Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
29/9 22:23
af vestasfan
Måske gamechangeren vi har ventet på; (link)
29/9 07:05
af ProInvestorNEWS
Morgan Stanley sænker anbefalingen af Novo og skruer kursmålet ned til 300 kr (link)
29/9 06:47
af ProInvestorNEWS
USA Told: EU har stadig en 15 % aftale - såvidt vidt vi ved (link)
27/9 23:17
af askehans
Så må panikken godt fordufte og vi kan vende tilbage mod de 400 ;)
27/9 14:21
af pauly
Lyder sådan.
27/9 12:57
af ungeee
Så stor ståhej for ingenting igen?
26/9 20:59
af JKY_VH
Godt vi slap for yderligere told (link)
26/9 14:51
af Svingtraderen
Kender dem ikke, men nogen her gør måske (link)
26/9 14:09
af ProInvestorNEWS
Novo Nordisks topchef om Trumps toldudspil: Usikkert hvordan handelsaftale spiller ind (link)
26/9 10:55
af ProInvestorNEWS
Trumps toldudspil bør få begrænset effekt på branchen vurderer børshuse (link)
26/9 10:24
af ProInvestorNEWS
Medicinalsektoren bør spidse ører næste uge: Trump-administrationen rygtes på vej med nyt (link)
26/9 09:45
af Hansi1234
Nogen som kan forklare hvorfor Novo altid kommer i rødt når Trumpeten kommer med toldtrusler? Det har vel betydning for Novo når de allerede har fabrikker og producerer i US.
26/9 09:42
af JKY_VH
Tak Urban:-)
26/9 09:35
af Urban
1 Reason Novo Nordisk (NVO) Is 1 of the Best Healthcare Stocks You Can Buy Today (link)
26/9 08:00
af ProInvestorNEWS
Danske life science: Torsdagsklø, men hvad venter fredag? (link)
26/9 06:54
af ProInvestorNEWS
Trump varsler 100 procents told på flere lægemidler (link)
25/9 14:48
af ProInvestorNEWS
Ugekommentar. Novos fedmepille: 04.01. Kort video: (link)
25/9 14:40
af ProInvestorNEWS
Novo og sundhedsaktier er under pres: Det skyldes flere årsager mener investeringsstrateg (link)
25/9 13:47
af pauly
Var der ikke ret mange som droppe ud af Orforglipon på grund af bivirkninger? Synes bestemt ikke det er så ligetil som nogle analytikere lader til at mene
25/9 13:26
af Alberto
Jeg synes stadig, dette taler i favør af Wegovy pillen. Dog er den globale udrulning af Orforglipon vel ikke så god for NOVO. Kan storskala produktion med Yeast metoden mon kunne bevirke, at NOVO kan følge med globalt? Og så er der åbenbart også en realistisk mulighed for, at Orforglipon fejler pgr. af bivirkninger (lever) - og dette kan vel også komme på tale, EFTER godkendelse, hvis disse problemer skulle vise sig hos patienter?
25/9 13:25
af Craw
For mig at se, ér det et issue med timing af daglig medicin fastende. 30 minutter efter indtagelse er intet problem. Men som jeg forstår det, så skal pillen også tages fastende. Dvs. typisk om morgenen. Problemet er når ens "morgen" er på skiftende tider af døgnet. Jeg har både dag- og nattevagter og en masse fridage. Mine morgener er typisk kl. 06, kl. 09 eller kl. 15. Det tænker jeg kunne blive noget rod hver gang tidspunktet skifter.
25/9 13:16
af Alberto
Wegovy: plus - hutig lancering, bedre vægttab, bedre bivirkningsprofil, mange positive sideeffekter - specielt cardio/vasculær . minus: Dyrere at producere, anbefaling/krav om fastende indtag...
25/9 13:13
af Alberto
Hvad vi har er:
25/9 13:12
af Alberto
Er alle omkring bordet enige om, at det ikke indebærer nogen sundhedsrisiko ikke at overholde kravet/anbefalingen... Men kun vedrører effektiviteten af behandlingen!
25/9 12:52
af pauly
selv tak
25/9 11:35
af JKY_VH
Tak pauly
25/9 11:20
af pauly
lidt nemmere at læse
25/9 11:20
af pauly
Jeg fik Wegovys da hjertelæger e ikke kunne styre mine Hjertesvigt symptomer væskeophobning og vejrtræknings besvær. Super effekt på hjertet efter to - tre uger❣️ Og senere flot vægttab som jo også gavner mit hjerte. (link)
25/9 11:20
af pauly
Interessant indlæg i en hjertesvigtgrumme jeg er medlem af: Janes opslag Facebook Facebook Facebook Facebook Facebook Facebook Facebook Facebook Facebook Facebook Facebook Hjertesvigt - En selvhjælpsgruppe for personer med diagnosen hjertesvigt Jane Bartholdy · eSnpdotosr1lm4720cua86iu75g18mf1l . 70 t uc6mu49a 2 i913fh42 tt8ai · Jeg fik Wegovys da hjertelæger e ikke kunne styre mine Hjertesvigt symptomer væskeophobning og vejrtræknings besvær. Super effekt på hjertet efter to - tre uger❣️ O
25/9 10:07
af troldmanden
Men novo kan selv lægge den næste død ved også at nævne muligheden for at tage den lige inden man går i seng (fastende 30 min op til)
25/9 10:06
af troldmanden
Så jeg vil nu stadig mene det er et issue. For nogle......men ikke noget kæmpe stort, som Lilly selvfølgelig vil benytte enhver lejlighed til at sige
25/9 10:05
af troldmanden
Det er ikke os alle der nødvendigvis har brug/bruger 30 min fra man står op til man er ude af vagten
25/9 10:04
af troldmanden
Novo kunne vel relativt let tage broden væk ved at sige man f.eks kan tage den inden man går i seng. Det mindes jeg aldrig at have hørt dem sige. Kun at den tages som det første man står op, og så færdiggøre man alle andre morgenrutiner og spiser som det sidste 30 min senere
25/9 10:03
af Helge Larsen/PI-redaktør
PS: Jeg selv har gennem 20 år dagligt taget livsvigtig medicin på fastende hjerte. Det er slet ikke noget problem.
25/9 10:01
af Helge Larsen/PI-redaktør
Det er i hvert fald ikke et issue, som skal tillægges den store betydning uagtet det som mange analytikere fremhæver. De kører blot videre på Elis markedsføring.
25/9 09:58
af troldmanden
Jeg siger ikke det er et MAJOR issue. Men jeg synes det er fair at betragte det som et issue man som patient hele tiden skal tænke på. Det skal man ikke med Orforglipron
25/9 09:57
af troldmanden
Helge ja det har du ret i. Jeg skal indrømme jeg ikke har læst indlægningssedlen. Men jeg høre kun at den skal tages om morgen. Novo siger ikke selv f.eks inden man går i seng
25/9 09:56
af troldmanden
Pfizer oplevede det tidligere på året. De havde et oralt fedme molekyle med samme target som Lillys. Det program blev skrinlagt efter én patient viste høje lever tal
25/9 09:54
af troldmanden
I øvrigt kommer der stadig løbende flere data ind for Lillys pille Orforglipron. Og der skal bare 1-3 patienter til der viser høje tox stigninger i lever, så falder det hele sammen
25/9 09:53
af troldmanden
Novo har +5 R&D aftaler om udvikling af nye small molekyler. Så der sker noget i early research. Men det er stadig early
25/9 09:52
af troldmanden
Generelt er det lettere at udvikle peptider end small molekyler. Der er flere small molekyler der flader på tox. Og særligt tox i leveren
25/9 09:50
af troldmanden
Men bare et enkelt stof i fase 1...... Det er plus 6 år fra markedet hvor Lilly pillen bare kan indtage det globale marked
25/9 09:50
af Helge Larsen/PI-redaktør
Trodoldmand...Jeg er er enig omkring at det produktmæssige du skriver. Her har Eli Lily produktionsmæssigt en stor fordel. Jeg er ikke enig omkring det med at det skulle være ubekvemt at tage en pille væk fra måltiderne. Husk at der 24 timer i døgnet. :-)
25/9 09:49
af troldmanden
Det er pt den eneste novo har. Men omkring årsskiftet kommer der så en ny ind i fase 1.
25/9 09:48
af troldmanden
Officielt har de pt kun én i fase 2. Molunabant. Men det anser jeg som no go. Jeg vil blive overrasket hvis ikke den forsvinder af pipeline grafikken de kommende mdr. Ulempen er så at der følger en nedskrivning på +3 mia med
25/9 09:47
af troldmanden
Novo er sårbare (har en meget tynd pipeline) indenfor oral small molekyler
25/9 09:46
af troldmanden
Lilly pillen er så en "stor" small molekyle. Så den er stadig relativ komplekst at producere. Men slet ikke i den grad som oral wegovy og senere Amycretin
25/9 09:45
af troldmanden
Der skal small molekyler til at skalere BIG indenfor oral obesity
25/9 09:44
af troldmanden
Peptider kan ikke skaleres til oralt at behandle +50 mio personer. Alene 10 mio er rigtig rigtig meget api når vi taler de mængder. Og husk på at Amycretin har testet både 50mg og 100mg piller
25/9 09:43
af troldmanden
Margin er klart lavere når vi taler de doser. Men der tjenes stadig ret gode penge på det.
Nyeste Først- Ældste Først   Side 78/266