Laks
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Genmab
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
Hansa Biopharma
Ennogie
Chemometec
Amerikanske aktier
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
BITCOIN
Vestas
Zealand Pharma
AI/Kunstig intelligens
AMBU
Embla Medical
Forsvarsaktier
OLIE OG GAS
|
|
15/3 09:08 af andreashenriksen96 |
Okay mange tak (y)
|
|
|
15/3 05:33 af Watt |
Jeg tror Helge mener markederne generelt - ikke specielt lakseaktier:-)
|
|
|
14/3 21:17 af andreashenriksen96 |
skvatte*
|
|
|
14/3 21:17 af andreashenriksen96 |
Lyder spændende. Hvilke begivenheder kan man få dette marked til 'at skavte sammen'
?
|
|
14/3 21:08 af Helge Larsen/PI-redaktør |
De næste to-tre år vil vi have høje laksepriser. Det holder hånden under aktiekurserne. tror sagtens på en generel stigning på 15-20 % i år med mindre markederne skvatter sammen.
|
|
|
14/3 20:35 af andreashenriksen96 |
De fleste selskaber er jo steget rigtig meget allerede, er der mulighed for yderligere stigninger?
|
|
|
14/3 20:34 af andreashenriksen96 |
Hvor langt frem vurderer du en stigning for hele sektoren sådan generelt Helge
?
|
|
14/3 20:21 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Ikke i år. Stigningen er sket den sidste måned.
'
|
|
14/3 20:19 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Jeg burde nok have fulgt Grieg lidt bedre. Er steget 75% i år. (link)
|
|
14/3 19:08 af Helge Larsen/PI-redaktør |
end
|
|
14/3 19:07 af Helge Larsen/PI-redaktør |
MHG har produktion andre steder en i Chile. Derfor rammes selskabet ikke på kursen. Desuden spekulerer markedet et eventuelt opkøb af selskabet. Se mine links i chathistorikken.
|
|
14/3 18:27 af resten |
Ja Bakkafrost halter lidt bagefter i stigningen set i forhold til de andre selskaber :)
|
|
14/3 18:15 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Marine Harvest i ATH. (link)
|
|
14/3 18:12 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Har Salmar pga at selskabet er størst på økologiske laks samt et frimærke i Royal Scottish Salmon.
|
|
14/3 18:11 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Jeg kender ikke rigtigt noget til Grieg.
|
|
14/3 18:10 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Bakkafrost er det bedst drevne selskab med den største indtjening pr. kg. globalt. Det er hele branchen enige om.
|
|
|
14/3 17:13 af andreashenriksen96 |
i 2016*
|
|
|
14/3 17:13 af andreashenriksen96 |
Hele sektoren kommer vel til at tjene godt og være en god investering i 2016, på grund af det betydelige fald i udbuddet 2016 (Min kilde siger: Et fald i udbud af laks på 4-5% globalt) efter Chile ikke kan være med?
|
|
|
14/3 16:45 af SebastianB |
Okay. Jeg har fulgt en del med i dine udtalelser omkring Bakkafrost, men kan ikke finde ud af om jeg skal ind i Grieg eller Bakkafrost. Kan du kort give en grund der måske kan bruges som begrundelse? :)
|
|
14/3 16:38 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Lakseaktier købes til den lange port hos mig. Derfor bekymrer jeg mig meget lidt om entry.
|
|
|
14/3 16:32 af SebastianB |
Hmm.. det ser jo rigtig godt ud, men skal man ind i dag eller vente til senere på ugen?
|
|
14/3 12:18 af varsted |
Flere insidere handler i Grieg Seafood: (link)
|
|
14/3 10:34 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Skotske laks er populære i USA nu hvor Chile ikke kan være med på vognen i samme omfang som tidligere.
|
|
14/3 10:33 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Mit frimærke i Royal Scottish Salmon som jeg købte i sidste uge er pænt oppe i kurs på få dage.
|
|
| ||
|
14/3 09:48 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Forudsat at at han bruger pengene fra optionssalget til det. Hvilket jeg markedet nok regner med at
han gør: (link)
|
|
14/3 09:46 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Insiderkøb i Grieg..Den slags belønnes som regel af de norske investorer.
|
|
14/3 09:29 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Pareto om hvad problemerne i chile betyder for den norske laksesektor. (link)
|
|
|
14/3 05:10 af Watt |
resten:-)
|
|
13/3 15:08 af MrEbbe |
nevermind
|
|
13/3 13:59 af MrEbbe |
Har Bakka udbetalt udbytte, for det per annual ikke? Tænker nemlig at særlig Nordea når udbytte fragår her i den kommende uge.
|
|
|
13/3 11:09 af BEEH |
Tja,sådan er det bare :-/
|
|
13/3 08:57 af resten |
Watt det var bestemt heller ikke sådan det skulle forstås! Det er forfærdeligt for de Chilenske opdrætter. Men det er nu engang sådan at den enes død gør den andens brød.
|
|
|
13/3 05:24 af Watt |
Jeg kan nu ikke se noget dejjligt i at der forekommer laksedoed i Chile i stoerre maengder. uanset at det kommer andre tilgode, f.eks. Bakka som jeg selv har en paen portion af:-(
|
|
13/3 00:30 af Helge Larsen/PI-redaktør |
De læser også med i lakse-chatten. :-)
|
|
12/3 22:37 af resten |
|
|
12/3 22:37 af resten |
Dejlig artikel i Børsen i dag.
|
|
11/3 21:53 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Meget længe BN 1969.
|
|
|
11/3 16:26 af BN1969 |
Hej. Har fulgt lidt med i Laksesnakken. Helge hvor længe tror du problemerne i Chile vil have positiv indvirkning på Scottish og Salmar?
|
|
11/3 14:36 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Bemærk at Salmar har sat ny ATH. :-)
|
|
11/3 14:36 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Normalt kommer der en pæn stigning op til påske. Det kan nås endnu. :-)
|
|
11/3 14:18 af varsted |
Så kom priserne: (link)
|
|
11/3 14:11 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Jeg har og er meget lang i sektoren og søger derfor stabile selskaber med et solidt setup.Herunder selskaber som kan tåle at der går massiv sygdom i flere af deres opdrætslokaliteter uden at virksomheden går konkurs af denne grund.
|
|
|
11/3 13:50 af superstef |
Jeg prøver at lege med psykologien om, at man som små investorer (som jeg selv), synes man får mere for penge i en ”lavprisaktie”, frem for Bakkafrost eller Marine Harvest. Jeg er relativ ny på aktiemarked og forsøger at lære og gør mig nogle erfaringer. Så kom gerne med kritik til min lidt naive tilgang til det.
|
|
|
11/3 13:50 af superstef |
Jeg ved ikke så meget om laksektoren, andet end det der er skrevet herinde plus de artikler I har linket til. Så har jeg lyttet til Helge, og valgt Scottish Salmon pga. den lave omsætning i aktien, hvilket jeg synes er spændende. Jeg håber selvfølge at en øget interesse for laksesektoren kan øge omsætning i aktien og dermed også prisen.
|
|
|
11/3 13:50 af superstef |
Hej igen
|
|
11/3 13:08 af varsted |
@Helge. Hvor ser du laksepriserne henne? :-)
|
|
11/3 12:39 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Jeg køber som sagt lidt Scottish Salmon i dag alene pga oplysningerne om, at Skotland sælger ekstra meget til USA pga problemerne i Chile.
|
|
|
11/3 12:08 af Breaking News |
Superstef - hvorfor har du lige valgt Scottish salmon company? Har den selv, men må indrømme at den blev købt lidt i blinde. Heldigvis købte jeg dengang også ind i bakkafrost, som har været en god forretning. Nu håber jeg at nedturen
i Chile kan sætte lidt skub i det skotske.
|
|
11/3 11:49 af varsted |
og velkommen i klubben! Jeg kan varmt anbefale SalMar, som har fået otte udviklingstilladelser for havbrug til Ocean Farming AS og dermed til SalMar-koncernen, for at udvikle og realisere havmerden baseret på offshoreteknologi. :-)
|
|
11/3 11:46 af varsted |
Hej superstef,
|
