NOVO
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Hansa Biopharma
Ennogie
Genmab
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
Chemometec
AMBU
Grønne Aktier
BITCOIN
Smallcap og First North aktier
Vestas
Zealand Pharma
AI/Kunstig intelligens
Embla Medical
Forsvarsaktier
Shipping
|
3/8 07:33 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
|
3/8 09:22 af ungeee |
Stor omsætning i det store fald, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvem der sælger? Er det alle investeringsforeningerne og fondene? PGA regler omkring deres portefølger. Er det stoploss hos private? Er der panik? Nok mest hos private. Men kan de private virkelig sælge så meget ud. Er det pensionskasser? Men er de ikke meget langsigtede? Hvem tror I det er? Er det profittagning. Mange lange har stadig overskud. Pfh tak
|
|
3/8 09:23 af Occam |
Et eller andet problem i Bloomington. "Problems uncovered during an FDA inspection in mid-July of Novo’s recently acquired site in Bloomington, Indiana, are causing the hold-up, Regeneron said. The issues are not specific to the manufacture of Eylea,..." (link)
|
|
|
3/8 11:08 af bikube |
@ungeee - Jeg har tænkt meget på det samme. For nogle dage siden sagde Nordnet, at der var 8 gange flere købere end sælgere hos dem. Hvis det er indexfonde, der skal have rettet ind,ifm. månedsskift, burde kursfaldet da virke modsat, så de skulle købe flere. Jeg ved ikke hvornår de retter ind, men det kan give store udfald. Der er meget større omsætning i US, end i Kbh, så måske de hellere vil have Mag7.
|
|
|
3/8 17:10 af pauly |
Nogle gode nyheder er der trodsalt
|
|
|
3/8 17:10 af pauly |
Rekordsalg af Wegovy
Antallet af danskere, der bruger »Wegovy Flextouch«, er steget kraftigt det seneste års tid, viser tal fra Sundhedsdatastyrelsen:
I januar 2024 var der 60.329 brugere.
I januar 2025 var der 104.583 brugere.
I maj 2025 var der 121.622 brugere.
Alt i alt har der fra starten af 2023 til maj i år været 238.557 brugere.
Antallet af solgte, såkaldte injektionspenne er vokset fra 68.576 i januar 2024 til 137.527 i maj i år.
|
|
|
4/8 06:52 af ProInvestorNEWS |
Novo får skåret en stor luns af kursmålet af
Goldman Sachs (link)
|
|
|
4/8 07:15 af ProInvestorNEWS |
Novo Nordisk: Kortsigtet er Mike Doustdar i kamp mod tiden og investorerne (link)
|
|
4/8 10:22 af StockBull |
Rettet / justeret lidt fejl i analysen:: (link)
|
|
|
4/8 16:23 af Pjl |
Det er fint nok med kursanalytikere. Desværre kommer de fleste forsent med advarsler, ofte når aktien er faldet. Jeg ser selv på teknisk analyse og - ja pt. ser det slemt ud og ingen (på nær et par stykker) kan se hvad der skal stoppe nedturen...Og det er jo netop et af de sikre tegn; for så har alle solgt ud. og de store penge kommer og siger haps.Se i disse væk fra TA og se på hvad der sker i firmaet rent ledelsesmæssigt.Jeg synes at det lyder rigtigt som det er sket. Og 100 mia i overskud.
|
|
|
4/8 16:24 af Pjl |
Mon ikke at det går den anden vej herfra. Jeg synes at det tyder på det.
|
|
|
4/8 16:27 af Pjl |
Det er ikke en skjult kritik af hvad der skrives her siden....
|
|
|
4/8 16:35 af ProInvestorNEWS |
Novo-investor indgiver søgsmål om påvirkningen fra vægttabsefterligninger (link)
|
|
|
4/8 16:37 af ProInvestorNEWS |
Investeringsstrateg om Novo: Fokus på blandt andet vægttabspille og Cagrisema i den kommende tid (link)
|
|
|
5/8 06:57 af ProInvestorNEWS |
Novos opsagte partner skuffede med omsætningen - aktien dykkede (link)
|
|
|
5/8 07:02 af ProInvestorNEWS |
Tirsdagens aviser med Novo Nordisk, Nordfyns Bank og TDC (link)
|
|
|
5/8 09:20 af ProInvestorNEWS |
Sydbank: Søgsmål mod Novo har ingen større effekt - men indikerer brudt investortillid (link)
|
|
|
5/8 11:27 af Stockwatch1 |
UBS sænker til Neutral fra Køb, kursmålet sænkes til 340 fra 600
|
|
|
5/8 11:27 af Stockwatch1 |
Whilst the level of ‘personal’ compounding is unprecedented, our experts did not expect the situation to change as there appears to be little appetite from the FDA to step in given reduced enforcement headcount at the FDA, and limited apparent threat on safety to the American public,” say UBS analysts led by Matthew Weston.
|
|
|
5/8 11:28 af Stockwatch1 |
"They also expected that it could be politically unfavorable to limit access to the cheaper ‘semaglutide’ products that are helping over 1 million Americans achieve their health/weight loss goals.”
|
|
|
5/8 11:28 af Stockwatch1 |
That’s not Novo Nordisk’s only challenge. It’s losing share to Eli Lilly’s line of drugs including Mounjaro, and insured channels are not taking up the medication. “Ozempic appears to have plateaued early despite strong brand awareness, which indicates a much stronger reception to Mounjaro from doctors, in our view,” say the analysts.
|
|
|
5/8 11:28 af Stockwatch1 |
Finally, even if the Trump administration reimburses GLP-1 drugs in Medicare, so-called most favored nation demands would be offering U.S. sales at European prices, which “could significantly reduce value,” the analysts say.
|
|
5/8 11:53 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Novo: NY FDA-vejledning omkring kopier af fedmemedicin (link)
|
|
5/8 12:10 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Novo: Investorerne får næppe deres ønsker opfyldt, onsdag. (link)
|
|
| ||
|
|
5/8 12:53 af JKY_VH |
Det er måske derfor den sætter sig lidt i dag?
|
|
|
5/8 16:08 af BSinvest |
Trump varsler medicinaltold i "næste uge eller deromkring" (link)
|
|
|
5/8 22:02 af ProInvestorNEWS |
Novo Nordisk har lige anlagt retsager mod 14 nye virksomheder i forbindelse med compoundede lægemidler med semaglutid. (link)
|
|
6/8 06:39 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
|
6/8 06:53 af ProInvestorNEWS |
Novos amerikanske notering slutter lidt under lukkeniveauet i København (link)
|
|
|
6/8 06:54 af ProInvestorNEWS |
Onsdagens aviser med Novo Nordisk, Bavarian og Mærsk (link)
|
|
6/8 07:20 af exitnu |
God morgen :-)
|
|
|
6/8 07:25 af JKY_VH |
Fra MW "Novo Nordisk har nu anlagt 132 retssager i 40 stater, hvilket ifølge selskabet har ført til 44 permanente påbud om at stoppe usikker, ulovlig markedsføring og salg af kopipræparater af Wegovy og Ozempic," og god morgen:-)
|
|
|
6/8 07:25 af LP90 |
Godmorgen :-)
|
|
|
6/8 07:43 af Fandel |
Novo tjener over 55 milliarder i første halvår af 2025...
|
|
|
6/8 07:43 af koden |
også en slat :-)
|
|
|
6/8 07:45 af Fandel |
Stadig mindre end for
ventet...
|
|
|
6/8 07:49 af askehans |
Driftsresultat, der er sprunget 25 pct. til 72,2 mia. kr
|
|
|
6/8 07:55 af JKY_VH |
Fra MW"I andet kvartal er salget af Novos to bedst sælgende midler dog nogenlunde på højde med analytikerforventningerne inden nedjusteringen. Faktisk slår Wegovy forventningerne i markedet, mens Ozempic halter lidt efter.
Salget af Wegovy landede på 19,5 mia. kr. i kvartalet mod estimeret godt 19 mia. kr. blandt analytikerne. Salget af Ozempic blev 31,8 mia. kr. mod ventet 32,1 mia. kr. ifølge analytikerestimater indsamlet af Novo inden nedjusteringen."
|
|
|
6/8 07:59 af askehans |
Prøv at se EPS. I 2024 Q2 laver de 4,5DKK nu her i 2025 Q2 laver de 5,96DKK - prøv at regn på den %vise stigning her - ufatteligt den skal sables ned i det omfang vi har set på disse tal her..
|
|
|
6/8 08:02 af ProInvestorNEWS |
Novo Nordisk: Tallene afslører ikke væsentlig nyt og markerer nedjustering, farvel og overgang til ny CEO (link)
|
|
|
6/8 08:04 af JKY_VH |
Det ville vel også være mærkeligt, hvis man efter en uge skulle ændre væsentligt på "tallene"?
|
|
|
6/8 08:06 af Craw |
Askehans, Der er god vækst det sidste have år, ja. Men de forventer jo ikke så meget for helåret, hvorfor de jo forventer, at væksten tager en del af i andet halvår. Så bliver man også ldit nervøs for 2026.
|
|
|
6/8 08:10 af askehans |
Ok til at kursen skal ned men at det sker i dette omfang er vanvid. Personligt ligner det en klassisk chef rokade hvor ny chef nu har alle muligheder for at vise flotte tal fremadrettet...
|
|
|
6/8 08:14 af Zuunes |
Askehans: Os derfor det er markant bedre at fokusere på de tal som de leverer, versus guidiance.. :) Ikke for sjov at Warren Buffet hader når firmaer laver dem..
|
|
|
6/8 08:21 af ProInvestorNEWS |
Novo Q2: Wegovy går stærkt frem trods nedjustering (link)
|
|
6/8 08:35 af Occam |
Enig, Hans. EPS 12,49 i H1, Det er 25 kr på årsbasis. Ved kurs 300 er PE 12. Det er billigt for en stabil pengemakine. Og så er vækstmulighederne indregnet til nul.
|
|
|
6/8 08:38 af Stroka |
Novos Ozempic solgte for lidt mindre end ventet i andet kvartal (link)
|
|
6/8 08:45 af exitnu |
Hurtigt input: med et årligt udbytte på 7,50 kr. per aktie (2 gange 3,75 kr.(ikke garanteret!)) og en købskurs på 305,90 kr., vil den direkte rente være: ≈2,45%, og ved fx kurs 280: ≈2,68 - kurs 330: ≈2,27%. Indlånsrente hos Bank Norwegian per d.d.: 0,95 % - uden binding.
|
|
|
6/8 09:07 af Zuunes |
Din beregning giver ingen mening! August dividenden er altid lavere end den først på året
|
|
|
6/8 09:08 af Zuunes |
Den samlede udbytte for 2025 lander nærmere 13kr pr aktie.
|
