Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
28/7 08:38
af StockBull
10-20%
28/7 08:37
af StockBull
Det koster jo ufatteligt meget at forske og dermed få et produkt i produktion og her mener Jan det er til Genmabs fordel at få 50% af produktionen i.f.t de normale 10+20% royalty
28/7 08:36
af Riis7
Det meste overskud kommer vel fra daratumumab , som man har tabt en voldgiftsag mod jnj, så der skal os noget nyt på market i fremtiden
28/7 08:33
af StockBull
Overskudsgraden bør være højere for produktion end ren Royalty. Ellers var der jo ingen grund til at lave de her 50/50 deals
28/7 08:32
af StockBull
Ja selvfølgelig er det rimligt. Jan siger jo også Genmab vil til at producere. Altså de her 50/50 partner deals som han mener kunne øge overskudsgraden.
28/7 08:28
af StockBull
29-36.4%
28/7 08:28
af StockBull
og her guider de jo bedre end tidligere
28/7 08:27
af StockBull
Tror de fleste ser på bundlinien, altså overskudsgraden hvilket jo er rimligt logisk
28/7 08:25
af Vitus
Bare ikke omkostningsstigningen vejer tungere end overskuddet….men det bliver vi jo snart klogere på….
28/7 08:25
af StockBull
37.7% er der ikke mange inden for big pharma ser slår hvis nogen. Så skal du over i våbenindistrien
28/7 08:20
af Pensionisten
Speciel disse 2 liner uddybes sikkert: Genmab anticipates its 2023 operating expenses to be in the range of DKK 10,400 – 10,900 million, an increase to the previous guidance of DKK 9,800 – 10,600 million, primarily related to increased and accelerated investment for epcoritamab clinical trials and progression of other pipeline products.
28/7 08:19
af StockBull
Novo Nordisks nettooverskudsgrad pr. 31. marts 2023 er 32,53 %.
28/7 08:17
af StockBull
Genmabs nettooverskudsgrad pr. 31. december 2022 er 37,72 %
28/7 08:12
af StockBull
Genmab har da væsentlig større overskudsgrad end den gennemsnitlige overskudsgrad for sundhedssektoren som er 5,53 %, hvilket er nettomarginen eller forholdet mellem nettoindkomst og omsætning
28/7 08:12
af bibob
Der bliver nok plads til lidt flere warrants. ;-)
28/7 08:00
af Vitus
Genmab har nu aldrig været bagud med omkostninger…..de følger fint med….
28/7 06:55
af ProInvestorNEWS
Genmab opjusterer forventninger til 2023 efter stærk salgsvækst (link)
28/7 06:21
af bibob
God morgen. :-)
28/7 06:20
af Stroka
God morgen :-)
28/7 06:07
af ProInvestorNEWS
Genmab Updates 2023 Financial Guidance (link)
28/7 06:05
af Riis7
Godmorgen:-)
28/7 06:03
af Helge Larsen/PI-redaktør
Godmorgen :-)
28/7 03:19
af StockBull
Profit margin på 29-36.4% snit 32.7% af omsætning må være inden for skiven. Lille forbedring fra 26.7-38.5 snit 32.6
28/7 00:12
af Bulder
Hvordan bliver det modtaget? Det er vel en oppræcisering, selv om toppen er lavere.
28/7 00:10
af Bulder
Hm, stigende indtægter og stigende omkostninger. Indsnævring af profitestimatet. 4,5-6 mia mod tidl. 3,9-6,2 mia. (link)
27/7 19:04
af ProInvestorNEWS
Why AbbVie Stock Is Jumping Today (link)
27/7 14:44
af ProInvestorNEWS
Det er fem dage siden, at Bavarian Nordic meldte ud, at de dropper udviklingen af en RSV-vaccine. Frustrationen hos mange aktionærer er til at tage og føle på. Ledelsen har været ude i medierne og kommentere. Short-positionerne er steget. Helge Larsen stiller sig i denne opdatering kritisk over for selskabets selvforståelse. Desuden laver han en kort gennemgang af Genmab, Zealand Pharma og Novo Nordisk (link)
27/7 13:55
af JKY_VH
analytikere ifølge Bloomberg News. Omsætningen udgjorde 13,87 mia. dollar mod ventet 13,52 mia. dollar. Genmab og Abbvie fik tidligere i år godkendt kræftmidlet Epcoritamab i USA til behandling af storcellet B-celle lymfom i patienter der har modtaget mindst to forudgående behandlinger. Midlet har også fået en positiv anbefaling i Europa og mangler en godkendelse fra EU-Kommissionen. Epcoritamab markedsføres i USA under navnet Epkinly og vil blive markedsført i Europa under navnet Tepkinly.
27/7 13:55
af JKY_VH
Fra MV "Genmabs amerikanske partner Abbvie opjusterer forventningerne efter at have vist positive takter i sit regnskab for andet kvartal. Aktien stiger 2,5 pct. i det amerikanske formarked. For hele 2023 venter Abbvie nu et resultat per aktie på 10,90-11,10 dollar mod tidligere 10,57-10,97 dollar. Analytikere estimerede inden regnskabet et overskud på 10,85 dollar per aktie. Abbvies indtjening per aktie landede i april, maj og juni på 2,91 dollar, eller 12 cent mere end ventet blandt analytik
27/7 13:50
af JKY_VH
"ABBVIE OPJUSTERER FORVENTNINGERNE", men ingen årsager nævnt på flash
27/7 11:33
af StockBull
@Klarussen 17.29. Ligner retracement på dagkortet som vi ofte ser når rsi rammer 70. Om rsi 47 var bunden for denne gang er svært, at sige men tror nu vi vil se genmab fortsætte med, at lave højere toppe og bunde i.f.t 2403 den 13 marts for så, at forsøge ny ath inden for kommende 4 mdr.
27/7 11:24
af StockBull
@22.55 pensionist. Meget normalt, at diskutere kursmål og det er da bemærkelsesværdigt, at MS ikke kun har det laveste kursmål men også spytter det samme kursmål up via autopilot 6-7 gange huttigere end alle andre analytikere. I hvert fald et rødt flag i min bog. Men vi har lige set HSBC gå fra at være lavest til nu over 3000kr så mon ikke MS også en dag ser lyset for enden af tunnlen.
27/7 10:23
af JKY_VH
Ja, det er det nok selv om det jo ikke bør være verdens største overraskelse
27/7 09:54
af bikube
Det er Powel, der har aflyst recessionen, og vil ikke have flere renteforhøjelser. Det flytter nok meget i dag.
27/7 09:36
af JKY_VH
Nu +2,50%. Er der noget jeg har overset eller har den bare fået for mange tæsk?
27/7 09:02
af JKY_VH
Glimrende start + 1,90% ;-)
27/7 08:51
af Klarussen
Helt OK, vi har alle forskellige indfaldsvinkler til vores investeringer. God dag derude ;-)
27/7 08:42
af Pensionisten
Naturligvis - og det er da ganske OK. Personligt kan jeg bedre lide facts på netop dette område.
27/7 08:39
af Klarussen
@pensionisten: der er i al respekt og beskedenhed måske andre investorer end dig så der kunne være interesserede i at diskutere eventuelle opkøbsmuligheder?
27/7 08:24
af Klarussen
@pensionisten: ser ud til at det var den her fra 19. juni: " “This could be the year that Genmab is actually acquired.” (link)
27/7 08:14
af Klarussen
Aaah, selvfølgelig ;-) Min korttidshukommelse er ikke hvad den har været. Det er nu også en meget spændende artikel :-) Opkøb kommer som regel som et lyn fra en klar himmel, ville være træls at stå udenfor den dag det sker
27/7 08:10
af Pensionisten
@Klarussen 07:53: Du linkede faktisk selv til den originale artikel d. 19.6. ;-)
27/7 07:54
af Klarussen
Skulle vi ikke snart høre nyt om voldgiftssagen?
27/7 07:53
af Klarussen
Ved ikke om denne fra 6/2023 har været diskuteret? (desværre abonnementsbetalt) "Blandt opkøbskandidaterne kunne være danske Genmab..." (link)
27/7 07:13
af ProInvestorNEWS
Shortpositioner på danske aktier (link)
26/7 22:57
af Pensionisten
Så lad os fokusere lidt på udviklingen i Genmab - og ikke så meget på alt andet fnidder fnadder. Hvilke nyheder der fra Genmab: Regnskabsmæssigt, produktmæssigt o.s.v. Ellers ender vi i en ny “Bavachat”
26/7 22:54
af Pensionisten
Genmabs shortandel, ligger, stort set fast på de 0,43%. Det svarer, i runde tal, til shortet beløb på den amerikanske notering.
26/7 22:53
af Pensionisten
Jeg synes efterhånden, at diverse konspirationsteorier fylder voldsomt ift. reelle vurderinger af selskabernes udvikling - gælder absolut også Genmabaktien. Der kan jo stort set ikke komme et nyt kurs,ål, uden afsenderen mistænkes for urent trav.
26/7 20:55
af ProInvestorNEWS
Healthcare falder mest i US i dag: (link)
26/7 17:29
af Klarussen
@Stockbull: noget input mht. kursen på kortere sigt?
Nyeste Først- Ældste Først   Side 458/4386