Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
19/7 19:25
af Morgenrygeren
@Nickstar (link)
19/7 14:48
af Nickstar
Er der noget nyt mht ILA mistanke hos Bakkafrost? Nogen der ved noget?
19/7 14:23
af nik_hs1990
Spændende hvad de kommende regnskaber byder på. Er overbevidst om at det vil tikke ind med gode lakseregnskaber grundet de historisk høje priser gennem Q1 og Q2. Priserne falder altid i slutningen af juli til midt i August grundet ferie tid. Intet nyt i det.
18/7 15:50
af Nickstar
tak for update
18/7 15:50
af Nickstar
Vi krydser for der ik findes noget
18/7 15:06
af Helge Larsen/PI-redaktør
Den færøske radio har lige meddelt at myndighederne ud fra foreliggende prøver ikke kan stadfæste ILA på nuværende tidspunkt. De kan dog ikke garantere noget. Der kommer yderligere svar på prøver senere.
18/7 14:12
af nik_hs1990
Tror der er en god suppleringsmulighed i Bakka. Tror bunden er ved 315.
18/7 13:26
af Helge Larsen/PI-redaktør
Se på selskabernes hjemmeside.
18/7 13:22
af rex pacis
men jeg går altså så ind på hver enkelt aktie. Det skal jeg jo alligevel når jeg skal købe og se kursudviklingen
18/7 13:21
af rex pacis
Jeg ser det på Nordnet, under aktien og selskabsdata
18/7 09:34
af denmark442
Nogen der ved hvor man kan danne sig et overblik over datoerne for de forskellige regnskaber ift. lakseaktierne? Hvis der overhovedet er sådan en side.
18/7 09:30
af Nickstar
Tak Helge. Jeg følger dit råd :)
18/7 09:20
af Helge Larsen/PI-redaktør
Det sker hver år på denne tid med prisen. Hvorfor ikke bare ligge lang? Der begynder snart at komme regnskaber ind.
18/7 09:13
af Nickstar
ska man sælge lidt ud af sine lakseaktier? ser ik så positivt ud for tiden, og der varsles prisfald iflg ilaks.no
18/7 09:01
af Helge Larsen/PI-redaktør
15/7 15:34
af nik_hs1990
den overvejer jeg os. Ja det er helt naturligt med lidt gevinsthjemtagning indimellem.
15/7 15:09
af Ulmeister1
Fint med lidt fald inden vi skal videre op. Så kan det være, der skal fiskes lidt Austevoll. Den mangler i folden.
15/7 14:19
af nik_hs1990
ja. Det er forventet at der er fald i slutningen af juli til midt i August. Det er sket 5 ud af de seneste 6 år. Det skyldes ferie tiden.
15/7 14:16
af Helge Larsen/PI-redaktør
Fred være med det.
15/7 14:00
af nik_hs1990
Det er naturligvis os forventet med pris fald denne tid af året.
15/7 13:58
af nik_hs1990
Ikke underligt at priserne tager sig en lille puster. Priserne har været historisk høje de seneste uger.
15/7 13:58
af nik_hs1990
15/7 13:50
af nik_hs1990
ja præcis. Salmar satte sig os 8-9 % da de kom ud med sådan en nyhed, men der faldt hurtig ro på igen og det tabte blev hurtigt indhentet.
15/7 13:47
af Nickstar
lad os håbe på plus næste uge :)
15/7 13:47
af Nickstar
ja, tænker den kommer op li som salmar, da den røg ned for noget tid siden, da der også var tale om noget i samme retning.
15/7 13:30
af nik_hs1990
Men ja puha det er et stort fald i hele sektoren idag. Det gør lidt ondt. Lakseaktierne plejer ellers at være sikker havn på røde dage.
15/7 13:19
af nik_hs1990
ja det er lidt øv. Men efter flere dage med ATH kurser er det jo ikke underligt at der bliver taget en puster. Og bakka kom jo med en dårlig nyhed igår som naturligvis koster et par %. Dog tror jeg hurtig de får styr over problemet.
15/7 12:52
af Nickstar
godt nok nogle hug flere lakseaktier får idag
15/7 09:49
af mollegade
15/7 09:49
af mollegade
Hvad siger PI til dette: ?
15/7 09:29
af seadweller16600
Kan være man lige skal vente med at samle op indtil der er vished omkring de øvrige resultater
15/7 09:28
af seadweller16600
"The Veterinary Authority will carry out further tests in this cage and all other cages in the farming site. The results of these tests will be available over the next few days."
15/7 09:27
af GenLaks
Men hvad er sandsynligheden for at sygdommen breder sig eller har bredt sig til andre bure??? - det er vel en betydelig risiko..
15/7 09:25
af seadweller16600
Den faldt næsten ikke under Brexit, så fik ikke købt op
15/7 09:24
af seadweller16600
Har længe ventet på en mulighed som den i dag.
15/7 09:14
af seadweller16600
Nordea skriver at det i WORST CASE kan betyde, at der mistes 7.000 ton af 2017 produktionen, hvilket svarer til 3,2 NOK på kursen. Den falder vel 15, så man kunne evt. købe op på det
15/7 09:08
af Helge Larsen/PI-redaktør
Midlertidigt fald. Den slags sker hele tiden i besætninger. Det er værst ved vist det spreder sig.
14/7 18:45
af Veie
Nogle Lakse kyndige der ved hvad dette kan betyde for Bakka. (link)
14/7 12:37
af seadweller16600
Hej Helge. Jeg sender en mail og tak for den fine service. Det er mig ubegribeligt og imponerende hvordan du når så meget som du gør, med tilstedeværelse så mange steder.
14/7 12:25
af Helge Larsen/PI-redaktør
seadweller. Send mig en mail på [email protected], så sender jeg dig min sektoranalyse.
14/7 00:09
af nik_hs1990
ja lad os håbe på en grøn genmab dag imorgen.
13/7 15:29
af seadweller16600
Jeg vil gerne øge min eksponering mod laks. Har Bakkafrost med GAK 169. Spørgsmålet er om jeg bør øge i Bakka eller vælge en anden producent for at sprede mig lidt. Hvem udover Bakka er attraktive og hvorfor?
13/7 14:56
af nik_hs1990
forrygende opdaterede kursmål. Der er fortsat masser af afkast at komme efter.
13/7 14:56
af nik_hs1990
13/7 12:58
af nik_hs1990
13/7 12:54
af nik_hs1990
13/7 00:06
af nik_hs1990
12/7 13:36
af nik_hs1990
Er det bare Marine Harvest som betaler udbytte efter hver kvartal eller gør de andre´lakseselskaber os det? Synes egentlig det er rart at få lidt udbytte hvert kvartal. Kunne være rart hvis alle børsnoterede selskaber som har kapital til at betale udbytte gjorde det.
12/7 12:53
af nik_hs1990
Der bliver vel bare taget lidt gevinst efter de fleste har været i ATH de seneste dage. Desuden er stemningen lidt rødt i Norge, så de påvirkes nok deraf.
12/7 12:32
af Nickstar
nogen der ved hvorfor flere lakseaktier falder idag?
Nyeste Først- Ældste Først   Side 168/178