Laks
Aktiesnakken
NOVO
TESLA
Genmab
Ennogie
Biotek-snakken
Hansa Biopharma
Bavarian Nordic
Chemometec
Smallcap og First North aktier
Zealand Pharma
Amerikanske aktier
Grønne Aktier
Laks
Shipping
Vestas
AI/Kunstig intelligens
BITCOIN
Embla Medical
Forsvarsaktier
OLIE OG GAS
|
|
5/7 13:48 af nik_hs1990 |
Ja det var spændende at høre dig idag Helge. Scottish leverer en forrygende stigning idag. pt. oppe med 12 %. Den skinner flot i et ellers rødt marked :)
|
|
5/7 13:14 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Jeg omtalte flere gange Scottish Salmon i Millionærklubben i dag. (link)
|
|
|
5/7 12:37 af nik_hs1990 |
Det lyder forrygende. Jeg regner med at øge min position i Grieg imorgen når der kommer lidt mere kapital på bogen. Tror virkelig der er meget upside at hente i aktien.
|
|
|
5/7 12:30 af Ulmeister1 |
|
|
|
5/7 12:29 af Ulmeister1 |
(link) Grieg dropper salgsplaner af Shetland efter større nedgang end ventet i omkostningerne i Q2 for området. De ser gode muligheder for samarbejde i området og driftsfordele ved fælles slagteri. Derudover ændrer de produktionscyklus fra 24 til 18 måneder, hvilket nedsætter den biologiske risiko i form af sygdomme mv.
|
|
|
5/7 12:15 af Ulmeister1 |
Scottish Salmon oppe med 15 %... Jeg har ikke kunne finde nogen nyheder. Er der andre, der har set noget? Måske fokus fra nogle større investorer?
|
|
|
4/7 23:38 af nik_hs1990 |
Forrygende at der bliver arbejdet massivt på at udslette lakselus.
|
|
|
4/7 23:37 af nik_hs1990 |
|
|
|
4/7 14:50 af Nickstar |
Tak Nik. Vi satser på ny ATH snart ;)
|
|
|
4/7 14:13 af nik_hs1990 |
|
|
|
4/7 14:10 af nik_hs1990 |
De tager vel bare lige en lille puster. Vi ligger tæt på ATH i de fleste af selskaberne, og mon ikke de snart laver en ny ATH.
|
|
|
4/7 13:14 af Nickstar |
hva sker der med lakseaktierne idag?
|
|
3/7 07:10 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Vil du have en pdf på min lakseanalyse så skriv til mig på [email protected]
|
|
|
2/7 17:55 af nik_hs1990 |
|
|
|
2/7 17:55 af nik_hs1990 |
ja det var en forrygende dag. Og mon ikke aktie festen i lakseselskaberne forsætter det næste lange stykke tid. Laks er det nye olie i Norge.
|
|
1/7 16:49 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Stærk dag for alle lakseselskaberne i dag. :-)
|
|
1/7 10:20 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Tak Henry.
|
|
1/7 10:20 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Helt enig.
|
|
1/7 09:16 af HenryAS |
norske lakseopdrættere
|
|
1/7 09:16 af HenryAS |
Nordea: Marine Harvest (-3,8%) og Grieg Seafood (-4,2%) faldt i går, da den norske stat har besluttet at udstede flere licenser til lakseproduktion. Vores analytiker forventer, at der bliver tale om en stigning i den norske produktion på op til 30.000 ton. Det er meget begrænset i forhold til den globale produktion. Alene i Europa forventer vi en produktion på 1.452.000 ton i år. Derfor ændrer nyheden heller ikke på udsigterne til høje laksepriser, og vi fastholder vores positive syn på de to no
|
|
|
30/6 14:00 af PerM |
Der skulle stå: Men igen - er man langsigtet så betyder det jo ikke noget :-)
|
|
|
30/6 13:58 af PerM |
Hvis ikke det var fordi der typisk er tilbagefald på laksepriser (og dermed lakseaktier) i sommerhalvåret, så burde de fald vi ser idag bare være opkøbsmuligheder... Men igen - er man lag
|
|
|
30/6 13:56 af PerM |
Helt enig Helge, det er langsigtet godt nyt. Som fiskeriminsteren også udtaler sig, så er den øgede tonnage af laks med til at bevirke at Norge ikke vil "prise sig ud af markedet" pga den store efterspørgsel. Nb. dette underbygger at der må komme en vækstcase i følgeindustrien :-)
|
|
30/6 11:37 af Helge Larsen/PI-redaktør |
|
|
| ||
|
30/6 11:31 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Markedet reagerer uden at vide, at det er erhvervet selv som har ønsket større fleksibilitet.
|
|
30/6 11:16 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det er super for det norske opdræt. Industrien kan simpelthen ikke producere nok. Det dæmper måske priserne i 2017. Fred være med det. Der sælges så bare flere fisk end før til lidt lavere priser end nu.
|
|
|
30/6 10:48 af vilocare |
Jeg læser det alt andet lige positivt for norsk opdræt... Meeeen cowboy markedet i nord er og bliver et cowboy marked :D
|
|
|
30/6 10:40 af vilocare |
|
|
|
30/6 10:39 af vilocare |
Egentlig ret fjollet at Bakka dratter nedaf på det her.... De er jo færøske... Er det pga frygt for faldende laksepriser?
|
|
|
30/6 09:50 af Nickstar |
Hvs sker der lige på laksefronten?
|
|
|
30/6 09:23 af Thetreble |
Er der en årsag til at alle lakseselskaberne falder i dag ?
|
|
30/6 08:38 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godt nyt for sektoren i Norge: (link)
|
|
30/6 08:36 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Bakkafrost vokser sig større: (link)
|
|
30/6 08:36 af Helge Larsen/PI-redaktør |
|
|
30/6 08:36 af Helge Larsen/PI-redaktør |
:-)
|
|
|
29/6 23:57 af nik_hs1990 |
Tror jeg smider en lille position i Marine Harvest imorgen. Tror der er god opside i den på den lange bane os :)
|
|
29/6 16:40 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Endnu en fin dag med selskaber i ATH.
Austervoll +1%
Bakkafrost +1,39%
Griegh 4,63%
Lerøy + 0,74%
Marine Harvest +2,18%
Norway Royal Salmom +5,08%
Salmar +1,76%
The Scottish Salmon Company +0,71%
|
|
|
29/6 15:57 af JacobP. |
Ville ønske jeg var vågnet op på laksegildet noget før.Men bedre sent end aldrig.
Spændende hvad den sektor bringer fremover
|
|
|
29/6 13:29 af Ulmeister1 |
Rigtig fin dag i går, og det fortsætter pænt i dag. Grieg har taget førertrøjen på med 4,6 %. Scottish Salmon har ikke haft samme fart på de seneste dage og falder i dag, så det var mit snit til at få en lille portion skotsk laks i porteføljen.
|
|
28/6 16:39 af Helge Larsen/PI-redaktør |
En fin dag:
Austervoll +5,56%
Bakkafrost +4,62%
Griegh 6,4%
Lerøy + 4,38%
Marine Harvest +2,53%
Norway Royal Salmom +3,51%
Salmar +5,83%
The Scottish Salmon Company +1,89%
|
|
|
28/6 15:31 af nik_hs1990 |
Super kursmål fra Nordea :) Det er en herlig sektor at være i :)
|
|
|
28/6 14:29 af Ulmeister1 |
Marine Harvest kursmål 200 (40,5% op), Salmar 340 (37,5% op), Bakkafrost 375 (19% op)
|
|
|
28/6 14:27 af Ulmeister1 |
Nordea har i dag opjusteret hele sektoren igen. De har kursmål 85 på Grieg, hvilket 58 % over kursen i øjeblikket.
|
|
|
28/6 14:26 af Ulmeister1 |
Ja, der er fortsat en del at komme efter i sektoren. Jeg har selv Bakkafrost, Marine, Salmar, Grieg og Akva.
|
|
|
28/6 12:41 af nik_hs1990 |
har en fin position i Bakkafrost og Salmar, men overvejer at investere lidt i Grieg Seafood og Scottish Salmon company. Tror i det er et godt entry at ligge dem i den lange portefølje på nuværende tidspunkt?
|
|
28/6 11:12 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Min kommentar på laks og brexit på Play i dag. (link)
|
|
27/6 10:03 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Bakkafrost står svagest. De afregner i d.kr.
|
|
27/6 10:03 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det er svækkelsen i pund og n.kr. som betyder noget.
|
|
27/6 10:02 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det ses på kurserne.
|
|
27/6 10:02 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Laksesektoren profiterer på brexit. Især Marine Harvest og The Royal Scottish Salmon.
|
