Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
29/4 16:39
af JørgenVarnæs
Hmm - renten stiger igen
29/4 14:20
af StockBull
Det sært at finde ud af hvad de forskellige analytikere og markedet har vurderet Haxa38 til men umidlbart tror jeg det er lidt - måske 50 kurs point eller mindre
29/4 13:42
af Darvin
Enig i argumentationerne fra Sukker, Solsen og Stockbull. Konflikten er indregnet og en af hovedårsagerne til kursen lige nu. Og der er ikke rigtig nogen der har indregnet Hexa38. At lide nederlag på alle fronter er absolut det mindst sandsynlige tror jeg
29/4 12:20
af Helge Larsen/PI-redaktør
Vort første biotekarrangement er d. 11. maj med Scandion Oncology, Ascelia Pharma & Hansa Biopharma Dato: 2021-05-11 Tid: 10:00 - 11:30 : Tilmelding: (link)
29/4 12:19
af Helge Larsen/PI-redaktør
Tilmelding Nordnet: (link)
29/4 11:20
af Svingtraderen
Helge Helt! Tak
29/4 11:11
af Solsen
Godt gået Helge !
29/4 11:04
af Helge Larsen/PI-redaktør
Q&A er aftalt til d. 17. maj 15-15.45 med Jan. Dagen efter d. 18. har vi også sammen med Nordnet live arrangement med Genmab, Bavarian og Zealand Pharma.
29/4 10:30
af monzi
Kunne være godt at være fluen på vægen når GEN ledelsen diskutere patent issue. Gad vide om de har en fornemmelse hvor vej vinden blæser ?
29/4 10:25
af E L
we don't know yet if Hexa38 can be administered subcutaneously, but IF it is possible it will solve a few royalty issues...
29/4 10:18
af GeorgeBest
Helt enig Solsen
29/4 10:00
af Solsen
Mht Hexa38 så vil de slå til, hvis data er signifikant bedre end dara. Det har hele tiden været klart. JNJ vil ikke spekulere i sparede royalty, hvis de ser at stoffet er bedre end dara af hensyn til at sikre sig markedet fremover. Vi vil hele tiden se konkurrenter arbejde på at finde stoffer der er bedre en dara og derfor skal JNJ udnytte enhver mulighed for at kvalitetsforbedre deres pipeline/drugs.
29/4 09:56
af gentogen
Apropos Duobody: Janssen has exercised 14 licenses under this collaboration, not all of which are active, and no further options remain for use by Janssen. (fra årsrapporten)
29/4 09:51
af troldmanden
Enig Solsen. Jeg tænker heller ikke en afgørelse får nævneværdi negativ indflydelse på selve samarbejdet. Udfaldet af voldgiften vil dog betyde specielt JnJ på ny skal regne på hvad der bedst kan svare sig mht hexa38
29/4 09:42
af Solsen
Husk at det er professionelle firmaer vi har med at gøre og ikke nabostridigheder i villakvateret. Det handler om penge og når det er afgjort er vi videre. Ret beset ved jeg ikke hvor meget samarbejde der længere er tilbage mellem Genmab og JNJ. JNJ kører dara suverænt og duobodysamarbejdet er sikkert mere eller mindre afsluttet med det arbejde der skulle udføres fra Genmabs side.
29/4 09:36
af Solsen
Netop :-)
29/4 09:32
af StockBull
ja det ligner at der er kun kurs upside m.h.t Hexa38
29/4 09:29
af Solsen
Hexa38 er vel dårlig værdisat så næppe risiko her. Kun PI skribenter regner den for noget :-)
29/4 09:24
af troldmanden
SB det er stadig kun selve dara analytikerne har regnet på. Der er ikke indregnet hvad det vil koste hvis hexa38 også falder pga JnJ vinder patentiden. Det vil også koste meget. Den del tænker jeg dog ikke bliver afgjort før sent 22
29/4 09:20
af Mogan
Så må vi hellere vinde, så vi kan indhente de 15% GEN er bagud i f.h.t OMX25 ÅTD :-)
29/4 09:14
af StockBull
Som jeg ser det ligger der dejlige 15% og venter til os såfremt Genmab vinder patentlevetiden og taber Genmab er det 10% mere ned. Jefferies mener det skal koste 25% på kursen. Mindst 15 er allerede barberet af.
29/4 09:05
af StockBull
(link) Det var 14% der blev barberet af kursen så noget er indregnet. Måske er der allerede barberet 20% af p.t - who knows
29/4 09:04
af Mogan
Udover de konkrete dele i voldgiftssagen, så udspiller der sig, på den store klinge, også en situation af politik og magtkamp om markedet. GEN´s aftale med AbbVie kan f.eks. godt ses af JnJ som en udfordring, og derfor mere parat til uenighed, hvor penge konkret har en større betydning, end samarbejde og fair agreement parterne selv i mellem. Det handler også om den lange markeds- og samarbejdsbane, som kan forstyrres af en voldgiftssag med en enten-eller dagsorden.
29/4 08:58
af troldmanden
Det er korrekt sukker. Mht større ejerandel. Men hele fidusen er jo vi gerne ser en relativ stor vækst i mange år frem. og uden hexa38 så ser det bare klart svære ud idet den jo reelt skulle kunne tage over direkte for dara i en del år frem. Det koster ret meget på NPV hvis man fjerne den strøm af likvider fra 2030
29/4 08:56
af troldmanden
Hvorimod det er lidt mere uklart hvis licenstager via ny teknologi kan patentforlænge
29/4 08:55
af troldmanden
så længe det oprindelige patent stadig gælder fra patant ejeren (genmab)
29/4 08:54
af troldmanden
Normalt vil jeg sige at Halo patentstriden vil jeg betagte som god for Genmab. Fordi det er normal praksis man indskriver i en kontrakt at det er licenstager der bære evt ekstra udgifter for ny teknologi
29/4 08:54
af Sukkeralf
Enig i det Trold
29/4 08:53
af Sukkeralf
Troldmanden - en afløser behøver jo trods alt ikke omsætte for 10 milliarder om året, når Genmab ejer en større andel, men er enig i at det ikke bare er noget man lige gør - og tror det bliver sværere og sværere med tiden, at få disse mega BB
29/4 08:53
af troldmanden
Sukker min pointe er blot at det er patenttiden der betyder noget. Det er DEN der kan gøre rigtig ondt modsat risikoen for tab af let par procenter
29/4 08:51
af Sukkeralf
HVor der er størst sandsynlighed for 1
29/4 08:51
af troldmanden
Det synes jeg er meeeeeeeget svært at spå om. At der overhovedet kommer et nyt stof der kan omsætte lige så meget som dara. Det har Jan også selv sagt. Der findes vel ikke meget mere end en håndfuld stoffer der omsætter for over $10 mia om året.
29/4 08:51
af Sukkeralf
4) Vinder Halo Royal -taber patent levetid
29/4 08:50
af Sukkeralf
3) Taber Halo Royal - tab er patent levetid
29/4 08:50
af Sukkeralf
2) Vind er Halo Royal - vinder patent levetid
29/4 08:50
af Sukkeralf
1) Taber Halo Royal - vinder patent levetid
29/4 08:50
af Sukkeralf
troldmanden - jeg synes det er lidt modstrindende, hvis de skal deltage i at betale royalties til Halo, men mister patentlevetiden. Mit bud er at sagens udfald kan prioriteres således:
29/4 08:46
af StockBull
Personligt tror jeg der er fundet en afløser for Darzalex inden 2030
29/4 08:44
af StockBull
Derudover er der jo stadig mindst 10år petent til Dara og mon ikke det bliver udviklet noget som er bedre inden for 10år med det fart der er på udviklingen indenfor. Mon ikke markedet allerede indregner at Dara ikke forbliver 1st in line forever.
29/4 08:41
af troldmanden
Det er patentlevetiden der er hoved udfordringen. Skide være med de 2% i den henseende. Så selv hvis Gen vinder den, men taber patentlevetiden, så er det kalkulen bliver helt anderledes for JnJ.
29/4 08:39
af StockBull
Jeg er også helt enig i det kan blive problematisk HVIS Genmab taber begge punkter. Skal ikke kunne sige hvor meget analytikerne / markedet har indregnet i dagens kurs på 2270 men umidlbart ligner det 4-500kr som er barberet af i forhold til ATH. Casen er intakt bortset fra voldgiften. Ja der er skruet op for udviklingsudgifterne men så kommer produktet vel også det hurtigere på markedet. Så når usikkerhende om produktet når markedet er barberet væk bør kursen rykke med ketchupeffekt
29/4 08:26
af troldmanden
Jeg er helt enig med sukkeralf. HVIS JnJ vinder stridspunktet på patent tiden, så ser jeg klart forhøjet risiko for hexa38. Og det har mig bekendt ingen analytikere indregnet. Og det vil blive en særdeles dyr kombi
29/4 08:01
af Sukkeralf
Voldgiften er da bestemt alvorlig, hvis Genmab taber begge sager - de kan godt tåle at tabe lidt procenter til Halozymes, men at miste patentlevetid er ikke godt - dels dyrt og dels problematisk for hexaCD38
29/4 07:42
af Doublo
God morgen....Jeg er enig med Stockbull, voldgift er ikke "alvorligt" og der er så meget i pipelinen, der kan nå at udfolde sig hen imod 2030. Skulle samarbejdet med J&J lide skade, er der andre muligheder for dette samarbejde, men som JVW udtalte, så lægger han ikke arm med sine samarbejdspartnere, de skal have afgjort en tvist.
29/4 06:38
af Helge Larsen/PI-redaktør
Torsdagens aviser med Pandora, Danske Bank og Carlsberg (link)
29/4 06:35
af Helge Larsen/PI-redaktør
Asien: Stigninger uden for helligdagslukkede Japan (link)
29/4 05:52
af Helge Larsen/PI-redaktør
God morgen. :-)
29/4 03:29
af StockBull
Tror ikke det er tilfældet at voldgiftsagen er ensbetydende med uoprettelig skade. Har selv eksempelvis arbejdet for Mærsk i ca. 10 år og i den periode kørte de masser af voldgiftsaget mod andre firmaer og den dag idag samarbejder de på bedste vis med de firmaer. Det er business as usual og det der sker efter sådan en voldgiftsag er at begge parter bliver bedre til at granske kontrakter. Det er jo store professionelle internationale firmaer som ikke vinder noget ved at surmule over en lille tvis
28/4 21:20
af Doublo
Tak Concillado for din kommentar jeg først ser nu, du har selvfølgelig ret, jeg tænkte bare om der var noget man særligt kunne være i tvivl om, p.t. jeg mener der er indregnet risikoen for at voldgiften ikke bliver til GEN fordel, men det glemmer aktionærerne nok i første omgang! jeg har realiseret en del nu, men har været med siden 2015, og tror fuldt og fast på firmaet.
28/4 18:11
af GeorgeBest
(link) Mosunetuzumab 1 abstract
Nyeste Først- Ældste Først   Side 849/4314