TESLA
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Genmab
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
Hansa Biopharma
Ennogie
Chemometec
Amerikanske aktier
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Zealand Pharma
BITCOIN
Laks
Vestas
AI/Kunstig intelligens
AMBU
Embla Medical
Forsvarsaktier
OLIE OG GAS
Shipping
|
7/6 04:33 af StockBull |
Solar in space: (link)
|
|
6/6 11:29 af StockBull |
|
|
6/6 11:27 af StockBull |
|
|
6/6 11:24 af StockBull |
|
|
6/6 11:12 af StockBull |
Det er ekstremt spekulativt, men det er præcis den "moonshot-narrativ", JPM/MS/Goldman sælger til investorerne nu.
|
|
6/6 11:11 af StockBull |
Hvorfor skriver jeg om SpaceX i Tesla tråden - jo der er merger rygter. De to selskaber bliver allerede mere og mere integrerede (teknologi, talent, vision). En fuld merger kunne skabe en “AI + Space + Energy”-supergigant under Elon. Mange ser det som logisk.
|
|
6/6 11:08 af StockBull |
Måske en 100-bagger frem mod 2045
|
|
6/6 11:05 af StockBull |
Vurdering - kort sigt vs. 2040: Første 1-3 år handler det mest om hype, Starlink-vækst og AI-deals (muligt $200-400+). 2040-scenariet er for de, der holder 10-15 år.
|
|
6/6 11:03 af StockBull |
MS-prognosen er $3.4 billioner i årlig revenue i 2040 + $2.7 billioner i adjusted EBITDA. Det er det tal, der skal retfærdiggøre den høje IPO-valuation på $1.77 billioner ved $135/aktie.
|
|
6/6 11:03 af StockBull |
(link) lige pludselig er kurs 135usd mere spiselig :-)
|
|
6/6 11:02 af StockBull |
Tal er fra MS: Morgan Stanley projects SpaceX could generate $3.4 trillion in annual revenue by 2040
|
|
6/6 11:01 af StockBull |
Fra $135 i juni 2026 til potentielt $3.000 – 6.000+ i 2040, hvis visionen holder (ca. 22-48x return over 14 år, eller 25-35% CAGR).
|
|
6/6 11:00 af StockBull |
I 2040 ville SpaceX være større end dagens samlede globale tech-marked i revenue – drevet af orbital AI-data centre, Starlink globalt, Mars-økonomi og mere.
|
|
6/6 10:38 af StockBull |
Here is
@SpaceX
's full IPO roadshow presentation from CFO Bret Johnson, who has been CFO at the company for the last 15 years. (link) kanon spændende - pengene vælter ind og investeres
|
|
6/6 10:10 af StockBull |
Musk speaking at J.P. Morgan - (link)
|
|
6/6 10:08 af StockBull |
Morgan Stanley stadig 415 for base case og bull case 826.
|
|
6/6 10:05 af StockBull |
Wow så fatter JPM også Tesla casen (link)
|
|
2/6 12:24 af StockBull |
(link) Anthropic blev stiftet i 2021 af søskendeparret Dario og Daniela Amodei - to tidligere chefer hos OpenAI.
I dag 5 år senere er Anthropic det mest værdifulde og mest indtjenende AI-selskab.
De er gået fra en årlig omsætning fra 0$ til 45 milliarder $.
|
|
1/6 09:59 af StockBull |
(link) enig
|
|
1/6 09:53 af StockBull |
ser da meget ok ud: (link)
|
|
1/6 07:57 af StockBull |
Mens skeptikerne græder over “self-certificering”, cementerer Tesla et solidt bundniveau i aktien omkring 400-500. $436 nu. Texas gav dem statewide Level 4 på én dag, uden at skulle krybe for regulatorer som i Californien. Første stat nogensinde. Waymo har 500+ biler og taber stadig penge. Tesla starter med 42 og vil eje hele markedet. Robotaxi er ikke længere “hvis” , det er “hvornår”. De der shortede under 400 får det rigtig ondt snart
|
|
1/6 07:54 af StockBull |
|
|
1/6 07:52 af StockBull |
Med den nye statewide Level 4-godkendelse kan de skalere meget hurtigere nu, men det sker stadig zone for zone.
|
|
1/6 07:50 af StockBull |
Realistisk estimat:
Større sammenhængende områder og muligvis inter-city ruter (f.eks. Austin–Houston) sent 2026 eller 2027, hvis alt går godt med FSD V15+ og Cybercab-fleet.
|
|
| ||
|
1/6 07:50 af StockBull |
Tesla udvider geofences løbende (de startede små og voksede hurtigt i Austin), så inter-city ture kommer sandsynligvis senere i 2026 — men det er ikke muligt lige nu. (link)
|
|
1/6 07:47 af StockBull |
De udvider løbende (Austin, Dallas, Houston + mere), og Cybercab er klar til at blive sat ind. Men fuld “kør hvor som helst i Texas uden begrænsninger” er ikke her endnu. Stort skridt alligevel — skaleringen bliver meget hurtigere nu
|
|
1/6 07:46 af StockBull |
Tesla har nu Level 4-godkendelse i hele Texas, men betyder det Cybercab uden geofence overalt? Ja, Tesla Robotaxi LLC må køre kommercielle førerløse ture statewide efter self-certificering 28. maj. Men: Level 4 er stadig bundet til et Operational Design Domain (ODD), dvs. bestemte områder, vejr, tidspunkter og geofences.
|
|
1/6 07:42 af StockBull |
|
|
1/6 07:41 af StockBull |
Tesla Self-Certifies Level 4 Autonomous Vehicles in Texas (link)
|
|
31/5 10:50 af StockBull |
Stærkt! Så er Tesla FSD godkendt i det 3. europæiske land! (link)
|
|
28/5 12:03 af StockBull |
|
|
28/5 09:12 af StockBull |
Ferrari: Samme 2 ton alu + "eksklusivitet" = 640.000 USD. Råstofferne koster det samme, men du betaler Ferrari for at sige "jeg har råd til at blive snydt for 5x markup på metallet". Jeg tager 5 Plaids og en lastvogn fuld af aluminium – tak.
|
|
28/5 09:11 af StockBull |
Tesla: 410 lbs aluminium fra samme planet, masseproduceret for under 10.000 kr. i råvarer.
|
|
28/5 09:10 af StockBull |
Men venner, det er jo premium aluminium fra Maranello! Håndplukket af engle, signeret af Jony Ive og poleret med tårer fra Formel 1-mekanikere."
|
|
28/5 09:10 af StockBull |
Ferrari Luce: 6 gange dyrere end Tesla Plaid... for de samme 2 ton aluminium!
|
|
28/5 09:07 af StockBull |
Teslaen er hurtigere, mere effektiv, længere rækkevidde og den er 6 gange billigere. Luce har fire motorer, 800V-arkitektur, fancy interiør (med Jony Ive-inspiration) og Ferrari-håndværk, men på papiret slår den ikke en 5 år gammel Plaid på de fleste punkter.
|
|
28/5 06:02 af StockBull |
Har i set Feraris ny EV sportsvogt - kæft den er grim - linger en billig kopi af Teslas model S som ser betydlig smartere ud og hurtigere samt 1/6 del af prisen (link)
|
|
28/5 06:00 af StockBull |
Artiklen er for negativ. Forvent en unveil/demo i løbet af sommeren 2026 eller kort efter, produktion 2027+. Hvis du har depositum, så vær tålmodig – eller følg Elons tweets for de næste hints. Det bliver formentlig en vild bil, når den endelig lander.
|
|
28/5 05:59 af StockBull |
Hej Top: Der er ikke noget revolutionerende nyt om Tesla Roadster lige nu, den er stadig forsinket, men ikke "på ubestemt tid" som artiklen antyder.
|
|
28/5 05:56 af StockBull |
Mere og merger: (link)
|
|
|
27/5 14:35 af TOPspiller |
Endnu en gang viser det sig at det bare var drømme!! Så sent som her i foråret teasede Elon Musk for, at den endelige produktionsudgave af Roadster ville blive afsløret i maj, men nej sådan gik det ikke. Drømme er dejlige!
: (link)
|
|
27/5 12:41 af StockBull |
Anyway det sker tidligst i 2027
|
|
27/5 12:34 af StockBull |
Mange langsigtede Tesla-aktionærer (inklusive nogle store fonde) vil sandsynligvis kræve meget høj bytte-ratio eller direkte sige nej, medmindre de ser klare garantier om, at Teslas cash flow primært bliver i Tesla-delen.
|
|
27/5 12:31 af StockBull |
Mange Tesla-aktionærer er skeptiske og det er derfor, en fusion kræver godkendelse ved afstemning og sandsynligvis en høj præmie.
|
|
27/5 12:29 af StockBull |
Tab af fokus: Tesla risikerer at blive "SpaceX' bil- og robot-afdeling" i stedet for at eje sin egen fremtid.
|
|
27/5 12:19 af StockBull |
Alternativt, her er hvordan SpaceX/Tesla-fusionen kan kommem til at ske - 1:SpaceX lancerer et fuldt aktiebaseret byttetilbud/fusion for Tesla;
2: Betaler Tesla-aktionærerne med lav-stemme- eller stemmeløse SpaceX-aktier; A-aktier
3: Bevarer Elons SpaceX-supervoting Class B-aktier intakt;
4: Sætter bytteforholdet til den laveste Tesla-værdiansættelse, der stadig kan forsvares.
|
|
27/5 09:13 af StockBull |
|
|
27/5 09:11 af StockBull |
(link) - tror ikke helt på en merging p.t - måske senere p.g.a værdisætning som skal løses. En merger skal være ved samme PE værdi i min optik
|
|
26/5 08:51 af StockBull |
De fleste energidebatter er fanget i en mangelmentalitet. Menneskeheden bruger omkring 20 TW (terawatt) energi i alt. Solen leverer ca. 170.000 TW til Jorden kontinuerligt – altså over 8.000 gange mere, end vi bruger.
Vi har ikke en energimangel, vi har en opfangnings-, lagrings- og distributionsudfordring. (link)
|
|
26/5 08:42 af StockBull |
Godt move. Det udnytter en eksisterende asset bedre, genererer cash upfront, og skaber en flywheel-effekt (flere brugere → hurtigere udbygning → bedre netværk → flere Tesla-salg). Ikke revolutionerende for hele Tesla, men præcis den slags inkrementelle, høj-ROI initiativer der gør virksomheden stærkere.
(link)
|
