Genmab
Aktiesnakken
TESLA
Genmab
Ennogie
NOVO
Bavarian Nordic
Zealand Pharma
Pharma
Vestas
GN Store Nord
Gubra
AMBU
Biotek-snakken
Hansa Biopharma
Medico
Shipping
Smallcap og First North aktier
BITCOIN
Chemometec
Grønne Aktier
Amerikanske aktier
Banker og Finans
Embla Medical
Forsvarsaktier
Politiksnakken
![]() |
24/10 16:41 af lahn1 |
Er Gmab royalties betalinger til JNJ for Enhanze, bundet op på om HALO har patent på Enhanze eller blot det faktum at JNJ bruger Enhanze i Fastpro ?
|
![]() |
24/10 15:31 af Solsen |
Umiddelbart ser det vel ud til, at Genmab slipper billgere fra deres andel af betaling af royalty i Europa fra 2029 til 2031, hvor jeg mener Genmabs patent udløber.
|
![]() |
24/10 15:09 af E L |
Halozyme presentation (link)
|
![]() |
24/10 15:03 af Solsen |
JNJ må i hvert tilfælde have det udfaldsrum med i overvejelserne omkring Erzo.
|
![]() |
24/10 14:36 af The Joker |
Mon ikke J&J appellerer dommen. Hvis dommen stadfæstes betyder det vel, at biosimilære kopier kan udfordre DARA allerede efter 2029 i EU. Hvis en lignende dom måtte finde sted i USA forsvinder alle J&J's eventuelle spekulative incitament til at takke "nej" til at gå videre med SuperData vel? Eller overser jeg noget?
|
![]() |
24/10 14:06 af Solsen |
Gad vide om nogle jurister i Genmab kan få noget ud af den afgørelse i relation til om de skal have royalty.
|
![]() |
24/10 13:50 af Solsen |
Lidt medvind her ;-)
|
![]() |
24/10 13:48 af Solsen |
Præcist !
|
![]() |
24/10 13:41 af gentogen |
Det bekræfter om ikke andet, at JNJ ikke har 'opfundet' Dara-SC, som patentet vedrører. Og som Wiki siger: The main reasons for revocation of a patent in opposition are a lack of inventive step
|
![]() |
24/10 13:13 af E L |
I am not sure to be honest, there is a conference call later by Halo , hopefully that explains a bit, but i also thought of the link to
HexaCD38
|
![]() |
24/10 13:11 af Sukkeralf |
Would anything then happen after 2032? Could it give HexaBodyCD38 a little extra chance?
|
![]() |
24/10 12:47 af E L |
Halozyme Therapeutics, Inc. (NASDAQ: HALO) today provided an update following a decision by the Opposition Division of the European Patent Office ("EPO") to revoke one of the Janssen Biotech, Inc. (Janssen) co-formulation patents for DARZALEX® (daratumumab) SC (Patent EP 3827845). (link)
|
![]() |
24/10 08:16 af JKY_VH |
da kortere udviklingstid betyder færre omkostninger, ligesom der hurtigere kan opnås et salg af et potentielt lægemiddel."
|
![]() |
24/10 08:16 af JKY_VH |
Det var også Genmabs budskab i sidste uge "Hos Genmabs AI-team arbejdes der på at inkorporere brugen af AI til at udvikle lægemidler hurtigere, end man gør i dag.
Ved at bruge AI til at fremskynde processen fra ide til medicin, håber selskabet på at kunne forkorte processen med hele 20 pct. Samtidig regner selskabet også med at kunne udvikle medicin, der er bedre målrettet de patienter, der får gavn af medicinen.
For Genmab betyder det også, der kan spares både tid og penge,
|
![]() |
24/10 08:12 af JKY_VH |
i perioder med vækstbekymringer.
(link)
|
![]() |
24/10 08:12 af JKY_VH |
Sharon Bell der er aktiestrateg i Goldman Sachs, der udpeger sundhedssektoren som ét af de steder, der kan få gavn af investeringerne i kunstig intelligens.
“Jeg tror, at AI vil øge produktiviteten indenfor forskning og udvikling indenfor de næste fem-ti år. Det er svært at sætte tal på, men sundhedsaktierne ser ikke dyre ud, og kunstig intelligens er en ekstra potentiel gevinst for de aktier,” siger hun og nævner, at sundhedsaktier desuden er gode at have i porteføljen i perioder
|
![]() |
24/10 07:19 af ProInvestorNEWS |
Servicemeddelelse: Marketwire har tekniske problemer med udsendelsen af nyheder her til morgen.
|
![]() |
24/10 06:29 af LP90 |
Godmorgen :-)
|
![]() |
24/10 06:19 af Stroka |
God morgen :-)
|
![]() |
24/10 05:55 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
![]() |
23/10 21:28 af gentogen |
Tak for kommentaren. Jeg kunne ikke rigtig gennemskue det...
|
![]() |
23/10 20:59 af Solsen |
@gentogen Jeg kiggede på dit første link for nogle dage siden. De handlede optioner er nærmest ingenting. Hver kontrakt omhandler ca 100 ADRs (link) Svarende til 2-3000 alm danske aktier.
|
![]() |
23/10 20:14 af gentogen |
Is Genmab (GMAB) Stock Undervalued Right Now?(link)
|
![]() |
23/10 20:14 af gentogen |
Is the Options Market Predicting a Spike in Genmab (GMAB) Stock? (link)
|
| ||
![]() |
23/10 10:00 af E L |
DARZALEX® (daratumumab)-SC based quadruplet regimen approved by the European Commission for patients with newly diagnosed multiple myeloma who are transplant-eligible PERSEUS (link)
|
![]() |
23/10 09:40 af Darvin |
Eller skulle måske have skrevet “væsentligt højere” ;-)
|
![]() |
23/10 09:34 af Darvin |
9% mon ikke Kesimpta bliver højere :-)
|
![]() |
23/10 08:36 af E L |
Roche Ocrevus sales YTD Sep '24 CHF 5.056bn = +9% , Columvi 116m, Lunsumio 54m (link)
|
![]() |
22/10 15:48 af E L |
since there is 0 news; for those that have been following hedge fund Starboard attack on Pfizer, here a presentation by them (link)
|
![]() |
21/10 17:21 af Raun |
Det tror jeg desværre aldrig vi kommer i hærhenden af et svar på..... Men lad os da kalde dem "nervøse investorer" - ironi kan forekomme...
|
![]() |
21/10 17:06 af gdn55 |
Kan godt forstå, at storkapitalen kæmpede for at være anonyme når de handler på børsen. Hvorfor ville de egentligt det?
|
![]() |
21/10 15:33 af StockBull |
Det er vigtigt at bemærke, at targetet på 11.300 kr. faktisk ikke er baseret på en særlig høj PE-værdi. Under de rette markedsforhold i et risk-on marked kan dette mål potentielt blive endnu mere ambitiøst.
|
![]() |
21/10 15:20 af StockBull |
Og hvis JNJ overvejer bull-case'en i forbindelse med et opkøb, er det vigtigt, at der er mere data på bordet, inden de afgiver et bud. Jeg mener, at dataene vil spille en afgørende rolle for budets størrelse, og da jeg ikke kender disse data, kan jeg heller ikke vurdere, hvor stort buddet vil være – hvis der overhovedet kommer et bud. Alt dette er i bund og grund baseret på procentuelle sandsynligheder. Der er aldrig 100% sikkerhed; ellers ville vi alle være stinkende rige.
|
![]() |
21/10 15:09 af E L |
Teclistamab to be in trial in Participants With Previously Treated Immunoglobulin Light-chain (AL) Amyloidosis (link)
|
![]() |
21/10 15:09 af StockBull |
Ja, Bella, jeg har både en bullish og en bearish case, hvilket vi kan kalde en helgardering. Bull-case'en forudsætter, at ERZOTABART og ACASUNLIMAB GEN1046 lykkes på markedet. Jeg har præsenteret alle tallene i det seneste skema frem til 2040, med et mål på 11.300 kr. Men hvis de to produkter fejler, kan det også føre til en bearish case. Det forklarer, hvorfor der er så stor forskel på analytikeres mål. Nogle er billish og andre bearish
|
![]() |
21/10 14:47 af E L |
AbbVie Canada / Epkinly (link)
|
![]() |
21/10 13:31 af Bella1 |
du er lidt sjov SB, du helgarderer altid, både i tale og tal, og vil derfor altid få ret i den sidste ende. Denne gang, aner du trods alt ingenting om størrelsen på et evt. bud - ligesom vi andre....;-)
|
![]() |
21/10 13:26 af Raun |
også i dag..... Det var jo nok ikke lige meningen at US skulle handle aktien op i fredags. Så den skal jo tilbage på "sin plads"
|
![]() |
21/10 13:19 af Vitus |
Aktien bliver jo nærmest systematisk “kørt ned” i dag…
|
![]() |
21/10 12:51 af StockBull |
Ja, netop. Det er sandsynligvis de samme analytikere, der vurderer pipelinen, så det kan virke som om, de alle har en bipolar tilgang. Lige nu ser vi en tendens til, at pipelinens værdi er faldet siden kursen på 3300. Men fakta er, at der ikke er nogen data, der indikerer, at den reelt skulle være dårligere end tidligere antaget og værdisat, da kursen var 3300
|
![]() |
21/10 12:03 af gentogen |
Det afhænger vel på samme måde af værdien af alt det, vi endnu ikke kender værdien af....
|
![]() |
21/10 10:45 af JKY_VH |
Ja, det kan jeg sagtens forestille mig
|
![]() |
21/10 10:39 af StockBull |
Et bud fra JNJ vil naturligvis afhænge af H2H-data samt værdien af Epco, GEN1046 og øvrige produkter i pipelinen. De vil ikke betale 4.000 kr., medmindre de kan se en klar økonomisk gevinst. Da aktiekursen var 3.300, var der næppe nogen, der ville acceptere et opkøb til 4.000 kr., men situationen kan have ændret sig, og måske ville man nu acceptere et bud på 3.000 kr
|
![]() |
20/10 19:55 af JKY_VH |
Jeg tænker heller ikke at den form for "budaktivitet" viser sig før offentliggørelse af positive Superdara-data. Som jeg forstod Jan ville man orientere markedet kort efter at JNJ fik data overleveret.
|
![]() |
20/10 19:07 af Raun |
GB.... Du har helt ret, at der er absolut ingen aktivitet ift. at der skulle komme et bud. Men der kan også sagtens gå over 2 måneder, før et sådant scenarie..... Og ikke at jeg kan svare på hvordan det har kunnet lade sig gøre. Så er akiten blevet købsmoden ift. en eventuel M&A.... For et år siden var kursen absolut ikke til dette...
|
![]() |
20/10 11:07 af GeorgeBest |
Så i øjeblikket er der absolut ingen aktivitet i den retning. Ikke for at være negativ, men bare realist. Jeg er jo selv Genmab aktionær.
|
![]() |
20/10 11:05 af GeorgeBest |
Vedr. 09:48. Jeg er helt enig i at aktiekursen vil stige før et eventuelt bud. Da der vil være flere hundrede personer involveret denne process hos opkøber, m/a banker, konsulenter (type McKinsey etc.). Derfor vil der altid komme leaks til markedet og pressen
|
![]() |
20/10 10:58 af GeorgeBest |
Vedr. 08:46. Det jeg prøver at sige, man måske skal sænke sine forventninger I forhold til hvor meget præmie der kan opnås. Jeg giver jo selv et forsimplet eksempel på en sådan udregning
|
![]() |
20/10 10:55 af GeorgeBest |
Vedr. 08:41. Der er vel ikke nogen virksomhed der går ud og annoncerer at vi er ikke intereseret i virksomhed xx p.g.a. deres store cash beholdning. De holder bare nallerne væk.
|
![]() |
20/10 09:48 af E L |
but anyway, before take overs we often see a move upwards in price even before the bid comes. These things hardly ever stay completely secret. I think it was Solsen who recently referred to Seagen in that respect? Where there was also a rally before the take over announcement. So I doubt anything is imminent...
|