NOVO
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Hansa Biopharma
Ennogie
Genmab
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
Biotek-snakken
Shipping
AMBU
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Vestas
AI/Kunstig intelligens
Banker og Finans
BITCOIN
Chemometec
Embla Medical
Forsvarsaktier
GN Store Nord
Gubra
Laks
Medico
OLIE OG GAS
Pharma
Zealand Pharma
|
25/9 07:12 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Jeg er uenig med analytikerne som nævnes i artiklen. At indtage en pille væk fra måltiderne er en helt normalt procedure. Det gælder for rigtig meget medicin.
|
|
25/9 07:35 af Alberto |
Først 25% bedre vægttab. Siden 7-9 mdr. i forspring med massiv markedsføring mv. Til sidst ca. 25% bedre cardio/vaskulær funktion. - Og alligevel mener nogle analytikere, at Ely vil får DOBBELT så mange subscribers. Hvornår? Det står der ikke noget om....2033-2040? -På grund af noget så inferiørt som et indtagelsestidspunkt, der er i lighed med al anden medicin! Javel - det kan - måske - få betydning i salget i forbrugssegmentet - men om få år skal indtagelsen så kun ske 1 gang/måned...
|
|
25/9 07:35 af Alberto |
... Det ligner bestilt arbejde!
|
|
|
25/9 07:35 af JKY_VH |
Helt enig med dig Helge. Det er mig helt ubegribeligt at forstå, at det skulle være et reelt problem ikke at spise og drikke i 30 min. Gør som aldringsforskeren som jeg før har refereret til herinde, spring morgenmaden over og tag en kop kaffe i stedet:-)
|
|
|
25/9 07:42 af Ukendtinvestor |
God morgen alle. Forstår godt jeres holdninger. Det er dog ikke godt, at brugerne skal tilpasse sig medicinen, det skal være omvendt. Det skal være fuld fleksibilitet. Det er ekstremt svært at ændre folks vaner. Måske endda mere for folk med dette behov, idet overvægt vel bl.a. skyldes til dels negative vaner eller mangel på gode vaner ift vægten
. Ser for mig pillerne her står i Walmart og andre tilgængelige steder som vitaminpiller.
|
|
|
25/9 08:00 af Ukendtinvestor |
Dog når det sker så vil det komplicere tingene/evt lokal lovgivning vil blokere for det og kalde det “medicin”, hvis der er så væsentlig krav til effekten og det således ikke kan sidestilles med fx en vitaminpille.
|
|
25/9 08:02 af Darvin |
Enig JKY men det er muligvis ikke alle der tænker som os. Selv tager jeg medicin, med et krav om hvornår mv. intet problem på nogen som helst måde. Tænker dog at alt i alt at Lily har en fordel der, men ikke så stor som analytikerne (fra USA) tror. En fordel, men mindre. Lad os se i praksis.
|
|
25/9 08:25 af Alberto |
Interessant pointe UI... Det kan måske være noget om? Mener du, det er en prcedure? -Og er der fortilfælde?
|
|
25/9 08:29 af Alberto |
Der er jo ingen risiko forbundet ved at indtage piller sammen med mad (så vidt jeg ved?) - Det er vel bare virkningen, der formindskes?
|
|
|
25/9 08:49 af Ukendtinvestor |
Håber også blot det er effekten der formindskes, men ved det ikke.
|
|
|
25/9 08:52 af Ukendtinvestor |
Jeg har ingen kendskab til fortilfælde eller andet. Jeg summer bare. Men hvis fx FDA eller andre fx Novo selv eller læger fraråder brugen af den, hvis man ikke kan overholde kravene, så er det en af de ukendte/sorte forhold som jeg tidligere har overset i denne case. Så jeg er ekstremt påpasselig, har taget meget fejl indtil nu med at forudse fremtiden.
|
|
25/9 08:58 af troldmanden |
Mht wegovy som en pille vs Orforglipron fra lilly. Husk på wegovy pt KUN bliver lanceret i US.De har officielt ikke ansægt andre steder. I EU har de godkendelse på 25mg rybelsus. Altså samme pille blot T2D. Men selvom de har fået den gdokendelse så er den IKKE sat til salg
|
|
25/9 08:58 af troldmanden |
Der skal bruge 73x mere API til 1 mdr behandliong med pillen vs 2.4mg Wegovy
|
|
25/9 08:59 af troldmanden |
Peptider der er lavet som en pille kan ikke bare skaleres og sælges overalt. Det bliver selektivt
|
|
25/9 09:01 af troldmanden |
OG så er der jo den kæmpe store joker. HVIS HVIS HVIS alzheimers forsøget går godt. Så skal de også have en masse kapacitet klar til det
|
|
25/9 09:02 af troldmanden |
Lilly pillen derimod er meget lettere at producere på fabrikker. Så den kan de næsten lave en global lancering. Og dermed biver salgspotentialet for den større end oral wegovy
|
|
25/9 09:03 af troldmanden |
Men analytikerne er meeeeeeeeget forsigtige med oral wegovy i US. Pt ligger forventningen i snit på kiun godt 3 mia kr i 26
|
|
25/9 09:03 af troldmanden |
Det svare til halvdelen af hvad Rybelsus sælger i US. Altså samme påille blot kun godkendt i lavere doser og KUN til T2D
|
|
25/9 09:04 af troldmanden |
Jeg tør godt væde på at oral wegovy kommer til at overgå Rybelsus i US
|
|
25/9 09:05 af troldmanden |
Pt er der knap 2 mio personer globalt der d
agligt tager Rybelsus.
|
|
25/9 09:07 af troldmanden |
Synes ikke vi skal bagatellisere kravet om pillen skal tages på fastende mave. Det ER en ulemple i forhold til Orforglipron. Men der er som sagt allerede knap 2 mio der benytter rybelsus. Og der er helt sikkert også mange amerikanere der gerne vil tage pillen med det største vægttab. Præcis som vi ser at zepbound der giver markant større vægttab end wegovy sælger bedst i US
|
|
25/9 09:09 af troldmanden |
Pt mener man det nok er alle orale peptider der skal tages på tom mave. VK2735 er i det netop afsluttede fase 2 er også indtaget på fastende mave
|
|
25/9 09:09 af troldmanden |
Amycretin er taget på fastende mave
|
|
25/9 09:10 af troldmanden |
MEN jeg ved de for nyligt har afsluttet et mindre fase 1 forsøg hvor de har testet en ny formulering på både fastende og ikke fastende.
|
|
| ||
|
25/9 09:11 af troldmanden |
Resultatet deraf får vi dog næppe at vide fore
løbigt
|
|
25/9 09:12 af troldmanden |
HVIS de har fundet en måde at løse det på vil det bestemt være godt. Hvis novo har læst udfordringen, så kan vi se det når de i 2. halvår 2026 starter fase 3 med oral Amycretin.
|
|
|
25/9 09:28 af Dæmningen4500 |
Troldenmanden. Har du set/lavet beregninger på API omkostninger? 73x lyder jo væsentligt ift. både produktionskapacitet og produktpris.
|
|
25/9 09:43 af troldmanden |
Margin er klart lavere når vi taler de doser. Men der tjenes stadig ret gode penge på det.
|
|
25/9 09:44 af troldmanden |
Peptider kan ikke skaleres til oralt at behandle +50 mio personer. Alene 10 mio er rigtig rigtig meget api når vi taler de mængder. Og husk på at Amycretin har testet både 50mg og 100mg piller
|
|
25/9 09:45 af troldmanden |
Der skal small molekyler til at skalere BIG indenfor oral obesity
|
|
25/9 09:46 af troldmanden |
Lilly pillen er så en "stor" small molekyle. Så den er stadig relativ komplekst at producere. Men slet ikke i den grad som oral wegovy og senere Amycretin
|
|
25/9 09:47 af troldmanden |
Novo er sårbare (har en meget tynd pipeline) indenfor oral small molekyler
|
|
25/9 09:48 af troldmanden |
Officielt har de pt kun én i fase 2. Molunabant. Men det anser jeg som no go. Jeg vil blive overrasket hvis ikke den forsvinder af pipeline grafikken de kommende mdr. Ulempen er så at der følger en nedskrivning på +3 mia med
|
|
25/9 09:49 af troldmanden |
Det er pt den eneste novo har. Men omkring årsskiftet kommer der så en ny ind i fase 1.
|
|
25/9 09:50 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Trodoldmand...Jeg er er enig omkring at det produktmæssige du skriver. Her har Eli Lily produktionsmæssigt en stor fordel. Jeg er ikke enig omkring det med at det skulle være ubekvemt at tage en pille væk fra måltiderne. Husk at der 24 timer i døgnet. :-)
|
|
25/9 09:50 af troldmanden |
Men bare et enkelt stof i fase 1...... Det er plus 6 år fra markedet hvor Lilly pillen bare kan indtage det globale marked
|
|
25/9 09:52 af troldmanden |
Generelt er det lettere at udvikle peptider end small molekyler. Der er flere small molekyler der flader på tox. Og særligt tox i leveren
|
|
25/9 09:53 af troldmanden |
Novo har +5 R&D aftaler om udvikling af nye small molekyler. Så der sker noget i early research. Men det er stadig early
|
|
25/9 09:54 af troldmanden |
I øvrigt kommer der stadig løbende flere data ind for Lillys pille Orforglipron. Og der skal bare 1-3 patienter til der viser høje tox stigninger i lever, så falder det hele sammen
|
|
25/9 09:56 af troldmanden |
Pfizer oplevede det tidligere på året. De havde et oralt fedme molekyle med samme target som Lillys. Det program blev skrinlagt efter én patient viste høje lever tal
|
|
25/9 09:57 af troldmanden |
Helge ja det har du ret i. Jeg skal indrømme jeg ikke har læst indlægningssedlen. Men jeg høre kun at den skal tages om morgen. Novo siger ikke selv f.eks inden man går i seng
|
|
25/9 09:58 af troldmanden |
Jeg siger ikke det er et MAJOR issue. Men jeg synes det er fair at betragte det som et issue man som patient hele tiden skal tænke på. Det skal man ikke med
Orforglipron
|
|
25/9 10:01 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det er i hvert fald ikke et issue, som skal tillægges den store betydning uagtet det som mange analytikere fremhæver. De kører blot videre på Elis markedsføring.
|
|
25/9 10:03 af Helge Larsen/PI-redaktør |
PS: Jeg selv har gennem 20 år dagligt taget livsvigtig medicin på fastende hjerte. Det er slet ikke noget problem.
|
|
25/9 10:04 af troldmanden |
Novo kunne vel relativt let tage broden væk ved at sige man f.eks kan tage den inden man går i seng. Det mindes jeg aldrig at have hørt dem sige. Kun at den tages som det første man står op, og så færdiggøre man alle andre morgenrutiner og spiser som det sidste 30 min senere
|
|
25/9 10:05 af troldmanden |
Det er ikke os alle der nødvendigvis har brug/bruger 30 min fra man står op til man er ude af vagten
|
|
25/9 10:06 af troldmanden |
Så jeg vil nu stadig mene det er et issue. For nogle......men ikke noget kæmpe stort, som Lilly selvfølgelig vil benytte enhver lejlighed til at sige
|
|
25/9 10:07 af troldmanden |
Men novo kan selv lægge den næste død ved også at nævne muligheden for at tage den lige inden man går i seng (fastende 30 min op til)
|
|
|
25/9 11:20 af pauly |
Interessant indlæg i en hjertesvigtgrumme jeg er medlem af:
Janes opslag
Facebook
Facebook
Facebook
Facebook
Facebook
Facebook
Facebook
Facebook
Facebook
Facebook
Facebook
Hjertesvigt - En selvhjælpsgruppe for personer med diagnosen hjertesvigt
Jane Bartholdy
·
eSnpdotosr1lm4720cua86iu75g18mf1l
.
70
t
uc6mu49a
2
i913fh42
tt8ai
·
Jeg fik Wegovys da hjertelæger e ikke kunne styre mine Hjertesvigt symptomer væskeophobning og vejrtræknings besvær.
Super effekt på hjertet efter to - tre uger❣️
O
|
|
|
25/9 11:20 af pauly |
Jeg fik Wegovys da hjertelæger e ikke kunne styre mine Hjertesvigt symptomer væskeophobning og vejrtræknings besvær.
Super effekt på hjertet efter to - tre uger❣️
Og senere flot vægttab som jo også gavner mit hjerte.
(link)
|
