Aktiesnakken
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Ennogie
Genmab
Hansa Biopharma
Bavarian Nordic
Biotek-snakken
Amerikanske aktier
Chemometec
AMBU
BITCOIN
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Vestas
Zealand Pharma
AI/Kunstig intelligens
Embla Medical
Forsvarsaktier
|
|
18/10 20:51 af Gobe |
Hjort, den test har jeg været igennem og bestået. Men jeg tvivler s'gu' på at de danske politikere kan bestå den.
|
|
18/10 20:52 af nohope |
Jeg har taget testen en gang, det lykkedes at svare forkert på et spørgsmål og tog max 10 minutter.
|
|
18/10 20:52 af CHjort |
hvad var din spildprocent???
|
|
|
18/10 20:53 af Gobe |
Og til AKA, - så har indlemmelsen til EF med følgeterror været flertallets digtatur, - vel at mærke et flertal med en IQ 5 point lavere end
|
|
18/10 20:54 af nohope |
I henhold til EU direktiv 747/12 er spildprocent et udtryk for den mængde korn der ligger tilbage efter høst.
|
|
|
18/10 20:55 af Gobe |
et stykke vådt pap.Fordi man ikke har kunnet overskue konsekvenserne og der har været genneført massive skræmmekampagner
|
|
|
18/10 20:56 af Gobe |
hvor veklsekurs på den valuta, men nu skulle bruge på udlandsrejse har haft større effekt end resultaterne af den masakre, som det danske
|
|
|
18/10 20:56 af Gobe |
samfund har været udsat for.
|
|
18/10 21:02 af nohope |
Danskerne har fået alle chancerne, spildt dem og det er deres egen fejl, ikke EU´s . Vi har valgt et system med max offentlig sektor,
|
|
18/10 21:03 af nohope |
en sektor der suger ressourcer til sig som intet andet sted i verden, med verdens højeste skattetryk. Det er ikke EU´s skyld, det er vores
|
|
18/10 21:04 af nohope |
egen skyld.
|
|
|
18/10 21:04 af Gobe |
Ja, Nohope, det skal jeg fanme love for. Men vi kan altså ikke leve af at flytte bureaukratiske papirer på
|
|
18/10 21:05 af nohope |
Resultatet er udpint privatsektor der ikke har ressourcer til at tage kampen op mod andre landes større og mere velfunderede selskaber
|
|
|
18/10 21:05 af Gobe |
på siise gigantiske offentlige kontorer, der efterhånden har tiltaget sig uindskrænket magt i Danmark.
|
|
18/10 21:05 af StBr |
Med alle de skavanker det danske system lider under, er det dog misundt i flertallet af lande der ikke har noget der tilnærmelsesvis ligner
|
|
18/10 21:06 af nohope |
der ikke slæber rundt med skatter, afgifter og særregler i samme mål.
|
|
|
18/10 21:06 af Gobe |
Nej StBr, de har måske en chance for at overleve
|
|
18/10 21:07 af nohope |
Stbr, der er mange gode ting i DK, det er der bare også i lande som Sverige, Tyskland m.m. uden det exorbiante offentlige forbrug.
|
|
18/10 21:08 af StBr |
Gobe, I DK er vi åbne overfor at diskutere forbedringer - andre steder kan man end ikke stille spørgsmålstegn ved det eksisterende
|
|
18/10 21:09 af StBr |
Vi skal hæge om det gode vi har "opfundet" i DK, og samtidig være åbne for input
|
|
18/10 21:10 af nohope |
Stbr, vælg nu ikke ekstremerne, der er nok af nabolande at sammenligne med, hvorfor har vi overhalet Sverige i skattetryk ?
|
|
18/10 21:11 af StBr |
Hvorfor skal vi milimeternøjagtigt sammenligne os med nabolande - der er så mange lande i verden hvor det ikke kræver et decimetermål?
|
|
|
18/10 21:11 af Gobe |
Hvem har resoucer til at stille sig med protester, civil ulydighed og komme med forslæag til forbedringer. Når lle resoucer gå til at holde
|
|
|
18/10 21:12 af Gobe |
røven oppe på Danmark og den velfærd, som vi alligevel ikke har. Hvor længe tror I at de resterende
|
|
| ||
|
|
18/10 21:13 af Gobe |
800,000, der sikrer velfærden i Danmark orker, at blive ved ?
|
|
18/10 21:13 af nohope |
Skattetrykket i DK er 25 % højere end i Tyskland, er det milimeternøjagtighed, så er jeg interesseret i et par mililmetre ....
|
|
18/10 21:14 af StBr |
Jeg kan finde rigtig meget der er godt i DK - og meget der kan gøres bedre. Det vigtigste er at gøre det gode bedre - og det er vi faktisk g
|
|
18/10 21:14 af StBr |
gode til
|
|
|
18/10 21:15 af Gobe |
StBr, - det kan man sagtens også, hvis man er hjemmehjælper !
|
|
18/10 21:15 af StBr |
nohope, det er ikke enkelt at sammneligne lande - I DK er sygesikring inkluderet i skatten - I Tyuskland er det semiprivat
|
|
18/10 21:18 af nohope |
Okææææ, hvordan synes du så lige det fungerer i DK sammnelignet med Tyskland, kommer der magne tyskere til DK og bliver behandlet ?
|
|
18/10 21:18 af StBr |
I Frankrig kan man ikke fyre folk - det er noget af det der fungerer i DK - at fyrre og hyre folk - det efterlader generationer uden job
|
|
18/10 21:18 af StBr |
i Rankrig - er det noget at stræbe efter?
|
|
18/10 21:19 af StBr |
Rankrig=Frankrig
|
|
18/10 21:20 af nohope |
Lad os nulige gøre sygesikringen færdig, fungerer det bedst i DK eller Tyskland ? hvor stemmer folk med fødderne ?
|
|
|
18/10 21:20 af Gobe |
Når nu langbruget bliver nedlagt, fødevareindustrien og følgeindustrien bliver nedlagt her i Danmark, så vil du også se en hel generation
|
|
|
18/10 21:20 af Gobe |
af selvstændige uden job. Hvad skal vi så leve af ?
|
|
18/10 21:21 af nohope |
Gobe, det ved du da, SOSU' er.
|
|
18/10 21:21 af StBr |
Jeg siger ikke at DK er perfekt - det jeg siger er at man i DK har fat i det rigtige
|
|
|
18/10 21:22 af Gobe |
Og hvor skal velfærden så komme fra ? Arbejdsrilsynet, Fødevarestyrelsen eller skat ?
|
|
18/10 21:25 af nohope |
Gobe, jeg havde besøg af Århus Kommune forleden, de ville give mig en million for at lukke mit landbrug, De mente at brug af pesticider
|
|
18/10 21:26 af nohope |
skulle stoppes, derfor ville de give mig 50.000 pr ha, for at stoppe med at avle korn, jeg avler ca. 100 tons på 16 ha hvert år.
|
|
|
18/10 21:28 af Gobe |
Ja, Nohope, - en dejlig udvikling, ikke sandt ?
|
|
18/10 21:29 af nohope |
Opmuntrende, ikke bare det men også de sidste påfund fra folketinget om øko, dyrkningsfri arealer, skatter på pesticider, enenste land i
|
|
18/10 21:29 af StBr |
Velfærd kommer fra det vi udvikler vores børn til - forældrene er meget snart en saga blot uden den mindste indflydelse, men det er stadig
|
|
18/10 21:29 af nohope |
verden med skatter på pesticider. begrænsning af kvælstof etc.
|
|
18/10 21:29 af StBr |
forældrene der råber højest - og jeg er selv forældrengenerationen
|
|
18/10 21:32 af StBr |
Det er ikke vigtigt hvad de etablerede har at gøre med - det er vigtigt hvad de kommende generationer har at gøre med
|
|
18/10 21:33 af StBr |
Her iregnet også vores syner som vores børn skal udrede
|
|
18/10 21:33 af StBr |
syner=synder
|
