Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
6/8 09:08
af Craw
Jeg håber da, at de sprænger forventningerne for H2, men at underdrive forventninger så meget må da næsten åbne op for søgsmål i USA...
6/8 09:10
af Craw
Exitnu, men i banken tillægges renterne dit indestående. I Novo trækkes udbyttet fra kursen; omend der kan være tendens til at folk k øber den op igen..
6/8 09:12
af Svingtraderen
Conference Call 13-14 kan ofte rykke rundt på terningerne..
6/8 09:23
af exitnu
"August er altid lavere" Altid er et stærkt ord. Rolig nu – pointen var enkel: jeg sammenligner direkte afkast (forventet udbytte de næste 12 mdr. / aktuel kurs) med en indlånsrente. Det er et øjebliksbillede, ikke en profeti :-)
6/8 09:53
af Zuunes
Men det giver ingen mening at give et øjebliksbillede uden at kigge på historien
6/8 10:05
af Stroka
Novo OVERBLIK Q2: Hæderligt regnskab oven på nedjustering (link)
6/8 10:16
af EIMiller
Novo har haft 29 år i træk med stigende udbytte hvert år. med stigende oerskud i år, så stiger det nok også for 2025. 7% er første udbetaling steget. For 2024 har de giver 11,40 i udbytte. Med 7% stigning er det over 12 kr. i udbytte for 2025.
6/8 10:17
af EIMiller
Med kurs på 305 er det lige omkring 4% i direkte afkast.
6/8 10:18
af nohope
Er der ikke deklareret et udbytte for august?
6/8 10:20
af EIMiller
Personligt så jeg gerne et nyt stort aktietilbagekøbs program. Med den lave kurs er det i ejernes interesse at få købt aktier til lav kurs, så fremtidig eps stiger.
6/8 10:23
af JKY_VH
Helt enig og hvis de mangler likvider så tag et lån
6/8 10:25
af Zuunes
Gu skal de ej tage et lån for at tilbagekøbe aktier, det kan i selv gøre ;) De burde analysere deres tidligere aktie tilbagekøb hvor de valgte at købe på trods af at aktien var stukket af..
6/8 10:52
af kkjoel
@nohope - Jo, der er deklareret 3,75%. Ex-date 15.08.
6/8 10:54
af kkjoel
Står nederst s 2 i kvartalsmedd.
6/8 11:47
af ProInvestorNEWS
Novos topchef om massiv udfordring: Omkring 1 mio. patienter bruger ulovlige kopier (link)
6/8 11:56
af Teller
Det er vel ikke givet kursen er "for lav", det er vel mere sandsynligt den har været alt for høj i en længere periode. Helt nyt område som ingen aner hvor lander om 5 - 10 år.
6/8 12:49
af EIMiller
@zunes: Novo har de sidste mange år haft programmer med aktietilbagekøb. Min pointe er at det giver mere mening nu hvor PE er omkring 13-14, end sidste år hvor pe var 45.
6/8 12:54
af EIMiller
@Teller: Med PE på 45 sidste år, har du nok ret i at kursen var for høj. Den var prissat efter blue sky scenarie - med skyhøje forventniger til vækst .
6/8 14:13
af nohope
Tak @kkjoel
6/8 14:22
af ProInvestorNEWS
Novo-direktør ser positive tegn i recepttallene for Wegovy (link)
6/8 14:41
af gdn55
Hvis jeg køber Novo idag, får jeg så udbytte
6/8 14:51
af Zuunes
Udsalget fortsætter <3
6/8 15:15
af Vitus
Det er ren massakkre !
6/8 15:15
af AaBforever
Jeps. Udbytte er 3,75. X dag 15. aug.
6/8 15:18
af AaBforever
Det må man sige. Der er nogle der vil UD...koste hvad det koste vil.
6/8 15:24
af Zuunes
Har talt med flere, og hvis man udelukkende læser overskrifter samt hvad TV2 og DR siger så lyder det jo os nærmest som om firmaet er på vej i graven :D det så skørt
6/8 16:30
af ProInvestorNEWS
Novo Nordisk skal af med fløjlshandskerne og på med boksehandskerne. De skal sætte handling bag deres ord, og for alvor tage kampen op mod kopimedicinen og Eli Lilly. Sådan lyder det fra værterne på Investeringspodcasten, der også kommer ind på svage nøgletal fra USA, europæiske selskaber i USA og tilbuddet på Bavarian Nordic i afsnit 283. (link)
6/8 16:41
af ProInvestorNEWS
Novos Doustdar: Der skal fokuseres (link)
6/8 16:58
af askehans
Juli 2021, det er hvor vi er nu kurs mæssigt!
6/8 17:43
af ProInvestorNEWS
Novos børsværdi smuldrer yderligere 73 mia. kr. efter fald til laveste niveau siden 2021 (link)
6/8 17:51
af ungeee
Tak for en fin podcast. Jeg tror der skiftes håndbeklædning fra i morgen. Vi så jo allerede inden fyringen af Fruergård, at Novos strategichef - en kvinde jeg ikke husker navnet på - blev "fyret" omkring nytår. Jeg vil heller ikke tro, at CFO Munk får lov til at dumme sig en gang til med hensyn til kommunikation og så må virksomheden jo helt sikkert få vendt grundigt op og ned omkring de manglende kompetencer de er brændt inde med på kommunikations- og markedsføringsfronten. Godt vi har LR med.
7/8 06:31
af Helge Larsen/PI-redaktør
Godmorgen :-)
7/8 06:32
af Helge Larsen/PI-redaktør
Tak ungee. Det er jeg glad for at du syntes. :-)
7/8 07:04
af ProInvestorNEWS
Novos kursmål sænkes til 600 kr. fra 750 kr. af Deutsche Bank (link)
7/8 07:18
af LP90
Godmorgen :-)
7/8 07:26
af ProInvestorNEWS
UBS: Politisk usikkerhed om medicinalsektoren i høj grad indregnet i kurserne (link)
7/8 08:52
af exitnu
God morgen :-)
7/8 12:26
af Svingtraderen
****ELI LILLY: ORFORGLIPRON VISER 11,2 PCT. VÆGTTAB I NYT STUDIE
7/8 12:26
af Svingtraderen
godt for NOVO
7/8 12:34
af Aps invest
Försäljningen av Wegovy och Mounjaro fördubblades i Indien i juli – Reuters I dag kl. 12:00 ∙ Finwire Eli Lilly Novo Nordisk ADR Försäljningen av Novo Nordisks Wegovy och Eli Lillys Mounjaro i Indien mer än fördubblades i juli jämfört med månaden innan, enligt data från Pharmarack. Mounjaro sålde för 470 miljoner rupier och Wegovy för 70 miljoner rupier (cirka 800 000 dollar), drivet av stark efterfrågan på fetmabehandlingar i världens folkrikaste land. Wegovy lanserades i Indien i juni.
7/8 12:36
af bb8
Eli Lilly's obesity pill led to more than 12% weight loss in closely watched late-stage trial, paving way for approval (link) CNBC
7/8 12:46
af koden
Ud fra helt almindelig logik, så tror jeg at Novos nedtur er fuldstændig overvurderet. Ja de så ikke kopi problemet. Men de kan jo ikke gøre meget ved det. FDA skal få fingeren ud og få det stoppet.
7/8 12:50
af koden
Mike er krigeren..mener han selv: (link)
7/8 12:54
af StockBull
Kanon start for den ny CEO som score 12% på hans optioner den første arbejdsdag :-D
7/8 12:56
af Scvej
Jeg tænker Mike Doustdar må være ganske tilfreds med sin første dag som CEO.. vanvittigt
7/8 12:56
af pauly
Bivirkningsprofilen på Ely pillen ser ikke alt for god ud, håber da Novo´s er bedre end det vi ser her
7/8 13:00
af vestasfan
Opjusteringen var ventet, men ORFORGLIPRON skuffer big time. Pt nede med 15 procent i premarket!
7/8 13:04
af StockBull
mener novos amycretin pille viste 24% i et tidlig fase studie
7/8 13:05
af bikube
Nu falder LLY i samme gryde, som Novo gjorde med CagriSema. Der var forventet Ca 15% vægttab med deres pille, men det blev kun 11,2%. Aktien falder over 12% i formarkedet. I bb8´s link 12,36 står der i overskriften "more than 12%", i teksten derunder står "almost 12%" , længere nede kommer der så et tal, der siger 11,2%.
7/8 13:09
af Craw
Bikube, Alene differencen mellem de nævnte tal er større end differencen som Novo skuffede med... Og uanset hvilket, så langt større diff. op til det forventede end for Novo's Cagrisema.
Nyeste Først - Ældste Først   Side 171/269