Aktiesnakken
Aktiesnakken
TESLA
Genmab
NOVO
Ennogie
Bavarian Nordic
Zealand Pharma
Vestas
Pharma
Biotek-snakken
GN Store Nord
Gubra
AMBU
Hansa Biopharma
Shipping
Chemometec
Medico
Smallcap og First North aktier
BITCOIN
Grønne Aktier
Politiksnakken
Amerikanske aktier
Banker og Finans
Embla Medical
Forsvarsaktier
![]() |
29/3 22:54 af collersteen |
producerer de så fuldt i bare 9mdr..... vil det så være 70mio + i omsætning.....
|
![]() |
29/3 22:53 af collersteen |
ok... du skrev at der vil være 140mio + hvis mg og messina producede 100% hele året.... ift. de 6mdr man har regnet med
|
![]() |
29/3 22:52 af HRmunk |
Coller: Der tabte du mig
|
![]() |
29/3 22:51 af collersteen |
munk...... ½ +140 = 1..... så må 3/4 være = +70?
|
![]() |
29/3 22:51 af HRmunk |
Ren regnskabstektnik. Bundlinie resultatet bliver det samme.
|
![]() |
29/3 22:50 af HRmunk |
Same same
|
![]() |
29/3 22:50 af Stinker |
Som jeg forstår det kan MG ikke konsolideres og indgår slet ikke i omsætningen men kun i ebitda som en kapitalandel i en ass. virksomhed.
|
![]() |
29/3 22:49 af HRmunk |
3/4 af 140=70?
|
![]() |
29/3 22:48 af collersteen |
og 3/4 ville så give 70mio ekstra....? direkte til bundlinjen.
|
![]() |
29/3 22:46 af HRmunk |
Hvis MG og MM producerede fuldt og ikke halvt ville GES andel af omsætningen være +140 mio i forhold til budget.
|
![]() |
29/3 22:43 af collersteen |
på selve strømprisdelen af den samlede afregning
|
![]() |
29/3 22:43 af collersteen |
det kan måske også være noget med hvor de parker i pipelinen "gennemsnitligt" er placeret... fordi der jo er store regionale forskellie
|
![]() |
29/3 22:42 af collersteen |
men jo - det er lidt underligt at de så forventer 0,18 i 2010.... men 0,17 fremdarettet på projekterne i pipelinen
|
![]() |
29/3 22:42 af Stinker |
Jeg ser det. Kunne heller ikke forstå hvis der ikke var yderligere kommentarer til afregningsprisen.
|
![]() |
29/3 22:40 af collersteen |
stinker, øverst side 14
|
![]() |
29/3 22:38 af HRmunk |
dkk 1.27
|
![]() |
29/3 22:38 af HRmunk |
1.27?
|
![]() |
29/3 22:38 af HRmunk |
senest opnået kwh pris i Italien er 1
|
![]() |
29/3 22:37 af Stinker |
Coller, ifølge note 16 er certifikaterne udbudt til salg til den garanterede pris. Men den er måske mindre end de 18 cent?
|
![]() |
29/3 22:36 af HRmunk |
Men alt i alt synes jeg bestemt, at regnskabet er godkendt, og at det ser fortrøstningsfuldt ud
|
![]() |
29/3 22:36 af collersteen |
kreditmarkederne er ved at tø llidt op.
|
![]() |
29/3 22:36 af HRmunk |
Det er lidt underligt, at der ikke kan findes en løsning på en 150 mio kroners investering, som kan forrente sig selv så godt.
|
![]() |
29/3 22:36 af collersteen |
det har man snakket om længe butter, men jeg synes det er lidt nedtonet i denne rapport. Men måske der er bedre priser at opnå når nu
|
![]() |
29/3 22:33 af HRmunk |
Undrer mig at man ikke har solgt møllerne i DK og D, som ikke tjener mange penge hjem forlængst
|
| ||
![]() |
29/3 22:32 af butterboy |
Ja, side 3 nederst...frasalg af eksisterende parker kan være nøæglen til at igangsætte nye udviklignsprojetker
|
![]() |
29/3 22:32 af collersteen |
GES mangler en type som Ree der vil smide 100mio og skubbe cagliari 2 igang... .akkurat som damgård gjorde i sin tid.
|
![]() |
29/3 22:31 af collersteen |
hvilket jeg tror skyldes at der et lille tidsmæssigt gap mellem referenceprisen for de grønne certifiakter og den realiserede strømpris
|
![]() |
29/3 22:30 af collersteen |
det er måske fordi man opnåede 17 i 2009. stinker.
|
![]() |
29/3 22:30 af HRmunk |
Butter: Står der at de vil det?
|
![]() |
29/3 22:30 af HRmunk |
Men vi må trøste os med, at kreditværdigheden øges med hver eneste mølle yderligere i drift
|
![]() |
29/3 22:29 af butterboy |
Hvoran tolker i, at de evt. vil sælge nogle af de færd
ige parker? Det er vel DK eller Tyskland?
|
![]() |
29/3 22:29 af collersteen |
jeg tror det vil være for dyrt i den størrelsesorden... særligt hvis løbetiden også skal være kort.
|
![]() |
29/3 22:29 af Stinker |
Hvorfor er de italienske afregningspriser i oversigten s. 19 anført som 17 eurocent/kWh? - Er det ikke 18?
|
![]() |
29/3 22:27 af HRmunk |
Hvorfor prøver de sig ikke med et obligationslån?
|
![]() |
29/3 22:27 af HRmunk |
Netop min tanke coller
|
![]() |
29/3 22:27 af collersteen |
til 10% i rente eksempelvis som man kan komme igang med opstillingen og så lade projektfinansieringen gå sin gang hos de langsomme banker
|
![]() |
29/3 22:26 af HRmunk |
Det er GES problem i en nøddeskal, at man har haft hundredevis af millioner ude at flyve i projekter, som man ikke har fået i drift
|
![]() |
29/3 22:26 af butterboy |
coller, alt i alt var GES regnskabet vel i ok-kategorien uden de særligt søde eller sure bolcher?
|
![]() |
29/3 22:26 af collersteen |
ja, de skal bare igang..... og jeg forstår ærlig talt ikke at small cap ikke kan samle 4-10 institutionelle investorer der kan låne GES 100
|
![]() |
29/3 22:24 af HRmunk |
Men projekter, som allerede er halvt finansierede, der må man da sætte alle sejl for at få disse i drift
|
![]() |
29/3 22:24 af HRmunk |
Ja troede de var over alle bjerge
|
![]() |
29/3 22:23 af collersteen |
mg og mm da likviditeten strammede til.
|
![]() |
29/3 22:23 af collersteen |
og jeg er glad for at se at der stadig er forudbetalinger på de projekter.... der har jo været noget snak om at de kunne være brugt på
|
![]() |
29/3 22:22 af collersteen |
ja munk, de noter er stort set uændret ift. tidligere år
|
![]() |
29/3 22:19 af HRmunk |
Som jeg læser note 24, så resterer der udgifter i størrelsesordenen 150 mio DKK for at gøre Cadau ll færdigt. Cadau ll omsætter ca. 50 mio
|
![]() |
29/3 22:18 af Stinker |
Der udestår en del teknikaliteter at få overblik over. Ellers er det interessante vel at opstille et 2011-est. så man kan se vejen fremad.
|
![]() |
29/3 22:16 af collersteen |
og så er 65k per mw som sagt ret billigt.
|
![]() |
29/3 22:15 af collersteen |
men tanken om flere retssager og hvad et modregningskrav evt. ville betyde for de 150-160mw og færdiggørelsen af disse er ikke rar...
|
![]() |
29/3 22:14 af collersteen |
ja, stinker. Det kunne være en rar tanke.....
|
![]() |
29/3 22:13 af Stinker |
Hvis ikke de kan levere er der vel mulighed for at modregne i deres developer fee. Bare vi bliver dem kvit ville det værre rart.
|