Genmab
Aktiesnakken
Genmab
TESLA
Biotek-snakken
NOVO
Bavarian Nordic
Gubra
Shipping
OLIE OG GAS
Ennogie
Hansa Biopharma
AMBU
Grønne Aktier
Vestas
Zealand Pharma
Amerikanske aktier
EL-BILER
GN Store Nord
Pharma
Chemometec
Embla Medical
Laks
Medico
ExpreS2ion
Smallcap og First North aktier
Banker og Finans
BITCOIN
Krypto
12/10 08:46 af gentogen |
I øvrigt skal jeg nu ikke kloge mig, da jeg ikke har den fjerneste idé om, hvordan de helt store aktører agerer
| |
12/10 08:44 af gentogen |
Men det er jo blevet til risiko det hele (hexa, 1046, 1042, RinaS) og med samtidig ekspansion, så kan man jo udlægge disse års udfordringer og udsigter meget forskelligt
| |
12/10 08:41 af gentogen |
Det er bestemt et godt spørgsmål, om vi over risici. Jeg tror nu ikke så meget på, at der skulle være nogle for os helt ukendte ting, som kun det samlede marked ved og holder for sig selv. Det bliver i sig selv ret spekulativt. Markedet har altid ret, men kun fordi markedet bestemmer kursen, men markedet kender ikke fremtiden. Markedet ved ikke, om Erzo bliver multi milliarder værd inden jul eller fejler. I sin tid vidste markedet ikke noget ukendt, da kursen gik fra 400 til 25.
| |
11/10 21:18 af Bulder |
Naturligvis skal vi have kritiske briller på. Men det gælder også over for markedet. Eller dets aktører. Andre mere seriøse instanser har påpeget muligheden af spekulation (ikke manipulation) mod Genmab aktien.
| |
11/10 21:10 af Bulder |
Det er korrekt konstateret af wisuwa, at vi ikke har en rygende pistol. Men mystiske er de mønstre vi har været vidne til de seneste måneder.
| |
11/10 21:07 af Bulder |
Det er ikke til at sige, hvad der foregår. Men et eller andet foregår der.
| |
11/10 21:07 af Bulder |
Gmab’s ADR volumen endte op med volumen på 2 mio stk. mere end 3 gange det normale.
| |
11/10 19:15 af Riis7 |
godt skrevet og tak
| |
11/10 19:01 af Raun |
Har desværre ikke tid til at kommentere på dit fremragende indlæg @wisuwa.... Det er kun sundt at tage en ny vinkel på casen, og det skal du have mange tak for... - Håber at det får skabt en god debat om hvorvidt nutidens kurs er rimelig eller ej - vel og mærke med alle faktorer i betragtning...
| |
11/10 19:01 af Pensionisten |
@wisuwa - For en, sjælden, gangs skyld, er jeg ret enig med dig :-) Det minder efterhånden meget om BAVA chattens konspirationsteorier tidligere. Vi har jo sart længe, at der er en mega stor afstand mellem Genmab chattens optimisme, og markedets pessimisme. Hvilken part der har ret , aner jeg ikke. Men, jeg har, for nogle måneder siden, reduceret, ret meget, i Genmab aktien.Men har stadig nok til, at jeg håber på en god stigning ;-)
| |
11/10 18:51 af wisuwa |
Der er alt for mange grådige kapitalister, der ville slikke sig om munden og købe op i dette kursleje, hvis de faktisk mente, at Genmab var kursen værdig. Og det synes de tydeligvis ikke. Ergo overser vi noget i vores analyse. Så hermed en opfordring til at granske dybere. Hvilke risici undervurderer vi?
| |
11/10 18:49 af wisuwa |
Misforstå mig ej - jeg er lang på Genmab. Men det her circle jerk er ikke gunstigt for det analytiske blik. Det er ren og skær confirmation bias, og vi risikerer alle sammen at tabe formuer, hvis vi ikke hæver os over konspirationer om kursmanipulation osv. Ja, der sker helt sikkert masser af dagligt småbedrag på aktiemarkedet. Men ALLE store institionelle spillede er jo ikke gået sammen om at nedlægge Genmab mhb på kort-
gevinst for så (måske) at pumpe den bagefter.
| |
11/10 18:44 af wisuwa |
Jeg vil virkelig opfordre folk i tråden til at prøve at anskue Genmab med kritiske briller. Hvad er det, I ikke ser, som andre ser? Markedet har ALTID ret. INGEN analytiske kursmål kan manipulere en kurs til en grad, som Genmab er faldet på det seneste. Kursen er udelukkende bestemt af, hvor meget store institutionelle spillere mener, at Genmab er værd. En snottet analytikers holdning vil alle investeringsbanker skide et stykke.
Analytikere trækker INGEN tråde.
| |
11/10 16:42 af Bulder |
Owls in the pulp, as we say
| |
11/10 16:40 af Bulder |
Yahoo says more than 700k right now.
| |
11/10 16:25 af Raun |
Gad nu også godt at der var nogle der kiggede Genmab aktien efter i sømmene.....
| |
11/10 16:15 af E L |
and just now a 300k ADR trade , don't see that a lot either
| |
11/10 16:12 af E L |
yep, pure coincidence surely...
| |
11/10 16:05 af gdn55 |
Det er ikke bare et par dage. Mandag 54769, Tirsdag 59014, Onsdag 57283, Torsdag 52378, Fredag 55009
| |
11/10 15:39 af E L |
it is fascinating to see... the last few days look mysteriously similar... curious if we will get another ~50k shares in the auction like the last few days
| |
11/10 15:38 af gdn55 |
Jeg ved ikke hvad der sker, men jeg mener enig
| |
11/10 15:37 af gdn55 |
enig
| |
11/10 15:36 af gdn55 |
Enig
| |
11/10 15:36 af gdn55 |
Enig Vitus.
| |
| ||
11/10 15:33 af Vitus |
Men på en eller anden måde bliver aktien holdt i et jerngreb, hvordan det så end sker. Jeg kan ikke forstå der ikke er behov for at myndighederne kigger nærmere på det….og så har jeg ikke sagt, hvorfor jeg mener det !
| |
11/10 13:52 af E L |
October 11, 2024
TD Cowen analyst Yaron Werber reiterated a Hold rating and $30.00 price target on Genmab A/S
| |
11/10 12:08 af JKY_VH |
kvartal forventningerne til Darzalex-salget i 2024 til 11,4-11,8 mia. dollar fra tidligere ventet 10,9-11,5 mia. dollar. I tirsdagens regnskab venter Danske Bank et Darzalex-salg på 3,03 mia. dollar i kvartalet mod konsensus på 2,94 mia. dollar. "
| |
11/10 12:08 af JKY_VH |
Ugefokus "Genmab-investorerne kigger tirsdag over middag mod USA, hvor samarbejdspartneren Johnson & Johnson er aktuel med sit regnskab for tredje kvartal, hvilket også giver salgstal for den storsælgende kræftbehandling Darzalex. Genmab har udviklet Darzalex, som bruges til behandling mod knoglemarvskræft, mens Johnson & Johnson har markedsføringsrettighederne og betaler salgsprovision til Genmab. Det danske biotekselskab opjusterede i forbindelse med regnskabet for andet kvartal
| |
11/10 11:51 af JKY_VH |
Tak Hugiinvest, ja det håber jeg så sandelig at de gør:-)
| |
11/10 11:39 af Hugininvest |
Når Novod/Nordea har en købsanbefaling har de altid en fair kurs og et kursmål. Kursmålet er - uden undtagelse- altid en del højere end fair kurs. Vurderingen af hvorvidt de vil melde et kursmål, og en anbefaling ud, er så pt, at de afventer. Potentialet eller timingen vurderer de så som ikke værende tilstede endnu. De tager fejl som de har gjort tidligere
| |
11/10 11:29 af JKY_VH |
Ja, det er korrekt, men den er dog i omegnen af 20 pct. højere end den aktuelle kurs.
| |
11/10 10:44 af gentogen |
Som sådan har han ikke en "target price", men kun en "fair value"
| |
11/10 10:38 af JKY_VH |
Svært at sige lahn1 10.23, jeg har svært ved at se baggrunden for gentagelsen. Han burde som minimum ændre til køb med den vurdering han har af selskabet pt.
pt.
| |
11/10 09:41 af Darvin |
Ikke ligefrem nogen ligegyldig spiller
| |
11/10 09:40 af Darvin |
Hvis man så tænker ja hvem i alverden er så Redburn, så er det en del af Rothschild & Co group.
| |
11/10 09:28 af Darvin |
Nå den var vist nævnt for et par dage siden ;-)
| |
11/10 09:23 af Darvin |
Og så kan vi nævne Redburn som indleder dækning af Genmab, med en købsanbefaling og kursmål 2.899
| |
11/10 09:23 af lahn1 |
Hvad er anledningen til at novod har udsendt kommentar på kursenmålet?
| |
11/10 07:34 af JKY_VH |
Novod fastholder "Hold" og kursmål 1975 "We stick to Hold with an unchanged DCF-derived fair value of DKK 1,975"
| |
11/10 07:34 af StockBull |
baggrunden, være en værdifuld tilføjelse til det nuværende system.
| |
11/10 07:33 af StockBull |
Uden klare retningslinjer kan offentliggørelse af kursmål føre til misinformation, som kan påvirke investorer negativt. Det er essentielt, at de, der fremsætter disse vurderinger, har en solid baggrund og kompetence inden for området. Gennemsigtighed og ansvarlighed bør være i fokus, så investorerne kan træffe informerede beslutninger baseret på velunderbyggede analyser.
Derfor vil en regulering, der sikrer, at alle kursmål offentliggøres med ordentlige forklaringer og en klar redegørelse for
| |
11/10 07:33 af StockBull |
Der bør indføres en form for lovgivning vedrørende offentliggørelse af kursmål, så denne proces sker med ansvarlighed og med tilstrækkelige underbyggende forklaringer. I dag er der mange, der udsender kursmål, men desværre er det ofte personer, der kun har en overfladisk forståelse af de relevante emner. Mange af dem er amatører, der ikke har investeret den nødvendige tid i at sætte sig grundigt ind i de specifikke sager, de vurderer.
| |
11/10 07:27 af E L |
Patients thrown lifeline after NICE lifts restrictions on game-changing treatment -Teclistamab (link)
| |
11/10 07:26 af E L |
she followed the market all the way up to targeting 3300 and is following the market down since then
| |
11/10 07:24 af StockBull |
Det beviser blot, at analytikerne ikke alle har sat sig ind i pipelinen, men i stedet giver kursmål uden grundig overvejelse. Faktisk er pipelinen i en bedre position nu end i juni, og produkterne sælger mere end nogensinde, især Darzalex, som overgår forventningerne.
| |
11/10 07:17 af Solsen |
Der er ingen fornuftig forklaring andet en analytikeren rettede lidt i tallene så ikke kursmålet var så langt væk fra den aktuelle kurs. Intet selskabsspecifikt kan han/hun næppe berette om. Solen stod også op i dag :-)
| |
11/10 07:12 af Vitus |
Ja, tilliden og troen til selskabet er meget begrænset, og vel vigende !
| |
11/10 07:07 af E L |
In June24 Barclays still was at 2800, then 2500 in october. I wonder what changed so much in her analysis over the last few months to drop 700dkk.
| |
11/10 05:51 af ProInvestorNEWS |
Finanshus skærer Genmabs kursmål med 16 pct. - ser dog fortsat potentiale i aktien (link)
| |
10/10 17:11 af JKY_VH |
Ja gdn55, der er ugler i mosen.
|