Laks
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Genmab
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
Hansa Biopharma
Ennogie
Chemometec
Amerikanske aktier
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
BITCOIN
Vestas
Zealand Pharma
AI/Kunstig intelligens
AMBU
Embla Medical
Forsvarsaktier
OLIE OG GAS
|
22/3 11:43 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det gør jeg i løbet af dagen. Skal i Millionærklubben i morgen med bla. laks.
|
|
|
22/3 11:28 af nvimtrup |
Hej Helge. Hvornår opdateres dine porteføljer, jf. linket fra igår. Og hvis du stod som helt ny investor, og udelukkende skulle ind i laksesektoren, hvilke(t) selskab, ville du så investerer i? Umiddelbart ser Grieg Seafood alene, spændende ud?
|
|
22/3 07:54 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Prisen plejer at være høj ved påske- og jul.
|
|
|
21/3 21:18 af horskaer |
|
|
|
21/3 21:18 af horskaer |
Så lavede lakseprisen lige nu top i år.
|
|
|
21/3 18:24 af Malass |
Så sand som det er sagt. Jeg syntes bare det ser ud til at den stagnerer. Den sidste uge har været noget sløv, men jeg er måske bare lidt
utålmodig... ;-)
|
|
21/3 18:14 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Lakseaktierne klarede det igen fint i dag. :-)
|
|
21/3 18:07 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Den er da steget 48% de seneste tre måneder?
|
|
|
21/3 17:48 af Malass |
Er der en der vil komme med et kvalificeret bud på, hvorfor Scottish Salmon Company ikke præsterer som dets modparter? De analyser jeg har kigget på vedrørende firmaet, taler alle positivt om ditto og anbefaler køb. Men i forhold til eksempelvis Grieg el.lign. så forholder aktien sig kostant passiv/let negativ.. Jeg er indforstået med at det er et mindre firma, men markedet pt taget i betragtning.......?
|
|
21/3 16:00 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Jeg opdaterer mine porteføljer i denne tråd. (link)
|
|
21/3 15:32 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Udover Bakkafrost og Salmar så har jeg kun "frimærker " i de øvrige lakseselskaber.
|
|
|
21/3 13:06 af nvimtrup |
Hvor kan man se din portefølje henne? Og kan du fortælle lidt omkring, hvordan du har sammensat din "lakse" portefølje? Hvor meget vægter Grieg fx, i forhold til nogle af de andre? Tænker ikke så meget på Bakkafrost, da selskabet jo er på hold i øjeblikket.
|
|
21/3 12:29 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Jeg opdaterer mine porteføljer på ProInvestor i morgen. Herunder laksesektoren.
|
|
|
21/3 12:24 af nvimtrup |
Men ville godt vide lidt mere omkring vægtningen af de forskellige selskaber. Om han fx. er gået mere ind i Grieg end Salmar.
|
|
|
21/3 12:15 af SebastianB |
|
|
|
21/3 12:15 af SebastianB |
Helge var/er både i Salmar, Grieg og Bakkafrost i følge tidligere udtalelser her på chatten :) Læs også hans indlæg i børsen
|
|
|
21/3 12:11 af nvimtrup |
Hej Helge. Hvordan ville du sammensætte din "Lakse" portefølje? Nu nævnes der bl.a. Grieg seafood, SalMar, Lerøy, Austevoll osv. Men hvilke selskaber ville du gå efter?
|
|
18/3 16:37 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det har jeg ikke Lwieland. :-)
|
|
|
18/3 14:53 af Lwieland |
har du planer om at gå ind i Austervoll efter dagen nyhed?
|
|
|
18/3 14:53 af Lwieland |
Hej Helge
|
|
|
18/3 14:46 af BN1969 |
Fortsat gode nyheder:) (link)
|
|
18/3 11:15 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Min fredagskommentar om laksesektoren på Børsen Play: (link)
|
|
18/3 10:37 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Vil øge udbyttet markant: (link)
|
|
18/3 10:34 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Austervoll med storsalg i Lerøy. (link)
|
|
| ||
|
18/3 09:18 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Marine Harvest må slagte pga lus: (link)
|
|
18/3 09:16 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Storaktionær sælger sig ned i Grieg. (link)
|
|
17/3 09:47 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Vedr. Grieg..EBIT er resultat før renter og skat.
|
|
17/3 09:42 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Tobias...De mener at Bakkafrost er blevet for "dyr".
|
|
|
16/3 21:17 af TobiasElkjaer |
EBIT of MNOK 43 for Grieg Seafood (GSF) in Q4 2015, of which Norway accounts for MNOK 96 (EBIT of 10.6 per kg).
|
|
|
16/3 21:17 af TobiasElkjaer |
Når Grieg fx skriver følgende ud fra deres regnskab - hvad betyder det så egentlig?
|
|
|
16/3 21:12 af TobiasElkjaer |
Helge @ Gad vide hvorfor Bakkafrost er på "HOLD" og alle andre er på "KØB" på det billede??
|
|
16/3 16:56 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det behøver du ikke beklage. Jeg har også mange gange brugt dem.
|
|
|
16/3 16:47 af SebastianB |
Hov, det beklager jeg så! Jeg troede tallene derinde var til at stole på :/
|
|
16/3 16:45 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Bakkafrost ligger ikke med laveste P/E. Der er fejl i tallene på Nordnet. Se tallene i tabellen nederst i linket: (link)
|
|
|
16/3 16:39 af SebastianB |
Okay, det giver mening ift. Bakkas nylige store investering i anlæg :) Men du nævnte tidligere at Bakka er god langsigtet, så når du siger at du er på hold, hvor stort et tilbagefald skal der til før du opkøber?
|
|
16/3 16:37 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Kursen i Marine Harvest drives også af spekulationer om at selskabet bliver købt op.
|
|
16/3 16:36 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Marine Harvest og Grieg opgraderes primært fordi er orienteret mod USA i større grad end andre selskaber.
|
|
16/3 16:35 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Jeg har derfor Bakkafrost på hold og køber kun på tilbagefald.
|
|
16/3 16:34 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Bakkafrost bruger mange penge på langsigtede investeringer i produktionsapparatet. Derfor falder det frie cashflow. Det bekymrer de kortsigtede analytikere.
|
|
|
16/3 16:15 af SebastianB |
Bakka ligger med laveste P/E og har største indtjening? Hvorfor opgraderes Grieg fra hold til køb og ikke også Bakka?
|
|
|
16/3 15:42 af SebastianB |
Det er jeg også nysgerrig på. og når Carnegie har Marine Invest som en af deres Top picks, vil det så være bedre at gå ind i dem end Bakka?
|
|
16/3 15:33 af Leoalf85 |
Bakka er den virksomhed der har den største indtjening i sektoren
, hvad kan være årsagen til de ikke opgraderes men forbliver på hold?
|
|
16/3 15:16 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Carnegie opskriver massivt sine kursmål i laksesektoren: (link)
|
|
15/3 19:10 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Bakkafrost og Marine Harvest satte ny ATH i Dag. :-)
|
|
15/3 19:09 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det er ikke rigtigt en nyhed. Selskabet har omtalt investeringen mange gange før.
|
|
15/3 11:50 af resten |
Så er Bakkafrost kommet med en meddelse om at de investerer 650 mill i nyt udklæknings anlæg på Færøerne.
|
|
|
15/3 10:31 af SebastianB |
Korrekt, det fremgår også på f.eks. Nordnet :)
|
|
15/3 10:29 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Har lige tjekket Grieg..Har IKKE steget 70% på en måned som artiklen oplyste i går. Det er 37% og 27% i år.
|
|
15/3 09:21 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Bakkafrost: (link)
|
|
15/3 09:11 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Jeps Watt...Et generelt krak på markederne vil også trække laksesektoren ned. Sikkert ikke så meget som andre, men alligevel.
|
