NOVO
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Hansa Biopharma
Ennogie
Genmab
Bavarian Nordic
Biotek-snakken
Amerikanske aktier
Shipping
AMBU
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Vestas
AI/Kunstig intelligens
Banker og Finans
BITCOIN
Chemometec
Embla Medical
Forsvarsaktier
GN Store Nord
Gubra
Laks
Medico
OLIE OG GAS
Pharma
Zealand Pharma
|
|
14/10 14:57 af ProInvestorNEWS |
Novo Nordisk ramt af udfordringer med nyindkøbt fabrik i USA (link)
|
|
|
14/10 15:37 af pauly |
Ja Alberto det synes jeg også, en video man bør se. Han lader til at have ret godt styr på Novo og hans konklusioner lyder troværdige
|
|
14/10 17:44 af Alberto |
- Og så står det vel tydeligt frem, at den integritet og etik og omhu ikke rigtigt brænder igennem i guds eget land - Ikke mindst igennem det seneste halve år! Jeg elskede LFJ - men gennemslagskraft i US?
|
|
|
14/10 18:14 af pauly |
Novo skal ændres til et langt mere konkurrence minded fokus. Novo er ikke længere beskyttet af at have et marked for sig selv. Det er vel den store forandring, Novo har bevæget sig ind på et kolossalt marked som mange andre også vil have del i forståeligt nok.
|
|
14/10 18:26 af Alberto |
Jeg mener stadig, NOVO´s omhu, sociale engagement og ikke mindst engagementet hos NOVO ansatte har en vigtig mission i den verden, vi lever i! - Det er bare ikke noget, der træder frem lige nu, hvor idioter har mikrofonen! - Men der er en tid efter dette lavpunkt: I mellemtiden er jeg enig i, at NOVO kan skærpe sig... Men pas nu på: Medarbejderes loyalitet er grundlaget for et godt selskab!
|
|
|
14/10 18:34 af pauly |
Det er klart en så stor fyringsrunde vil skabe bølger men det vil også lægge sig. Novo skal forandre sig til en ny virkelighed og det tror jeg på de kan og vil.
|
|
15/10 14:40 af Svingtraderen |
opdateres)
Novo Nordisk og Omeros Corporation indgår en aftale på op til 2,1 mia. dollar eller 13,5 mia. kr. om køb af aktiver og licens for lægemiddelkandidaten zaltenibart i klinisk udvikling til behandling af sjældne blod- og nyresygdomme.
I henhold til aftalen vil Novo Nordisk få eksklusive globale rettigheder til at udvikle og kommercialisere zaltenibart, der tidligere gik under navnet OMS906, i alle indikationer, skriver Novo Nordisk onsdag eftermiddag.
|
|
|
15/10 15:51 af ProInvestorNEWS |
Donald Trumps udmeldinger ryster markederne, mens Nasdaq- og AI-aktier viser tegn på overophedning efter kraftige stigninger. Hør om risikoen for bobler, Trumps indflydelse, Bavarian Nordic og hvorfor Novo stadig kan blive en vinder på aktiemarkedet i afsnit 293 af Investeringspodcasten. (link)
|
|
|
15/10 15:56 af ProInvestorNEWS |
Novo køber aktiver til behandling af sjældne sygdomme for op til 13,5 mia. kr (link)
|
|
|
16/10 09:22 af ProInvestorNEWS |
Novo får trimmet kursmålet men gentaget købsanbefaling hos Handelsbanken (link)
|
|
|
16/10 23:30 af bb8 |
Trump says price of Ozempic will be lowered - (link)
|
|
|
17/10 07:26 af ProInvestorNEWS |
Trump nævner Ozempic og lover lavere pris på slankemiddel (link)
|
|
|
17/10 07:51 af JGJ |
Novo og Eli Lilly falder markant efter Trump-kommentar (Børsen)
|
|
|
17/10 08:15 af vestasfan |
Så de 15 procent tariff, der blev indgået med EU i sommers, de gælder ikke alligevel, selvom gud og hvermand sagde, at det gjorde de!! Selv Trumps egne folk sagde, at handelsaftalen
også gjaldt medico.
|
|
|
17/10 08:20 af ProInvestorNEWS |
Novo Nordisk (og Eli Lilly) falder på "gamle nyheder" (link)
|
|
17/10 09:47 af exitnu |
Morgendagens vinder :-)
|
|
|
17/10 12:07 af ProInvestorNEWS |
Novo Nordisk får løftet kursmål til 470 kr. fra 440 kr. hos Rothschild (link)
|
|
|
17/10 12:23 af ProInvestorNEWS |
Aktier: Er det korrektionstid? (link)
|
|
|
17/10 12:50 af ProInvestorNEWS |
Novo i stejl nedtur efter nyt nedslag fra Trump: Investorer stirrer sig blinde på det negative mener Sydbank (link)
|
|
|
17/10 14:04 af YPE |
Jeg faldt lige over denne, som viser, at NN lige har startet nyt fase 2 studie med Oral Semaglutide (Rybelsus®) i Patienter med Alzheimer's. Studiestart 2025-09-25
|
|
|
17/10 16:49 af YPE |
|
|
|
17/10 17:18 af bikube |
Så lykkedes det.
|
|
|
17/10 17:26 af bikube |
Nordnet har fejl på lukkekursen på både Novo og Genmab. Og så bliver der flyttet 355K aktier i Novo efter luk til meget højere kurser, det må være noget, der er aftalt før dagens fald.
|
|
|
17/10 17:40 af ProInvestorNEWS |
Eli Lillys fedmepille forbigået af FDA: Ingen hastebehandling til Orforglipron (link)
|
|
| ||
|
17/10 18:01 af troldmanden |
Bemærk det Alzheimers studie der er linket til IKKE er et officielt novo studie. Det er eksterne forskere der har fået doneret semaglutide. Og forsøget er mere bacis research. Man ved nemlig stadig ikke præcis hvorfor GLP1 har positiv effekt på alzheimers
|
|
|
17/10 18:07 af pauly |
Vi må bare håbe effekten er stor nok til at kunne godkendes til behandling. Offlabel er vel egentlig også en ting? Hvis der påvises en vis effekt ville jeg da som patient med Alzheimer opsøge Rubelsus i en fart.
|
|
17/10 18:13 af troldmanden |
Jeg tror stadig den lige præcis misser
|
|
17/10 18:14 af troldmanden |
Men ja HVIS det ender positivt, så vil jeg også forvente et stigende off label salg. Der vil gå nok omkring 8 mdr fra evt posotive data til mulig godkendelse
|
|
|
17/10 18:15 af NordicEik |
Når vi taler om Offlabel-brug, er det helt utroligt, hvor meget opmærksomhed Retatrutide får på de sociale medier – mens Cagrisema næsten ikke bliver nævnt.
|
|
17/10 18:16 af troldmanden |
Men det vil give et højt ekko i hele demens verden hvis det ender positivt. Endnu mere fordi det er et lægemiddel en meget høj andel praktiserende læger allerede har kendskab til igennem ozempic, rybelsus og wegovy. Og så er det billigt i forhold til de godkendte AD
|
|
17/10 18:17 af troldmanden |
Retratrutide er ikke off label brug. For det kan først blive godkendt i 2027.... Så det er farlig leg med compounding af et stof som slet ikke er på marekdet
|
|
17/10 18:17 af troldmanden |
Det er altså "research only" peptider de personer tager
|
|
17/10 18:18 af troldmanden |
Det er meget i fitness branchen hvor de er vant til at deale med doping etc
|
|
17/10 18:20 af troldmanden |
Så det er hardcore ulovligt på alle tænkelige måder. Udover det er både stupidt og farligt at indtage et stof du overhovedet ikke ved hvordan det er blevet produceret. Det er ikke engang sikkert det er retratrutide der er deri
|
|
|
17/10 18:21 af pauly |
Lad os nu antage det lige præcist misser målet, så er der måske en effekt på nogle men bare ikke så stor som håbet? I det tilfælde ville jeg som patient opsøge min læge og lægge pres på at få til udskrevet
|
|
17/10 18:22 af troldmanden |
Hvis det lige præcis misser så vil jeg ikke blive overrasket hvis novo alligevel prøver at få det godkendt.
|
|
17/10 18:25 af troldmanden |
Men et evt offlabel salg vil blive meget meget mindre. Af den simple årsag at et positivt resultat vil give faktor 100x mere opmærksomhed. Der vil komme SÅ mange artikler, interview etc. Lige fra data readout indtil mulig godkendelse.
|
|
|
17/10 18:27 af pauly |
Jo det giver menig, hænger nok fast i halmstrå pga af den dårlige aktiekurs
|
|
|
17/10 18:30 af pauly |
Men det skulle ikke undre mig at var kursen væsentligt højere end den er ville forventninger til Alzheimer være meget større, alt den nedgang gør folk negative. Men vi får jo at se om det bliver til noget inden så længe
|
|
17/10 18:33 af troldmanden |
naragh det sidste tror jeg ikke så meget på. AD er det man indtil for 2 år siden kaldte CNS gravgården. Der er blevet brugt uhyrlige mange mia dollars på udvikling af AD medicin de sidste 25 år. Alt er bare fejlet. Indtil for 2 år siden. Pointen er at AD er et notorisk særdeles svært område, hvorfor sandsynligheden for succes også sættes tilsvarende lavere
|
|
17/10 18:33 af troldmanden |
Hvis vi går et år tilbage hvor kursen var meget højere. Der var ingen der talte om de her 2 AD forsøg.
|
|
17/10 18:34 af troldmanden |
Det er reelt først de sidste 3-6 mdr hvor de er begyndt at blive nævnt. Og nok særligt den sidste mdr tid eller deromkring
|
|
|
17/10 18:36 af pauly |
Alt omkring novo er i alt fald utroligt negativt, selv gode nyheder rykker ikke men nyheder der kan tolkes negativ bliver det med factor 3
|
|
17/10 18:36 af troldmanden |
Så jeg ser det modsat. Det er fordi kursen er så presset at der søges efter mulige positive data der evt kan vende skuden. Men selv der er analytikerne heldigvis generelt forsigtige og advare om den høje risiko
|
|
17/10 18:37 af troldmanden |
Det kaldes sentiment. For 2 år siden var det modsat. Selv mindre nyheder der ikke i sig selv var specielt positive fik kursen til at stige. Overkøbt og oversolgt
|
|
17/10 18:38 af troldmanden |
nå det var bare lige et kort pip fra mig. Jeg logger af. God aften og god weekend til dig og alle andre herinde
|
|
|
17/10 18:38 af pauly |
ja præcist.
|
|
|
17/10 18:45 af pauly |
god weekend
|
|
|
18/10 01:31 af Jan H |
FDA Approves Novo Nordisk’s Rybelsus Diabetes Pill to Reduce Heart Risk
|
|
|
18/10 01:32 af Jan H |
|
