Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
15/3 09:08
af andreashenriksen96
Okay mange tak (y)
15/3 05:33
af Watt
Jeg tror Helge mener markederne generelt - ikke specielt lakseaktier:-)
14/3 21:17
af andreashenriksen96
skvatte*
14/3 21:17
af andreashenriksen96
Lyder spændende. Hvilke begivenheder kan man få dette marked til 'at skavte sammen' ?
14/3 21:08
af Helge Larsen/PI-redaktør
De næste to-tre år vil vi have høje laksepriser. Det holder hånden under aktiekurserne. tror sagtens på en generel stigning på 15-20 % i år med mindre markederne skvatter sammen.
14/3 20:35
af andreashenriksen96
De fleste selskaber er jo steget rigtig meget allerede, er der mulighed for yderligere stigninger?
14/3 20:34
af andreashenriksen96
Hvor langt frem vurderer du en stigning for hele sektoren sådan generelt Helge ?
14/3 20:21
af Helge Larsen/PI-redaktør
Ikke i år. Stigningen er sket den sidste måned. '
14/3 20:19
af Helge Larsen/PI-redaktør
Jeg burde nok have fulgt Grieg lidt bedre. Er steget 75% i år. (link)
14/3 19:08
af Helge Larsen/PI-redaktør
end
14/3 19:07
af Helge Larsen/PI-redaktør
MHG har produktion andre steder en i Chile. Derfor rammes selskabet ikke på kursen. Desuden spekulerer markedet et eventuelt opkøb af selskabet. Se mine links i chathistorikken.
14/3 18:27
af resten
Ja Bakkafrost halter lidt bagefter i stigningen set i forhold til de andre selskaber :)
14/3 18:15
af Helge Larsen/PI-redaktør
Marine Harvest i ATH. (link)
14/3 18:12
af Helge Larsen/PI-redaktør
Har Salmar pga at selskabet er størst på økologiske laks samt et frimærke i Royal Scottish Salmon.
14/3 18:11
af Helge Larsen/PI-redaktør
Jeg kender ikke rigtigt noget til Grieg.
14/3 18:10
af Helge Larsen/PI-redaktør
Bakkafrost er det bedst drevne selskab med den største indtjening pr. kg. globalt. Det er hele branchen enige om.
14/3 17:13
af andreashenriksen96
i 2016*
14/3 17:13
af andreashenriksen96
Hele sektoren kommer vel til at tjene godt og være en god investering i 2016, på grund af det betydelige fald i udbuddet 2016 (Min kilde siger: Et fald i udbud af laks på 4-5% globalt) efter Chile ikke kan være med?
14/3 16:45
af SebastianB
Okay. Jeg har fulgt en del med i dine udtalelser omkring Bakkafrost, men kan ikke finde ud af om jeg skal ind i Grieg eller Bakkafrost. Kan du kort give en grund der måske kan bruges som begrundelse? :)
14/3 16:38
af Helge Larsen/PI-redaktør
Lakseaktier købes til den lange port hos mig. Derfor bekymrer jeg mig meget lidt om entry.
14/3 16:32
af SebastianB
Hmm.. det ser jo rigtig godt ud, men skal man ind i dag eller vente til senere på ugen?
14/3 12:18
af varsted
Flere insidere handler i Grieg Seafood: (link)
14/3 10:34
af Helge Larsen/PI-redaktør
Skotske laks er populære i USA nu hvor Chile ikke kan være med på vognen i samme omfang som tidligere.
14/3 10:33
af Helge Larsen/PI-redaktør
Mit frimærke i Royal Scottish Salmon som jeg købte i sidste uge er pænt oppe i kurs på få dage.
14/3 09:48
af Helge Larsen/PI-redaktør
Forudsat at at han bruger pengene fra optionssalget til det. Hvilket jeg markedet nok regner med at han gør: (link)
14/3 09:46
af Helge Larsen/PI-redaktør
Insiderkøb i Grieg..Den slags belønnes som regel af de norske investorer.
14/3 09:29
af Helge Larsen/PI-redaktør
Pareto om hvad problemerne i chile betyder for den norske laksesektor. (link)
14/3 05:10
af Watt
resten:-)
13/3 15:08
af MrEbbe
nevermind
13/3 13:59
af MrEbbe
Har Bakka udbetalt udbytte, for det per annual ikke? Tænker nemlig at særlig Nordea når udbytte fragår her i den kommende uge.
13/3 11:09
af BEEH
Tja,sådan er det bare :-/
13/3 08:57
af resten
Watt det var bestemt heller ikke sådan det skulle forstås! Det er forfærdeligt for de Chilenske opdrætter. Men det er nu engang sådan at den enes død gør den andens brød.
13/3 05:24
af Watt
Jeg kan nu ikke se noget dejjligt i at der forekommer laksedoed i Chile i stoerre maengder. uanset at det kommer andre tilgode, f.eks. Bakka som jeg selv har en paen portion af:-(
13/3 00:30
af Helge Larsen/PI-redaktør
De læser også med i lakse-chatten. :-)
12/3 22:37
af resten
12/3 22:37
af resten
Dejlig artikel i Børsen i dag.
11/3 21:53
af Helge Larsen/PI-redaktør
Meget længe BN 1969.
11/3 16:26
af BN1969
Hej. Har fulgt lidt med i Laksesnakken. Helge hvor længe tror du problemerne i Chile vil have positiv indvirkning på Scottish og Salmar?
11/3 14:36
af Helge Larsen/PI-redaktør
Bemærk at Salmar har sat ny ATH. :-)
11/3 14:36
af Helge Larsen/PI-redaktør
Normalt kommer der en pæn stigning op til påske. Det kan nås endnu. :-)
11/3 14:18
af varsted
Så kom priserne: (link)
11/3 14:11
af Helge Larsen/PI-redaktør
Jeg har og er meget lang i sektoren og søger derfor stabile selskaber med et solidt setup.Herunder selskaber som kan tåle at der går massiv sygdom i flere af deres opdrætslokaliteter uden at virksomheden går konkurs af denne grund.
11/3 13:50
af superstef
Jeg prøver at lege med psykologien om, at man som små investorer (som jeg selv), synes man får mere for penge i en ”lavprisaktie”, frem for Bakkafrost eller Marine Harvest. Jeg er relativ ny på aktiemarked og forsøger at lære og gør mig nogle erfaringer. Så kom gerne med kritik til min lidt naive tilgang til det.
11/3 13:50
af superstef
Jeg ved ikke så meget om laksektoren, andet end det der er skrevet herinde plus de artikler I har linket til. Så har jeg lyttet til Helge, og valgt Scottish Salmon pga. den lave omsætning i aktien, hvilket jeg synes er spændende. Jeg håber selvfølge at en øget interesse for laksesektoren kan øge omsætning i aktien og dermed også prisen.
11/3 13:50
af superstef
Hej igen
11/3 13:08
af varsted
@Helge. Hvor ser du laksepriserne henne? :-)
11/3 12:39
af Helge Larsen/PI-redaktør
Jeg køber som sagt lidt Scottish Salmon i dag alene pga oplysningerne om, at Skotland sælger ekstra meget til USA pga problemerne i Chile.
11/3 12:08
af Breaking News
Superstef - hvorfor har du lige valgt Scottish salmon company? Har den selv, men må indrømme at den blev købt lidt i blinde. Heldigvis købte jeg dengang også ind i bakkafrost, som har været en god forretning. Nu håber jeg at nedturen i Chile kan sætte lidt skub i det skotske.
11/3 11:49
af varsted
og velkommen i klubben! Jeg kan varmt anbefale SalMar, som har fået otte udviklingstilladelser for havbrug til Ocean Farming AS og dermed til SalMar-koncernen, for at udvikle og realisere havmerden baseret på offshoreteknologi. :-)
11/3 11:46
af varsted
Hej superstef,
Nyeste Først- Ældste Først   Side 176/178