Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
6/9 10:39
af CSørensen
Staten skal jo ikke støtte Bava for at give dem en kommerciel succes. Staten skal sikre et godt vaccineberedskab til den danske befolkning. Og det sikres alt andet lige bedst ved, at den vaccine, som man har postet penge i, bliver godkendt, selv om den ikke måtte kunne sælge nok til at forgylde Bavas aktionærer.
6/9 10:37
af CSørensen
Ja, det er muligt - og/eller nogen burde sende Rasmus Jarlov et skriv i stil med det, der er lagt på Shareville/Nordnet. Lige nu går deres kritik vist mest på, at det var tosset fra starten at støtte Bavarian. Men de bør da i den grad også intteresse sig for, at det kan se ud til, at Bava vinkler deres studiedesign, så de "fejler" og dermed kan beholde statsstøtten og slippe for milestones.
6/9 10:21
af Hansen
De konservative har vist været ude og udtale sig. Måske nogen med politiske forbindelser kunne åbne lidt op for aftaleindholdet?
6/9 10:19
af Hansen
Ja, det er svært at være tålmodig, men vi kan nok ikke gøre så meget fra eller til. Der skal andre kræfter til. Men det er klart at parterne ikke kan forhandle i offentligheden - det ville bare være godt at vide der sker noget :-)
6/9 10:18
af CSørensen
Kunne være interessant at få aktindsigt i aftalegrundlaget mellem staten og Bavarian omkring støtten. Mener, at Medwatch eller andre medier tidligere har fået afslag herpå, men gad vide, om de har udfordret/påklaget den afgørelse. Det kan også være, at afgørelsen ville være en anden nu, hvor milestones jo er udløst, og hvor fortrolighedshensynet måske ikke længere vejer så tungt over for offentlighedens interesse i at få indsigt i, hvordan disse 800 mio. at skatteydernes penge er blevet brugt
6/9 10:15
af CSørensen
Enig. Det er bare temmelig frustrerende at sidde på sidelinjen og se til, mens det virker som om, at dem, der burde have en interesse i og det faktuelle grundlag for at gøre noget ved det, ikke løfter den opgave. Det kan selvfølgelig være, at de gør det i baggrunden - eller at der er forhold af juridisk eller faktuel karakter, vi ikke kender til, og som ændrer billedet. Men det virker grangiveligt, som om Bavarien er ved at slippe alt alt for let af krogen.
6/9 10:02
af Hansen
Der er mange penge i spil, men også politik og virksomhedsmoral. Ikke let at vide, hvor det ender. Men kursen kan meget let flyve opad, hvis der viser sig noget positivt
6/9 10:00
af Bob72
så dvs at hvis ABNCoV2 fejler i den testede form, skal Bavarian ikke tilbagebetale noget til staten - men hvad så hvis de derefter vælger at videreudvikle på vaccinen, så er det en "ny" vaccine og ingen tilbagebetalingspligt? er det sådan det skal forstås?
6/9 09:55
af CSørensen
Jeg er dog meget bekymret for, om det kommer til at ske.
6/9 09:54
af Hansen
Hvor mon diskussionen om det videre forløb for vaccinen foregår lige nu? Mon ikke der er flere niveauer, som den snak tages på.
6/9 09:54
af CSørensen
Ja, jeg har set det. Meget enig, og der er et meget stort behov for at få gravet dette til bunds, både fra statens og Adaptvacs/EXPs side
6/9 09:53
af Hansen
langt de fleste omicron-varianter - var effekten dårlig. Trist for Bavarian at XBB.1.5 IKKE er relevant for det sekundære endpoint, idet det ikke er en 'Variant of concern' - de har altså vurderet forsøget på et vildledende og forkert grundlag.
6/9 09:53
af Hansen
På Shareville skriver LongExpression: Jeg slog lovteksten op for Bavarian Nordics aftale med staten: "I tilfælde af at udviklingen af ABNCoV2 fejler, tager den danske stat tabet på det fulde støttebeløb". Ordet "fejler" er nøglen til at forstå hvorfor det giver ekstra god mening at Bavarian Nordic vælger at bruge en ikke-relevant variant, nemlig XBB.1.5, som baggrund for vurderingen af det sekundære endpoint. Lige netop for den variant - modsat alpha-, beta-, delta- og
6/9 09:47
af CSørensen
Ja, det er da helt oplagt. Men som sagt - når man selv har sit på det tørre, er det jo nærmest et hobbyprojekt.
6/9 09:45
af Opportunity
@CSørensen .. hvad skulle det være af nyheder som kunne banke kursen op ? Tjek deres hjemmeside, den er ikke engang opdateret, nej Bent har været god til at snakke positivt og bringe løfter som så i sidste ende ikke holdt, nu hvor det hele brænder er han væk, vi hører intet, i mine øjne har han fejlet Big Time !
6/9 09:39
af CSørensen
Eller måske er fantastisk for meget at sige. Men i hvert fald en moderat succes. Som det ser ud nu, kommer der jo 0 kr. ind gennem TO8 - medmindre der kommer væsentlige nyheder, som banker kursen op inden den 21. september.
6/9 09:38
af CSørensen
Det vrimler desværre nok ikke med interesserede partnere. Hvis det gjorde, havde de nok ikke sat brystkræft på pause, men annonceret et partnerskab i stedet. Det havde gjort underværker for kursen og givet mulighed for en fantastisk TO8
6/9 09:36
af CSørensen
Ja, men spørgsmålet er jo nok også, om de tror nok på det til at risikere egne penge - de har jo været forudseende og tage gevinsten hjem for længe siden. Så de har jo ikke det store at tabe, hvis det ikke skulle gå.
6/9 09:31
af Opportunity
Jeg håber da stadig at Bent & Co er de rigtige til at styre skibet tilbage på rette kurs, men helt ærligt, hvis de virkelig tror de kan vende skuden, hvorfor køber de så ikke selv aktier i dette pris niveau ? Det ville da være det rigtige signal at sende
5/9 21:16
af JR70
Hvor mange af de 800 mill. Bav havde kontrakt med staten om, har de mon brugt på ending fase3, de bør bruges fuldt ud til at søge de godkendelser således de står med en klar til brug vaccine. Kan Bav snige sig uden om, bør de vel ligge et regnskab for hvor meget der er brugt,således resten skal tilbagebetales til staten.
5/9 18:13
af CSørensen
Derudover er jeg dog enig i, at fase III-resultaterne validerer teknologien. Spørgsmålet er bare, hvad de skal bruge det til. Og sammen med hvem.
5/9 18:12
af CSørensen
Jeg er meget skuffet over, at de ikke er kommet ud efter Bavas udmelding med en klar kommentar til, om de synes, det er en rimelig saglig beslutning med hjemmel i kontraktgrundlaget at indstille ABNCOv2.
5/9 18:11
af CSørensen
"Aims to" betyder mig bekendt, at de har en målsætning om. Altså håber.
5/9 18:10
af CSørensen
I øvrigt - af pressemeddelelsen fremgår IKKE, at der er penge til 2025. Der står: " Finally, in the oral commentary it was clarified that the Company, with the recently announced strategic review, aims to extend its base case cash runway beyond 2024"
5/9 17:58
af CSørensen
ER det virkelig præsentationen fra den 31. august - som stadig omtaler uafklaret readout omkring Covid og mulige milestones derfra - de I DAG har sendt en pressemeddelelse ud om? Det er for vildt.
5/9 17:56
af CSørensen
Ja, så længe de ikke har nogen projekter, er der vel penge nok til et stykke tid. Efter det kan de jo tisse i bukserne, så får de varmen lidt længere. Det er også gratis.
5/9 15:39
af Bob72
JR70 absolut en positiv indikator, og samtidig udtaler Bent om cash situationen at der er penge indtil start 2025
5/9 15:31
af JR70
Uddrag fra link: -- I præsentationen understregede Frandsen vigtigheden af ​​den kliniske proof-of-concept og fase III-validering af selskabets ExpreS2 TM -teknologi inden for det Bavarian Nordic-sponsorerede COVID-19-vaccineprogram, ABNCoV2. Denne proof-of-concept og validering er af afgørende betydning for ExpreS 2 ion, da den bekræfter effektiviteten og sikkerheden af ​​et produkt baseret på virksomhedens teknologi for første gang i en afgørende klinisk kontekst. Dette er en positiv indikator
5/9 15:19
af JR70
Endnu et link: (link)
5/9 15:15
af JR70
Latest press releases ExpreS2ion publishes video presentation (link)
5/9 15:10
af Bob72
leder også, men kan heller ikke finde noget nyere end den fra 31. august. Nogen der har fundet/link til noget fra d.d.?
5/9 15:05
af CSørensen
Jeg kan i hvert fald ikke se noget nyere på siden?
5/9 15:05
af CSørensen
Er det mon den fra den 31. august, de mener? Det er da super useriøst, hvis det er den?? Der er jo sket en del siden da? I hvert fald med kursen og dermed udsigterne for TO8 :-(
5/9 14:33
af Fandel
Hørsholm, Denmark, 05 September 2023 – ExpreS2ion Biotech Holding AB’s affiliate ExpreS2ion Biotechnologies ApS (“ExpreS2ion") announces that a filmed company presentation by CEO Bent U. Frandsen in which he presents an update on development of ExpreS2ion’s business model, pipeline assets, recent developments, TO 8 warrant program and advancement towards key catalysts is now available on the company’s website.
5/9 13:58
af Vitus
?
5/9 13:31
af JR70
Såfremt Bavarian har en finger med i spillet, er det så legalt?
5/9 11:39
af Bob72
også min tanke.... de kan jo snart købe hele biksen for det beløb der senere kommer i milestones ved phase 3 report! og de har godt indblik i platformen og dens værdi....
5/9 11:32
af Vitus
Det ku det godt se ud til ….Bavarian ?
5/9 07:50
af JR70
Er der ikke noget uldent ved denne aktie, jeg har set den i næsten 70, nu i 1,34, firmaer har vel ind til videre ikke fået noget afvist, kan det ikke virke som en bevidst handling, at kursen drives direkte ned i hullet, kan der være tale om nogen ønsker at købe firmaet til næsten 0 kr.
4/9 17:44
af CSørensen
Hmm.. skal vi så 20 % længere ned i morgen mon? :-(
4/9 16:25
af henrik48
Det er godt nok en ærgerlig udvikling - jeg synes, at det hele virkede så lovende… :-(
4/9 10:05
af JR70
Ja der er desværre nogen der ikke vil aktien det for aktionærerne :-( , Synes der er noget der tyder på urent trav.
4/9 09:33
af CSørensen
Ja, og kursen er fulgt med ned - ak for en aktie :-(
4/9 09:32
af JR70
CSørensen, du har ret, se link: (link)
4/9 09:31
af CSørensen
Så er tegningsprisen for TO8 sat til 1,57 SEK: (link) - så min beregning i weekenden var åbenbart god nok :-)
3/9 23:08
af CSørensen
Udnyttelse af TO8 har så den fordel (selv om prisen måtte være næsten den samme), at selskabet får tilført nye midler, som jo er tiltrængt, nu hvor Bavarian ser ud til at ville smyge sig uden om at betale milestones
3/9 23:07
af CSørensen
TO8 (eller køb af "frie" aktier i nuværende kursleje) er selvfølgelig også en mulighed for at sænke sin GAK, hvis man tror på, at kursen kan tænkes at stige igen, fx når/hvis der findes en partner til brystkræft, eller hvis Adaptvac bliver solgt eller indgår aftaler omkring cVLP-licenser eller partnerskaber, nu hvor teknologien er blevet valideret.
3/9 23:04
af CSørensen
Som det ser ud lige nu, vil der være ca. 12 % at "tjene" på at sælge et antal aktier svarende til antallet af sine TO8-warrants i morgen (forudsat, at man kan sælge dem til slutkursen fredag på 1,76), og så tegne et tilsvarende antal nye aktier via sine warrants. Men 12 % forslår nok ikke så meget for de fleste efter de massive fald de seneste måneder...
3/9 23:00
af CSørensen
Men I har ret i, at det er afgørende for, om der er nogen, der vil tegne nye aktier via TO8, hvordan kursudviklingen bliver frem til 21/9, som er sidste frist for at benytte sig af sine warrants.
3/9 22:58
af CSørensen
Som jeg skrev i går, ser det ud fra handelsoplysningerne for beregningsperioden 21/8-1/9 ud til, at den volumenvægtede gennemsnitspris i perioden landede på ca. 2,245 SEK - svarende til, at prisen for de nye aktier bør blive ca. 1,57 SEK
Nyeste Først- Ældste Først   Side 10/37