Laks
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Genmab
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
Hansa Biopharma
Ennogie
Chemometec
Smallcap og First North aktier
Grønne Aktier
Zealand Pharma
Amerikanske aktier
Laks
Vestas
AI/Kunstig intelligens
BITCOIN
Embla Medical
Forsvarsaktier
OLIE OG GAS
Shipping
|
24/6 16:50 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Stærkt - og kun små fald i de andre lakseaktier.
|
|
|
24/6 16:14 af Martin727 |
Så kom Bakkafrost i + :)
|
|
|
22/6 09:10 af Ulmeister1 |
Grieg og Marine Harvest i ATH, og Bakkafrost og Salmar er kun 1-2 % fra ATH. Det bliver spændende, om de stiger i samme tempo som resten af markedet, hvis vi vågner op til et ja til EU på fredag.
|
|
|
20/6 14:33 af Ulmeister1 |
38 kr for 225 gram laksefilet. Jeg håber da ikke, at dagligvare butikkerne planlægger at hæve prisen yderligere.
|
|
|
20/6 11:21 af nik_hs1990 |
Har modtaget udbyttet på Salmar idag. Ja forrygende priser der er i laks for tiden Helge.
|
|
|
20/6 09:52 af hbk |
Helge, hvad er din anbefaling på Salmar, er det stadig en aktie med godt potentiale?
|
|
20/6 07:45 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Utrolige priser de betaler.
|
|
20/6 07:44 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Japanerne køber op igen i lakseindustrien: (link)
|
|
|
17/6 14:14 af Ulmeister1 |
Jeg har modtaget udbyttet.
|
|
|
17/6 13:34 af nik_hs1990 |
Jeg har ikke modtaget udbytte fra Salmar endnu. Det undrer mig os.
|
|
|
17/6 09:43 af t.Guld |
Er der nogen der har fået udbytte fra Salmar efter generalforsamlingen her i juni måned?
|
|
16/6 21:24 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Fred være med det.
|
|
|
16/6 17:13 af Ulmeister1 |
Det var dog et voldsomt fald i lukkeauktionen for Salmar. Den sidste halvanden time steg den flot, inden
den smed 7 kurspoint i lukkeauktionen.
|
|
|
16/6 14:06 af Ulmeister1 |
Generel markedsuro. De falder og stiger sammen med resten af markedet, men med større udsving. I går steg de meget, i dag falder de meget. Der er nogle enkelte af selskaberne, jeg ønsker at supplere i, men jeg afventer et større fald eller afgørelsen omkring brexit.
|
|
|
16/6 12:07 af Robinj |
hvad skyldes de her store fald i laksen? kan ikke lige finde nogle nyheder.
|
|
|
15/6 23:33 af nik_hs1990 |
Super stigning af Salmar idag. Spændende hvordan Salmar og Bakka kurserne klarer sig op til afstemningen næste torsdag. Ved januar/februar korrektionen klarede aktierne sig flot.
|
|
|
15/6 09:11 af Ulmeister1 |
Nordea melder om algeangreb i Canada. Marine og Griegs produktion finder sted i andre områder af Canada og bør ikke være berørt.
|
|
14/6 15:58 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Tak for link. Det er en problematik ikke er til at komme uden.
|
|
14/6 15:57 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Velkommen til. :-)
|
|
|
14/6 10:19 af Mcjean |
(link) here you go laksefans, vidste ikke lige der var oprettet et fiskeforum, men hvorfor ik!
|
|
13/6 15:08 af MrEbbe |
Bakkafrost vil udvide kapaciteten for 2.2 milliarder.(link)
|
|
10/6 18:23 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Mit lakseforedrag på Investordagen. (link)
|
|
9/6 08:40 af AH2005 |
@Ulmeister1 - Takker. :-D
|
|
|
8/6 21:56 af nik_hs1990 |
ja super dag for lakseaktierne. alletiders ;)
|
|
| ||
|
|
8/6 17:43 af Ulmeister1 |
Nej, du skulle bare have den i går efter børsluk. Rigtig god dag for laksene!
|
|
8/6 12:24 af AH2005 |
Skal den holdes til den 9. ds. for at få del i udbyttet?
|
|
|
8/6 10:18 af nik_hs1990 |
Der fragår udbytte på 10 kr. pr. aktie på Salmar idag. Det er grundet til faldet idag.
|
|
|
7/6 23:12 af nik_hs1990 |
Har en long position i Bakkafrost og Salmar. Selvom P/E er høj i de to selskaber i øjeblikket, så beholder jeg og tror der er meget mere at komme efter på den lange bane.
|
|
|
7/6 15:37 af Tadelis |
Hej PI. Er der nogen der har en oversigt over udviklingen i priserne på laks? Hvis sådanne findes? Jeg kunne desværre
ikke finde en på nettet.
|
|
|
7/6 12:24 af Nickstar |
Hej Helge. Ville du mene at opkøb i salmar ka være interessant efter den gevaldige stigning i år?
|
|
7/6 09:00 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Mit januarpick i Millionærklubben i laksesektoren er steget 72% i år: (link)
|
|
|
5/6 10:11 af Nickstar |
Hej Helge. Mange tak for info :)
|
|
4/6 08:35 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Snow..Svært at finde vinderne. Udover og Bakkafrost og Salmar, så har jeg mindre portioner i alle selskaberne.
|
|
4/6 08:34 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Videoen er fra i går Ebbe.
|
|
4/6 02:13 af JonSnow |
Jeg så videoen, hvor du fortalte om vinderne i laksesektoren. Hvis man skulle udvælge 2 virksomheder ud af de 8, hvilke vil du så tro, har de bedste fremtidsudsigter?
|
|
4/6 02:12 af JonSnow |
Hej Helge
|
|
3/6 21:30 af MrEbbe |
Hvornår er den video fra Helge?
|
|
3/6 16:06 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Se med her: (link)
|
|
3/6 13:24 af JonSnow |
Nogen der har et svar til laksesektorens Genmab?
|
|
|
3/6 11:50 af Flicka |
Jeg er tilmeldt nyhedsbrev fra I laks, kan anbefales, hvis man har købt sig ind i denne sektor. Selv har jeg købt mig ind i 4 selskaber og en leverandør til produktion, Akva Group, det har jeg ikke fortrudt:-)
|
|
|
3/6 11:44 af Nickstar |
Så du tænker man sku købe op i Havfisk?:)
|
|
2/6 17:14 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Alt andet lige, så er der lagt op til stigninger i morgen: (link)
|
|
1/6 09:29 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Der er 9 selskaber på Oslo børs. Man kan jo købe en mindre mængde af dem alle sammen. Er svært at udpege vinderne lige nu.
|
|
|
1/6 08:59 af Nickstar |
Hej Helge. Vil du stadig anbefale at købe Salmar trods den store stigning på det sidste? eller er der andre lakseselskaber man sku overveje i stedet?
|
|
1/6 08:20 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det er et lille selskab Mr.Ebbe. Tror nok det skal blive en succes ved børsnoteringen. Salmar er en god storebror at have med ombord.
|
|
1/6 08:17 af Helge Larsen/PI-redaktør |
SSC er i en proces
som ser fornuftig ud på den lange bane. Jeg lader den bare ligge i porteføljerne og gør mig ikke tanker om kursmål.
|
|
31/5 20:57 af MrEbbe |
Arnalax vil på børsen(link) Er det det eneste lakseselskab i Island som er børsnoteret? Tænker om det kunne være intr. ift. geografisk spredning. Er der nogen der kender noget til det selskab?
|
|
|
30/5 10:57 af superstef |
Jeg bliver mere og mere vild med denne sektor. Havde en større position i SSC og selvom den faldt med 13 pct. havde jeg stadigvæk et pænt plus. Valgte derfor at købe op i fredags da den var 8 pct. nede, hvilke viste sig at være en god ide. Hvad er jeres vurdering af et kursmål på SSC?
|
|
30/5 10:52 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Flotte stigninger i dag. :-)
|
|
30/5 08:36 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godt for Bakka: (link)
|
