Aktiesnakken
Aktiesnakken
NOVO
TESLA
Genmab
Ennogie
Bavarian Nordic
Zealand Pharma
Amerikanske aktier
Biotek-snakken
Grønne Aktier
Hansa Biopharma
Chemometec
Laks
Shipping
Smallcap og First North aktier
OLIE OG GAS
AMBU
Banker og Finans
BITCOIN
Embla Medical
Forsvarsaktier
GN Store Nord
Vestas
|
9/10 18:46 af stengård |
nu jeg belemrede jer med mine oplevelser i går aftes - så lige en lille followup. Katja skal have indopereret en pacemaker... 12 år gammel..
|
|
9/10 18:47 af stengård |
men hun er sgu sej.. "jeg er tilbage om max en måned coach..."
|
|
9/10 18:48 af StBr |
hvis bare det virker - min bror fik en by-pass i 33-års fødselsdagsgave af staten, og det har virket
|
|
9/10 18:49 af StBr |
Teknologien indenfor pacemakere er vel også i stærk udvikling så det bliver da nok en dims der kan give hende et godt liv
|
|
9/10 18:50 af StBr |
Og så er børn bare seje
|
|
9/10 19:05 af stengård |
gu er de
så....
|
|
9/10 19:07 af StBr |
Steengårds fodboldpige(r)
|
|
9/10 19:07 af turin |
Det lyders sgu positivt midt i al tristessen, stengård
|
|
9/10 19:08 af stengård |
jep... det er det.
|
|
9/10 19:08 af stengård |
men også lidt skræmmende at skulle have en som 12 årig
|
|
9/10 19:10 af StBr |
Det udskældte sygehusvæsen er heldigvis bedre end sit rygte og med så unge mennesker er de også tit hurtige, så hun har nok ret med en måned
|
|
9/10 19:13 af StBr |
Måske skal hun bare have en der tager over når naturen svigter - synes jeg så noget i den stil på tv. Det må kunne give et ret normalt liv
|
|
9/10 19:19 af turin |
Det danske behandlingssystem er langt bedre end sit rygte.
|
|
|
9/10 19:29 af Gobe |
Aarrhh, - Turin, - det er jeg vildt uenigt i !
|
|
9/10 19:34 af turin |
Gobe, masser af mennesker kommer rutinemæssigt i sober og professionel behandling i tide.
|
|
|
9/10 19:35 af Gobe |
Det min svigerinde har været igennem signalerer en meget stor ineffektivitet og inkompetence.
|
|
9/10 19:36 af turin |
Man kan ikke generalisere udfra enkelttilfælde.
|
|
|
9/10 19:36 af Gobe |
Ufatteligt, at hun overlevede een af hende utallige operationer på Kolding sygehus. Der var så beskidt, så du tror det erl løgn
|
|
|
9/10 19:37 af Gobe |
Gangene var fyldt med spyfluer, - der var knæhøj lort og møg på samtlige gulve ca 30 cm fra væggen og ud på samtlige gulve.
|
|
9/10 19:38 af stengård |
doodha - der er intet at undskylde - DET er jo en Aktiechat... med små pauser :)
|
|
|
9/10 19:38 af Gobe |
Havde heldigvis strikketrøje på, så jeg kunne trække ærmerne ned omkring hænderne, så jeg ikke skulle røre ved noget som helst
|
|
|
9/10 19:39 af Gobe |
Træksnore ved døre og gelændere, var så overbelortet og fedtet, så jeg ville ikke røre ved noget som helst
|
|
|
9/10 19:40 af Gobe |
På hjerteafdelingen, hvor hun skulle oprereres stod en brochureholder med en snotklat, der var løbet ca 20 cm, uden at nogen havde taget
|
|
9/10 19:40 af stengård |
jeg holdt en gang for mange år siden (da jeg prøvede at indføre goretex operationsstykker et foredrag om luftbåren smitte på operationsstuer
|
|
| ||
|
9/10 19:41 af stengård |
det var artige tal for luftoverførbare infektioner...
|
|
9/10 19:41 af turin |
Der er afbræk i aktieindholdet, ja :-)
|
|
|
9/10 19:41 af Gobe |
notits af det. Sygehuset var så overbelortet, at hun ikke fik et knus af mig inden hun skulle opereres af frygt for at smitte hende
|
|
|
9/10 19:41 af Gobe |
inden hun skulle ind til en livstruende operation.
|
|
|
9/10 19:42 af Gobe |
Føj siger jeg dig.
|
|
9/10 19:42 af stengård |
antallet af kroner man kunne spare vedd god rengøring og håndhygiejne (og indførelse af goretex) var astronomisk
|
|
9/10 19:42 af stengård |
så jeg kan godt forstå din animositet mod den manglende rengøring Gobe
|
|
9/10 19:43 af stengård |
men jeg vil så sige at Skejby virker helt "clean"
|
|
|
9/10 19:43 af Gobe |
Og så er der pendlingen imellem Brædstrup, Horsens, Skejby og Kolding, hvor glemte journaler, manglende indsigt
|
|
|
9/10 19:44 af Gobe |
og to/tre/firedobbelte undersøgelser var nødvendige, fordi man ikke havde styr på det.
|
|
9/10 19:45 af turin |
Jeg har kun prøvet hospitaler i hovedstaden. Rigshospitalet, Bispebjerg Hospital og Herlev Sygehus. Der var pænt og rent overalt.
|
|
|
9/10 19:45 af Gobe |
Hendes milt blev under een af operationer sat ud af spillet, - uden hun fik information om det. hendes ene nye døde under en operation.
|
|
|
9/10 19:46 af Gobe |
Og den anden fungerer kun 40 % nu. Dejlig ikke sandt ?
|
|
9/10 19:46 af stengård |
hvis det kan være en "trøst" så er det faktisk værre i mange andre lande...
|
|
9/10 19:46 af turin |
På Gentofte hvor min fætter var indlagt med lymfekancer var det faktisk
rigtig pænt.
|
|
|
9/10 19:46 af Gobe |
Hun har været på Mearckmedicen, der efter min vurdering har givet hende en blodprop i hjernen og hvor hun ikke orker at søge erstatning
|
|
9/10 19:47 af stengård |
men det er nok sådan at er man først kommet skævt ind i systemet - så kører det videre den slagne vej
|
|
|
9/10 19:48 af Gobe |
Hendes eneste opbakning, har efter lægeskift været hendes praktiserende læge, - efter et lægeskift og så den resterende del af familien
|
|
|
9/10 19:48 af Gobe |
Ufatteligt at hun overlevede hjerteoperationen i Kolding
|
|
|
9/10 19:50 af Gobe |
Et rigtigt dejlig og effektivt og frem for alt velfungerende hospitalssystem. Kun Skejby har fungeret, - men kun til et 6-tal efter
|
|
9/10 19:50 af stengård |
det var nok helelr ikke der jeg ville vælge... det er lidt ligesom i gamle dage i København - fik man en skade under en fodboldkamp - så
|
|
|
9/10 19:50 af Gobe |
13-skalaen.
|
|
|
9/10 19:50 af Gobe |
|
|
9/10 19:50 af stengård |
kørte vi straks ind i Gentofte kommune...
|
|
|
9/10 19:50 af Gobe |
Det kræver et godt helbred at være syg i Danmark, - og specielt hvis du skal indlægges på et sygehus.
|
|
9/10 19:57 af stengård |
But now to something completely different .... til hjemmelavet lobescowes - findes den en vin der kan bruges ? Fruen drikker ikke øl....?
|
