Aktiesnakken
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Ennogie
Genmab
Hansa Biopharma
Bavarian Nordic
Biotek-snakken
Amerikanske aktier
Chemometec
Grønne Aktier
AMBU
BITCOIN
Smallcap og First North aktier
Vestas
Zealand Pharma
AI/Kunstig intelligens
Embla Medical
Forsvarsaktier
|
18/10 22:06 af StBr |
Der er meget man kan gøre bedre i DK, men det vil være en fejl at kaste alt på jorden som ubrugeligt - det er der jeg vil hen
|
|
|
18/10 22:08 af fistandanti |
StBR, siger ikke at vores samfund er gennemgående elendig, men at der en divergens imellem hvad folk forlanger mht. sundhed/understøttelse
|
|
|
18/10 22:08 af fistandanti |
m.m og hvor pengene skal komme fra
|
|
18/10 22:09 af nohope |
OK, Stbr, dit forslag er så at vi hæver skatterne, til ikke bare det højeste niveau, men det aller-allerhøjeste på et tidspunkt hvor der er
|
|
18/10 22:10 af nohope |
massivt offentligt overforbrug p.g.a. engangsindtægter fra olien i ´Nordsøen ?
|
|
|
18/10 22:10 af Gobe |
Fisandti. Du glmmer, at de penge har vi betalt mange gange og derfor kræver vi et sundhedsystem i verdensklasse. Og det har vi IKKE !
|
|
|
18/10 22:11 af Gobe |
Nohope du har har ret. uden industri og olieindtægter, så går Danmark rabundus.
|
|
18/10 22:12 af StBr |
nohope, jeg har vist aldrig nævnt skatter, og kan vel derfor også se mig fri for at blive skudt noget i skoene i den retnignng
|
|
|
18/10 22:12 af fistandanti |
Men de folk som finanserer velfærden gider ikke at blive forsætte, arbejder mindre eller. tager udenland som 5000 ifgl. læserbrev Børsen
|
|
|
18/10 22:13 af fistandanti |
gør det hvert år, imens 30.000 går en kæmpe bue uden om DK af samme årsag.
|
|
18/10 22:14 af nohope |
Stbr, du overhørte den fortolkning Fistandti gav dine ord, derfor skrev jeg som jeg skrev.
|
|
|
18/10 22:14 af Gobe |
Ja, og hvorfor tror du. Urimelig offentlig overforbrug, ineffektivitet, overformynderi, bureaukrati og et lovjunglejaskeri af værste skuffe,
|
|
18/10 22:15 af StBr |
Jeg ser det bestemt som et problem at mange der kunne erstatte mig vælger at fravælge DK, men det ændrer stadig ikke på det er på det
|
|
|
18/10 22:15 af Gobe |
godt hjulpet af skrivebordsgeneraler fra EU og udulige politikere og for den sags skyld vælgere.
|
|
18/10 22:15 af StBr |
overordnede niveau man skal finde løsningerne
|
|
|
18/10 22:17 af fistandanti |
Danmark og danskere trænger godt og grundig til reformer
|
|
|
18/10 22:18 af fistandanti |
men ingen tør tage skridtet
|
|
18/10 22:18 af nohope |
Der er intet håb
|
|
|
18/10 22:19 af Gobe |
Fistandanti, som generalist og holist, ser jeg ikke en løsning overhovedet. Siidste mand lukker og slukker i Danmark.
|
|
|
18/10 22:20 af fistandanti |
Hele debatten som skattereformen udledte har i hvert fald sat en tyk streg under hvor visionsløse danskerene er
|
|
|
18/10 22:21 af fistandanti |
Lidt provokerende men det var virkelig til grin
|
|
|
18/10 22:22 af Gobe |
Det er da klart, - vi har simpelthen ikke noget at have vores visioner I !
|
|
|
18/10 22:22 af fistandanti |
Det hele handlede om kassedamen kontra direktøren - u know the story
|
|
|
18/10 22:22 af Gobe |
Der er ikke noget at bygge på !
|
|
| ||
|
18/10 22:23 af StBr |
nohope, jeg overhørte intet med overlæg - mit professionelle liv har kun bragt mig til Frankrig, Belgien og Tyskland, og mit fritidsliv til
|
|
18/10 22:24 af StBr |
Rumænien og Ukraine - hvis jeg har misset noget, er jeg fuld af respekt for hvad det end måtte være side at at bidrage med
|
|
18/10 22:24 af StBr |
side=disse
|
|
18/10 22:29 af StBr |
Men lidt provokerende vil jeg stadig tillade mig at spørge: "Hvor kan DK lære af Ukraine"?
|
|
|
18/10 22:30 af Gobe |
G'nat og tak for en god debat uden fnidder.
|
|
|
18/10 22:30 af fistandanti |
go nat, smutter også
|
|
18/10 22:30 af StBr |
Der er altså ikke så langt til Ukraine i afstand, men tro mig, i mentalitet er der meget langt
|
|
18/10 22:31 af StBr |
G'nat Gobe og fistandanti
|
|
|
18/10 22:31 af Gobe |
AKA, - kan vi ikke få aktiechattens rude blæst op, når den bliver aktiveret. Kan simpelthen ikke læse, hvad jeg selv skriver
|
|
18/10 22:31 af nohope |
Hvis kommentaren er til mig har jeg tidligere henvist til at man skal holde sig til relevante nabolande for at lære.
|
|
|
18/10 22:31 af Gobe |
hvilket giver mange skrivefejl mm.
|
|
|
18/10 22:32 af fistandanti |
Go nat StBr
|
|
18/10 22:32 af nohope |
Godnat til dem der smutter nu.
|
|
18/10 22:32 af StBr |
Du skal bare undlade at adoptere stengårds tastatur
|
|
18/10 22:32 af nohope |
Noget så simpelt som en benchmark analyse, dt må da lige være noget for Aka´s studiekammerater.
|
|
18/10 22:34 af StBr |
G'nat til dem der går, og tak for en ordentlig debat trods vores åbenbare holdningsmæssige holdningner - det har været en sand fornøjelse
|
|
18/10 22:35 af StBr |
holdninger=modsætninnger
|
|
18/10 22:40 af nohope |
Jeg synes det kunne være interessant at se en analyse der viste input/output offentlig sektor S/DK/D fordelt på sektorer, politi, sygehus
|
|
18/10 22:41 af nohope |
offentligt forsørgelse etc. etc.
|
|
18/10 22:47 af StBr |
Jeg ville blive glad, bare der var nogen der ville indvillige mig i (manglerne på) herlighederne i det nære østeuropæiske system man
|
|
18/10 22:47 af StBr |
åbenbart misunder så meget
|
|
18/10 22:48 af StBr |
;-)
|
|
18/10 22:48 af StBr |
eller det samme vesteuropøiske ditto
|
|
18/10 22:49 af nohope |
Hvis vi fortsætter
|
|
18/10 22:50 af nohope |
Hvis vi fortsætter på det spor der er lagt nu vil du om få ¨år misunde Ukraine.
|
|
18/10 22:50 af StBr |
Narj - det vil jeg ikke - med mimn største beklagelse lige fra hjertet
|
