Laks
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Genmab
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
Hansa Biopharma
Ennogie
Chemometec
Zealand Pharma
Amerikanske aktier
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Laks
Vestas
AI/Kunstig intelligens
BITCOIN
Embla Medical
Forsvarsaktier
OLIE OG GAS
Shipping
|
30/5 08:36 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Lasse: Køb eventuel en mindre portion i hvert selskab på Oslo Børs. Der er ingen af dem som er specialt lavt priset bortset fra The Scottish Salmon Company og Grieg.
|
|
|
27/5 14:09 af lassevh |
Jeg kunne godt tænke mig at sprede min investering lidt, og nu hvor Helge snakker så varmt om laks, kunne det sagtens være et område jeg ville bevæge mig ind på. Har i overblik over hvilke aktier der har et pænt entry point for tiden?
|
|
|
27/5 09:28 af denmark442 |
Jeg vil holde på at faldet skyldes skuffende regnskab
|
|
|
27/5 09:23 af denmark442 |
Ja :)
|
|
|
27/5 09:22 af mollegade |
haha - Det var vi enige om ;)
|
|
|
27/5 09:21 af denmark442 |
Nogen der ved hvorfor the Scottish Salmon Company falder med 13 pct. i dag?
|
|
|
27/5 09:21 af mollegade |
SSC falder voldsomt, ved man hvorfor?
|
|
27/5 09:08 af resten |
Troede lige du havde fået eksamen feber midt i radioen @Helge. Men så var det lakse regnskab :)
|
|
26/5 10:10 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Derfor falder Austervoll i dag. Der fragår udbytte: (link)
|
|
26/5 10:09 af Helge Larsen/PI-redaktør |
:-)
|
|
|
25/5 08:58 af RGZ431 |
Okay tak for svar! :)
|
|
|
25/5 07:54 af BN1969 |
Tak Helge. Det er forstået:) Var en henvisning til nedenstående link: Mange grunner til å være bull på fisk
|
|
24/5 20:37 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Lakseprisen vil holde sig høj.
|
|
|
24/5 18:06 af BN1969 |
Gode grunde til at købe/blive i laks
|
|
|
24/5 18:05 af BN1969 |
|
|
|
24/5 16:54 af RGZ431 |
Hvordan tror I at lakse prisen vil udvikle sig over den næste tid?
|
|
24/5 16:48 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Endnu en god laksedag.
smile-humørikon
Austervoll + 4,20%
Bakkafrost + 1,01%
Grieg Seafood 0%
Havfisk + 3,59%
Lerøy +3,13%
Marine Havest 2,79%
Salmar 0,87%
The Scottish Salmon Comapany +3,58%
|
|
24/5 07:22 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Udbuddet bliver stadig mindre: (link)
|
|
18/5 16:47 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Der flyttes bare lidt penge fra laks til olie.
|
|
|
18/5 15:32 af TobiasElkjaer |
Hvorfor falder Bakkafrost sådan i dag???
|
|
16/5 07:57 af Helge Larsen/PI-redaktør |
En god opsummering på Chile, priser og MHG: (link)
|
|
13/5 11:14 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det her skal vi bare vænne os til. (link)
|
|
12/5 11:38 af MrEbbe |
Men danske er bare ikke hooked på laks sådan helt generelt.
|
|
|
12/5 07:28 af Repsac |
Marine Harvest-topper dumper aksjer(link)
|
|
| ||
|
|
11/5 15:09 af mbkjeldsen |
Cool, tak :-)
|
|
11/5 15:06 af Helge Larsen/PI-redaktør |
260 fra Danske og Carnegie. 360 fra Nordea Norge.
|
|
|
11/5 15:03 af mbkjeldsen |
Nogen der ligger inde med nogle friske kursmål på Bakkafrost?
|
|
11/5 15:01 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Tak Per. :-)
|
|
11/5 15:01 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Salmar: (link)
|
|
|
10/5 22:50 af PerM |
På Hegnar.no/TV er der idag interview med Bakkafrost CEO Regin Jacobsen. Se det og bliv (endnu engang)
bekræftet i at det er et TOP selskab og et must i den langsigtede portefølje.
|
|
10/5 16:51 af Helge Larsen/PI-redaktør |
God opsummering: (link)
|
|
10/5 14:03 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Mere Bakka-guf: (link)
|
|
10/5 08:28 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Enig.
|
|
|
10/5 08:21 af Ulmeister1 |
Smukt. Bare ærgerligt at faldet ikke blev større, når der var plads til en supplering i porteføljen.
|
|
10/5 06:50 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Drønstærke tal fra Bakkafrost. (link)
|
|
6/5 10:30 af Helge Larsen/PI-redaktør |
:-)
|
|
6/5 10:30 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det ser glimrende ud på laksefronten. (link)
|
|
5/5 08:23 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Marine Harvest opjusteres: (link)
|
|
5/5 08:23 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Der er vist styr på ILA: (link)
|
|
5/5 08:22 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det tror jeg ikke. Aktien er bare ramt af det generelle dårlige marked.
|
|
4/5 12:39 af DeltaFlyer |
Jeg ser Schouw falder tilbage efter godt regnskab hvor de opjusterer, skyldes det noget med fiskefoder?
|
|
4/5 10:04 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Flot af NRS. (link)
|
|
4/5 09:54 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Har rigeligt. Tager lige regnskabet med: AKKA: BAKKAFROST: Presentation/Webcast of Q1 2016 results 10 May 2016 at 8:00 (CET)
14:41
Q1 2016 PRESENTATION
A presentation of Bakkafrosts interim report Q1 2016 will be held at 8:00 am
(CET) on 10 May 2016 at Hotel Continental, Stortingsgaten 24/26, Oslo, Norway.
WEBCAST
The presentation will be transmitted live on Bakkafrosts website (link)
Bakkafrosts interim report Q1 2016 and presentati
|
|
4/5 09:53 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Næ.
|
|
|
3/5 22:04 af TobiasElkjaer |
Helge - nu nærmer Bakka sig 280 drastisk. Køber du op?
|
|
3/5 08:31 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Fornuftigt PerM.
|
|
3/5 08:31 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Roennow. Du skal selv sørge for tilbagebetaling. Der er et link i debatten omkring det.
|
|
|
28/4 09:40 af chrkorped |
Gælder anbefalingen fra 19/4 stadig, altså om at afvente en kurs på 270-280? Eller skal man indtil videre holde fiskefingrene fra den norske laks? (
Tak for et godt forum)
|
|
|
28/4 08:56 af Roennow |
Jeg har i dag fået udbytte fra Bakka med 35% skat. Nogle der har samme problem?
|
|
|
23/4 18:15 af PerM |
Jeg har i onsdags solgt Salmar, mindsket i MHG og øget i Bakke. Set i lyset af ILA problematikken på Frøya, som tilsyneladende rammer Salmar, så ligger MHG's anlæg Ulvan (Hitra) ikke langt derfra, og udgør en ikke ubetydelig kapacitet. Anser Bakka's risiko for at blive ramt af smitte som betydelig mindre.
|
