Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
18/10 21:34
af Gobe
Ved ikke om jeg helt forstår dit indlæg, - men min holdning er, at den snotforkæledem yngregeneration må klare sig selv, det har vi andre
18/10 21:35
af Gobe
gjort. Og så ellers serveret alt på et sølvfad til dem. Og vores pensioner betaler vi selv via de 2650 ubeskattede mia, vi allerede har
18/10 21:35
af Gobe
sparet op.
18/10 21:36
af nohope
Hver generation står på skuldrene af den foregående, det kommer næste også til.
18/10 21:38
af nohope
Men jeg er da lykkelig over at vi næsten fik udryddet udlandsgælden, så kan vi starte forfra.
18/10 21:38
af Gobe
Og netop derfor gider jeg ikke høre om ældrebyrde fra den snotforkælede yngdrebyrde !
18/10 21:38
af fistandanti
Blander mig.Når de store generationer har trukket sig tilbage fra arbejdsmarkede og virksomhed DK står m. finanseringsproblem til velfærden
18/10 21:38
af fistandanti
ja så må diverse pensioner bare beskattes endnu mere :-)
18/10 21:39
af nohope
Er på vej, derfor er det med at få pengene ud af landet hurtigst muligt.
18/10 21:40
af nohope
Evt. må man opsige sine aftaler og betaler 60% her og nu, gemme pengene i udlandet.
18/10 21:40
af Gobe
Nemlig Nohope, når jeg har fået solgt virksomheden er jeg også skredet !
18/10 21:41
af nohope
Sidste indlæg er mere en provokation end et godt råd.
18/10 21:41
af fistandanti
SKAT skal nok få sine klamme fingre i folks penge gemt i udlandet, særaftaler med diverse skattely sørger for dette
18/10 21:42
af nohope
Gobe, jeg synes du arbejder på at overtage mit nick, hvorfor er du vendt sådan, sidst vi talte var du da meget mere optimistisk ?
18/10 21:42
af StBr
Jeg er med på den med (egoistisk) at sikre pengene mens tid er, men hvor er solidariteten (med børnene) pludselig blevet af i det spil?
18/10 21:43
af fistandanti
StBr, tror de fleste som betaler skat føler sig nok så solidarisk med sine medborger og kommende generationer
18/10 21:43
af nohope
Stbr, svar nu lige på det med sygesikringen, tak.
18/10 21:43
af Gobe
De må klare sig selv, - min solidaritet røg med oprettelsen af begrebet ældrebyrde.
18/10 21:44
af StBr
Mit mål er at sikre min søn de bedste muligheder i det samfund han overtager - og hvor er det lige mine egoistiske mål passer ind der?
18/10 21:45
af fistandanti
Du skal retten din kritik mod vores politikker over en bred kam, pga. deres mgl. vilje til reformer hvis vi skal kunne forsætte med drive DK
18/10 21:45
af Gobe
Den egoisme, min søn har lagt for dagen, levner desværre ikke muligheden for støtte.
18/10 21:46
af StBr
nohope, du kan altid pege på enkeltområder. Dengang min far døde, og jeg var 11 år gammel, havde det gjort stor forskel for ham og mig
18/10 21:46
af StBr
et ændrer bare ikke på at der også er et større billede der ikke belyses af enkeltsager
18/10 21:47
af StBr
Men enkeltsager akn stadig bruges til at gøre et godt system endnu bedre
18/10 21:47
af Gobe
StBr, - jeg ER generalist og holist, så den bider ikke på mig.
18/10 21:48
af nohope
Stbr, jeg forstår ikke, selv med min bedste vilje, dit svar.
18/10 21:48
af StBr
Men nu bilver jeg også "angrebet" fo at være tilfreds - det er jeg ALDRIG - alt kan gøres bedre!
18/10 21:52
af StBr
Jeg kan ikke finde noget specifikt med sygesikring - beklage - men min oplevelse af det danske sygehusvæsen har været positiv
18/10 21:54
af StBr
Men jeg er enig i at det er problematisk at der er så få der forsørger så mange. Men det er en udfordring der kan diskuteres-ikke flygte fra
18/10 21:55
af Gobe
StVr, nu ved jeg ikke lige hvor sygesikringen kommer ind i billedet. Men jeg kan forsikre dig om, at når
18/10 21:55
af nohope
jeg er ikke igang med at rakke ned på dansk sygehusvæsen, jeg beklager mig over skattetrykket og henviser til at der er ligeså godt
18/10 21:56
af nohope
sygehusvæsen, eller bedre sydfor grænsen med lavere skattetryk
18/10 21:56
af Gobe
den skal finansieres af skatter fra udelukkende offentlige ansatte og folk på overførselsindkomster, - fordi industrien er nedlagt, -
18/10 21:56
af Gobe
så vil dit syn på sygesikringen være aldeles negativ.
18/10 21:58
af nohope
Gobe, jeg er overrasket over du er blevet så meget mindre positiv i dit syn på udviklingen, hvad er der sket ?
18/10 21:59
af fistandanti
LÆste i artiklen i Børsen hvor 40% af den danske befolkn. er parat til at hæve skatter/afgifter for at lukke underskuddet på de offnt.finans
18/10 22:00
af Gobe
Den har s'gu været negativ siden juli 2007.
18/10 22:00
af fistandanti
imens kun 20% eller deromkring er imod, resten ved ikke
18/10 22:01
af Gobe
Janen Fistandanti, - det er sikkert heller ikke noget problem ved de offentlige ansatte, der ikke skal knokle
18/10 22:02
af Gobe
for at holde røven oppe på samfundet. Men det får det svært, når der ikke længere er industri til at generere velfærd.
18/10 22:03
af fistandanti
ikke noget problem for offentl. ansatte og folk på overførselsindkomst af den ene eller anden art, nemlig
18/10 22:03
af StBr
Velfærd er en meget kompliceret fætter - da jeg arbejdede i Hamborg var tyskerne bestemt ikke tilfredse med deres model. Den danske er ikke
18/10 22:03
af nohope
Seriøst så er virksomhedssalg på dette tidspunkt noget skidt, du skulle have solgt i juli 2007, så havde du ramt toppen.
18/10 22:03
af StBr
den endegyldige perfektionisme, men den er altså ikke så ringe endda
18/10 22:03
af Gobe
Og havd er en sådan undersøgelse værd, når over halvdelen af vælgerne er offentlige ansatte eller på overførselsindkomster ?
18/10 22:04
af fistandanti
Den er tankevækkende og fortæller lidt om hvad det er for et samfund vi lever
18/10 22:04
af fistandanti
i
18/10 22:05
af fistandanti
En kæmpemæssig magtfaktor af en offentlig sektor som kan sætte dagsorden politisk m. opbakning fra deres fagforeninger, DK bliver rød snart
18/10 22:06
af fistandanti
m. Ole Sohn som skatteminister :-(
18/10 22:06
af Gobe
Ja, Fistandanti, - det er netop derfor, at jeg ikke tillægger en sådan undersøgelse nogen former for værdi.
Nyeste Først - Ældste Først   Side 178/8420