Aktiesnakken
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Ennogie
Genmab
Hansa Biopharma
Bavarian Nordic
Biotek-snakken
Amerikanske aktier
Chemometec
AMBU
BITCOIN
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Vestas
Zealand Pharma
AI/Kunstig intelligens
Embla Medical
Forsvarsaktier
|
|
18/10 21:34 af Gobe |
Ved ikke om jeg helt forstår dit indlæg, - men min holdning er, at den snotforkæledem yngregeneration må klare sig selv, det har vi andre
|
|
|
18/10 21:35 af Gobe |
gjort. Og så ellers serveret alt på et sølvfad til dem. Og vores pensioner betaler vi selv via de 2650 ubeskattede mia, vi allerede har
|
|
|
18/10 21:35 af Gobe |
sparet op.
|
|
18/10 21:36 af nohope |
Hver generation står på skuldrene af den foregående, det kommer næste også til.
|
|
18/10 21:38 af nohope |
Men jeg er da lykkelig over at vi næsten fik udryddet udlandsgælden, så kan vi starte forfra.
|
|
|
18/10 21:38 af Gobe |
Og netop derfor gider jeg ikke høre om ældrebyrde fra den snotforkælede yngdrebyrde !
|
|
|
18/10 21:38 af fistandanti |
Blander mig.Når de store generationer har trukket sig tilbage fra arbejdsmarkede og virksomhed DK står m. finanseringsproblem til velfærden
|
|
|
18/10 21:38 af fistandanti |
ja så må diverse pensioner bare beskattes endnu mere :-)
|
|
18/10 21:39 af nohope |
Er på vej, derfor er det med at få pengene ud af landet hurtigst muligt.
|
|
18/10 21:40 af nohope |
Evt. må man opsige sine aftaler og betaler 60% her og nu, gemme pengene i udlandet.
|
|
|
18/10 21:40 af Gobe |
Nemlig Nohope, når jeg har fået solgt virksomheden er jeg også skredet !
|
|
18/10 21:41 af nohope |
Sidste indlæg er mere en provokation end et godt råd.
|
|
|
18/10 21:41 af fistandanti |
SKAT skal nok få sine klamme fingre i folks penge gemt i udlandet, særaftaler med diverse skattely sørger for dette
|
|
18/10 21:42 af nohope |
Gobe, jeg synes du arbejder på at overtage mit nick, hvorfor er du vendt sådan, sidst vi talte var du da meget mere optimistisk ?
|
|
18/10 21:42 af StBr |
Jeg er med på den med (egoistisk) at sikre pengene mens tid er, men hvor er solidariteten (med børnene) pludselig blevet af i det spil?
|
|
|
18/10 21:43 af fistandanti |
StBr, tror de fleste som betaler skat føler sig nok så solidarisk med sine medborger og kommende generationer
|
|
18/10 21:43 af nohope |
Stbr, svar nu lige på det med sygesikringen, tak.
|
|
|
18/10 21:43 af Gobe |
De må klare sig selv, - min solidaritet røg med oprettelsen af begrebet ældrebyrde.
|
|
18/10 21:44 af StBr |
Mit mål er at sikre min søn de bedste muligheder i det samfund han overtager - og hvor er det lige mine egoistiske mål passer ind der?
|
|
|
18/10 21:45 af fistandanti |
Du skal retten din kritik mod vores politikker over en bred kam, pga. deres mgl. vilje til reformer hvis vi skal kunne forsætte med drive DK
|
|
|
18/10 21:45 af Gobe |
Den egoisme, min søn har lagt for dagen, levner desværre ikke muligheden for støtte.
|
|
18/10 21:46 af StBr |
nohope, du kan altid pege på enkeltområder. Dengang min far døde, og jeg var 11 år gammel, havde det gjort stor forskel for ham og mig
|
|
18/10 21:46 af StBr |
et ændrer bare ikke på at der også er et større billede der ikke belyses af enkeltsager
|
|
18/10 21:47 af StBr |
Men enkeltsager akn stadig bruges til at gøre et godt system endnu bedre
|
|
| ||
|
|
18/10 21:47 af Gobe |
StBr, - jeg ER generalist og holist, så den bider ikke på mig.
|
|
18/10 21:48 af nohope |
Stbr, jeg forstår ikke, selv med min bedste vilje, dit svar.
|
|
18/10 21:48 af StBr |
Men nu bilver jeg også "angrebet" fo at være tilfreds - det er jeg ALDRIG - alt kan gøres bedre!
|
|
18/10 21:52 af StBr |
Jeg kan ikke finde noget specifikt med sygesikring - beklage - men min oplevelse af det danske sygehusvæsen har været positiv
|
|
18/10 21:54 af StBr |
Men jeg er enig i at det er problematisk at der er så få der forsørger så mange. Men det er en udfordring der kan diskuteres-ikke flygte fra
|
|
|
18/10 21:55 af Gobe |
StVr, nu ved jeg ikke lige hvor sygesikringen kommer ind i billedet. Men jeg kan forsikre dig om, at når
|
|
18/10 21:55 af nohope |
jeg er ikke igang med at rakke ned på dansk sygehusvæsen, jeg beklager mig over skattetrykket og henviser til at der er ligeså godt
|
|
18/10 21:56 af nohope |
sygehusvæsen, eller bedre sydfor grænsen med lavere skattetryk
|
|
|
18/10 21:56 af Gobe |
den skal finansieres af skatter fra udelukkende offentlige ansatte og folk på overførselsindkomster, - fordi industrien er nedlagt, -
|
|
|
18/10 21:56 af Gobe |
så vil dit syn på sygesikringen være aldeles negativ.
|
|
18/10 21:58 af nohope |
Gobe, jeg er overrasket over du er blevet så meget mindre positiv i dit syn på udviklingen, hvad er der sket ?
|
|
|
18/10 21:59 af fistandanti |
LÆste i artiklen i Børsen hvor 40% af den danske befolkn. er parat til at hæve skatter/afgifter for at lukke underskuddet på de offnt.finans
|
|
|
18/10 22:00 af Gobe |
Den har s'gu været negativ siden juli 2007.
|
|
|
18/10 22:00 af fistandanti |
imens kun 20% eller deromkring er imod, resten ved ikke
|
|
|
18/10 22:01 af Gobe |
Janen Fistandanti, - det er sikkert heller ikke noget problem ved de offentlige ansatte, der ikke skal knokle
|
|
|
18/10 22:02 af Gobe |
for at holde røven oppe på samfundet. Men det får det svært, når der ikke længere er industri til at generere velfærd.
|
|
|
18/10 22:03 af fistandanti |
ikke noget problem for offentl. ansatte og folk på overførselsindkomst af den ene eller anden art, nemlig
|
|
18/10 22:03 af StBr |
Velfærd er en meget kompliceret fætter - da jeg arbejdede i Hamborg var tyskerne bestemt ikke tilfredse med deres model. Den danske er ikke
|
|
18/10 22:03 af nohope |
Seriøst så er virksomhedssalg på dette tidspunkt noget skidt, du skulle have solgt i juli 2007, så havde du ramt toppen.
|
|
18/10 22:03 af StBr |
den endegyldige perfektionisme, men den er altså ikke så ringe endda
|
|
|
18/10 22:03 af Gobe |
Og havd er en sådan undersøgelse værd, når over halvdelen af vælgerne er offentlige ansatte eller på overførselsindkomster ?
|
|
|
18/10 22:04 af fistandanti |
Den er tankevækkende og fortæller lidt om hvad det er for et samfund vi lever
|
|
|
18/10 22:04 af fistandanti |
i
|
|
|
18/10 22:05 af fistandanti |
En kæmpemæssig magtfaktor af en offentlig sektor som kan sætte dagsorden politisk m. opbakning fra deres fagforeninger, DK bliver rød snart
|
|
|
18/10 22:06 af fistandanti |
m. Ole Sohn som skatteminister :-(
|
|
|
18/10 22:06 af Gobe |
Ja, Fistandanti, - det er netop derfor, at jeg ikke tillægger en sådan undersøgelse nogen former for værdi.
|
