Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
5/7 13:48
af nik_hs1990
Ja det var spændende at høre dig idag Helge. Scottish leverer en forrygende stigning idag. pt. oppe med 12 %. Den skinner flot i et ellers rødt marked :)
5/7 13:14
af Helge Larsen/PI-redaktør
Jeg omtalte flere gange Scottish Salmon i Millionærklubben i dag. (link)
5/7 12:37
af nik_hs1990
Det lyder forrygende. Jeg regner med at øge min position i Grieg imorgen når der kommer lidt mere kapital på bogen. Tror virkelig der er meget upside at hente i aktien.
5/7 12:30
af Ulmeister1
5/7 12:29
af Ulmeister1
(link) Grieg dropper salgsplaner af Shetland efter større nedgang end ventet i omkostningerne i Q2 for området. De ser gode muligheder for samarbejde i området og driftsfordele ved fælles slagteri. Derudover ændrer de produktionscyklus fra 24 til 18 måneder, hvilket nedsætter den biologiske risiko i form af sygdomme mv.
5/7 12:15
af Ulmeister1
Scottish Salmon oppe med 15 %... Jeg har ikke kunne finde nogen nyheder. Er der andre, der har set noget? Måske fokus fra nogle større investorer?
4/7 23:38
af nik_hs1990
Forrygende at der bliver arbejdet massivt på at udslette lakselus.
4/7 23:37
af nik_hs1990
4/7 14:50
af Nickstar
Tak Nik. Vi satser på ny ATH snart ;)
4/7 14:13
af nik_hs1990
4/7 14:10
af nik_hs1990
De tager vel bare lige en lille puster. Vi ligger tæt på ATH i de fleste af selskaberne, og mon ikke de snart laver en ny ATH.
4/7 13:14
af Nickstar
hva sker der med lakseaktierne idag?
3/7 07:10
af Helge Larsen/PI-redaktør
Vil du have en pdf på min lakseanalyse så skriv til mig på [email protected]
2/7 17:55
af nik_hs1990
2/7 17:55
af nik_hs1990
ja det var en forrygende dag. Og mon ikke aktie festen i lakseselskaberne forsætter det næste lange stykke tid. Laks er det nye olie i Norge.
1/7 16:49
af Helge Larsen/PI-redaktør
Stærk dag for alle lakseselskaberne i dag. :-)
1/7 10:20
af Helge Larsen/PI-redaktør
Tak Henry.
1/7 10:20
af Helge Larsen/PI-redaktør
Helt enig.
1/7 09:16
af HenryAS
norske lakseopdrættere
1/7 09:16
af HenryAS
Nordea: Marine Harvest (-3,8%) og Grieg Seafood (-4,2%) faldt i går, da den norske stat har besluttet at udstede flere licenser til lakseproduktion. Vores analytiker forventer, at der bliver tale om en stigning i den norske produktion på op til 30.000 ton. Det er meget begrænset i forhold til den globale produktion. Alene i Europa forventer vi en produktion på 1.452.000 ton i år. Derfor ændrer nyheden heller ikke på udsigterne til høje laksepriser, og vi fastholder vores positive syn på de to no
30/6 14:00
af PerM
Der skulle stå: Men igen - er man langsigtet så betyder det jo ikke noget :-)
30/6 13:58
af PerM
Hvis ikke det var fordi der typisk er tilbagefald på laksepriser (og dermed lakseaktier) i sommerhalvåret, så burde de fald vi ser idag bare være opkøbsmuligheder... Men igen - er man lag
30/6 13:56
af PerM
Helt enig Helge, det er langsigtet godt nyt. Som fiskeriminsteren også udtaler sig, så er den øgede tonnage af laks med til at bevirke at Norge ikke vil "prise sig ud af markedet" pga den store efterspørgsel. Nb. dette underbygger at der må komme en vækstcase i følgeindustrien :-)
30/6 11:37
af Helge Larsen/PI-redaktør
30/6 11:31
af Helge Larsen/PI-redaktør
Markedet reagerer uden at vide, at det er erhvervet selv som har ønsket større fleksibilitet.
30/6 11:16
af Helge Larsen/PI-redaktør
Det er super for det norske opdræt. Industrien kan simpelthen ikke producere nok. Det dæmper måske priserne i 2017. Fred være med det. Der sælges så bare flere fisk end før til lidt lavere priser end nu.
30/6 10:48
af vilocare
Jeg læser det alt andet lige positivt for norsk opdræt... Meeeen cowboy markedet i nord er og bliver et cowboy marked :D
30/6 10:40
af vilocare
30/6 10:39
af vilocare
Egentlig ret fjollet at Bakka dratter nedaf på det her.... De er jo færøske... Er det pga frygt for faldende laksepriser?
30/6 09:50
af Nickstar
Hvs sker der lige på laksefronten?
30/6 09:23
af Thetreble
Er der en årsag til at alle lakseselskaberne falder i dag ?
30/6 08:38
af Helge Larsen/PI-redaktør
Godt nyt for sektoren i Norge: (link)
30/6 08:36
af Helge Larsen/PI-redaktør
Bakkafrost vokser sig større: (link)
30/6 08:36
af Helge Larsen/PI-redaktør
30/6 08:36
af Helge Larsen/PI-redaktør
:-)
29/6 23:57
af nik_hs1990
Tror jeg smider en lille position i Marine Harvest imorgen. Tror der er god opside i den på den lange bane os :)
29/6 16:40
af Helge Larsen/PI-redaktør
Endnu en fin dag med selskaber i ATH. Austervoll +1% Bakkafrost +1,39% Griegh 4,63% Lerøy + 0,74% Marine Harvest +2,18% Norway Royal Salmom +5,08% Salmar +1,76% The Scottish Salmon Company +0,71%
29/6 15:57
af JacobP.
Ville ønske jeg var vågnet op på laksegildet noget før.Men bedre sent end aldrig. Spændende hvad den sektor bringer fremover
29/6 13:29
af Ulmeister1
Rigtig fin dag i går, og det fortsætter pænt i dag. Grieg har taget førertrøjen på med 4,6 %. Scottish Salmon har ikke haft samme fart på de seneste dage og falder i dag, så det var mit snit til at få en lille portion skotsk laks i porteføljen.
28/6 16:39
af Helge Larsen/PI-redaktør
En fin dag: Austervoll +5,56% Bakkafrost +4,62% Griegh 6,4% Lerøy + 4,38% Marine Harvest +2,53% Norway Royal Salmom +3,51% Salmar +5,83% The Scottish Salmon Company +1,89%
28/6 15:31
af nik_hs1990
Super kursmål fra Nordea :) Det er en herlig sektor at være i :)
28/6 14:29
af Ulmeister1
Marine Harvest kursmål 200 (40,5% op), Salmar 340 (37,5% op), Bakkafrost 375 (19% op)
28/6 14:27
af Ulmeister1
Nordea har i dag opjusteret hele sektoren igen. De har kursmål 85 på Grieg, hvilket 58 % over kursen i øjeblikket.
28/6 14:26
af Ulmeister1
Ja, der er fortsat en del at komme efter i sektoren. Jeg har selv Bakkafrost, Marine, Salmar, Grieg og Akva.
28/6 12:41
af nik_hs1990
har en fin position i Bakkafrost og Salmar, men overvejer at investere lidt i Grieg Seafood og Scottish Salmon company. Tror i det er et godt entry at ligge dem i den lange portefølje på nuværende tidspunkt?
28/6 11:12
af Helge Larsen/PI-redaktør
Min kommentar på laks og brexit på Play i dag. (link)
27/6 10:03
af Helge Larsen/PI-redaktør
Bakkafrost står svagest. De afregner i d.kr.
27/6 10:03
af Helge Larsen/PI-redaktør
Det er svækkelsen i pund og n.kr. som betyder noget.
27/6 10:02
af Helge Larsen/PI-redaktør
Det ses på kurserne.
27/6 10:02
af Helge Larsen/PI-redaktør
Laksesektoren profiterer på brexit. Især Marine Harvest og The Royal Scottish Salmon.
Nyeste Først- Ældste Først   Side 170/178