NOVO
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Hansa Biopharma
Ennogie
Genmab
Bavarian Nordic
Biotek-snakken
Amerikanske aktier
Shipping
AMBU
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Vestas
AI/Kunstig intelligens
Banker og Finans
BITCOIN
Chemometec
Embla Medical
Forsvarsaktier
GN Store Nord
Gubra
Laks
Medico
OLIE OG GAS
Pharma
Zealand Pharma
|
|
8/10 12:28 af ProInvestorNEWS |
Novo kan få nyt om de offentlige sygesikringers dækning af vægttabsmidler i USA (link)
|
|
|
8/10 15:02 af BSinvest |
Europæiske sundhedsaktier hævet til "overvægt" af Barclays (link)
|
|
|
8/10 16:17 af ProInvestorNEWS |
Investeringspodcasten 292 :AI, kvante, Genmab og optakt til regnskabssæsonen: (link)
|
|
|
8/10 19:26 af ProInvestorNEWS |
@ResearchPulse1: $NVO in a few days launch two new brand names for Ozempic and Wegovy in Brazil. With Brazilian Eurofarma.
We now get a glimpse of the prices. About 10% lower than Ozempic/Wegovy.
I don’t think 10% lower prices will move that much. But understandable when semaglutide patent doesn’t expire until marts 26. When that happens I expect the prices to drop minimum 50%.
I also expect to see somewhat similar move from NVO in Canada and China.
·
|
|
|
8/10 19:27 af ProInvestorNEWS |
Both countries where the patent also expire early 26 (link)
|
|
|
8/10 19:28 af ProInvestorNEWS |
@investseekers
$NVO ’s partnership with Brazilian drugmaker Eurofarma was announced a few days ago, and it’s already reshaping the landscape for diabetes and obesity treatments in Brazil.
Starting in October, Novo will launch two new locally produced versions of semaglutide, Poviztra and Extensior, distributed by Eurofarma. The goal: make the drug more accessible by cutting prices up to 10% lower than Ozempic and Wegovy through local manufacturing and reduced logistics and tax costs.
|
|
|
8/10 19:28 af ProInvestorNEWS |
The partnership is also strategic. Novo faces growing competition from $LLY ’s Mounjaro and cheaper local versions from EMS, while the company’s global market cap has fallen sharply amid pricing and counterfeit challenges.
By teaming up with Eurofarma, Novo Nordisk hopes to strengthen its foothold in one of Latin America’s fastest-growing markets for metabolic and weight-loss drugs.
|
|
|
8/10 19:29 af ProInvestorNEWS |
Læs hele artiklen: (link)
|
|
9/10 06:44 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
9/10 07:02 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Torsdagens danske avisuddrag med Novo, Virogates og Tesla (link)
|
|
|
9/10 07:20 af LP90 |
Godmorgen :-)
|
|
9/10 09:52 af troldmanden |
Indigo: Nej peptider og særligt oral peptider er meeeeeeeget svære at producere end small molecules. Giga forskel.
|
|
9/10 10:57 af StockBull |
Min tidligere info om "fase 1/2 starter snart" var baseret på spekulationer fra 2024-analyser (f.eks. BioSpace-artikler om GLP-1-potentiale), men det har ikke materialiseret sig. Der er kun indirekte data:Observatoriske studier viser, at GLP-1-klassen (inkl. Lillys dulaglutide) reducerer demensrisiko med 15-40% hos diabetespatienter (f.eks. en januar 2025-studie fra Washington University).
|
|
9/10 10:59 af StockBull |
Uden dedikerede forsøg kunne de først starte fase 1/2 i 2027 (efter obesitas-godkendelse), fase 3 i 2028-2029, submission 2030+. Det giver Novo 3-4 års lead på markedet – nok til at etablere semaglutide som standard, før Lilly overhovedet kan følge trop.
|
|
9/10 11:18 af StockBull |
Godt vi fik det på plads :-)
|
|
|
9/10 12:16 af JKY_VH |
Novo Nordisk køber det amerikanske biotekselskab Akero Therapeutics for 30 mia. kr.
Det skriver virksomheden i en fondsbørsmeddelelse.
|
|
|
9/10 12:16 af JKY_VH |
"Akero Therapeutics udvikler medicin mod fedtleversygdommen Mash. Selskabets hovedprodukt hedder efruxifermin og bliver afprøvet i den afgørende fase af forsøg, fase 3, som skal danne grundlag for en godkendelse", skriver Børsen
|
|
|
9/10 12:40 af Hansi1234 |
Håber på de kommer med en forklaring på hvorfor de brænder flere penge af i disse sparetider. Kan se det meste er lånefinansieret. De skulle tage og bruge nogle penge på aktietilbagekøb i stedet.
|
|
|
9/10 12:44 af JKY_VH |
Magic Mike siger til Børsen “Vi mener, at efruxifermin kan blive en grundsten i behandlingen, alene eller sammen med Wegovy, for at tackle en af de hurtigstvoksende metaboliske sygdomme i vor tid"
|
|
|
9/10 12:48 af Zuunes |
Hansi1234: Aktietilbagekøb imens kan fyrer medarbejdere? Du er da helt væk.. Det her giver meget mere mening.. Hele "fortællingen" er jo at man er igang med at fremtidssikre virksomheden..
|
|
|
9/10 12:49 af Zuunes |
*man
|
|
|
9/10 12:52 af pauly |
Hansi> opkøbet er for at sikre vækst og styrke forretningen. Brugte man pengene til tilbagekøb ville det være lidt som at tisse i bukserne
|
|
|
9/10 12:53 af Zuunes |
Novo har også altid været eminente til at allokere kapital, lad os håbe det også er tilfældet her :)
|
|
|
9/10 13:07 af ProInvestorNEWS |
Novo Nordisk opkøber Akero Therapeutics og dets lovende fase 3 FGF21-analog for at udvide MASH-porteføljen (link)
|
|
| ||
|
|
9/10 13:12 af ProInvestorNEWS |
Novo spås lav til midt encifret vækst af amerikansk storbank i de kommende par år (link)
|
|
|
9/10 13:12 af Ukendtinvestor |
Vildt. Big langsigtet move. Da jeg dykkede ned i MASH og kunne konkludere, at der var duopol med Novo og Madrigal Pharmaceuticals på området faldt jeg over kommende trusler bl.a. dette selskab. At Novo på denne måde fjerner den trussel og investerer mere ind i området er vildt.
|
|
|
9/10 13:22 af Ukendtinvestor |
Det er betydelig område for indtjening. Tager man og tjekker Madrigals regnskaber m.v., så er det imponerende tal. Dog koster én behandling af deres (det første og eneste godkendte produkt før Wegoey) Rezdiffra ca. 45.000 dollars, før tilskud m.v. i USA. Der er kun 23000 personer på det, dog løbende indtjeningsmodel. Endvidere er de slet ikke nået lancering globalt endnu. (link)
|
|
|
9/10 13:22 af ProInvestorNEWS |
Novo Nordisk har været på indkøb og tilbyder 4,7 mia. USD for Akero. Her er lidt perspektiv (link)
|
|
|
9/10 13:24 af Ukendtinvestor |
Mindes at have hørt David Moore udtale, at ca. 30 % af xx (var det overvægtige BMI over XX), de havde eller har MASH/behov for MASH. Skal lige have fundet det igen og nærhørt dette.
|
|
|
9/10 14:01 af ProInvestorNEWS |
Novo-analytiker om milliardopkøb: Får fingre i potentielt bedste middel mod fedtlever(link)
|
|
|
9/10 14:34 af Zuunes |
Ukendtinvestor: Du kan bare læse presse meddelsen fra NOVO der står det du søger ;) "With more than 40% of MASH patients also having type 2 diabetes, and over 80% of MASH patients being overweight or living with obesity, MASH is closely linked with Novo Nordisk’s expertise in diabetes and obesity."
|
|
|
9/10 14:44 af Ukendtinvestor |
Ja tak er læst nu :)
|
|
|
9/10 15:33 af ProInvestorNEWS |
Ugekommentar:
Genmab-aktiekursen har gennem en længere periode været i optrend, og nu ser vi en gevinsthjemtagning. Novo-kursen vugger stadig lidt frem og tilbage, men vi har haft en uge med nogle meget spændende nyheder fra selskabet, bl.a. et partnerskab med den amerikanske detailgigant Costco. Og så kommer han ind på ugens mest populære emne, hvor Novos og Anavex' alzheimers-piller sammenlignes. (link)
|
|
|
9/10 16:10 af ProInvestorNEWS |
Novos topchef om milliardopkøb: Vores hidtil største inden for forskning og udvikling (link)
|
|
|
9/10 21:04 af lahn1 |
Hvad f.. skal Novo med MASH, de kurere jo fedme, leverfedt, insulinresistens og inflammation, Så MASH forsvinder vel på sigt tænkte jeg, right ? Nej ikke helt . Men Essence fase 3 viste at Novo selv har styr på MASH. Men der er konkurrenter derude som også kan og hvad hvis de laver kombinationer med andre GLP-1 så står Novo tilbage og skal vælge kombi-partner med en fra 2. Div. Og Novo vil dominere MASH ikke kun dele markedet med de andre.
|
|
|
9/10 21:09 af lahn1 |
Så Novo køber i stedet den mest lovende konkurrent og kombinations partner. Virkeligt stærkt og offensivt som giver dem de bedste hånd på kortet i et kæmpe marked. Lykkes de og det kan data jo tyde på de kommer til. Så vil de eje hele det metaboliske sygdomsspektrum:
GLP-1’er til fedme og diabetes
Cagrilintid / Amylin til appetitregulering
FGF21 til fibrose og leverfunktion.
|
|
|
10/10 09:28 af JKY_VH |
Novo er dagens aktie hos Jyske, der vurderer Mash-købet positivt (link)
|
|
12/10 16:58 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Should You Buy Novo Nordisk Right Now? (link)
|
|
13/10 06:54 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Novo Nordisk: Lavere USA priser behøver ikke mere en negativ aktiekurstrigger (link)
|
|
|
13/10 12:00 af ProInvestorNEWS |
Novo Nordisk får sænket kursmål til 530 kr. fra 625 kr. hos SEB (link)
|
|
|
14/10 00:32 af pauly |
Interessant video om Novo og Mike (link)
|
|
14/10 07:18 af Helge Larsen/PI-redaktør |
"En række interne e-mail giver indblik i nogle af de forandringer, som Novo Nordisk gennemgår i kølvandet på den gigantiske fyringsrunde.
|
|
14/10 07:19 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det er dokumenter, som afmærker topchef Mike Doustdars nye retning, hvor der skæres ind til benet og fokuseres på kerneforretningen. De interne dokumenter, som Berlingske er i besiddelse af, centrerer sig primært om produktionen i Kalundborg, hvor det fremgår, at der sker organisationsændringer, at ansatte forflyttes til andre afdelinger, og at produktionen af insulin påvirkes". Kilde: Berlingske
|
|
|
14/10 08:02 af ProInvestorNEWS |
FDA declares Novo Nordisk plant, key to drug manufacturing for some biotechs, out of compliance
Determination could delay approval of drugs made at Indiana facility (link)
|
|
|
14/10 10:15 af Zuunes |
Pauly: Hvad er der interessant ved den?
|
|
|
14/10 12:01 af Pjl |
godt spørgsmål Pauly. Ved nogen noget om den fabrik. Er det en fyldefabrik der er underkendt til brug?
|
|
|
14/10 13:55 af ProInvestorNEWS |
KORR: Novo-aktien falder efter tegn på tab af markedsandele i Europa (link)
|
|
|
14/10 13:56 af lahn1 |
Chat GPT gætter på fill-and-finish operation in Bloomington, Indiana former Catalent factory recently acquired by Novo
|
|
14/10 14:32 af Alberto |
Super spændende Pauly: I følge "klumme" kreatøren, drejer MD ankomst sig allermest om at forandre kulturen. -Det ved vi jo egentlig godt! - Men han sætter alligevel noglegode ord på og forholder sig overvejet til det. - !) Det er en meget indarbejdet kultur 2) ansatte og hele DK er meget glade for den etiske og menneskelige dimension . Men den er :
|
|
14/10 14:35 af Alberto |
3) Langsom og omstillingsmodvillig 4) Den hviler på en historisk markedsplacering af NOVO som en nichevirksomhed uden ret kraftig konkurrence... Specielt det sidste er vel hovedet på sømmet? NOVO havde råd til den kultur og den forretningsmodel, der prioriterede personlae og omliggende samfund, da NOVO var i "smult" vande ...
|
