Aktiesnakken
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Ennogie
Genmab
Hansa Biopharma
Bavarian Nordic
Biotek-snakken
Amerikanske aktier
Chemometec
AMBU
Grønne Aktier
BITCOIN
Smallcap og First North aktier
Vestas
Zealand Pharma
AI/Kunstig intelligens
Embla Medical
Forsvarsaktier
Shipping
|
18/10 22:53 af StBr |
Der er intet der modstår bestikkelse fra to gang politipatrulje for at komme fra airport til centrum
|
|
18/10 22:54 af StBr |
Det varer meget lang tid før jeg igen viser mig i Ukraine - andre kan naturligvis have andre oplevelser
|
|
18/10 22:57 af nohope |
Hvorfor har du såmeget imod vi sammenligner med mere relevante lande som Sverige og Tyskland ?
|
|
18/10 23:00 af StBr |
det er mig ikke imod - men jeg synes det er letkøbte point
|
|
18/10 23:02 af StBr |
I Ukraine kørte ve ad landevejen., til en skov med et areal på sørrelse af Frankrig - vi skulle køre 300km ad hjulspor til headquater
|
|
18/10 23:02 af nohope |
letkøbte ? nå hvad så med dine forslag om Ukraine, det næste bliver vel Zimbabwe ?
|
|
18/10 23:02 af StBr |
Hvem her har taget den tur?
|
|
18/10 23:03 af StBr |
Har du taget den tur?
|
|
18/10 23:04 af StBr |
Har du taget den tur i en 4-hjultrækker?
|
|
18/10 23:04 af StBr |
Det kan godt være at skoven er enorm, men er der nogen der ved hvad de taler om - ikke at jeg ved det, for det gør jeg ikke
|
|
18/10 23:06 af StBr |
Hos mig indgyder det respekt når man kører fra asfalteret vej og beskeden er "vi er fremme ok 300 mk"
|
|
18/10 23:07 af nohope |
Aka. det kommer til at gå hurtigere end selv jeg havde drømt om, vi er 10 år foran det jeg forudså for 5 år siden.
|
|
18/10 23:07 af StBr |
ok=om ; ok=om
|
|
18/10 23:07 af StBr |
Hmmm mk=km
|
|
18/10 23:08 af nohope |
Stbr, det lyder lækkert med så store naturressourcer til rådighed, jeg investerer i Ukraine, primært dog landbrugsjord.
|
|
18/10 23:08 af nohope |
Black Earth Farming, noteret i Stockholm
|
|
18/10 23:09 af StBr |
Prøv lige at forestille jer at man har købt en skov, der har udbredelse der svarer ti Frankrigs samlede areal og der er 300km til skovhytte
|
|
18/10 23:10 af nohope |
Stbr, det lyder fantastisk, sikke muligheder.
|
|
18/10 23:11 af StBr |
For slet ikke at tale om at man skal indgå aftaler med den russiske mafia for at få del i benævnte skov
|
|
18/10 23:11 af StBr |
Det er ganske enkelt udenfor almindelige menneskers begrebsverden at forstå
|
|
18/10 23:15 af StBr |
Men rigdommene der ligger i sådan en skov ...... uha-uha i sygdomsbehandling taler man ikke om de sidste milliarder til et sygt sygehusvæsen
|
|
18/10 23:17 af StBr |
Men jeg spørger bare en gang til - hvem har siddet i bilen de 300km, så de ved hvad de taler om?
|
|
18/10 23:19 af StBr |
Min største respekt for dem der har siddet i bilen, for jeg fravalgte det.
|
|
18/10 23:21 af StBr |
Jeg ha været gift 4 år med en rumæner - og har fået barn med hende - tæller det?
|
|
| ||
|
18/10 23:22 af StBr |
Damn
|
|
18/10 23:23 af StBr |
Jeg har ellers været i Rumænien siden 1991
|
|
18/10 23:23 af StBr |
Men min pointe er at ingen der har været i gamet forstår gamet - very simple
|
|
18/10 23:25 af nohope |
Kloge kommentarer omkring velfærd- retstat fra Aka.
|
|
18/10 23:26 af StBr |
Der er mange der aldrig har været i østeuropa der har en holdning om østeuropa - ret usympatisk
|
|
18/10 23:28 af StBr |
Jeg kan skrive lange historier om golddiggers fra østeuropa, uden det skal katagorisere disse entydigt
|
|
18/10 23:30 af StBr |
Jeg har bemærket at jeg er udelukket fra det fine selskab som nohope efterspørger (jeg antager at det var en utilsigtet fortolkning)
|
|
18/10 23:31 af StBr |
hel det støreste smil amn kan finde på en smiley ;-
|
|
18/10 23:32 af StBr |
hel=med; ;-
|
|
18/10 23:32 af StBr |
;- = ;-)
|
|
|
18/10 23:32 af collersteen |
jeg har skrevet det et par gange.... men man finder først ud af hvor godt vi har det i DK når man har været væk.... gerne langt væk.
|
|
|
18/10 23:32 af collersteen |
(og det betyder ikke en storbyferie med damen...)
|
|
|
18/10 23:33 af collersteen |
og har også foreslået at værnepligten erstattes af et udlandsophold et eller andet sted i verden hvor der er brug for noget frivilligt arb.
|
|
|
18/10 23:33 af collersteen |
kraft..... / velgørende.
|
|
18/10 23:34 af StBr |
Jeg synes ham stengård skulle tage hjem med hans defekte tastatur, så vi andre kan skrive hvad vi mener uden typos
|
|
18/10 23:34 af nohope |
Vi kan sagtens finde noget der er ringere, men hvorfor det ? Og hvorfor ikke se hvor vi fejler i forhold til relevante lande ?
|
|
|
18/10 23:35 af collersteen |
har jeg nogensinde sagt "vil" aka?..... det er nærmest frivillig tvang...
|
|
18/10 23:35 af nohope |
Unge værnepligtige kan næppe løse problemerne i verder, der er rigelig arbejdskraft der hvor der er problemer, billig enda.
|
|
|
18/10 23:36 af collersteen |
nohope, det var sådan mere for at folk kunne få lidt perspektiv ind i deres verdensopfattelse.... forhåbentlig ville det på sigt slå
|
|
|
18/10 23:37 af collersteen |
igennem i større dele af samfundet.... så man får lidt større ansvarsfølelse... og nogle bedre prioriteter og sund fornuft...
|
|
18/10 23:37 af nohope |
Aka, jeg sidder og føler at jeg i en alder af knap og nap 51 har raget det til mig jeg gider, jeg gad godt slås lidt mere sammen med mine
|
|
|
18/10 23:38 af collersteen |
hvilket forhåbentligt (men nok naivt) også kunne reducere lidt af bureakratiet og krævementaliteten her i landet...
|
|
18/10 23:38 af nohope |
ansatte som jeg for manges vedkommende har kendt i over 20 år, men det ser helt håbløst ud, ikke bare pga den politik der føre herhjemme
|
|
18/10 23:39 af nohope |
men også på den politik der føres overfor udlandet, specifikt overfor Kina, hvor man tillader fri markedsadgang til EU mens kineserne med
|
|
18/10 23:39 af nohope |
alle mulige fiduser holder EU ude af Kina.
|
|
18/10 23:41 af nohope |
Nu lukker vi ned på vågeblus, og passer på pengene, kommer der lidt gang i det igen kan vi skrue op ellers sikrer vi bare os selv.
|
