Genmab
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Ennogie
Hansa Biopharma
Genmab
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
Biotek-snakken
Shipping
AMBU
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Vestas
AI/Kunstig intelligens
Banker og Finans
BITCOIN
Chemometec
Embla Medical
Forsvarsaktier
GN Store Nord
Gubra
Laks
Medico
OLIE OG GAS
Pharma
Zealand Pharma
|
|
11/9 10:55 af gentogen |
Altså også fase III med sidstn
|
|
11/9 11:01 af troldmanden |
Det er også flot. Men fra der er fuldt rekrutteret til der kommer data går der også en rum tid
|
|
11/9 11:03 af investor1989 |
Anden interim analyse (der måler på PFS events) menes at kunne komme så tidligt som midt næste år med topline data hvilket gør at Jannsen vil kunne indsende sBLA omkring Q3-Q4 næste år
|
|
|
11/9 11:03 af JKY_VH |
Nordea puster også lidt til opkøbsscenariet til morgen"Gilead (+3,3%) steg på nyheden om, at selskabet planlægger at foretage en række
obligationsudstedelser, som tilsammen skal indbringe USD 10 mia. Selskabet er
ikke specielt klar, med hensyn til hvad pengene skal bruges til, men aktiemarkedet
håber på en ny værdiskabende akkvisition.
Herhjemme er vores foretrukne
biotekaktier Genmab (+0,5%) og Bavarian Nordic (+1,6%). Der er en mulighed for, at selskaberne kan blive opkøbt,
|
|
11/9 11:03 af investor1989 |
og derfra vil data bare begynde at rulle
|
|
|
11/9 11:03 af JKY_VH |
men det vigtigste er, at vi ser et stort potentiale
i begge selskaber som selvstændige selskaber.
"
|
|
11/9 11:13 af troldmanden |
ja i89. Men min pointe var bare som understregning af at fra fase 1 til godkendelse i ny formulering tager 3+ år
|
|
11/9 11:20 af investor1989 |
jaja SC formuleringen er langt væk endnu. jeg ville normalt sige 5 år
|
|
11/9 11:21 af investor1989 |
men man ved hvor hurtigt Jannsen har fået ting igennem indtil videre så tør godt sige 3-5 år. Spørgsmål er vel hvad de kan overbevise FDA om? Hvis de kan lave phase III studier hvor det kun er pharmakinetik osv. for Dara SC i forhold til Dara intravenøs så er det primært endpoint nemt at måle og ikke event dreven og så kan det gå noget hurtigere
|
|
11/9 11:24 af troldmanden |
hmmmm jeg er faktisk lidt i tvivl om hvad der er normen. Men hvis kun det er pharmakinetik så kunne de jo blot nøjes med mindre fase 2 studier. Og se også hvad GSK har gjort med ny formulering af arzera
|
|
11/9 11:30 af investor1989 |
Ja spørgsmålet er om de skal køre nye head to head studier med Dara SC vs. placebo etc. eller om de kan nøje med at lave non-infearity daraSC vs Dara intra studier
|
|
|
11/9 11:30 af Jedi |
Nogen der ved hvornår på dagen Jan holder sit indlæg hos GS?
|
|
11/9 11:33 af investor1989 |
er det i dag?
|
|
11/9 11:33 af investor1989 |
Dejligt vi får webcast fra Morgan Stanley på onsdag
|
|
|
11/9 11:34 af Jedi |
Ja, GS i London i dag, kan bare ikke finde noget tidspunkt
|
|
|
11/9 11:35 af Jedi |
Ja, onsdag bliver også spændende
|
|
11/9 11:36 af investor1989 |
Når jeg sidder og løber igennem min model har markedet indregnet et topsalg på ca. 2-2,5 mia. $ for Dara pt. i nuværende kurs.
|
|
11/9 11:36 af investor1989 |
dvs. over dette er upside til kursen og under dette vil banke kursen
|
|
11/9 11:48 af nohope |
Er det så Dara der bærer hele værdien af GEN - eller er der værdi af andet - ?
|
|
|
11/9 11:52 af gentogen |
17% af 2,5 millarder dollars er er vel cirka 2,8 milliarder kr. Skal kursen så ikke cirka dobles op.
|
|
11/9 12:37 af investor1989 |
jep gentogen. Men de 2,5 mia. $ er jo ikke i morgen. Det er første i 2023-2025 så du skal jo lige tilbagediskontere til nutidsværdi
|
|
|
11/9 13:00 af gentogen |
Det er jeg med på. Jeg blev bare lidt forvirret over formuleringen med at regne med upside til en modelleret nutidskurs...
|
|
11/9 13:04 af investor1989 |
det er også en sjov måde at gøre det på :) prøvede bare at tjekke ca. hvor meget som var indregnet i nutidsværdien af genmab ifht. topsalg
|
|
11/9 13:36 af troldmanden |
det falder også fint i tråd med at genmab bestemt ikke er billigt prissat pt. Tvært i mod. Meget skal gå godt for at holde kursen vedvarende højere end den aktuelle kurs. Så dara skal virkelig tonse derudaf
|
|
| ||
|
11/9 13:58 af dingleberry |
øøeh - argumentationen om topsalg og dcf går da stik imod det, du skriver
|
|
11/9 14:00 af dingleberry |
og når vi taler om forudsætningerne for dcf, så ligger der implicit at værdien af aktivet vil stige med diskonteringsfaktoren, så længe forudsætningerne holder over tid
|
|
11/9 14:01 af dingleberry |
som jedi nævner tidligere, så ligger de mere problematiske fase III studier et godt stykke ude i fremtiden og risikoen forbundet med dem vil derfor ikke påvirke kursen på kort eller mellemlangt sigt
|
|
11/9 14:05 af investor1989 |
arh de første interim data kan allerede komme om 8-9 måneder fra Pollux studiet
|
|
11/9 14:05 af troldmanden |
jeg har skam selv en stak genmab aktier. Men som i89 lige har illustreret med hans regneark så skal der alene en oms på $2,5 mia til for blot at retfærdiggøre dagens kurs. Det håber jeg selvfølgelig vil ske og overgå. Ellers havde jeg ikke aktien. Men det er trods alt kun meget meget få stoffer der sælger for mere end $2,5 mia.
|
|
11/9 14:08 af dingleberry |
der tales om TOPSALG på usd 2-2,5 mia. Det er en helt anden fisk
|
|
11/9 14:11 af troldmanden |
Ja. At et topsalg på $2,5 mia svare til dagens kurs
|
|
11/9 14:11 af dingleberry |
ja, du taler om omsætning
|
|
11/9 14:13 af troldmanden |
ja som i89 skrev'
|
|
11/9 14:14 af dingleberry |
hvis vi følger dcf tankegangen og siger at topsalg er i 2021, altså om 6 år og diskonteringsfaktoren er 10%: så vil kursen være 1130 uden at GEN skal røre en finger i mellemtiden
|
|
11/9 14:14 af dingleberry |
det stemmer ikke helt overens med manglende upside
|
|
11/9 14:17 af troldmanden |
jeg forholde mig blot til hvad i89 skrev. Og kan se han har peak salg i 2023-25
|
|
11/9 14:17 af dingleberry |
så er der endnu mere upside på kursen
|
|
11/9 14:18 af investor1989 |
Jeg har også omkostninger, skat osv. med i mine betragtninger husk det. Men det er klart at bliver målet endnu højere er der også leverage til det.
|
|
11/9 14:18 af investor1989 |
Ender topsalget på 5 mia. $ usd. er min fair value i dag omkring 2.000
|
|
11/9 14:19 af investor1989 |
Så de personer som virkelig tror vi når derop på de høje 5+ mia. $ tal vil også få en massiv stigning. Men når vi kun 1 mia. $ i topsalg eller ender lidt som en Arzerra fuser, er genmab overvurderet. Så det afhænger af hvilken boldgade man er i. Er selv lang genmab da jeg tror på topsalg min. over 3 mia. $
|
|
11/9 14:22 af nohope |
Er Dara det eneste du tillægger værdi i GEN <+
|
|
11/9 14:24 af nohope |
<+ skal læses som et spørgsmålstegn :-)
|
|
11/9 14:24 af dingleberry |
min våde drøm er, at GEN selv starter klinik op på hexa, duo og dou-adc (og selvfølgelig humax-axl-adc) ret hurtigt, så vi får mange flere ben at stå på
|
|
11/9 14:25 af dingleberry |
vi skal have pengene ud at arbejde
|
|
11/9 14:26 af dingleberry |
risikoen på dara er stadig en alt for stor del af værdisætningen i GEN for min smag
|
|
11/9 14:29 af troldmanden |
resten af dres pipeline er bare stadig meget early stage. Så i forhold til en nuværende mcap på 38 mia så fylder flere nye stoffer ikke ret meget
|
|
|
11/9 14:44 af gentogen |
Altid fint at blive mindet om risici, men 1 milliard dollars i topsalg svarer med den sidst estimerede pris til cirka 11.000 patienter. Ifølge Gen får 125.000 diagnosen hvert år. De lever længere og længere, som det fremgik af morgenens nyhedsreferat, så potentialet er til at få øje på.
|
|
11/9 15:08 af dingleberry |
og i modsætning til arzerra bliver dara incumbent i markedet. Selv med et par overlegne cd20'er og ibrutinib på markedet gør det ikke meget indtryk på afstningen af rituxan. Det kan blive dara i mm!
|
|
11/9 15:08 af dingleberry |
afstningen=omsætningen. Hvad ind i helvede skete der lige der?
|
|
11/9 16:21 af dingleberry |
Nice rebound. Hvad sker der?
|
