Genmab
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Hansa Biopharma
Ennogie
Genmab
Bavarian Nordic
Biotek-snakken
Amerikanske aktier
Shipping
AMBU
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Vestas
AI/Kunstig intelligens
Banker og Finans
BITCOIN
Chemometec
Embla Medical
Forsvarsaktier
GN Store Nord
Gubra
Laks
Medico
OLIE OG GAS
Pharma
Zealand Pharma
|
2/9 22:01 af dingleberry |
+3,7%. Mon der bliver fest igen i morgen?
|
|
2/9 22:04 af Bulder |
DJBI også over 3%, så mon ikke ... ?
|
|
2/9 22:09 af royal |
Fidelity på 10% nu. Hvad havde de før?
|
|
2/9 22:12 af dingleberry |
i 2014 årsrapporten stod de til 5,02% af kapitalen
|
|
2/9 22:13 af dingleberry |
jeg syntes ikke at have set noget siden da. Men det passer vel også meget godt med at de skal flage for hver 5% af kapitalen
|
|
2/9 22:15 af royal |
Damn, 10% er da en del.
|
|
2/9 22:16 af dingleberry |
Fidelity har USD +2 trillioner under managment (totalt). Det kunne være skægt at se en pissing contest mellem dem og BlueCrest
|
|
2/9 22:21 af dingleberry |
mon ikke det her kan være startskuddet til en ny type investorer i GEN, hvor investorerne går efter solide og massive cash flows?
|
|
|
2/9 22:34 af bikube |
Var det ikke dem, der gik under 5% sammen med pensionskassen, vist nok pga. udvanding?
|
|
|
2/9 22:38 af bikube |
Det var det så ikke - det var hollændren Hubertus.
|
|
2/9 22:43 af nohope |
Solide massive cashflows -jamen det er da det vi allesammen har købt GEN på :D
|
|
2/9 22:43 af ROI - David Mygind |
Der er i min optik ingen tvivl om hvorfor Fidelity vælger at gå over 10%.. det er helt klart for at have indflydelse i et kommende takeover scenarie...
|
|
2/9 22:49 af dingleberry |
vi har vel snarere købt på forventningen om cash flows. Det store investorer vil gerne lidt tættere på end os casinoinvestorer ;-)
|
|
|
2/9 23:41 af Mcjean |
Tror du kan have ret ROI. Ved du hvor mange stemmer det cirka giver? Jeg tror det giver omkring 6% af alle stemmer, spændende om det er et led i en større strategi siden de vælger at gå over 10%
|
|
|
2/9 23:52 af Mcjean |
Det er så åbenbart her lige over og giver 10% kan jeg se. Fidelity er omtalt i denne spændende artikel omkring ny mode i overtagelsesscenarier og er spændende læsning hvis man interesserer sig for strategier(link)
|
|
|
3/9 00:05 af Mcjean |
De danske regler starter på side 14 og viser nogle af de defensive forsvarsværn ledelsen indirekte kan benytte mod forsøg på fjendtlig overtagelse. Genmanb kunne se ud til at bruge "crown juwel" defense måske kombineret med nogle "change of control" værn. Men det er rent spekulativt selvfølgelig men meget spændende især hvis det kan aflæses i ledelsens handlemønstre.
|
|
|
3/9 00:17 af frederikm |
Nogle der ved hvilke kandidater der er blevet spekuleret i mht at lave en takeover?
|
|
|
3/9 00:32 af frederikm |
Går ud fra det stadig er Johnson?
|
|
3/9 06:24 af Darvin |
Positivt med Fidelity. Tror ikke de er til takeover - men de kan med 10 pct sikre et højt bud, sammen med andre.
|
|
3/9 06:25 af Darvin |
Altså presse budgivere
|
|
|
3/9 06:53 af JKY_VH |
Spændende hvilken dagsorden Fidelity egentlig har og god morgen.
|
|
3/9 07:47 af Helge Larsen/PI-redaktør |
God morgen JKY og Co. :-)
|
|
|
3/9 07:57 af JKY_VH |
:-)
|
|
3/9 08:05 af bongobob |
God morgen. Jeg stoler ikke på Fidelity. Det var meget bedre hvis det var ATP der gik over 10%, men de har en regel om at de ikke vil tjene penge
|
|
| ||
|
|
3/9 08:09 af Repsac |
Fidelity vil vel også tjene penge. Så når de køber Genmab aktier, er det for at den skal sælges dyrere senere.Det er lige i min ånd.
|
|
3/9 08:11 af investor1989 |
Nemlig :)
|
|
3/9 08:13 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Og når mange køber flere aktier i et selskab, så er det for at tjene flere penge. :-D
|
|
3/9 08:18 af bongobob |
Alle kan købes også investerings bossen for Fidelity. I et takeover spil er det kun de små der bliver "tabere". Eksempel Medarex
|
|
3/9 08:19 af Solsen |
De har været med længe og er dygtige. Mon ikke artiklen fra forleden fik dem til at tage sidste stik.
|
|
3/9 08:28 af Solsen |
Der bliver ingen taber her. Det har Winkel bevist flere gange for os !
|
|
3/9 08:40 af investor1989 |
Jeg vil have 4 cifre snart :-(
|
|
3/9 08:43 af Smadsen128 |
Hvornår vil det være realistisk
|
|
3/9 08:45 af Helge Larsen/PI-redaktør |
89...Du plejer da at have tålmod nok. :-)
|
|
3/9 08:45 af celsius |
mon ikke vi rammer ca. 750 ved ultimo 2015
|
|
|
3/9 08:46 af Mcjean |
975
|
|
3/9 08:46 af celsius |
jeg kan ikke lige gennemskue om det kan gi´et højere løft ved en godkendelse allerede i år, men det når vi nok ikke hvis vi regner 4 måneder fra i dag
|
|
3/9 08:47 af investor1989 |
Driller bare Helge. Har fin tålmodighed. Det ser bare så pænt ud med 4 cifre, så skal vi til at have aktiesplit :D
|
|
3/9 08:47 af celsius |
975 er ikke realistisk uden godkendelse
|
|
|
3/9 08:48 af Mcjean |
Tidspunktet for godkendelse er vel ikke så vigtig, men det er ASCO og hvis de kan præstere gode tal der så eksploderer aktien
|
|
|
3/9 08:49 af Mcjean |
sry ikke asco
|
|
3/9 08:49 af celsius |
ASH mener du vel -:)
|
|
|
3/9 08:51 af Mcjean |
Den har haft rigelige triggere allerede til 750 og hvis abstracts er halvt så gode som jeg håber så vil den blive dyr
|
|
3/9 08:53 af celsius |
hvornår har vi de første abstracts .. plejer at være der en måned til halvanden før start ?
|
|
3/9 08:53 af celsius |
medio oktober måske ?
|
|
|
3/9 08:54 af Mcjean |
Den kan så også gå hen og blive billig hvis......men det reflekterer vi ikke mere over nu
|
|
3/9 08:55 af investor1989 |
ja ca. celsius
|
|
3/9 08:55 af investor1989 |
men abstract plejer at være begrænsede i information. Det er først til december vi får det fulde dataset
|
|
3/9 08:55 af investor1989 |
+ 3 timers post ASH seminaret (årets begivenhed for os nørder)
|
|
3/9 08:57 af celsius |
JA Post ASH -:) det kan være bedre end jule aften !
|
|
3/9 08:58 af celsius |
3 min til kick off .. spændende hvordan markedet tager imod sidste nyhed.. USA sluttede i + om ikke andet -:)
|
