Laks
Aktiesnakken
NOVO
TESLA
Genmab
Ennogie
Biotek-snakken
Hansa Biopharma
Bavarian Nordic
Chemometec
Smallcap og First North aktier
Zealand Pharma
Amerikanske aktier
Grønne Aktier
Laks
Shipping
Vestas
AI/Kunstig intelligens
BITCOIN
Embla Medical
Forsvarsaktier
OLIE OG GAS
|
|
17/8 15:10 af rex pacis |
Jeg er så enig, nik. Jeg sidder også fuldt investeret, og skal der flere laks på bordet, må noget andet ryge.Har en stor portion i BAKKA og en normal i AUSS. Ville gerne have mange flere :D
|
|
|
17/8 14:13 af nik_hs1990 |
Jeg tror på gode regnskaber imorgen, og det vil helt sikkert sende aktierne nordpå igen. Det er en volatil branche, og er man langsigtet skal man tage udsvingende med sindsro. Jeg ville dog gerne jeg havde lidt kapital til at samle Bakkafrost op på disse niveauer.
|
|
|
17/8 12:33 af Nickstar |
mon vi snart ser lidt opgang i aktierne igen? synes godt nok de får stryg, og er kommet i næsten tocifret
minus nu
|
|
|
17/8 12:24 af nik_hs1990 |
Er tilfreds med min position i Akva. Selvom bundlinjen skrumpede en smule, så er ordre bøgerne fyldt godt op. Det vil ordre bøgerne helt sikkert os være det næste lange stykke tid.
|
|
|
17/8 10:08 af Ulmeister1 |
Akva Group viser en vækst på 73 % år til år i deres landbaseret segment, som står for 23 % a de totale indtægter i Q2. Det halvårlige udbytte lyder på 0,75 NOK - (link)
|
|
16/8 18:33 af JonSnow |
Hej folkens, i øjeblikket har jeg placeret ca. 80% af mine investeringspenge i Genmab og 20% i Vestas. Jeg ved, at det er en stor risiko med så lille spredning, og derfor vil jeg høre, om i - hvis i var mig - ville sælge lidt Genmab og købe mig ind i nogle forskellige lakseaktier?
|
|
16/8 12:32 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Deres kunder var største nettosælgere.
|
|
|
16/8 10:50 af Nickstar |
Ku være sjovt at se om Nordea Norge købte op i laks igår, nu når de fik skabt lidt panik, og ville ha billige aktier
|
|
16/8 10:47 af Helge Larsen/PI-redaktør |
AKS:SPAREBANK 1 MARKETS OPPGRADERER BAKKA OG SALMAR TIL KJØP
09:34
Oslo (TDN Finans): SpareBank 1 Markets oppgraderer anbefaling på Salmar og Bakkafrost til kjøp fra nøytral etter mandagens kursfall.
Analytiker Tore A. Tønseth mener mandagens kursfall i oppdrettssektoren på 3-10 prosent var en overreaksjon.
Mandag endte Salmar-aksjen ned 10,4 prosent, mens Bakkafrost-aksjen falt 4,2 prosent.
Analytikeren har etter disse to oppgraderingene kjøpsbefaling på alle
|
|
|
16/8 09:47 af Nickstar |
Mon folk er kommet på bedre tanker,og vi så småt begynder at se stabile stigninger igen?
|
|
|
16/8 06:37 af Ulmeister1 |
Brandudsalg samt panik. Faldene var ikke bemærkelsesværdigt store om morgenen, men de blev ved at falde i løbet af dagen. Ovenpå flere analytikernes udmeldinger om overreaktion mv, så er jeg spændt på, om vi allerede skal op i dag. Hvis vi Bakkafrost Marine falder et par procenter i dag, så øger jeg de to beholdninger en smule.
|
|
|
15/8 21:28 af rex pacis |
Er der ikke sket andet end Nordeas nye anbefalinger? Så er det godt nok nogle store fald på den baggrund, men måske er nogle store blevet pessimistiske på regnskaberne på torsdag..? Den norske krone er så også steget, men det er jo ikke længere nyt,
|
|
15/8 18:03 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Nordea får tørt på mange steder fra: (link)
|
|
15/8 17:42 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Helt enig Ulmeister.
|
|
|
15/8 17:12 af Ulmeister1 |
Marine Harvest – 12,2% (Hold)
Salmar – 21,1% (Hold)
Bakkafrost – 19,8% (Køb)
Austevoll – 9,9% (Hold)
Grieg – 34% (Køb)
Lerøy – 13,7 % (Hold)
Norway Royal – 5,3% (Sælg)
|
|
|
15/8 17:12 af Ulmeister1 |
Der er også rigelig upside, hvis man sammenligner dagens lukkekurser med deres kursmål samt anbefaling:
|
|
|
15/8 17:02 af Ulmeister1 |
Så der er ingen tvivl om, at der fortsat er mere at komme efter. Mon ikke også at vi ser nye kursmål allerede efter regnskaberne, eller når laksepriserne begynder at stige igen. Nu kan de få tanket lidt billigt op i det kommende stykke tid.
|
|
|
15/8 17:00 af Ulmeister1 |
Hvis vi beregner ud fra lukkekurserne i fredags, så er deres estimater for 2017 og 2018: Marine - 10,1 og 10,2 Lerøy - 8,1 og 7,6 Salmar - 9,6 og 9,3 Bakkafrost - 11,3 og 10,7 Austevoll - 6,3 og 5,9 Grieg 7,6 og 7,9 Norway Royal 11,3 og 10,8.
|
|
|
15/8 16:55 af Ulmeister1 |
Salmar: 10
,44
Bakkafrost: 13,5
Austevoll: 6,8
Grieg: 7,25
|
|
|
15/8 16:49 af Ulmeister1 |
Marine Harvest: 12,55
|
|
|
15/8 16:48 af Ulmeister1 |
Ud fra dagens lukkekurser og Nordeas estimater for 2016, så handles de forskellige selskaber til en 2016 P/E på:
|
|
15/8 16:23 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Min vrede kommentar på Børsen Play: (link)
|
|
|
15/8 15:53 af Nickstar |
Mon ik der kommer lidt stigninger på forhåbentlig gode regnskaber næste uge på flere af selskaberne?
|
|
|
15/8 15:49 af Ulmeister1 |
Da vi tidligere på sommeren lå omkring all time high, der havde Nordea også kursmål på 20-35% højere end kurserne på selskabern bort set fra et par stykker. Der er ingen tvivl om, at det er dem, der har været mest positive på sektoren. Jeg tilføjer formentlig også lidt mere Marine og Bakkafrost til porteføljen i løbet af de næste par uger
. I forhold til at de er de største og mindste volatile, så føler jeg ikke, at de vægter nok i min lakseandel.
|
|
| ||
|
|
15/8 14:33 af Nickstar |
Det vel den periode aug/sep du talte om sidste uge?
|
|
15/8 14:11 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Nordea kan have ret i at der kan komme en periode med pres på priserne på laksen. Fred være med det.
|
|
|
15/8 14:06 af Nickstar |
Tak Helge :) Som jeg sagde tidligere, betryggende med dig i laksebåden ;)
|
|
15/8 13:21 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Nordea har sat deres tidligere estimater alt for højt. Dem nedgraderer de så nu, hvor de så er lig mine egne.
|
|
|
15/8 12:03 af Nickstar |
@Nik, fisker du så op nu?
|
|
|
15/8 11:16 af Nickstar |
@Helge. Hva sir du til Nordea Norges skriv?
|
|
|
15/8 11:08 af nik_hs1990 |
Nordea Norge laver samme nummer hele tiden. De vil gerne have at folk trader noget mere, så der kommer flere penge i kassen. Derfor skifter de fra køb til sælg/hold hver anden måned. Så nemt at gennemskue. Jeg beholder mine uden tvivl.
|
|
|
15/8 10:05 af Ulmeister1 |
Hele sektoren falder. Nordea har nedjusteret kursmål og flere selskaber inkl Salmar er ændret til hold. Jeg har tilføjet Austevoll i kurs 69. Beholder alle de andre selskaber. Kun Lerøy og Norway der ikke er i porteføljen. Vi får mange regnskaber på bordet i denne uge
|
|
|
15/8 09:54 af Molira |
Hvorfor falder Salmar i dag?
|
|
|
15/8 09:29 af Ulmeister1 |
Jeg lurer lidt med Austevoll, og er egentlig tilfreds med nuværende kurs. Men plejer laksene at falde over flere dage, når Nordea begynder at sælge ud?
|
|
|
11/8 15:40 af Ulmeister1 |
Scottish har ikke udbetalt udbytte de seneste år. De har også kørt med underskud i 2012 og 2015. Marine Harvest betaler kvartalvise udbytter svarende til ca 4% årligt. Salmar udbetalt et stort udbytte på 10 kr pr. aktie i foråret.
|
|
|
11/8 14:01 af pjfriis |
Også Scottish? Har luret lidt på den. Den er faldet godt den sidste måned
|
|
|
11/8 13:10 af nik_hs1990 |
de andre´betaler vist udbytte udbytte 1 gang om året.
|
|
|
11/8 13:09 af nik_hs1990 |
Marine Harvest betaler vist udbytte kvartalvist, så der kommer nok udbytte her engang i slutningen af august eller start september.
|
|
|
11/8 12:43 af pjfriis |
Er der nogen her i gruppen der lige ved om der er nogle af lakseselskaberne der udbetaler udbytte?
|
|
|
11/8 12:39 af nik_hs1990 |
Bliver spændende. Lakse aktierne rebounder os pænt idag ovenpå faldet igår.
|
|
11/8 01:26 af SimonFrandsen |
Grieg Seafood Q2 D.18.08.2016
Austevoll Seafood Q2 D.18.08.2016
Lerøy Seafood Q2 D.18.08.2016
Marine Harvest Q2 D.18.08.2016
Bakkafrost Q2 D. 23-08-16
The Scottish Salmon Company Q2 D. 24.08.2016
Salmar Q2 D. 25-08-16
|
|
|
10/8 13:40 af nik_hs1990 |
heller ikke mig. Jeg er som udgangspunkt lang i sektoren.
|
|
|
10/8 13:28 af Ulmeister1 |
Der kommer uden tvivl flotte regnskaber, spørgsmålet er mere, om de er bedre end forventet. Bare se Pandora der kom ud med et rigtig godt regnskab. Analytikerne havde bare for høje forventninger. Mindre fald på regnskabsdagene vil ikke ændre mit syn på sektoren.
|
|
|
10/8 13:01 af nik_hs1990 |
Bliver i hvert fald spændende når lakse regnskaberne tikker ind nu her. Tror alle selskaber kommer ud med flotte regnskaber ovenpå høje afregningspriser. Er spændt på om scottisch salmon er kommet igennem med deres turn around.
|
|
|
10/8 12:14 af Nickstar |
Tak Ulmeister.
|
|
|
10/8 09:39 af Ulmeister1 |
Helge, hvor meget tror du, at laksesektoren kan stige indtil udgangen af næste år, hvis vi antager det generelle marked ikke får en stor nedtur?
|
|
|
10/8 09:37 af Ulmeister1 |
Ja, det ville være klogt, hvis de falder. Men det er der ingen, der ved, om de gør. Jeg sælger ikke mine nuværende positioner, men i løbet af de næste par uger, vil jeg formentlig tilføje Austevoll og Lerøy til listen. Så er det kun Norway Royal Salmon, jeg ikke har. Den er jeg ikke meget for at købe ovenpå den kraftige stigning de sidste tre måneder.
|
|
|
10/8 08:59 af Nickstar |
Jeg er i et lille minus/omkring nul på Salmar og Bakka. Ville det være klogt at reducere i dem, og så vente til vi har set bunden de næste uger/mdr og så købe op igen?
|
|
|
9/8 15:34 af Nickstar |
sku man reducere lidt og så købe op ved eventuel yderligere fald i laksene?
|
|
9/8 14:24 af Helge Larsen/PI-redaktør |
DNB og laks: (link)
|
