Genmab
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Hansa Biopharma
Ennogie
Genmab
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
Biotek-snakken
Shipping
AMBU
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Vestas
AI/Kunstig intelligens
Banker og Finans
BITCOIN
Chemometec
Embla Medical
Forsvarsaktier
GN Store Nord
Gubra
Laks
Medico
OLIE OG GAS
Pharma
Zealand Pharma
|
|
28/7 22:23 af Stroka |
Eller inden biotekvirksomheden for alvor selv går i markedet med egne varer . Det er det, at Genmab lægger op til at gøre.
|
|
|
28/7 22:20 af Stroka |
Solsen..Der er fremtiden det drejer sig om for big pharma, når de betaler store penge for gode drugs. De tæller årene til patentudløb og ganger dette med den forventede indtjening. Er den i et pænt plus slår de til inden konkurrenterne gør det.
|
|
|
28/7 22:19 af Raun |
Hvis der er mere end luft i dagens stigning. Så skulle den vel stige noget mere?.... Men næsten omsat for næsten 2mill ADSer er da en slat :-)
|
|
28/7 22:09 af Solsen |
Biogens køb i dag viser, at BigPharma giver rigtigt gode priser for det de anser for gode drugs. $7,3 bn for et godkendt middel i en sjælden sygdom - det er mange penge.
|
|
28/7 22:06 af Solsen |
Det kunne blive en spændende weekend :-)
|
|
28/7 22:05 af Bulder |
Luk præcis 150 kr over dansk luk.
|
|
|
28/7 21:57 af Stroka |
"Ingen røg uden brand" eller en amerikansk investor/shorter som bare skal have købt sine Genmab i dag?
|
|
28/7 21:54 af Solsen |
Men som vi også ved så kan det også være varm luft ;-)
|
|
28/7 21:51 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Gode tanker Solsen.
|
|
28/7 21:50 af Solsen |
Sukkeralfs nyhed er jo ikke helt ny. Håber JNJ enten taber sagen eller kommer med et bud på Genmab. Alt det de siger i deres H1 omkring M&A passer på Genmab.
|
|
|
28/7 21:47 af bikube |
Nu oppe med 7,35% Kan det være "Tribunalet" som med Sukkeralfs link?
|
|
28/7 21:45 af Bulder |
Ja, der må! være et eller andet.
|
|
|
28/7 21:44 af Stroka |
Det er sjældent at US-noteringen stikker af på den måde.
|
|
|
28/7 21:42 af bikube |
Hvad det er, der trækker kursen i US, ved jeg ikke, men jeg vil da godt være glad for en åbningskurs på mandag på 2850, som svarer til kursen i US lige nu. sidste nyhed på Seeking @ er opdateringen fra i går, som er reg. kl.03 AM. Kursen derovre startede på 39,82, kl.01.09 PM var der en handel på 63K ikurs 40,35 og et kvarter efter begyndte opsvinget. N har der lige været en handel på 77K i kurs 4204, svarer til 2866 i DK.
|
|
28/7 21:40 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Spændende. :-)
|
|
|
28/7 21:39 af Sukkeralf |
|
|
|
28/7 21:38 af Sukkeralf |
|
|
|
28/7 21:38 af Sukkeralf |
Lad bare Janssen få flere slag i måsen:
|
|
28/7 21:36 af Bulder |
Us går da grassat. Hvad er der sket?
Det kan da ikke være “opjusteringen”.
|
|
28/7 21:30 af Bulder |
But nothing new, as I see it?
|
|
|
28/7 20:34 af E L |
(link) AbbVie (ABBV) Q2 2023 Earnings Call Transcript -for Epkinly
|
|
28/7 20:09 af Solsen |
Biogens M&A er en vild pris.
|
|
28/7 20:08 af Solsen |
Ser godt ud. JNJ skal komme ud af busken.
|
|
|
28/7 20:08 af Raun |
Ja med høj volume :-)
|
|
| ||
|
|
28/7 20:05 af Riis7 |
ja den går da amok i us:-)
|
|
|
28/7 19:55 af Raun |
Det tror jeg US tror på :-)
|
|
|
28/7 18:42 af Pensionisten |
Nej :-D
|
|
|
28/7 18:37 af Raun |
Mon ikke der snart
kommer et bud på Genmab?
|
|
|
28/7 16:43 af bibob |
Breaking. Biogen. (link)
|
|
28/7 10:52 af nohope |
Det hele steg igår, så falder det hele i dag. Sådan er reglerne, det sikrer en løbende indtjening til børsmæglerne. Hvis det steg hver dag, så var der jo ikke nogen der ville sælge.
|
|
|
28/7 10:45 af bikube |
Kan det være månedsslut og rokeringer i de store fonde, der sender alle mine aktier i minus?
|
|
28/7 10:44 af Bulder |
Det kører ikke så godt for Marketwire i dag. Nu roder de rundt i darasalg og udgifter.
|
|
|
28/7 10:17 af ProInvestorNEWS |
Genmab/Jyske: Opjustering har kun lille indtjeningseffekt (link)
|
|
28/7 09:56 af StockBull |
solgt i 2715 og genkøbt i 2685
|
|
28/7 09:55 af StockBull |
normale udsving på 5min grafen
|
|
|
28/7 09:50 af Vitus |
Kursreaktionen nedad er nu ikke forsinket…..
|
|
|
28/7 09:42 af Mogan |
Ja, markedet modregner sikkert flere forhold: Omkostningerne, faldende dollar kurs, stigende renter, kurspres for evt. M&A, fokus på tech-aktier, allerede indpriset m.fl. Men enig i @StockBull - casen ok, og tror også fin udviklilng i andet halvår 23.
|
|
28/7 09:37 af StockBull |
ja det burde ikke ændre det store på hverken kort eller langt sigt
|
|
|
28/7 09:30 af Riis7 |
market er hvis pæn ligeglad med opjustering :-)
|
|
28/7 09:23 af StockBull |
Ifølge en undersøgelse fra New York Universitys Stern School of Business var den gennemsnitlige nettooverskudsgrad for amerikanske biotekvirksomheder omkring 12,5 procent til 14 procent i 2018. Dette kan dog variere afhængigt af virksomheden og kvartalet. For eksempel rapporterede Moderna en bruttoavance på 57,5 procent i første kvartal af 2023
|
|
|
28/7 09:22 af Mogan |
Markedet reagerer roligt på opjusteringen. Men ofte er kursreaktionen lidt "forsinket" - oplever den stiger over et par dage og ikke lige ved åbningen.
|
|
28/7 09:08 af StockBull |
Amgen's net profit margin as of March 31, 2023 is 30.23%.
|
|
28/7 09:06 af StockBull |
Ifølge den seneste finansielle rapport havde Gilead Sciences Inc (GILD) en nettooverskudsgrad på 20,65 % pr. 31. marts 2023
|
|
28/7 08:57 af StockBull |
Der er nok andre firmaer der er mere revante at sammenligne med men stadig ligger Genmab i den høje ende.
|
|
28/7 08:55 af StockBull |
Høj overskudsgrad vil vel altid være at foretrække da det giver højere EPS og dermed højere aktiekurs
|
|
28/7 08:51 af StockBull |
Overskudsgrad er et mål for, hvor meget af omsætningen en virksomhed får til at beholde som fortjeneste efter at have trukket alle sine omkostninger fra
|
|
28/7 08:49 af StockBull |
ens
|
|
28/7 08:49 af StockBull |
Overskudsgraden er selvfølgelig udregnet end for begge firmaer
|
|
28/7 08:43 af StockBull |
Genmab vil få mere ud af Epco end Dara hvis vi antager begge sælger for 10 bn usd
|
|
28/7 08:39 af StockBull |
Du skal jo huske at indregne alle de projekter som fejler. Det er måske kun 1 ud af 10 der kommer i produktion som de så får royalty af
|
