Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
18/10 10:11
af JKY_VH
Tak for den Jan H 01.31 :-)
18/10 12:44
af NordicEik
18/10 12:45
af NordicEik
"The conceptual facility was designed to produce 500 kg/year of purified semaglutide powder, achieving a unit production cost of $105,500/kg and requiring a capital investment of $175 million. "
18/10 14:37
af Helge Larsen/PI-redaktør
De amerikanske sundhedsmyndigheder, Food and Drug Administration (FDA), har fredag aften godkendt Novo Nordisks orale version af Semaglutid, Rybelus, til behandling af risikoen for kardiovaskulær hændelser. (link)
18/10 14:48
af ungeee
Tak Helge 14.37. Ved du om Lilly (elller andre) har tilsvarende effekt.
18/10 14:59
af Helge Larsen/PI-redaktør
Den samme effekt har Mounjaro/Zepbound fra Eli Lilly som tages som injektion. Novo er først med en tablet.
18/10 15:02
af Helge Larsen/PI-redaktør
Eli Lillys tablet orforglipron (i fase 3) har endnu ikke kardiovaskulær godkendelse, men viser forbedringer i risikofaktorer som blodtryk og kolesterol.
19/10 08:35
af ProInvestorNEWS
Ozempic maker wins High Court ban on fake fat jab websites (link)
19/10 09:18
af Jan H
Novo Nordisk hires US pharma veteran as Trump pricing pressure mounts (link)
19/10 19:10
af Alberto
Tak for to rigtig fine nyheder, Helge! - Den sidste kunne være key news: Det ser unægteligt ud, som om denne "veteran" samtidig også er et "hot shot", siden AppVie ikke ville kommenetere overfor Reuters samme dag! Lad os krydse for, at han kan lede slages gang i embedsværket...
19/10 21:52
af YPE
Tak, @Jan H
19/10 22:18
af pauly
Godt med ban på fake jabs, men vil det gøre nogen forskel?
20/10 06:57
af ProInvestorNEWS
USA godkender Novo Nordisks Rybelsus til at reducere hjerte-kar-risiko (link)
20/10 07:27
af ProInvestorNEWS
Novos store hovedpine koster tusindvis af job og milliarder af kroner: I Tamikas køleskab ligger forklaringen (link)
20/10 09:10
af Alberto
Undskyld Jan H 09:18 - Jeg kan godt se, at det er dig, der skal takkes! God dag til alle...
21/10 00:23
af pauly
Cosco med Ozempic (link)
21/10 06:39
af Helge Larsen/PI-redaktør
Godmorgen :-)
21/10 06:51
af LP90
Godmorgen :-)
21/10 07:19
af ProInvestorNEWS
Tirsdagens aviser med Novo Nordisk, Bavarian og Vestas (link)
21/10 14:13
af Pensionisten
Så rumsterer Novo igen....:-(
21/10 14:14
af Urban
Novo Nordisk indkalder til ekstraordinær generalforsamling - stort set hele bestyrelsen stopper Novo Nordisk har indkaldt til ekstraordinær generalforsamling 14. november. Stort set hele bestyrelsen inklusive formand og næstformand stopper. (link)
21/10 14:15
af Methmann
Så er det lige med om det er godt eller skidt, at få nogle friske øjn og initiativer og idéer ind i bestyrelsen.
21/10 14:18
af Ukendtinvestor
Det er godt. Det er en katastrofal situation, de har sat sig selv/og aktionærerne i. Der skal ryddes op og nye kræfter til, og vi skal positivt videre herfra.
21/10 14:23
af Helge Larsen/PI-redaktør
Novo Nordisk: Novo Fonden (over)tager styringen (link)
21/10 14:36
af Ukendtinvestor
Det vidner dog også endnu en gang om, hvor fejlagtige strategiske beslutninger, der er truffet. Fyrer toppen af ledelsen + hele bestyrelsen. Har aldrig oplevet noget lignende.
21/10 14:43
af Pjl
Det ser voldsomt ud, men der måtte jo også ske noget også på bestyrelsesniveu. Forsættelsen bliver interesant - der bliver taget hårdt fa t må jeg sige.......
21/10 14:52
af Occam
Det var jo en tantebestyrelse. Hovedaktionæren havde mistet tilliden til dem. Det blev tydeligt allerede, da Rebien meldte sig selv ind i bestyrelsen som "observatør".
21/10 14:56
af Occam
Godt at der bliver orden i tingene igen. Tydeligt at Rebien har gjort sig umage udvælgelsen.
21/10 14:56
af Occam
..med udvælgelsen.
21/10 14:58
af Urban
Tror samtidigt, at CEO Mike Doustdar får en ultra "kort snor" til at vende udviklingen.
21/10 15:06
af Ukendtinvestor
Det tror jeg ikke. De vil aldrig anerkende, at de har "taget fejl", det er en fyreseddel til dem selv. Han får formentlig snor minimum indtil LRS periode udløber/træder af .
21/10 15:07
af Ukendtinvestor
Jeg er ikke sikker på, at de traf den korrekt beslutning. Men han var game over Lars, mindes det interview på TV2 news hvor han mister hovedet og virker total presset. Det er desværre blevet fjernet, formentlig med pres fra Novo. Det var ikke kønt.
21/10 15:28
af Urban
Lad os håbe, at den nye bestyrelse og Mike Doustdar m.fl., får vendt den negative udvikling på konkrete områder .
21/10 15:40
af Zuunes
Prøv og sammenlign CV med dem ved Elilily med dem man har i Novo Nordisk.. Niveauet er jo slet ikke fulgt med virksomhedens udvikling..
21/10 15:53
af Zuunes
21/10 15:53
af Zuunes
Link indeholder de nye kandidater, sikke et upgrade
21/10 16:20
af ProInvestorNEWS
Sydbank: Novo-fonden river plasteret af for at undgå bestyrelsesmæssigt vakuum (link)
21/10 16:36
af ProInvestorNEWS
Lars Rebien: Vi har været tvunget til at handle hurtigt efter uenighed (link)
21/10 16:48
af Occam
Novo er jo i gang med en fyringsrunde. De siger farvel til dem, der ikke bidrager så meget. Heriblandt altså nu bestyrelsen.
22/10 05:59
af StockBull
Jeg håber, Lars Riber har fuldt fokus på AI-integration i Novo og ikke sidder fast i forældede tankegange. Hvis han har skiftet sin benzin-Benz ud med en Tesla, har jeg tillid til ham :-)
22/10 08:06
af ProInvestorNEWS
Novo Nordisk og ny bestyrelse: Er det en overgangsperiode? (link)
22/10 11:37
af lexus
Hvad tror i der kommer frem ved Q 3.
22/10 11:59
af Zuunes
Kommer frem? Du spekulere i dårlige nyheder? Personligt går jeg ud fra de bare indsnævre de forventninger de satte ved nedjusteringen.. Tror de holder sig fra at udtale sig om 2026 før til fremlæggelse af årsregnskab.. Hvor der forhåbentligt bliver fokuseret en del på det enorme comeback de får i free cash flow, når catalent bygningerne og andet CAPEX begynder og modereres..
22/10 12:22
af ProInvestorNEWS
JPMorgan: Trumps kommentarer om Novo-priser er indregnet (link)
22/10 12:25
af lexus
Ja jeg er usikker på om de har solgt nok i forhold til forventninger.og hvad det så giver af fald på kursen.
22/10 12:53
af Zuunes
De kommer ikke til at ramme under forventningerne. De blev forhåbentligt sat så lavt at Mike ikke vil starte sit første Q med at miss..
22/10 16:44
af Zuunes
Har lige for første gang set en wegovy reklame fra novo nordisk da jeg skulle stream TV2.. Nye tider må man sige ;)
22/10 17:42
af pauly
Super :-)
22/10 23:47
af pauly
Berlinske betalingsmur (link)
23/10 08:39
af ungeee
Jeg holder med Lars R. Hvad skulle han dog ellers gøre? Lars F er sikkert dygtig til de bløde værdier i opgang, men alt for træg. Husk også at deres mangeårige strategidirektør forsvandt i starten af året og at den nuværende CFO mildest talt kom uheldigt til skabe med procentregningskommunikationen. Poulsen var også dygtig da det hele lå for næsen af ham i Ørsted, men så heller ikke da vinden vendte - bortset fra at han nåede at smutte.
Nyeste Først - Ældste Først   Side 194/269