Genmab
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Ennogie
Genmab
Hansa Biopharma
Bavarian Nordic
Biotek-snakken
Amerikanske aktier
Chemometec
AMBU
BITCOIN
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Vestas
Zealand Pharma
AI/Kunstig intelligens
Embla Medical
Forsvarsaktier
|
|
25/5 06:15 af NiklasZ |
@Pensionisten - Mon ikke de begge kunne stå på liften ved siden af hinanden. :-)
|
|
|
24/5 19:30 af Pensionisten |
@nohope 17:17. Håber ikke det er mig, du har set på motorvejen i forkert kørselsretning ;-). Men skulle jeg møde en lille Starlet eller Yaris - ingen problem. Jeg kører i VW Caravellle, , og har iøvrigt lift på, så disse små biler kan såmænd godt få et lift med ;-)
|
|
|
24/5 19:18 af Klarussen |
Hmmm synes vi drifter lidt off topic her i Genmab chatten
|
|
24/5 17:48 af nohope |
Ham der er ved at køre ind i mig - er en Yaris.
|
|
24/5 17:32 af nohope |
Så er det jo godt at jeg kan dokumentere at det er de andre der er spøgelsesbilister.(link)
|
|
24/5 17:25 af Bulder |
På et tidspunkt sker det jo. Ikke bare at gældsloftet ikke hæves, men at us ikke kan betale.
|
|
|
24/5 17:15 af JKY_VH |
Enig, men sæt nu det usandsynlige skulle ske?
|
|
24/5 17:11 af nohope |
Det er grotesk at ævl om gældsloft giver de her kursfald.
|
|
|
24/5 17:09 af JKY_VH |
:-D
|
|
24/5 17:08 af Bulder |
Sell in May and stay alive!
|
|
24/5 17:00 af nohope |
Life is hard and then you die ?
|
|
|
24/5 16:56 af JKY_VH |
præcis, livet er hårdt og uretfærdigt;-)
|
|
|
24/5 16:54 af gdn55 |
Jo, det er det nok. Det burde intet at have med Genmab at gøre
, men sådan er der jo så meget.
|
|
|
24/5 16:50 af JKY_VH |
Mon ikke at det er problemerne med "gældsloftet" der koster gdn55?
|
|
|
24/5 16:25 af Doublo |
Pensionisten det gør de jo inddirekte ved selv, at finansiere al deres forskning, der munder ud i nye produkter, der giver øget værdi af firmaet.
|
|
|
24/5 15:51 af gdn55 |
Nå, nu har vi tabt penge på den godkendelse. Utroligt, men
sandt
|
|
|
24/5 13:13 af Klarussen |
Så længe kursen holder sig over 2780-2800 på dagsgrafen er (næsten) alt godt
|
|
24/5 12:38 af StockBull |
Ja han har kassen :-)
|
|
|
24/5 12:25 af kkjoel |
Helge!
|
|
24/5 12:15 af Bulder |
Det vil jeg tro. Hvem skulle ellers betale dem?
|
|
|
24/5 12:14 af kkjoel |
Altså osse produktions-
omkostningerne?
|
|
24/5 12:12 af Bulder |
Except for these royalty-bearing sales, the parties share in pre-tax profits from the sale of products on a 50:50 basis. Jeg antager at Pre-tax profit er det der bliver tilbage når ALLE omk er trukket fra.
|
|
|
24/5 12:08 af kkjoel |
Ja, Bulder. så det udestående detail-spørgsmål er hvor mange omkostninger der medregnes (ref Klarussen): kun markedsføring, eller osse distribution (samt sågar produktion). Hvad vil være normalt i branchen?
|
|
|
24/5 12:03 af Riis7 |
Det er synd glædsloft problemer i usa skal fjerne den gode stemning i Genmabs aktie kurs:-)
|
|
| ||
|
24/5 11:53 af Bulder |
De DELER udgifter og indtægter i US og Japan 50-50. Genmab står for det praktiske. I resten af verden står abbvie for kommersen, bogfører HELE indtægten og betaler royalties på 22-26% til genmab. Sådan har jeg forstået det.
|
|
|
24/5 11:44 af kkjoel |
..
Men det..
|
|
|
24/5 11:43 af kkjoel |
Det er jo ikke noget de (Jan) har sat ord på før ifm. citater vedr. 22-26%. Man det er måske alm. kendt i branchen/blandt analytikere?
|
|
|
24/5 11:42 af kkjoel |
Lyder rimeligt Klarussen...
|
|
|
24/5 11:41 af kkjoel |
Skal man
forstå at omkostningerne (i en eller anden, mere eller mindre bred forstand) ifm. salget ligger på 48-56%, således at der bliver ( (52-44)/2 = 26-22% ) tilbage til deling?
|
|
|
24/5 11:39 af Klarussen |
Profit efter alle omkostninger til produktion, distribution og salg er fratrukket?
|
|
|
24/5 11:33 af kkjoel |
Vi ved at Genmab og Abbvie deler "commercial responsibilities" USA/Japan 50/50 - så er der nogen, der kan forklare logikken i sidste sætning ("..royalties på 22-26 % af salget igennem AbbVie, svarende til 50% af den økonomiske værdi.) ?
|
|
|
24/5 11:33 af kkjoel |
"Mens Genmab står for kommercialiseringen og bogfører salget af Epkinly i USA og Japan, er det den amerikanske partner Abbvie, der har ansvaret i EU og øvrige nye markeder. Det danske medicinalselskab vil modtage royalties på 22-26 pct. af salget igennem Abbvie, svarende til 50 pct. af den økonomiske værdi, oplyses det."
|
|
|
24/5 11:33 af kkjoel |
Fra MarketWire artiklen (næstsidste afsnit) linket til 19:16 i går aftes: Genmabs topchef ser stort markedspotentiale i Epcoritamab - godkendelse fra EU ventes senere i år. (link)
|
|
|
24/5 09:57 af Pensionisten |
De seneste 25 timer har været lidt hårde ved hele porteføljen….:-(
|
|
|
24/5 07:31 af ProInvestorNEWS |
Shortpositioner på danske aktier (link)
|
|
|
24/5 06:28 af Stroka |
God morgen. :-)
|
|
24/5 06:07 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
24/5 02:11 af StockBull |
Morn :-) Genmab opkøber da jævnligt egne aktier og fornuftigt nok typisk når kursen er i nedtrend. P.t er Genmab i optrend så nok fornuftigt, at vente med nye opkøb til næste test af 2600 området.
|
|
|
23/5 23:58 af bikube |
Det trøster mig lidt, at de nu betaler mere for at indløse warrants, end jeg har betalt for mine aktier.
|
|
|
23/5 22:05 af Pensionisten |
Fred være med den smule. Men! Det irreterer mig en smule, at Genmab ikke løbende opkøber egne aktier til afdækning. Kunne snildt gøres både på ældre tilsagn som nye.
|
|
|
23/5 21:59 af ProInvestorNEWS |
Capital Increase in Genmab as a Result of Employee Warrant Exercise (link)
|
|
|
23/5 19:16 af ProInvestorNEWS |
Genmabs topchef ser stort markedspotentiale i Epcoritamab - godkendelse fra EU ventes senere i år (link)
|
|
|
23/5 09:52 af Fritten |
|
|
|
22/5 19:13 af Klarussen |
Livet som Genmab auktionær er sjældent kedeligt, men var det sikkert den er i kurs 4000 til næste sommer, så kunne jeg dog også godt leve med det. Sandsynligheden er dog stigende ;-)
|
|
|
22/5 18:36 af Mogan |
Det er ikke altid rart at kunne se frem i tiden. Desuden bliver det jo også kedeligt, ikke at skulle forholde sig til tab- og gevinst -situationer med gode eller søvnløse nætter -:). For slet ikke at tænke på, hvad man ellers ville kunne forudse!
|
|
22/5 18:04 af nohope |
Stik os lige Lottotallene for den her uge også, så deler vi i porten.
|
|
|
22/5 17:08 af JKY_VH |
Ja den ramte du flot Mogan;-)
|
|
|
22/5 17:05 af Mogan |
I al ydmyghed 05.49 :-)
|
|
|
22/5 17:01 af Klarussen |
Lækker slutkurs ;-)
|
|
|
22/5 17:01 af JKY_VH |
Luk i 2912, så 07:44 var ikke helt skæv :-)
|
