Shipping
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Hansa Biopharma
Ennogie
Genmab
Bavarian Nordic
Biotek-snakken
Amerikanske aktier
Shipping
AMBU
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Vestas
AI/Kunstig intelligens
Banker og Finans
BITCOIN
Chemometec
Embla Medical
Forsvarsaktier
GN Store Nord
Gubra
Laks
Medico
OLIE OG GAS
Pharma
Zealand Pharma
|
7/2 12:10 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Jeg kan ikke finde nogen årsag til faldet i Avance og BW-LPG i dag. Raterne er stadig i top for årstiden. Begge selskaber er ikke voldsomt eksponeret meo Kina.
|
|
7/2 12:10 af HenryAS |
Dennis Er Stuhr Nu er jeg ikke analytiker, men jeg tror at kursfaldende kommer sig af at der er lavsæson i LPG, og ikke mindst, så er der stadig en kraftig reaktion på Corona-virussen og hvad den har af betydning for den kinesiske økonomi og dermed deres energiforbrug, som har været faldende siden udbruddet.
Mine Avance Gas og BW LPG aktier er nede med hhv. -14% og -12% samlet set idag. Jeg kunne mærke panikken, men så er det at man som investor skal prøve at slå følelserne fra og bruge hovedet
|
|
7/2 12:10 af HenryAS |
Deler lige et opslag fra ProInvester Investor på FB som jeg deler synspunkt med om situationen:
|
|
7/2 12:08 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Bulder...I USA gives der ikke prognoser fra selskaberne.
|
|
7/2 12:03 af HenryAS |
Så ca. 300.000 Nkr pr skib ved rater på USD 58.000 usd som "kodenavn" oplyser.
|
|
7/2 12:00 af HenryAS |
Ifølge Cleaves Securities seneste rapport 21 jan 2020 side 275 bunder de historiske VLGC spot rater sæson mæssigt i slut februar og starter opturen t.o.m. juli og året ud. Idag ligger de på 58.065 USD/day som er vældig godt efter som der tjenes ca 300.000 nkr netto ikassen til skibet på disse rater Avance har 14 skibe og BW LPG 45 så pengene. Følg "kodenavn" på Finansavisen Forum i Norge han kommer gerne med faktuelle oplysninger
|
|
|
7/2 11:53 af Peter Panik |
Kursmålet på Frontline-aksjen nedjusteres til 97 kroner fra 123 kroner og til 5,3 kroner for Hunter Group fra tidligere 6,3 kroner.
|
|
|
7/2 11:53 af Peter Panik |
TANK: DNB MARKETS NEDJUSTERER KURSMÅL, GJENTAR KJØPSANBEFALINGER
Oslo (TDN Direkt): DNB Markets nedjusterer kursmål på tank-aksjer, men gjentar kjøpsanbefalinger.
Det fremgår av en oppdatering fredag.
Meglerhuset tror nå at VLCC-ratene i 2020 vil ligge under 2019-nivåvet, men ser en sterk bedring i andre halvår 2020, og forblir forsiktig optimistiske for 2021-2022.
Det ventes nå en VLCC-snittdagrate på 40.000 dollar, ned fra tidligere estimat på 51.000 dollar, og mot 42.000 dollar i 2019.
Ku
|
|
|
7/2 11:52 af Cooper S |
Føj forening nedtur...ikke for sarte sjæle
|
|
|
7/2 11:28 af Vitus |
Der må da være noget der overses....jeg skal nok lade være med at oplyse, hvad jeg har tabt på Avance og BW LPG, og tjent på mine andre aktier.....
|
|
7/2 11:02 af Bulder |
Det er lavsæson i jan-feb. Og i forhold til det er raterne pænt høje. Langt over break even.
|
|
|
7/2 11:00 af Peree |
Hvad forventes der af regnskab? Synes Helge skrev noget om, at det var normalt for denne tid af året og der vil komme tryk på igen til marts?
|
|
7/2 10:59 af Bulder |
Men med det her tempo, er der meeget langt til 28/2, hvor vi ser regnskaber.
|
|
7/2 10:57 af Bulder |
Dorians regnskab forleden beroligede ikke nogen. Nu gik deres regnskab frem til nytår og indeholdt ingen prognose, så vidt jeg kunne se. Det vigtige er at få en prognose for de fremtidige kvartaler. Og det plejer I hvert fald Avance at komme med.
|
|
|
7/2 10:56 af Peree |
De første 400.000 er væk, godt jeg ligger i 9mio plus på genmab. Utroligt som den skal falde..
|
|
7/2 10:52 af Bulder |
Det er lidt mystisk. LPG fastholder jo de høje rater. Det kan kun skyldes usikkerhed hvad angår kinesisk efterspørgsel på LPG.
|
|
|
7/2 10:47 af Peree |
Ja, jeg har fandme tabt mange penge på avance gas pt. Skulle nok have holdt mig til min egen intuition og ikke gået ind i den branche... Er der nogen årsag til det sindssyge fald?
|
|
7/2 10:44 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Og LPG uden grund.
|
|
|
7/2 10:43 af Peter Panik |
De norske tankaktier får godt nok bøllebank pt.
|
|
7/2 09:07 af Helge Larsen/PI-redaktør |
BullOnTank
@BullOnTank1
·
6 min
Rates in #LPG is stil high in latest report from @PotenPartners
.
With usd 57,866 in daily revenues and #cashbreakeven around usd 20-22.000, they generate high #dividend.(link)
|
|
6/2 20:48 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Vi kan frygte, at LNG-rederierne over en bred kam ryger endu mere i hullet, hvis ikke Kina kommer i omdrejninger og går i gang med omstillingen til naturgas som gik i stå under handelskrigen med USA og nu også pga corona.
|
|
|
6/2 20:13 af jvw |
Hvad tænker I andre om en aktie som Flex LNG? Nærmer vi os bunden før det lysner for branchen eller er dette først starten på den store nedtur ? Man kunne jo frygte det går med den som det gik med Avance LPG i 2016....?
|
|
6/2 18:37 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det er 26 skibe ud af 900. Flere af dem er endnu ikke klar til at sejle ud.
|
|
6/2 17:51 af HenryAS |
TANK: Fuhrmeister
I dag kl 15:12
Coscos restriksjoner gjaldt kun skipning
fra amerikanske havner. Dessuten fikk de
i stor grad dispensasjon fra restriksjonene,
så effekten var muligens ikke så stor ?
|
|
| ||
|
|
6/2 13:43 af Stockwatch1 |
Hvis olien kommer tilbage i 60 USD, kan man så forvente, at Torm kommer tilbage i 70 kr.?
|
|
6/2 12:09 af Bulder |
Dorian LPG aflagde regnskab i går (link)
|
|
6/2 11:58 af Bulder |
Nu får vi se om LPG redder sig igennem Corona-krisen. Indtil videre ser det ikke helt sort ud med fornuftige rater.
|
|
6/2 11:56 af Bulder |
Hannisdahl estimerer udbytte for Avance på NOK 15. Svarer til 2$ for hele 2020.
|
|
6/2 11:54 af Bulder |
HVIS de betaler udbytte, bliver det nok i størrelsesordenen 0,3-0,5$/aktie
|
|
6/2 11:53 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Henry...Vi ser også pænt fald i Flex Lng.
|
|
6/2 11:51 af Bulder |
Regnskaber for både BW og Avance kommer 28/2. BW betalte udbytte sidst (0,33$ så vidt jeg husker)
ved Q3. Avance betalte ikke noget. Om de vil gøre det her ved Q4 er uvist.
|
|
|
6/2 11:47 af Peree |
Hvornår kommer der udbytte og hvad forventes der i udbytte ?
|
|
|
6/2 11:46 af Peree |
Jeg har en stor del i avance dog med tab pt.
|
|
6/2 11:46 af HenryAS |
Ja det er jo så LNG der det drejer sig om der. Husker jeg rigtigt at Avance Gas ikke sejler til Kina ?
|
|
6/2 11:45 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Jeg tvivler på at LPG bliver ramt..Det er nok mere LNG og olie.
|
|
6/2 11:42 af HenryAS |
Tak Helge ;)
|
|
6/2 11:40 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Jeg googlede den: (link)
|
|
6/2 11:37 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det er det ikke Henry. Artiklen handler om at leveringer på kontrakt aflyses pga Force Majeure.
|
|
6/2 11:36 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Q1 bliver ikke dårlig. Vi har usædvanligt høje spotrater. Højsæsonen starter i marts.
|
|
|
6/2 11:25 af Ukendtbruger |
Ok Helge. Jeg havde forstået det som at vi havde nået peak indenfor branchen og at det måtte forventes en nedgang i efterspørgsel osv., men det er måske ift. året 2020 jf. Cleaves? Således nedgang er i Q1, Q2, og fremgang i Q3?
|
|
6/2 11:18 af HenryAS |
Er det denne ? (link)
|
|
6/2 11:10 af HenryAS |
Tak prøver at finde linket - ellers må du gerne lige smide det senere
;)
|
|
6/2 11:06 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det var inden for LNG Kina var begyndt på det.
|
|
6/2 11:05 af HenryAS |
Ok ;)
|
|
6/2 11:02 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Sidder i møde. Har ikke rigtigt tid til at finde linket.
|
|
6/2 11:01 af HenryAS |
Ok
|
|
6/2 11:01 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Læste det på Bloomberg for en times tid siden.
|
|
6/2 11:00 af HenryAS |
Helhe den her: Kina er begyndt at påkalde sig Force på skibsleverancer pga Corona. Det tynger markedet her til morgen.
|
|
6/2 10:59 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Uddybe hvad Henry?
|
|
6/2 10:58 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Indtjening og udbytter i LPG kommer fremover.
|
