Laks
Aktiesnakken
NOVO
TESLA
Genmab
Ennogie
Biotek-snakken
Hansa Biopharma
Bavarian Nordic
Chemometec
Smallcap og First North aktier
Zealand Pharma
Amerikanske aktier
Grønne Aktier
Laks
Shipping
Vestas
AI/Kunstig intelligens
BITCOIN
Embla Medical
Forsvarsaktier
OLIE OG GAS
|
19/7 19:25 af Morgenrygeren |
@Nickstar (link)
|
|
|
19/7 14:48 af Nickstar |
Er der noget nyt mht ILA mistanke hos Bakkafrost? Nogen der ved noget?
|
|
|
19/7 14:23 af nik_hs1990 |
Spændende hvad de kommende regnskaber byder på. Er overbevidst om at det vil tikke ind med gode lakseregnskaber grundet de historisk høje priser gennem Q1 og Q2. Priserne falder altid i slutningen af juli til midt i August grundet ferie tid. Intet nyt i det.
|
|
|
18/7 15:50 af Nickstar |
tak for update
|
|
|
18/7 15:50 af Nickstar |
Vi krydser for der ik findes noget
|
|
18/7 15:06 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Den færøske radio har lige meddelt at myndighederne ud
fra foreliggende prøver ikke kan stadfæste ILA på nuværende tidspunkt. De kan dog ikke garantere noget. Der kommer yderligere svar på prøver senere.
|
|
|
18/7 14:12 af nik_hs1990 |
Tror der er en god suppleringsmulighed i Bakka. Tror bunden er ved 315.
|
|
18/7 13:26 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Se på selskabernes hjemmeside.
|
|
|
18/7 13:22 af rex pacis |
men jeg går altså så ind på hver enkelt aktie. Det skal jeg jo alligevel når jeg skal købe og se kursudviklingen
|
|
|
18/7 13:21 af rex pacis |
Jeg ser det på Nordnet, under aktien og selskabsdata
|
|
|
18/7 09:34 af denmark442 |
Nogen der ved hvor man kan danne sig et overblik over datoerne for de forskellige regnskaber ift. lakseaktierne? Hvis der overhovedet er sådan en side.
|
|
|
18/7 09:30 af Nickstar |
Tak Helge. Jeg følger dit råd :)
|
|
18/7 09:20 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det sker hver år på denne tid med prisen. Hvorfor ikke bare ligge lang? Der begynder snart at komme regnskaber ind.
|
|
|
18/7 09:13 af Nickstar |
ska man sælge lidt ud af sine lakseaktier? ser ik så positivt ud for tiden, og der varsles prisfald iflg ilaks.no
|
|
18/7 09:01 af Helge Larsen/PI-redaktør |
|
|
|
15/7 15:34 af nik_hs1990 |
den overvejer jeg os. Ja det er helt naturligt med lidt gevinsthjemtagning indimellem.
|
|
|
15/7 15:09 af Ulmeister1 |
Fint med lidt fald inden vi skal videre op. Så kan det være, der skal fiskes lidt Austevoll. Den mangler i folden.
|
|
|
15/7 14:19 af nik_hs1990 |
ja. Det er forventet at der er fald i slutningen af juli til midt i August. Det er sket 5 ud af de seneste 6 år. Det skyldes ferie tiden.
|
|
15/7 14:16 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Fred være med det.
|
|
|
15/7 14:00 af nik_hs1990 |
Det er naturligvis os forventet med pris fald denne tid af året.
|
|
|
15/7 13:58 af nik_hs1990 |
Ikke underligt at priserne tager sig en lille puster. Priserne har været historisk høje de seneste uger.
|
|
|
15/7 13:58 af nik_hs1990 |
|
|
|
15/7 13:50 af nik_hs1990 |
ja præcis. Salmar satte sig os 8-9 % da de kom ud med sådan en nyhed, men der faldt hurtig ro på igen og det tabte blev hurtigt indhentet.
|
|
|
15/7 13:47 af Nickstar |
lad os håbe på plus næste uge :)
|
|
| ||
|
|
15/7 13:47 af Nickstar |
ja, tænker den kommer op li som salmar, da den røg ned for noget tid siden, da der også var tale om noget i samme retning.
|
|
|
15/7 13:30 af nik_hs1990 |
Men ja puha det er et stort fald i hele sektoren idag. Det gør lidt ondt. Lakseaktierne plejer ellers at være sikker havn på røde dage.
|
|
|
15/7 13:19 af nik_hs1990 |
ja det er lidt øv. Men efter flere dage med ATH kurser er det jo ikke underligt at der bliver taget en puster. Og bakka kom jo med en dårlig nyhed igår som naturligvis koster et par %. Dog tror jeg hurtig de får styr over problemet.
|
|
|
15/7 12:52 af Nickstar |
godt nok nogle hug flere lakseaktier
får idag
|
|
|
15/7 09:49 af mollegade |
|
|
|
15/7 09:49 af mollegade |
Hvad siger PI til dette: ?
|
|
|
15/7 09:29 af seadweller16600 |
Kan være man lige skal vente med at samle op indtil der er vished omkring de øvrige resultater
|
|
|
15/7 09:28 af seadweller16600 |
"The Veterinary Authority will carry out further tests in this cage and all other
cages in the farming site. The results of these tests will be available over the
next few days."
|
|
|
15/7 09:27 af GenLaks |
Men hvad er sandsynligheden for at sygdommen breder sig eller har bredt sig til andre bure??? - det er vel en betydelig risiko..
|
|
|
15/7 09:25 af seadweller16600 |
Den faldt næsten ikke under Brexit, så fik ikke købt op
|
|
|
15/7 09:24 af seadweller16600 |
Har længe ventet på en mulighed som den i dag.
|
|
|
15/7 09:14 af seadweller16600 |
Nordea skriver at det i WORST CASE kan betyde, at der mistes 7.000 ton af 2017 produktionen, hvilket svarer til 3,2 NOK på kursen. Den falder vel 15, så man kunne evt. købe op på det
|
|
15/7 09:08 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Midlertidigt fald. Den slags sker hele tiden i besætninger. Det er værst ved vist det spreder sig.
|
|
|
14/7 18:45 af Veie |
Nogle Lakse kyndige der ved hvad dette kan betyde for Bakka.
(link)
|
|
|
14/7 12:37 af seadweller16600 |
Hej Helge. Jeg sender en mail og tak for den fine service. Det er mig ubegribeligt og imponerende hvordan du når så meget som du gør, med tilstedeværelse så mange steder.
|
|
14/7 12:25 af Helge Larsen/PI-redaktør |
seadweller. Send mig en mail på [email protected], så sender jeg dig min sektoranalyse.
|
|
|
14/7 00:09 af nik_hs1990 |
ja lad os håbe på en grøn genmab dag imorgen.
|
|
|
13/7 15:29 af seadweller16600 |
Jeg vil gerne øge min eksponering mod laks. Har Bakkafrost med GAK 169. Spørgsmålet er om jeg bør øge i Bakka eller vælge en anden producent for at sprede mig lidt. Hvem udover Bakka er attraktive og hvorfor?
|
|
|
13/7 14:56 af nik_hs1990 |
forrygende opdaterede kursmål. Der er fortsat masser af afkast at komme efter.
|
|
|
13/7 14:56 af nik_hs1990 |
|
|
|
13/7 12:58 af nik_hs1990 |
|
|
|
13/7 12:54 af nik_hs1990 |
|
|
|
13/7 00:06 af nik_hs1990 |
|
|
|
12/7 13:36 af nik_hs1990 |
Er det bare Marine Harvest som betaler udbytte efter hver kvartal eller gør de andre´lakseselskaber os det? Synes egentlig det er rart at få lidt udbytte hvert kvartal. Kunne være rart hvis alle børsnoterede selskaber som har kapital til at betale udbytte gjorde det.
|
|
|
12/7 12:53 af nik_hs1990 |
Der bliver vel bare taget lidt gevinst efter de fleste har været i ATH de seneste dage. Desuden er stemningen lidt rødt i Norge, så de påvirkes nok deraf.
|
|
|
12/7 12:32 af Nickstar |
nogen der ved hvorfor flere lakseaktier falder idag?
|
