Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
11/9 10:55
af gentogen
Altså også fase III med sidstn
11/9 11:01
af troldmanden
Det er også flot. Men fra der er fuldt rekrutteret til der kommer data går der også en rum tid
11/9 11:03
af investor1989
Anden interim analyse (der måler på PFS events) menes at kunne komme så tidligt som midt næste år med topline data hvilket gør at Jannsen vil kunne indsende sBLA omkring Q3-Q4 næste år
11/9 11:03
af JKY_VH
Nordea puster også lidt til opkøbsscenariet til morgen"Gilead (+3,3%) steg på nyheden om, at selskabet planlægger at foretage en række obligationsudstedelser, som tilsammen skal indbringe USD 10 mia. Selskabet er ikke specielt klar, med hensyn til hvad pengene skal bruges til, men aktiemarkedet håber på en ny værdiskabende akkvisition. Herhjemme er vores foretrukne biotekaktier Genmab (+0,5%) og Bavarian Nordic (+1,6%). Der er en mulighed for, at selskaberne kan blive opkøbt,
11/9 11:03
af investor1989
og derfra vil data bare begynde at rulle
11/9 11:03
af JKY_VH
men det vigtigste er, at vi ser et stort potentiale i begge selskaber som selvstændige selskaber. "
11/9 11:13
af troldmanden
ja i89. Men min pointe var bare som understregning af at fra fase 1 til godkendelse i ny formulering tager 3+ år
11/9 11:20
af investor1989
jaja SC formuleringen er langt væk endnu. jeg ville normalt sige 5 år
11/9 11:21
af investor1989
men man ved hvor hurtigt Jannsen har fået ting igennem indtil videre så tør godt sige 3-5 år. Spørgsmål er vel hvad de kan overbevise FDA om? Hvis de kan lave phase III studier hvor det kun er pharmakinetik osv. for Dara SC i forhold til Dara intravenøs så er det primært endpoint nemt at måle og ikke event dreven og så kan det gå noget hurtigere
11/9 11:24
af troldmanden
hmmmm jeg er faktisk lidt i tvivl om hvad der er normen. Men hvis kun det er pharmakinetik så kunne de jo blot nøjes med mindre fase 2 studier. Og se også hvad GSK har gjort med ny formulering af arzera
11/9 11:30
af investor1989
Ja spørgsmålet er om de skal køre nye head to head studier med Dara SC vs. placebo etc. eller om de kan nøje med at lave non-infearity daraSC vs Dara intra studier
11/9 11:30
af Jedi
Nogen der ved hvornår på dagen Jan holder sit indlæg hos GS?
11/9 11:33
af investor1989
er det i dag?
11/9 11:33
af investor1989
Dejligt vi får webcast fra Morgan Stanley på onsdag
11/9 11:34
af Jedi
Ja, GS i London i dag, kan bare ikke finde noget tidspunkt
11/9 11:35
af Jedi
Ja, onsdag bliver også spændende
11/9 11:36
af investor1989
Når jeg sidder og løber igennem min model har markedet indregnet et topsalg på ca. 2-2,5 mia. $ for Dara pt. i nuværende kurs.
11/9 11:36
af investor1989
dvs. over dette er upside til kursen og under dette vil banke kursen
11/9 11:48
af nohope
Er det så Dara der bærer hele værdien af GEN - eller er der værdi af andet - ?
11/9 11:52
af gentogen
17% af 2,5 millarder dollars er er vel cirka 2,8 milliarder kr. Skal kursen så ikke cirka dobles op.
11/9 12:37
af investor1989
jep gentogen. Men de 2,5 mia. $ er jo ikke i morgen. Det er første i 2023-2025 så du skal jo lige tilbagediskontere til nutidsværdi
11/9 13:00
af gentogen
Det er jeg med på. Jeg blev bare lidt forvirret over formuleringen med at regne med upside til en modelleret nutidskurs...
11/9 13:04
af investor1989
det er også en sjov måde at gøre det på :) prøvede bare at tjekke ca. hvor meget som var indregnet i nutidsværdien af genmab ifht. topsalg
11/9 13:36
af troldmanden
det falder også fint i tråd med at genmab bestemt ikke er billigt prissat pt. Tvært i mod. Meget skal gå godt for at holde kursen vedvarende højere end den aktuelle kurs. Så dara skal virkelig tonse derudaf
11/9 13:58
af dingleberry
øøeh - argumentationen om topsalg og dcf går da stik imod det, du skriver
11/9 14:00
af dingleberry
og når vi taler om forudsætningerne for dcf, så ligger der implicit at værdien af aktivet vil stige med diskonteringsfaktoren, så længe forudsætningerne holder over tid
11/9 14:01
af dingleberry
som jedi nævner tidligere, så ligger de mere problematiske fase III studier et godt stykke ude i fremtiden og risikoen forbundet med dem vil derfor ikke påvirke kursen på kort eller mellemlangt sigt
11/9 14:05
af investor1989
arh de første interim data kan allerede komme om 8-9 måneder fra Pollux studiet
11/9 14:05
af troldmanden
jeg har skam selv en stak genmab aktier. Men som i89 lige har illustreret med hans regneark så skal der alene en oms på $2,5 mia til for blot at retfærdiggøre dagens kurs. Det håber jeg selvfølgelig vil ske og overgå. Ellers havde jeg ikke aktien. Men det er trods alt kun meget meget få stoffer der sælger for mere end $2,5 mia.
11/9 14:08
af dingleberry
der tales om TOPSALG på usd 2-2,5 mia. Det er en helt anden fisk
11/9 14:11
af troldmanden
Ja. At et topsalg på $2,5 mia svare til dagens kurs
11/9 14:11
af dingleberry
ja, du taler om omsætning
11/9 14:13
af troldmanden
ja som i89 skrev'
11/9 14:14
af dingleberry
hvis vi følger dcf tankegangen og siger at topsalg er i 2021, altså om 6 år og diskonteringsfaktoren er 10%: så vil kursen være 1130 uden at GEN skal røre en finger i mellemtiden
11/9 14:14
af dingleberry
det stemmer ikke helt overens med manglende upside
11/9 14:17
af troldmanden
jeg forholde mig blot til hvad i89 skrev. Og kan se han har peak salg i 2023-25
11/9 14:17
af dingleberry
så er der endnu mere upside på kursen
11/9 14:18
af investor1989
Jeg har også omkostninger, skat osv. med i mine betragtninger husk det. Men det er klart at bliver målet endnu højere er der også leverage til det.
11/9 14:18
af investor1989
Ender topsalget på 5 mia. $ usd. er min fair value i dag omkring 2.000
11/9 14:19
af investor1989
Så de personer som virkelig tror vi når derop på de høje 5+ mia. $ tal vil også få en massiv stigning. Men når vi kun 1 mia. $ i topsalg eller ender lidt som en Arzerra fuser, er genmab overvurderet. Så det afhænger af hvilken boldgade man er i. Er selv lang genmab da jeg tror på topsalg min. over 3 mia. $
11/9 14:22
af nohope
Er Dara det eneste du tillægger værdi i GEN <+
11/9 14:24
af nohope
<+ skal læses som et spørgsmålstegn :-)
11/9 14:24
af dingleberry
min våde drøm er, at GEN selv starter klinik op på hexa, duo og dou-adc (og selvfølgelig humax-axl-adc) ret hurtigt, så vi får mange flere ben at stå på
11/9 14:25
af dingleberry
vi skal have pengene ud at arbejde
11/9 14:26
af dingleberry
risikoen på dara er stadig en alt for stor del af værdisætningen i GEN for min smag
11/9 14:29
af troldmanden
resten af dres pipeline er bare stadig meget early stage. Så i forhold til en nuværende mcap på 38 mia så fylder flere nye stoffer ikke ret meget
11/9 14:44
af gentogen
Altid fint at blive mindet om risici, men 1 milliard dollars i topsalg svarer med den sidst estimerede pris til cirka 11.000 patienter. Ifølge Gen får 125.000 diagnosen hvert år. De lever længere og længere, som det fremgik af morgenens nyhedsreferat, så potentialet er til at få øje på.
11/9 15:08
af dingleberry
og i modsætning til arzerra bliver dara incumbent i markedet. Selv med et par overlegne cd20'er og ibrutinib på markedet gør det ikke meget indtryk på afstningen af rituxan. Det kan blive dara i mm!
11/9 15:08
af dingleberry
afstningen=omsætningen. Hvad ind i helvede skete der lige der?
11/9 16:21
af dingleberry
Nice rebound. Hvad sker der?
Nyeste Først - Ældste Først   Side 690/4386