Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
8/8 12:57
af Helge Larsen/PI-redaktør
Det helt store sæsonmæssige fald i lakseprisen plejer at ske om en uge eller to. I år er det umiddelbart fremrykket til nu. Det situation vil jeg lige se an.
8/8 12:35
af Helge Larsen/PI-redaktør
Vent.
8/8 12:34
af nik_hs1990
enig Helge. Jeg skal i hvert fald have fisket lidt nu hvor der er gode suppleringsmuligheder i lakse aktierne.
8/8 12:31
af Helge Larsen/PI-redaktør
Generelt fald i lakseaktier i dag. Jeg har tjekket de aktuelle forward priser. Markedet reagerer forsinket, men kraftigt på det ventede prisfald. Det kan muligvis forsætte lidt ind i september til efterspørgslen fra Europa stiger efter ferien. Det betragter jeg som en købsmulighed. (link)
8/8 11:07
af Nickstar
men godt at høre:) jeg supplerede lidt idag
8/8 11:06
af Nickstar
Det har du ret i Nik :) tænkte bare der var en dårlig nyhed ude idag, siden de går så meget ned.
8/8 10:57
af nik_hs1990
det kan jo ikke gå opad hele tiden Nickstar :) sundt nok at de tager sig en puster indimellem. Synes Bakkafrost begynder at se interessant ud for en supplering.
8/8 10:56
af nik_hs1990
de tager vel bare en puster :)
8/8 10:01
af Nickstar
Hva sker der for laksene idag?
7/8 13:40
af Nickstar
Så blev søndagen li et hak bedre ;) spændende uger vi går i møde med laksepriser og regnskaber :)
7/8 08:24
af Helge Larsen/PI-redaktør
Søndagsfilm om lakseindustrien: (link)
7/8 08:23
af Helge Larsen/PI-redaktør
Lakseprisen stiger: (link)
7/8 08:22
af Helge Larsen/PI-redaktør
Ingen ILA hos Salmar: (link)
6/8 10:25
af Nickstar
Tak Helge :)
6/8 08:06
af Helge Larsen/PI-redaktør
Jeg venter på kvartalsregnskabet. Turnarounden er ikke slut endnu.
5/8 22:09
af Nickstar
nogen der mener det et godt tidspunkt at supplere op i Scottish Salmon Co. ?
5/8 15:17
af nik_hs1990
Super nyhed.
5/8 15:16
af nik_hs1990
4/8 14:36
af Helge Larsen/PI-redaktør
:-)
4/8 14:02
af Nickstar
samtidig er der vist også noget kurstab ift den kurs jeg købte nogle af laksene til. men men, så længe Helge er positiv på laksene, så er jeg tryg :)
4/8 14:02
af Nickstar
@Helge, kommer selfølgelilg an på hvornår man har købt. jeg købte næste på toppen midt juli, og er i minus/ omkring nul nu
4/8 13:05
af Helge Larsen/PI-redaktør
Austervoll: + 6,71% Bakkafrost: + 2.46% Grieg : + 5,56% Lerøy: + 2,95% Marine Harvest: - 0,65% Norway Royal Salamon: +12,91% Salmar: +1,93% The Scottish Salmon Comany: + 19%
4/8 13:05
af Helge Larsen/PI-redaktør
Det er faktisk kun MHG som har faldet marginalt de seneste 30 dage:
4/8 12:54
af Helge Larsen/PI-redaktør
Hvornår har lakseaktierne sivet Nickstar? De fleste har faktisk steget den sidste måned. Enkelte har haft marginale tilbagefald.
4/8 12:50
af Helge Larsen/PI-redaktør
Flot juli måned i laksesektoren. (link)
3/8 00:35
af SimonFrandsen
@Nickstar det er min tro laks siver og kører sidelæns her indtil der tikker regnskaber ind i August måned hvor jeg tror der kommer riv i laks. Jeg skal ikke sælge da jeg ikke vil gå glip af forhåbentlige stigninger når der bliver reageret på regnskaberne .
3/8 00:27
af SimonFrandsen
Jeg er enig med Nik_hs1990 der er vil altid være snak og mulighed for sygdom. Jeg sal ikke ud af laks pt. ser ingen store faresignaler og der kommer flee regnskaber i August så her tror jeg som Helge også skriver der kan komme moderate stinnger ovr en bred kam fo laks
2/8 21:13
af Nickstar
mon ik vi er ved at vende, så lakseaktierne kommer op igen, efter en periode hvor de er sivet?
2/8 19:38
af nik_hs1990
Lakseaktierne leverer som vanligt flot i et ellers rødt marked.
1/8 19:41
af sommerfugl
Tak Nik
1/8 16:23
af nik_hs1990
er lang, så jeg ændrer ikke på mine postioner. ILA mistanke er en del af gamet og forekommer ofte, men ofte viser det sig ikke at være essentielt. så is i maven er mit råd.
1/8 14:38
af sommerfugl
Dårlige nyheder om sygdom i laksen??? Skal man mon ud af sine positioner eller bare vente og se?
27/7 12:57
af nik_hs1990
lakseaktierne går mod grønt nu. Super.
26/7 16:25
af rex pacis
Hvorfor handles der så i nogle kald til 2 forskellige kurser?
26/7 16:24
af rex pacis
Vedrørende køb i åbningskaldet: I morges købte jeg Austevoll i åbningskaldet til 72,50, men den åbnede først i 72,75. Hvordan kan jeg handle i samme sekund som kaldet, men til en anden kurs end kalds-kursen? I kaldene handles alle transaktioner jo netop til samme kurs, da man finder det beløb, hvor flest handler kan gå igennem, og så gennemfører dem til den pågældende kurs. Hvorfor
26/7 16:18
af rex pacis
Jeg havde egentligt planlagt at vente med laksen og købe noget andet nu, men p.g.a. jeres gode råd, har jeg nu købt Austevoll. Særligt tak til Helge og de to medskribenter for analysen i Aktionæren :)
25/7 10:22
af rex pacis
træls jeg ingen penge har...
24/7 23:40
af nik_hs1990
enig Helge.
24/7 20:55
af Helge Larsen/PI-redaktør
Næ..Sektoren indhenter det i august og september.
24/7 18:05
af rex pacis
Med det sæsonmæssige fald i lakseprisen, skulle Q3 så ikke blive mindre, og vi måske ikke får den store stigning i sektoren ?
23/7 18:54
af nik_hs1990
ja det lover rigtig godt Helge. Der tikker helt sikkert nogle flotte Q2 regnskaber ind nu her, og garanteret os flotte Q3 og Q4 når den tid kommer.
23/7 09:38
af Helge Larsen/PI-redaktør
Trods et stort sæsonmæssigt fald i lakseprisen har aktierne klaret sig flot gennem juli. Det lover godt for resten året. Kursudvikling for lakseaktier de sidste 30 dage: Austervoll + 0,69% Bakkafrost + 1,45% Grieg -0,55% Lerøy - 1% Marine Harvest - 0,06% Norway Royal Salmon - 0,71% Salmar 0,64% The Scottish Salmon Company + 25%
22/7 07:49
af vilocare
ingen vira fundet + købet af faroe farming godkendt: (link)
21/7 22:34
af nik_hs1990
ja jeg tror bestemt os den stiger nogle procent imorgen, da dette er en god nyhed.
21/7 22:06
af Nickstar
Nik, så burde Bakka vel stige nu når der ik er fundet ILA virus?
21/7 21:28
af nik_hs1990
21/7 13:57
af Nickstar
Ja, den rykker godt. men hvorfor mon de andre så falder? scottisch faldt måske for meget tidligere?
21/7 13:54
af nik_hs1990
Bliver super spændende når Q2 regnskaberne fra lakseselskaberne tikker ind. Scottisch gør det godt idag.
20/7 11:25
af manielsen
Myndighederne på Færøerne har taget omfattende prøver efter mistanken om ILA opstod. Men der er ikke fundet noget som tyder på ILA. Nu tages der endnu flere prøver og resultaterne af disse kommer denne uge. Men der går flere måneder, måske et halvår, før man med sikkerhed kan sige at Bakkafrost ikke har ILA problemer.
19/7 21:51
af Nickstar
Tak morgenrygeren :)
Nyeste Først- Ældste Først   Side 167/178