tidligere 55 kroner i 2017 og 54 kroner i 2018, ifølge en oppdatering fra meglerhuset fredag
|
|
|
30/9 11:29 af Nickstar |
Oslo (TDN Finans): Swedbank oppgraderer anbefaling på Salmar og Austevoll Seafood til kjøp fra hold, ifølge en oppdatering fredag.
|
|
|
30/9 11:29 af Nickstar |
det her gør mig tryg ;)
|
|
|
30/9 11:15 af rex pacis |
... i f.h.t. markedsrisikoen
|
|
|
30/9 11:15 af rex pacis |
Jeg tror også laks er et ret trygt sted at ligge :-)
|
|
|
30/9 11:15 af rex pacis |
Vil det ikke være naturligt om lakseaktierne er i et negativt samspil med renten? Som alle andre cykliske udbytteaktier?
|
|
|
30/9 10:48 af JacobP. |
Med mindre de alle bruger D.Bank som samarbejdspartner Nickstar :-)..det må isoleret set være pris og efterspørgsel der styrer kurserne efter min ydmyge mening.Vel intet i vejen for at laksesektoren skulle kunne klare sig fint under et generelt tilbagefald.
|
|
|
30/9 10:42 af JacobP. |
Tak Nickstar.Med alle informationer in mente ( tak Helge og andre ) måtte et niveau omkring kurs 7 , være ok at samle op på. So far so good..:-)
|
|
|
30/9 10:22 af Nickstar |
Er laks den "sikre" havn når der er uro på markederne? Sektoren klarede sig godt igennem i korrektionen i starten af året
|
