Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
18/8 17:41
af Helge Larsen/PI-redaktør
Ull...Fornuftig strategi.
18/8 17:40
af Helge Larsen/PI-redaktør
Jeg har rundet dagens fald med mine kontakter i Norge. Der er enighed om, at faldet skyldes en kombination af lavere guiding omkring volumen samt lavere spotpriser. Omkostningssiden tillægges ikke den samme vægt i relation til dagens fald. Alle er enige om at de høje priser forsætter, men kan komme under et vist pres i den først kommende tid.
18/8 17:38
af Ulmeister1
Rex, jeg gearer dog ikke min portefølje, men 25 % samlet i en sektor er meget. Havde jeg gearet, ville jeg heller aldrig ligge med så markant i én sektor. Jeg har øget med 10 %-point i løbet af denne uge. Faldene er simpelthen for markante. Aktierne er attraktivt prissat modsat så meget andet i det generelle marked. Ser vi de stigninger i slutningen af året, som det forventes i sektoren, så vil jeg også reducere omkring nytår, da andelen vil være for markant til den tid.
18/8 17:22
af rex pacis
Helge, jeg vil også meget gerne have den nye analyse når den kommer :)
18/8 17:21
af rex pacis
Ulmeister, jeg har p.t. 9,8% i lakseselskaber, og jeg ville nok ikke gå over 25%, men jeg sidder også med en gearing på ca. 1,5.
18/8 17:12
af Robinj
okay tak for det vil jeg se frem til
18/8 17:07
af Helge Larsen/PI-redaktør
Her er mine generelle tanker på Ilaks fra i går: (link)
18/8 17:05
af Helge Larsen/PI-redaktør
Den kommer efter de sidste regnskaber er ude. Det bliver nok sidst i næste uge. Som det ser ud pt. tror jeg at Bakkafrost og Grieg bliver stærkest i efterår/vinter.
18/8 17:04
af Robinj
hvornår kommer din analyse ud? står og skal bruge noget mere laks, men ved ikke helt hvad jeg skal købe til mine bakkafrost og udvalget er jo så stort.
18/8 17:01
af Helge Larsen/PI-redaktør
Med de seneste regnskaber og fald bør Nordea komme med nye anbefalinger. Det må så blive køb over hele linjen pånær NRS.
18/8 16:55
af Ulmeister1
Dagens lukkekurs – Kursmål – Up side - Anbefaling Austevoll 62,75 – 75 19,5 % (Hold) Bakkafrost 292,9 - 360 22,9 % (Køb) Grieg 49,9 - 70 40,3 % (Køb) Lerøy 350,4 - 430 22,7 % (Hold) Marine Harvest 127,8 - 150 17,4 % (Hold) Norway Royal 122 - 130 6,6% (Salg) Salmar 221,8 - 275 24 % (Hold)
18/8 16:55
af Ulmeister1
Opsummering på dagens lukkekurser sammenlignet med Nordeas seneste kursmål.
18/8 16:53
af Helge Larsen/PI-redaktør
Nordea har saft susme sat skræk i mange investorer med deres retorik i mandags.
18/8 16:52
af Helge Larsen/PI-redaktør
fall på hhv. 0,8 prosent til 221,80 kroner og én prosent til 292,90 kroner".
18/8 16:52
af Helge Larsen/PI-redaktør
Dagens opsummering fra Hegnar på rekordregnskaberne: "Lerøy Seafood leverte rekordtall, men nådde ikke opp til forventningene. Aksjen endte ned 4,0 prosent til 350,40 kroner. Austevoll Seafood tjente over en halv milliard i 2. kvartal, men ser også rødt med 4,9 prosent til 62,75 kroner. Grieg Seafood slapp heller ikke unna rødfargen, selv om selskapet tjente over 100 millioner kroner mer enn ventet. Nedgangen ble på 4,0 prosent til 49,90 kroner. Salmar og Bakkafrost fulgte sektoren ned, med
18/8 16:19
af Ulmeister1
Vi får nogle solide udsving i dag. Alt startede i plus, og Austevoll er -6,5 %. Grieg startede i mere end +3 % og har ændret fortegn. Dem der ikke kom i foråret får et nyt forsøg :)
18/8 16:12
af Ulmeister1
Men nu begynder laks også at nå min smertegrænse, da de fylder lige under 30 % i min portefølje ovenpå reducering i nogle andre aktier. Helge, jeg mener, du tidligere nævnte 20 % vægtning hos dig. Er det mærkbart ændret den seneste tid?
18/8 16:11
af Ulmeister1
Jeg har i hvert fald benyttet denne uge til at supplere diverse aktier. Det har så også betydet, at Austevoll er i -8 % pt, men det skræmmer mig heller ikke at se røde tal, så længe de kommende år ser godt ud.
18/8 16:01
af Helge Larsen/PI-redaktør
Ja da. De største stigninger kommer normalt fra nu af frem til nytår.
18/8 13:35
af Nickstar
så din holding er stadig hold på laksene,og evt suppler i bakka og gried?
18/8 13:34
af creeco
mht omkostninger
18/8 13:34
af creeco
Er der ikke virkelig lagt i kakkelovnen for stigninger i Lerøy kursen? VD udtaler at de kan "blive meget bedre" mon ikke han får ret?
18/8 13:34
af Helge Larsen/PI-redaktør
I min opdaterede analyse efter regnskab har jeg alle de aktuelle p/e værdier med.
18/8 13:33
af Helge Larsen/PI-redaktør
Alle er priset fornuftigt, men det er de dyreste af dem som falder mest på lidt negativ guiding.
18/8 13:28
af Nickstar
mener du reducere i de andre laks, Helge?
18/8 13:19
af Nickstar
ok. Er Salmar en man skulle skyde af, trods et minus på 11% så? eller er den stadig go langsigtet?
18/8 13:13
af Robinj
hvad med leroy ?
18/8 12:47
af Helge Larsen/PI-redaktør
Salmar er kommet for højt op i pris.
18/8 12:46
af Helge Larsen/PI-redaktør
Bakkafrost kommer til at aflægge et fantastisk regnskab. Overvejer at reducere og købe mere Bakka og Grieg.
18/8 12:46
af Nickstar
Med hva mener du om de andre (salmar/bakka)Helge? er det stadig sæsonen der tynger?
18/8 12:45
af Helge Larsen/PI-redaktør
MHG og Lerøy falder på høje omkostninger og produktionsindskrænkninger fremadrettet.
18/8 11:29
af creeco
tupisk norsk
18/8 11:28
af creeco
Tror der er nogle shortere i dem
18/8 11:08
af Nickstar
Undrer mig at flere af laksene stadig falder?
18/8 10:56
af Nickstar
Lyder jo godt. Tak, Ulmeister :)
18/8 10:38
af Ulmeister1
Nick se min besked d. 15/8 kl 17.12.. Det var upside ud fra mandagens kurser, og de er faldet yderligere. Så nu snakker vi nok 15-35% upside på alle undtagen Norway.
18/8 09:02
af Ulmeister1
Stigninger til alle de regnskabsaktuelle. Georg bedst med +3%
18/8 08:55
af Ulmeister1
Så må de jo komme med købsanbefalinger i næste uge :)
18/8 08:32
af Helge Larsen/PI-redaktør
Austervoll: (link)
18/8 08:26
af Helge Larsen/PI-redaktør
Nordea blev forskrækket over reaktionen på deres analyse. De skulle måske have dæmpet retorikken: (link)
18/8 08:17
af Helge Larsen/PI-redaktør
Jeg udtaler mig til Ilaks: (link)
18/8 08:06
af Helge Larsen/PI-redaktør
Grieg: (link)
18/8 08:06
af Helge Larsen/PI-redaktør
Marine Harvest: (link)
18/8 08:05
af TeamGarlic
Godmorgen
18/8 08:05
af Helge Larsen/PI-redaktør
Lerøy: (link)
18/8 07:53
af Ulmeister1
Ja. Marine nedjusterer slagtevolumen. Jeg tænker, det er naturligt med priserne in mente, eller tager jeg fejl? Kvartalsudbytte på 3,2 NOK. 1,1 NOK stammer fra salg af Grieg.
18/8 07:50
af Helge Larsen/PI-redaktør
Flotte regnskaber. Grieg bedst, men Marine Harvest og Lerøy skal have bedre styr på omkostningerne.
17/8 19:49
af Ulmeister1
Du må ikke glemme, at der forventes gode regnskaber . Så gode regnskaber vil ikke nødvendigvis betyde stigninger.
17/8 17:20
af nik_hs1990
ja det bliver spændende imorgen. Er sikker på de høje afregningspriser vil afspejle sig på både top og bundlinje i selskaberne. Det vil i givet fald levere nogle flotte stigninger imorgen i hele sektoren.
17/8 15:12
af rex pacis
Det er ellers en sjov graf SSC har lavet den seneste måneds tid :-)
Nyeste Først- Ældste Først   Side 165/178