Aktiesnakken
Aktiesnakken
NOVO
TESLA
Genmab
Ennogie
Bavarian Nordic
Biotek-snakken
Zealand Pharma
Hansa Biopharma
Amerikanske aktier
Grønne Aktier
Chemometec
Smallcap og First North aktier
Shipping
Laks
OLIE OG GAS
Vestas
BITCOIN
Embla Medical
Forsvarsaktier
|
11/10 23:06 af stengård |
det er så tæt på at være "aaaarrrrggghh - vi tog fejl" som man kan komme. Men andelen af heterogene test er alt for høj og penetrering for
|
|
11/10 23:07 af DrueAgurken |
Præcis... den udregning lugter lidt af en fejl. Jeg læste det og tænkte, nu kommer der snart en udtalelse om at det naturligvis var lavt
|
|
11/10 23:08 af DrueAgurken |
sat, men nej, det mener de er fair... som i en korrekt fordeling...
|
|
11/10 23:10 af DrueAgurken |
4% af 50kr... sig dog at det er lavt sat...
|
|
11/10 23:11 af DrueAgurken |
men nuvel, det er som du siger bedre, men der mangler stadig lidt... men spørgsmålet er om det kommer til at betyde noget som helst
|
|
11/10 23:11 af DrueAgurken |
jeg gætter på nej, men jeg kender så heller ikke AU's indflydelse
|
|
11/10 23:16 af stengård |
jeg tror at Abbott m.fl. er tilbageholdende med en alt for høj licens nu - hvor bl.a. deres amrkedsføring vil skabe grobund for BioP's egne
|
|
11/10 23:16 af stengård |
test...
|
|
11/10 23:17 af stengård |
AU kan flytte noget - det vi så i sidste uge var daytrader panik
|
|
11/10 23:19 af DrueAgurken |
ja sidste uge var rent profit beskyttelse fra de hurtige... og ja, vi skal nok ikke forvente 8% mere, men 4% af 50kr er det laveste estimat
|
|
11/10 23:20 af DrueAgurken |
Men nuvel.... nu hvor vi har en stor ny muskel, så må vi tage hvad vi kan fra den sekundære indtægt, og så være glad for den
|
|
11/10 23:20 af DrueAgurken |
:-)
|
|
11/10 23:23 af DrueAgurken |
men er da spændt på åbningen i morgen... fugl eller fisk? Håber vi skal lidt op igen, men ved det ikke 100%
|
|
11/10 23:26 af DrueAgurken |
nå.... slut herfra.... snakkes ved i morgen
|
|
11/10 23:28 af CHjort |
stengård, hvor ved du fra at det var daytradere i panik (BioP)???
|
|
11/10 23:29 af stengård |
det har du da selv advokeret for - at det var de forkerte der købet :)
|
|
11/10 23:31 af stengård |
enhver aktie der diskuteres på det niveau på Arto er daytrader-ramt.... ellers ville platugler som Ponzi og JL og Centa50 slet ikke være på
|
|
11/10 23:31 af stengård |
banen..
|
|
11/10 23:32 af CHjort |
Ja, stengård- købte, men det var da proffer som solgte både d. 6 + 7.
|
|
11/10 23:33 af stengård |
de købte da ind igen i fredags...
|
|
11/10 23:33 af CHjort |
Men selfølgelig... daytradere kan naturligvis også købe i panik, af frygt for at misse toget ;0)
|
|
11/10 23:34 af CHjort |
Nope stengård- ikke endnu
|
|
11/10 23:35 af CHjort |
Profferne sælger stadigvæk- køber lidt, men er netto sælgere
|
|
11/10 23:37 af CHjort |
Det er IKKE det samme som at BioP ikke vil stige på sigt, men pt. ligger man og "trapper" de små fist.
|
|
| ||
|
11/10 23:37 af CHjort |
fisk- naturligvis.
|
|
11/10 23:38 af bmo |
Chjort. Fredag sluttede ikke af med at falde mod luk, modsat 7-8/10.Var det tilfældigt,eller planlagt?
|
|
11/10 23:39 af CHjort |
Og mon ikke vi vil se et mark up på baggrund af AU.
|
|
11/10 23:40 af stengård |
hvem er så de proffer der købte i fredags - NYK ?
|
|
11/10 23:40 af CHjort |
bmo, kast du engang et blik på kursudviklingen i GES, se på dagen efter lidt skriv i AU
|
|
11/10 23:40 af stengård |
det her er en helt anden lille case - med meget beskeden omsætning
|
|
11/10 23:41 af CHjort |
Mark up som kun holdt i kort tid. Det skete så over 2 omgange.
|
|
11/10 23:41 af stengård |
en del af de der tegnede på emissionen har stadigt ikke fået aktierne i depoterne
|
|
11/10 23:42 af CHjort |
Måske jeg fremover bør holde proff. og SM adskildt. Fordi at man er fondsforvalter er man ikke nødvendigvis smart...
|
|
11/10 23:43 af stengård |
så de er ikke dem der har solgt...
|
|
11/10 23:44 af stengård |
tror du det var fondsforvaltere der købte for NYK i fredags ?
|
|
11/10 23:44 af bmo |
Men muligh.for at svinge kursen rundt, er vel ved at være aftagende? De sidste 3 dage var oms. primært fra dem der solgte i panik
|
|
11/10 23:44 af stengård |
jeg skal nu ike
k være unfair - det var en af dine og mine venner der gjorde det
|
|
11/10 23:45 af CHjort |
Så nøje følger jeg ikke BioP, så jeg holder stats på den. Jeg ser mere på hvad der sker i aktien, hvor volumen ligger og det ligner blokke e
|
|
11/10 23:46 af CHjort |
Den voldsomme stigning var pga alle de som kæbte i panik!
|
|
11/10 23:48 af CHjort |
Det har været store poster som er blevet solgt og køb fordelt over mange hænder
|
|
11/10 23:49 af CHjort |
Og ja stengård jeg tror at et pa formueforvaltere har købt i panik.
|
|
11/10 23:52 af CHjort |
Stengård, jeg ved godt hvem af vores venner der solgte lidt ud. Det er proff/SM og måden at gøre det på. Der skal nok komme en ny chance
|
|
11/10 23:53 af CHjort |
for at træde ind i aktien igen. Men frem for alt, må det handle om at beskytte sin kapital-gevinst
|
|
11/10 23:54 af stengård |
ikke for de der tegnede på emissionen... der handler det mest om at holde så mange aktier som muligt.
|
|
11/10 23:55 af CHjort |
Der er da ingen logik i at bare holde aktien hvis man kan sælge til 9,50 og genkøbe til 8,-
|
|
11/10 23:56 af stengård |
du overser skatteaspektet...
|
|
11/10 23:57 af CHjort |
Humlen må da være at veksle således at ens antal af aktier vokser, men det er den samme indskudte kapital der arbejder
|
|
11/10 23:58 af stengård |
det er det med dine øjne.... men det er ikke nødvendigvis samme horisont som vi andre har
|
|
11/10 23:58 af CHjort |
Nu bliver skatte jo ikke over 100% så ned den overser jeg ikke, men jeg ved da godt at en del ikke helt har styr på hvorledes...
|
|
11/10 23:58 af CHjort |
man lige administrere den side af sagen.
|
