Genmab
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Hansa Biopharma
Ennogie
Genmab
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
Biotek-snakken
Shipping
AMBU
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Vestas
AI/Kunstig intelligens
Banker og Finans
BITCOIN
Chemometec
Embla Medical
Forsvarsaktier
GN Store Nord
Gubra
Laks
Medico
OLIE OG GAS
Pharma
Zealand Pharma
|
|
8/9 16:31 af Repsac |
Lad os vente en times tid. Lige nu kopierer alle medierne fra hinanden.
|
|
8/9 16:31 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det var da et meget lille beløb i forhold til dette her.
|
|
|
8/9 16:31 af Repsac |
Desværre også fejlene.
|
|
8/9 16:32 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Ok.
|
|
8/9 16:34 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Begge anker..
|
|
8/9 16:41 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Nu rettes der til ubetinget i TV2.
|
|
8/9 16:43 af dingleberry |
haha- DR kan man stole på!
|
|
|
8/9 16:45 af Repsac |
I kampen om at komme først med nyheder, er det åbenbart ligegyldigt om fakta stemmer.
|
|
8/9 16:47 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Nu udtaler forsvaren, at hun ikke ved om det er betinget eller ubetinget.
|
|
|
8/9 16:59 af Repsac |
Hun er jo også bare forsvar. Ingen grund til at gå op i detaljer :-)
|
|
|
8/9 21:29 af JKY_VH |
NBI +3,72 % pt.
|
|
8/9 21:41 af Helge Larsen/PI-redaktør |
:-)
|
|
8/9 21:58 af dingleberry |
Det index går da helt amok. REGN trækker vist sin del af læsset med +8%
|
|
8/9 22:14 af dingleberry |
Mon ikke der kan være et par % på kursen i morgen?
|
|
8/9 22:15 af Bulder |
Glem ikke DJBI +3,54%. Og øvrige US-index er gået helt i rally. Et par % forslår ikke. 4 par.
|
|
8/9 22:19 af dingleberry |
Godt med lidt optimisme der. Så leger jeg agterlanterne imens
|
|
8/9 22:34 af Bulder |
NBI endte i +4,18%
|
|
9/9 09:15 af dingleberry |
GEN hænger lidt fast i startklodserne her til morgen
|
|
9/9 09:16 af dingleberry |
Men hvor meget kan vi brokke os, når vi startede ugen i 612,5? ;-)
|
|
|
9/9 09:18 af Sukkeralf |
Er også godt tilfreds - resten af året er jo fyldt med triggers. Både vi ved af og nogle man må formode kommer.
|
|
9/9 09:19 af dingleberry |
Ja, vi mangler stadig nogle deals. Novo var interessant, men den ligger jo ikke ligefrem indenfor skiven i GEN's aktiviteter
|
|
|
9/9 09:19 af Sukkeralf |
Nej og alt hvad vi kan få uden for Genmabs eget fokusområde er ren gevinst, for her kommer vi aldrig i spil selv.
|
|
|
9/9 09:20 af Sukkeralf |
Det var også lidt interessant at Jan nævnte, at han så gode muligheder for at samarbejdet blev udviddet.
|
|
|
9/9 09:21 af Sukkeralf |
Nogen der ved hvor meget Novo gør sig indenfor antistoffer, men Genmab kan jo ikke rigtig levere det de evt. ønsker her - kun teknologien til at lave dem bispecifikke ?
|
|
| ||
|
9/9 09:21 af dingleberry |
gad vide om der kunne ligge en cd20 deal og vente med Novartis? De autoimmune indikationer er jo et stykke vej fra markedet, da fase III ikke er startet endnu. Ofa er efterhånden blevet en ældre sag og moden til en overhaling
|
|
9/9 09:22 af dingleberry |
har Novo ikke droppet de anti-inflammatoriske projekter?
|
|
|
9/9 09:23 af Sukkeralf |
Jo det mener jeg
|
|
9/9 09:23 af royal |
Lidt om shorts: (link)
|
|
|
9/9 09:24 af Sukkeralf |
Husker stadig at Jan sagde på et af deres CC, at vi ville høre mere til Novartissamarbejdet (DuoBody) i år - om det kunne være en udviddelse af antal programmer eller noget mere fra de to der kører ved jeg ikke.
|
|
9/9 09:25 af dingleberry |
Novo arbejder stadig med hæmofili - (link)
|
|
9/9 09:27 af dingleberry |
men GEN er ikke de eneste på scenen med bi-specifik teknologi - (link)
|
|
9/9 10:11 af dingleberry |
Det PR har ikke imponeret vores anonyme venner. De har solgt lystigt lige siden FDA kom med det
|
|
9/9 10:20 af Helge Larsen/PI-redaktør |
De er en uberegnelig medspiller. Ud på bænken med dem. ;-)
|
|
9/9 10:22 af dingleberry |
lidt svært, når de typisk står for 50-80% af handlen. Og med mere succes til GEN, så bliver den andel nok ikke mindre
|
|
9/9 10:27 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Jeps.
|
|
9/9 10:36 af dingleberry |
Det er noget foruroligende, at der ikke er mere juice i GEN på en blå dag som i dag
|
|
|
9/9 11:41 af stckchild |
Da jeg jo altid synes at være for positiv, må jeg tilslutte mig - jeg troede vi røg forbi 660erne idag.... Meeen lad os nu se om der kommer run på ligepludselig, det er jo sket før :o)
|
|
|
9/9 12:12 af Sukkeralf |
netto salget for de anonyme falder i det mindste, så måske vi om ikke andet ender over 650
|
|
9/9 12:24 af dingleberry |
med Nordnet som største nettokøber, så skal der nok nogle ivrige privatinvestorer til at drive den højere
|
|
9/9 12:26 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det er her med at udlandet over en længere periode har forladt danske aktier kan også spille ind i Genmab.
|
|
9/9 12:29 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Der registreres kun shortpositioner over 0,5%, så i realiten kan der flere af den slags i Genmab over en bredere kam. (link)
|
|
9/9 12:32 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det vil sige at vi måske både oplever udenlandske longs forlade aktien samtidigt med at der shortsellers fra flere sider.
|
|
9/9 12:33 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det kan så være aktører som investerer mere bredt ohg ikke sætter sig specielt meget ind i de enkelte selskaber.
|
|
9/9 12:37 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Snakker af og til med hedgefundmanager i Zürich. Han ser kun på grafer og volumen i markeder og sektorer. Ingen i hans firma beskæftiger sig med fundamental analyse. Det samme hører jeg fra folk i Dansked Market.
|
|
9/9 12:38 af dingleberry |
Ofte syntes jeg også man kan se på dybderne og handlerne, at det er noget algoritme/robot-hejs, der styrer handlen
|
|
9/9 12:39 af dingleberry |
Og det er blevet temmelig tydeligt over de sidste 5 år. Hvor det tidligere var på US markets, så er det for alvor ved at indfinde sig på det danske marked
|
|
9/9 12:39 af dingleberry |
I det hele taget er den danske børs blevet væsentligt forringet siden nasdaq tog over
|
|
9/9 12:40 af dingleberry |
der var engang, hvor jeg ligefrem brugte børsens hjemmeside til at finde informationer. Men det er år siden, jeg har besøgt den!!!
|
|
9/9 12:45 af Helge Larsen/PI-redaktør |
De folk og analyser som de store
finanshuse og banker efterspørger er nu i stor stil indenfor Quantitative Analyses.
|
|
9/9 12:45 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Og Algotrading.
|
