NOVO
Aktiesnakken
NOVO
Genmab
Zealand Pharma
Ennogie
TESLA
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
Shipping
Hansa Biopharma
GN Store Nord
AMBU
Forsvarsaktier
Chemometec
Gubra
Laks
Pharma
Grønne Aktier
AI/Kunstig intelligens
Banker og Finans
BITCOIN
Embla Medical
Medico
OLIE OG GAS
Smallcap og First North aktier
Vestas
|
|
8/11 09:52 af JKY_VH |
Af hjertet tak for den PN. Godt at det budcirkus forhåbentlig er slut.
|
|
|
8/11 08:36 af ProInvestorNEWS |
NOVO: Pfizer vinder budkrig på Metsera (link)
|
|
8/11 07:54 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
|
7/11 19:42 af bikube |
Mounjaro er "topselling drug " i Indien i oktober. ØV.
|
|
|
7/11 18:51 af ProInvestorNEWS |
Novos tæt på årets laveste niveau: Amerikansk prisaftale og budkrig skaber bekymring (link)
|
|
|
7/11 17:40 af ProInvestorNEWS |
Novos nedtur tager til: Amerikansk prisaftale og budkrig skaber bekymring (link)
|
|
7/11 13:29 af Alberto |
Uploadede før jeg var færdig: ... Endimensionelle og horisontbegrænsede udlægninger: Negativt: Ledelseskaos - Bemærk : ingen snak om konkurrence! Tolkning: Konkurrence er så indgroet i am. kultur, at det sjældent bliver fremstillet som et problem! Positivt: Solid pipeline - Cagrisema ses som potentiel gamechanger - sundhedsbenefits: MASH og Kardio - men glædeligt ikke et ord om Altheimers forsøg!, brand og kultur (bla. navnene Ozempic og Wegovy) er amerikanere meget optaget af)
|
|
7/11 13:14 af Alberto |
10: 27: Videoen er spændende, specielt fordi det er en amerikansk østkyst/California vinkel på casen, som jo gennem et års tid har været plaget af meget endimensionelle og
har været udsat ret positiv - men behersket bullish: Minusser: Ledelseskaos,
|
|
|
7/11 12:24 af ProInvestorNEWS |
Novos prisaftale med Trump deler vandene (link)
|
|
|
7/11 11:48 af lahn1 |
Er verden i tvivl om at, negative low single-digit impact on global sales growth in 2026, er procenter og ikke procent-point ?
|
|
|
7/11 11:27 af ProInvestorNEWS |
Novo Nordisk: CagriSema Could Be a Game-Changer (link)
|
|
|
7/11 10:38 af JKY_VH |
Zuuunes 22.10, Ålandsbanken har også gennemskuet sammenhænget. "STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Ålandsbanken bedömer att sänkta priser i spåren av det amerikanska prisavtalet för GLP-1 läkemedel bör kunna kompenseras på volymen över tid."
|
|
|
7/11 10:37 af Craw |
Det er fattige og gamle. Så hvis de før har været på medicinen, tænker jeg, det formentlig er compounds de har været på. Novo må have det hele i sine forventninger, ja. Jeg forstår bare ikke, hvorfor de ikke er mere optimistiske omkring det. Det ville være rart med Novos egne tanker om alle disse nye kunder.
|
|
7/11 09:59 af Alberto |
Helt utrolig video! - Havde det været en video lavet i Danmark, havde jeg ikke været i tvivl om, at det var humor: Ironisk humor! Og ser jeg den sådan, ER den faktisk ret sjov!! Det vilde er, at videoen IKKE er ironi.. Det er simpelt hen et eksempel på, hvordan dabatniveauet ER i USA! - Det her er så demokratisk agitation: Er det egentlig ret meget bedre end DT agitation? Det fortæller egentlig allermest om, hvorfor i alverden de i det hele taget har en fyr som DT i det hvide hus: Skræmmende!
|
|
|
7/11 09:44 af Hansi1234 |
Såvidt jeg ved kan man sælge voucher. Så jeg går ud fra man kan bruge dem til det man vil?
|
|
|
7/11 08:31 af EliotSpitzer |
Ja, Novo Nordisk er endt i skudlinien fra Trump - (link)
|
|
7/11 07:50 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Novo Nordisk: Fint og dyrt besøg i det hvide hus (link)
|
|
7/11 07:48 af Occam |
04:19. Navnene afspejler vel bare, at stofferne er på forskellige stader i udviklings- og godkendelsesprocessen. Orforglipron får et produktnavn, når/hvis det bliver godkendt.
|
|
7/11 05:19 af Alberto |
Occam 22:28 - Tak for info: Det ene er et produktbavn - det andet et navn på et stof? Du har læst det? - Det er jo fuldstændig dilletantisk!
|
|
|
7/11 01:28 af Pjl |
Det der kendetegner en bund er som regel, at alle kun ser et dybt hul og ingen vej tilbage....Det er så her at der kommer købere ind og siger: tak fordi at vi
må købe dine aktier så billigt. - Det kan vist ikke vare længe inden det sker.
|
|
|
7/11 00:15 af pauly |
Det er jo forventet :D
|
|
|
7/11 00:15 af pauly |
Novo kender åbenbart kun en vej. Det er ligefør jeg tror pillens godkendelse bliver et non event
|
|
6/11 23:28 af Occam |
Fordi FDA skriver Orforglipron hhv. Wegovy i deres pressemeddelelse.
|
|
|
6/11 23:11 af Zuunes |
Hmm! Hvorfor tror du det? Novo nordisk skal forhåbentligt have godkendt Cagrisema i 2026
|
|
| ||
|
6/11 23:10 af Occam |
Vouchers til både Lilly og Novo. (link) Det har Lilly vel mest glæde af? - Og så kommer vi tilbage til spørgsmålet om Novos kapacitet, Der som altid er ubesvaret.
|
|
|
6/11 23:10 af Zuunes |
JKY: Netop det jeg ikke forstår er så svært for novo nordisk at kommunikere!
|
|
|
6/11 22:55 af JKY_VH |
Børsen citerer Magic Mike for følgende udtalelse" "Fra i dag er vores bud højere, og vores budskab til Pfizer er, at hvis de gerne vil købe virksomheden, så stik hånden i lommen og byd højere," siger Novos administrerende direktør Mike Doustdar under en pressekonference med præsident Donald Trump i Det Hvide Hus ifølge Bloomberg News."
|
|
|
6/11 22:45 af JKY_VH |
Enig, det afhænger jo til syvende og sidst af priselasticiteten og her vil man forvente at en prisnedsættelse på en priselastisk vare vil give en omsætningsstigning. Ikke mindst i et enormt potentielt marked.
|
|
|
6/11 22:33 af Zuunes |
Eller at kalde det en fejlslutning er forkert, for det er jo hvad novo nordisk selv udtaler.. At den giver lavere vækst
|
|
|
6/11 22:29 af Zuunes |
*føre
|
|
|
6/11 22:29 af Zuunes |
Lestat: Tror mange laver den fejlslutning at lavere priser vil færre til lavere indtjening..
|
|
|
6/11 22:20 af Lestat |
Eli Lilly stiger efter offentliggørelsen af aftalen.
|
|
|
6/11 22:18 af Lestat |
Hvorfor falder Novos ADR efter aftalen med Trump? For lav pris? For høj pris så folk fortsætter med compounders? Eller fordi kunderne vælger at købe amerikansk nu der er to “udbydere” på den nye platform TrumpRx?
|
|
|
6/11 21:47 af ProInvestorNEWS |
Novo Nordisk's CagriSema associated with significant reduction in blood pressure and showed anti-inflammatory effects while reducing the proportion of patients at risk of developing heart disease over time in new analyses at ObesityWeek® (link)
|
|
|
6/11 21:37 af Zuunes |
Det jo faktisk vildt det som er sket! GLP1 medicin betalt af staten. Tænk hvis det rent faktisk viser sig at deres sundhedsudgifter falder på grund af forebygning, så vil det sprede sig som et steppebrand til andre lande hvor man vil få skattebetalt GLP1 medicin..
|
|
|
6/11 21:18 af Zuunes |
Hvor ville det klæde novo nordisk hvis de rent faktisk sendte en presse meddelse ud som man rent faktisk kunne bruge til noget?.. Har i læst den? Der er ingen tal, eller forklaringer på hvorfor aftalen er god for novo nordisk, for det håber jeg da den er! Men de sælger den som "Novo Nordisk currently expects an estimated direct, negative low single-digit impact on global sales growth in 2026. Implementation is expected to begin in 2026"
|
|
|
6/11 20:38 af ProInvestorNEWS |
Video: Trump announces obesity drug deal (link)
|
|
|
6/11 20:28 af ProInvestorNEWS |
Novo Nordisk, Lilly strike pricing deal with Trump for weight-loss drugs (link)
|
|
|
6/11 19:47 af Zuunes |
Tror administrationen har været løs, i deres håndhævelse for at kunne "presse" novo og elilily..
|
|
|
6/11 19:46 af Zuunes |
Jeg håber da så sandelig at det er en del af aftalen at man skal slå hårdere ned på compounders! :)
|
|
6/11 19:37 af Alberto |
Ikke for at lede efter hår i suppen: Men er der ikke et forhold mellem prisen og succes for kopister? Men ok: Compound wegovy står vel til ca. 100 D... Er det ikke det? Måske kan de sidste 150 D. betragtes som en slags "forsikringspræmie" for at få den originale pakke - med renere stof, dokumenteret bivirkningsprofil og sundhedsdata. Og nogle vil købe ind på det: Andre vil tage til takke med usikkerhed... For mig at se er det vel en ret stor forsikringspræmie?
|
|
6/11 19:34 af Henrikhot |
Ældre over 65 gennem medicare. +100B$ mersalg i USA
|
|
|
6/11 19:14 af Craw |
Prisen kommer kun ned på 250 dollars og ikke 150! Det var jo noget bedre end ventet. Og så samtidig offentlig dækning.
|
|
6/11 19:12 af Alberto |
snail 6/11 13:49; Måske er det fordi, Elorantide er tættere på markedet end Amycretin? Og så er der jo også nogle bivirkningsprofiler at sammenligne! Disse resultater: er det fase 1 eller 2? - 3 er det nok ikke? Og står der noget om bivirkninger?
|
|
|
6/11 18:51 af pauly |
Novo Nordisk has once again sweetened its offer for obesity biotech Metsera, as the Ozempic maker trades back-and-forth bids with Pfizer in
|
|
|
6/11 18:50 af JKY_VH |
Hm, mon det nu er så klogt? Vi ved dog ikke, hvor meget de løfter buddet med.
|
|
|
6/11 18:33 af Craw |
Jvf. FT øger Novo nu igen sit opkøbstilbud
|
|
|
6/11 17:59 af Zuunes |
*her
|
|
|
6/11 17:59 af Zuunes |
Der kommer angiveligt et pressemøde med trumpeten har klokken 17.00 angående vægttabs medicin og medicare / medicaid
|
|
|
6/11 17:17 af ProInvestorNEWS |
Kort video kommentar: Regnskaber fra Novo, Coloplast, Ambu og GN Store Nord. (link)
|
