Laks
Aktiesnakken
NOVO
TESLA
Genmab
Ennogie
Biotek-snakken
Hansa Biopharma
Bavarian Nordic
Chemometec
Smallcap og First North aktier
Zealand Pharma
Amerikanske aktier
Grønne Aktier
Laks
Shipping
Vestas
AI/Kunstig intelligens
BITCOIN
Embla Medical
Forsvarsaktier
OLIE OG GAS
|
8/8 12:57 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det helt store sæsonmæssige fald i lakseprisen plejer at ske om en uge eller to. I år er det umiddelbart fremrykket til nu. Det situation vil jeg lige se an.
|
|
8/8 12:35 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Vent.
|
|
|
8/8 12:34 af nik_hs1990 |
enig Helge. Jeg skal i hvert fald have fisket lidt nu hvor der er gode suppleringsmuligheder i lakse aktierne.
|
|
8/8 12:31 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Generelt fald i lakseaktier i dag. Jeg har tjekket de aktuelle forward priser. Markedet reagerer forsinket, men kraftigt på det ventede prisfald. Det kan muligvis forsætte lidt ind i september til efterspørgslen fra Europa stiger efter ferien. Det betragter jeg som en købsmulighed.
(link)
|
|
|
8/8 11:07 af Nickstar |
men godt at høre:) jeg supplerede lidt idag
|
|
|
8/8 11:06 af Nickstar |
Det har du ret i Nik :) tænkte bare der var en dårlig nyhed ude idag, siden de går så meget ned.
|
|
|
8/8 10:57 af nik_hs1990 |
det kan jo ikke gå opad hele tiden Nickstar :) sundt nok at de tager sig en puster indimellem. Synes Bakkafrost begynder at se interessant ud for en supplering.
|
|
|
8/8 10:56 af nik_hs1990 |
de tager vel bare en puster :)
|
|
|
8/8 10:01 af Nickstar |
Hva sker der for laksene idag?
|
|
|
7/8 13:40 af Nickstar |
Så blev søndagen li et hak bedre ;) spændende uger vi går i møde med laksepriser og regnskaber :)
|
|
7/8 08:24 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Søndagsfilm om lakseindustrien: (link)
|
|
7/8 08:23 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Lakseprisen stiger: (link)
|
|
7/8 08:22 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Ingen ILA hos Salmar: (link)
|
|
|
6/8 10:25 af Nickstar |
Tak Helge :)
|
|
6/8 08:06 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Jeg venter på kvartalsregnskabet. Turnarounden er ikke slut endnu.
|
|
|
5/8 22:09 af Nickstar |
nogen der mener det et godt tidspunkt at supplere op i Scottish Salmon Co. ?
|
|
|
5/8 15:17 af nik_hs1990 |
Super nyhed.
|
|
|
5/8 15:16 af nik_hs1990 |
|
|
4/8 14:36 af Helge Larsen/PI-redaktør |
:-)
|
|
|
4/8 14:02 af Nickstar |
samtidig er der vist også noget kurstab ift den kurs jeg købte nogle af laksene til. men men, så længe Helge er positiv på laksene, så er jeg tryg :)
|
|
|
4/8 14:02 af Nickstar |
@Helge, kommer selfølgelilg an på hvornår man har købt. jeg købte næste på toppen midt juli, og er i minus/ omkring nul nu
|
|
4/8 13:05 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Austervoll: + 6,71%
Bakkafrost: + 2.46%
Grieg : + 5,56%
Lerøy: + 2,95%
Marine Harvest: - 0,65%
Norway Royal Salamon: +12,91%
Salmar: +1,93%
The Scottish Salmon Comany: + 19%
|
|
4/8 13:05 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det er faktisk kun MHG som har faldet marginalt de seneste 30 dage:
|
|
4/8 12:54 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Hvornår har lakseaktierne sivet Nickstar? De fleste har faktisk steget den sidste måned. Enkelte har haft marginale tilbagefald.
|
|
| ||
|
4/8 12:50 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Flot juli måned i laksesektoren. (link)
|
|
3/8 00:35 af SimonFrandsen |
@Nickstar det er min tro laks siver og kører sidelæns her indtil der tikker regnskaber ind i August måned hvor jeg tror der kommer riv i laks. Jeg skal ikke sælge da jeg ikke vil gå glip af forhåbentlige stigninger når der bliver reageret på regnskaberne
.
|
|
3/8 00:27 af SimonFrandsen |
Jeg
er enig med Nik_hs1990 der er vil altid være snak og mulighed for sygdom. Jeg sal ikke ud af laks pt. ser ingen store faresignaler og der kommer flee regnskaber i August så her tror jeg som Helge også skriver der kan komme moderate stinnger ovr en bred kam fo laks
|
|
|
2/8 21:13 af Nickstar |
mon ik vi er ved at vende, så lakseaktierne kommer op igen, efter en periode hvor de er sivet?
|
|
|
2/8 19:38 af nik_hs1990 |
Lakseaktierne leverer som vanligt flot i et ellers rødt marked.
|
|
|
1/8 19:41 af sommerfugl |
Tak Nik
|
|
|
1/8 16:23 af nik_hs1990 |
er lang, så jeg ændrer ikke på mine postioner. ILA mistanke er en del af gamet og forekommer ofte, men ofte viser det sig ikke at være essentielt. så is i maven er mit råd.
|
|
|
1/8 14:38 af sommerfugl |
Dårlige nyheder om sygdom i laksen??? Skal man mon ud af sine positioner eller bare vente og se?
|
|
|
27/7 12:57 af nik_hs1990 |
lakseaktierne går mod grønt nu. Super.
|
|
|
26/7 16:25 af rex pacis |
Hvorfor handles der så i nogle kald til 2 forskellige kurser?
|
|
|
26/7 16:24 af rex pacis |
Vedrørende køb i åbningskaldet: I morges købte jeg Austevoll i åbningskaldet til 72,50, men den åbnede først i 72,75. Hvordan kan jeg handle i samme sekund som kaldet, men til en anden kurs end kalds-kursen? I kaldene handles alle transaktioner jo netop til samme kurs, da man finder det beløb, hvor flest handler kan gå igennem, og så gennemfører dem til den pågældende kurs.
Hvorfor
|
|
|
26/7 16:18 af rex pacis |
Jeg havde egentligt planlagt at vente med laksen og købe noget andet nu, men p.g.a. jeres gode råd, har jeg nu købt Austevoll. Særligt tak til Helge og de to medskribenter for analysen i Aktionæren :)
|
|
|
25/7 10:22 af rex pacis |
træls jeg ingen penge har...
|
|
|
24/7 23:40 af nik_hs1990 |
enig Helge.
|
|
24/7 20:55 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Næ..Sektoren indhenter det i august og september.
|
|
|
24/7 18:05 af rex pacis |
Med det sæsonmæssige fald i lakseprisen, skulle Q3 så ikke blive mindre, og vi måske ikke får den store stigning i sektoren ?
|
|
|
23/7 18:54 af nik_hs1990 |
ja det lover rigtig godt Helge. Der tikker helt sikkert nogle flotte Q2 regnskaber ind nu her, og garanteret os flotte Q3 og Q4 når den tid kommer.
|
|
23/7 09:38 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Trods et stort sæsonmæssigt fald i lakseprisen har aktierne klaret sig flot gennem juli. Det lover godt for resten året.
Kursudvikling for lakseaktier de sidste 30 dage:
Austervoll + 0,69%
Bakkafrost + 1,45%
Grieg -0,55%
Lerøy - 1%
Marine Harvest - 0,06%
Norway Royal Salmon - 0,71%
Salmar 0,64%
The Scottish Salmon Company + 25%
|
|
|
22/7 07:49 af vilocare |
ingen vira fundet + købet af faroe farming godkendt: (link)
|
|
|
21/7 22:34 af nik_hs1990 |
ja jeg tror bestemt os den stiger nogle procent imorgen, da dette er en god nyhed.
|
|
|
21/7 22:06 af Nickstar |
Nik, så burde Bakka vel stige nu når der ik er fundet ILA virus?
|
|
|
21/7 21:28 af nik_hs1990 |
|
|
|
21/7 13:57 af Nickstar |
Ja, den rykker godt. men hvorfor mon de andre så falder? scottisch faldt måske for meget tidligere?
|
|
|
21/7 13:54 af nik_hs1990 |
Bliver super spændende når Q2 regnskaberne fra lakseselskaberne tikker ind. Scottisch gør det godt idag.
|
|
|
20/7 11:25 af manielsen |
Myndighederne på Færøerne har taget omfattende prøver efter mistanken om ILA opstod. Men der er ikke fundet noget som tyder på ILA. Nu tages der endnu flere prøver og resultaterne af disse kommer denne uge. Men der går flere måneder, måske et halvår, før man med sikkerhed kan sige at Bakkafrost ikke har ILA problemer.
|
|
|
19/7 21:51 af Nickstar |
Tak morgenrygeren :)
|
