Genmab
Aktiesnakken
NOVO
TESLA
Genmab
Ennogie
Bavarian Nordic
Zealand Pharma
Amerikanske aktier
Biotek-snakken
Grønne Aktier
Hansa Biopharma
Chemometec
Laks
Shipping
Smallcap og First North aktier
OLIE OG GAS
AMBU
Banker og Finans
BITCOIN
Embla Medical
Forsvarsaktier
GN Store Nord
Vestas
|
15/11 23:21 af Bulder |
Jnj var vist den eneste farma-aktie der steg i U.S. i dag. Men flere ligger i plus after hours. Måske rebound på mandag.
|
|
|
15/11 21:50 af Raun |
Sorry to say, men US er et galehus.... Kan godt forstå at medico sektoren skal rammes, hvis altså de fortsætter galskaben med at vælge ham RFK ind. Men vent da lige lidt med blodbadet, til han er endelig valgt ind. - For der vil utvivlsomt være stor modstand for dette.
|
|
|
15/11 20:29 af Pensionisten |
Og husk så på, at Trump endnu ikke en gang er tiltrådt. Varsler absolut ikke godt :-()
|
|
|
15/11 19:48 af ProInvestorNEWS |
Europa/lukning: RFK som USA's sundhedsminister var gift for medicinalaktierne (link)
|
|
|
15/11 18:47 af gdn55 |
Hvis de idioter han elsker, for magt , som agt ender vi desværre måske i en ny verdenskrig.
|
|
|
15/11 18:11 af Vitus |
Alt det der bygges
op over en årrække, kan en idiot nedbryde på en dag
|
|
|
15/11 17:42 af E L |
and anything biotech / pharma. bloodbath. and some thought republican victory would be good for biotech...
|
|
|
15/11 17:28 af LP90 |
så kom USA på banen og ned det går der er ingen som i ingen der gider Genmab eller danske aktier i det hele taget godt nok voldsomt udsalg af alt dansk
|
|
|
15/11 14:58 af E L |
EMA -Positive recommendations on extensions of therapeutic indications -5.1.13. Rybrevant - Amivantamab Scope: “Extension of indication to include amivantamab in combination with lazertinib for
the first-line treatment of adult patients with advanced non-small cell lung cancer (NSCLC)
with EGFR exon 19 deletions or exon 21 L858R substitution mutations (EGFRm NSCLC),
based on results from study 73841937NSC3003 (MARIPOSA)
|
|
|
15/11 14:48 af Plimsoller |
Hvad enten man kan lide ham eller ej, så er Trump jo forretningsmand, og RFK kan nemt være en brik der bliver handlet med for at få andre ministre godkendt uden de store problemer. Den samme mulige strategi er blevet luftet mht. den foreslåede justitsminister.
|
|
|
15/11 14:45 af Plimsoller |
Et ualmindeligt dårligt valg som sundhedsminister. Det virker også sært når Trump trods alt var fortaler for vacciner ifbm. Covid. Heldigvis skal RFK igennem en høring og efterfølgende godkendelse i Senatet. Selvom republikanerne har flertal, så kan han vise sig at være uspiselig for størsteparten af medlemmerne, og dermed bliver han måske ikke godkendt.
|
|
|
15/11 14:37 af ProInvestorNEWS |
Europa/aktier: Valg af vaccineskeptiker som USA's sundhedsminister tynger medicinal (link)
|
|
|
15/11 14:28 af ProInvestorNEWS |
Trumps udnævnelse af kontroversiel sundhedsminister lægger pres på danske medicinalaktier (link)
|
|
|
15/11 13:47 af Pensionisten |
Ja, laaaaang tid :-)
|
|
|
15/11 13:46 af Teller |
Pensionisten - Kvalitet tager tid ;)
|
|
|
15/11 13:25 af E L |
Halozyme makes 2 billion euro buyout offer for drug developer Evotec (link) -an unsolicited takeover proposal
|
|
|
15/11 13:15 af Pensionisten |
Det mangler de så lige at bevise for 2023 og 2024 ;-)
|
|
|
15/11 12:06 af Teller |
Teamet og pipeline i Genmab er meget mere værd end kursen afspejler pt. men der skal data til for at vende udviklingen, og ikke mindst en "thumbs up" fra JJ.
|
|
|
15/11 12:03 af Teller |
Enig
|
|
15/11 11:59 af StockBull |
Den tabte voldgift, de høje renter og den tiltagende frygt/panik er, efter min mening, årsagen til den nu ekstremt lave PE. Hvis dataene for Erzo viser positive resultater, vil kursen selvfølgelig stige. Jeg vurderer, at der er over 80% sandsynlighed for, at dataene for JNJ vil være positive, baseret på hvad Jan har udtalt.
|
|
15/11 11:56 af StockBull |
Jeg har skrevet i tråden og jeg har fulgt aktien i over 10 år, og jeg har hele tiden påpeget, at Genmab er ekstremt volatil – mere end mange andre aktier. Det er normalt at svinge fra høj PE til lav PE. Jeg har også nævnt, at det er klogt at sælge, når PE er ekstremt høj. Jeg har selv solgt en del aktier over 3000 kr for at genkøbe dem til en lavere pris.
|
|
15/11 11:51 af Bulder |
Ikke engang Novo kan holde sig oppe med snarlig udsigt til cagrisema data, med lavere risiko end erzo data.
|
|
|
15/11 11:47 af Riis7 |
Om det :-) og kursen forsætter ned
|
|
|
15/11 11:47 af Riis7 |
Du har skrevet i 2 år nu
|
|
| ||
|
15/11 11:46 af StockBull |
Der var en positiv trend, da kursen var 3300 med en PE på 70. Jeg mener, det er bedre at købe, når PE er på bunden, men det skal selvfølgelig hænge sammen med virksomhedens potentiale og pipeline. Det bringer os tilbage til, at hvis dataene er positive, vil alt se lyst ud; men hvis ikke, vil nedturen sandsynligvis fortsætte.
|
|
|
15/11 11:34 af Riis7 |
Vent da på at aktien begynder en positivt trend
|
|
15/11 11:17 af Solsen |
Darzalex et 1000 kr værd og kontantbeholdning ca 300 kr/aktie. Med mindre jeg tror ledelsen er uduelige idioter er et køb nu uden særlig risiko på den lange bane.
|
|
|
15/11 10:59 af Teller |
#
Solsen
|
|
|
15/11 10:59 af Teller |
Og slet ikke i den nuværende situation... Alt skal satses på nye produkter, ellers kan vi gange nuværende PE med 3
|
|
15/11 10:58 af Solsen |
Havde jeg frie midler ville jeg være køber i dette niveau. Ikke sikkert det er en bund, men på sigt uden ret megen risiko i min optik. Pæn upside mulighed.
|
|
|
15/11 10:56 af w |
det sjove er så at Zealand Pharma kører med negativ PE og en market cap på 50mia med fugle på taget. Genmabs fugle er indregnet som værdiløse i bedste fald
|
|
15/11 10:55 af Solsen |
Det kunne være passende at købe lidt flere egne aktier. Men det sker nok ikke.
|
|
|
15/11 10:51 af Teller |
StockBull - Jeg tror årsagen til fald under lav PE er at 2/3 af omsætningen med sikkerhed falder fra, og lige pt. er det uden arvtager. Det kan naturligvis meget hurtigt ændre sig og så skal vi op i 3000-4000kr igen. Men indtil da vil faldet nok fortsætte. Kontanter er intet værd i Genmab, hvis de ikke omsættes til produkter.
|
|
|
15/11 10:50 af w |
gætter på han er ansat til at skabe afkast, og vælger papirer derefter
|
|
|
15/11 10:32 af w |
ingen kapitalforvalter vil have et papir i bogen der er sablet ned i 2 år, og ongoing.
|
|
15/11 10:32 af StockBull |
usikkerhed omkring hvad RFK finder på gavner ikke pharma
|
|
15/11 10:31 af StockBull |
Republicanerne har totalt flertal nu, hvad kommer det til at betyde hvis de nedlægger Obamacare som Trump forsøgte sidst han var høvding
|
|
|
15/11 10:30 af JKY_VH |
Det er også mit gæt
|
|
15/11 10:29 af StockBull |
både nove og genmab får på puklem. Måske p.g.a RFK blev healht secretary
|
|
15/11 10:23 af StockBull |
peforward 2025 15.7 og 2026 14.4. Problemet kunne være de stigende R/D omkostninger gør at bundlinien ikke rykker op fra år til år
|
|
15/11 10:18 af StockBull |
PE16,5 virker nu for lavt for et firma, der vokser med 30%. Markedet har ikke altid ret; nogle gange er aktiekursen for høj, som det var tilfældet, da PE var 70 og kursen 3300. Nu er situationen dog helt omvendt. Vi bevæger os fra den ene ekstrem til den anden.
|
|
15/11 10:17 af Solsen |
Ja investorer er utroligt kortsigtet og frygtsomme lige nu.
|
|
15/11 10:14 af Bulder |
Ingen vil have aktien nu hvor der er flere mdr til en afgørelse. Og risikoen for at afgørelsen falder uheldigt ud er jo til stede.
|
|
|
15/11 10:09 af Sukkeralf |
Fortæller i hvert fald at de mange høje kursmål/fair value ikke holder, for så var der bestemt mere bund i aktien.
|
|
|
15/11 10:05 af Raun |
@Bulder - Det kan du sige. Men skærmmende at se faldende kurs under stor omsætning - det kan jo også fortælle nboget
|
|
|
15/11 09:06 af bibob |
God morgen. :-)
|
|
|
15/11 07:51 af Stroka |
God morgen :-)
|
|
15/11 07:29 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
14/11 23:55 af Bulder |
Altså forudsat at data er hotte og ikke lunkne.
|
|
14/11 23:53 af Bulder |
Og sådan vil det være indtil vi i det nye år får erzo-data/beslutning. Egentlig uden betydning. Ligger kursen på 1500 når data foreligger, vil kursen fordobles. Ligger kurs en under 1500, vil kursen mere end fordobles.
|
