Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
14/8 12:58
af WorkTrader
..dit tankespind er altid godt. Med en pheic, vil der blive udløst endnu mere funding, og processen vil blive accelereret betydeligt. Det er vigtigt.
14/8 12:56
af Cupcake
Nej - men nu har CDC Africa (CDCA) jo kontrol over det afrikanske kontinent... Det havde de ikke for 2 år siden.... Og hvis WHO går ind nu, hvor det ikke har spredt sig ud over kontinentet, så virker det som et uønsket storebror-indblanding her og nu... CDCA har BioNTech, Gavi og Bava - de kan godt (vil godt) selv p.t. Bare mit tankespind.... ;-)
14/8 12:53
af WorkTrader
..jeg er 80/20 på success, med argumenter 8.27
14/8 12:51
af WorkTrader
..husker det alt for godt @Cupcake - den fejl laver de ikke igen
14/8 12:47
af Pensionisten
Jeg har nu ikke så travlt med at fodre sorterne. Men BAVA fylder også kun ca. 5% I porteføljen - synes jeg er et fornuftigt niveau. Og jeg tror på, at der er mere i aktien på sigt.
14/8 12:46
af Cupcake
Har lidt et déjà vu p.t.
14/8 12:44
af Cupcake
"Whether a decision will be published shortly thereafter has not yet been decided."... I de to afsnit under headingen "Second emergency committee for mpox in 2 years" skrives der her om, hvad der skete sidste gang i 2022-2023 (link)
14/8 12:38
af WorkTrader
så beslutningen offentlig formentlig efter lukketid
14/8 12:37
af WorkTrader
The committee is meeting virtually until 5 PM (link)
14/8 12:31
af kkjoel
I øvrigt var aktiesparekonto-portionen steget 22,8% på 8 md. Ikke værst ringe.
14/8 12:27
af WorkTrader
..lader ikke til de caster mødet, ikke engang med dårlig lyd på twitter...eller har noget link?
14/8 12:23
af kkjoel
Har osse solgt min lille portion på aktiesparekontoen i dag, som et kækt forsøg på swingtrade. Hvis aktien falder tilbage igen - og det gør aktier næsten altid efter en heftig nyhed og kraftig 1-dages stigning - vil jeg genkøbe min lille portion, en anelse gladere. Mine store, langsigtede, positioner i frie midler og 2 pensionstyper rører jeg IKKE ved. Hverken med ildtang eller fløjlshandsker ;-)
14/8 11:29
af ProInvestorNEWS
Bavarian-aktie stryger op med 10 pct. efter nye ordrer på koppevaccine (link)
14/8 11:20
af Cupcake
Reuters nu: "Mpox vaccines likely months away even as WHO, Africa CDC discuss emergency" (link)
14/8 11:17
af Cupcake
Relativ volumen p.t. ligger på 235% her kl. 11:16.
14/8 11:13
af Cupcake
(fort.) Hvis PHEIC ikke anbefales i dag, så kan kursen falde pænt tilbage igen. Hvis Bava fastholder forventninger til 2024, så vil aktien også blive presset... Også selv om det efterhånden er sikker, at der er guld i horizonten.... I år eller fremover. Men min efterhånden udvidet stambeholdninger er intakte...
14/8 11:08
af Cupcake
@TheNote & @Topspiller har også lige reducerede... Dvs. solgt en ekstra portion jeg købte i går, da den dykkede... Det er ikke ofte jeg daytrader længere, men kan godt se, at med de fortjenester, der kan skabes ved de daglige svingninger, der skabes (intentionelt?), så forlader shorterne ikke aktien foreløbig...
14/8 11:07
af koden
Nordea kursmål og andre bankers kursmål holder jo aldrig alligevelæ.. synes jeg min erfaring er. Den skal højere op :-)
14/8 10:50
af Cupcake
@WorkTrader (08:40) - CEPI udtalelser - god artikel, tak! Det giver så også så meget bedre mening, hvad der blev sagt om epidemiologi og evidens i går under briefingen. Når der kan garanteres 3 mio. vacciner i år med Cepi in mente, så kan det kun være Jynneos, der er tale om. Og hvad angår garantien på 10 mio. næste år, så er det lige før, at jeg tror....
14/8 10:45
af TOPspiller
Tror også 100 pct på den lange bane, og har stadig en beholdning der er mere end 200 pct af hvad min normale beholding er. Så håber stadig på PHEIC
14/8 10:44
af Cupcake
@Topspiller - ja enig. Selv hvis gruppen anbefaler PHEIC, så behøver Tedros ikke at følge anbefalingen, i hvert fald ikke med det samme. Men tror også at cases uden for Afrika er første step... Var det i London, der sidst var det første sted? Jeg tænker også at sæsonarbejdere i Spanien vil være et bud...
14/8 10:28
af TOPspiller
Cupcake (23:15). Jeg er også lidt i tvivl om PHEIC anbefales af WHO i dag da det mest er i Afrika problemer er lige nu. Mener også at i 2022 skulle der nogle møder til før der kom en PHEIC. Vi får se, men jeg har reduceret lidt af beholdningen i dag for ikke være så overeksponeret som jeg var.
14/8 10:00
af Enkommentar1
Nordea har gentaget kursmål på 314 i dag - så der er 100 kurspoing inden vi er der ;-)
14/8 09:52
af Enkommentar1
De fik godkendelsen da den var godkendt som en “flidspræmie” - dvs hurtig godkendes plus beviset
14/8 09:38
af Kirt
09:35 - det gør der sikkert, men denne gang sælger de den ikke. Det er vigtigere at få vaccinen godkendt hurtigt. 09:35 - den artikel er vel allerede forælder, når vi ser på ordren fra i går?
14/8 09:35
af Enkommentar1
Fremskyndet godkendelse i USA på chikungunya - da de have dette sidste gang fundet dette bevis medtog Bavarian solgte fir omkring 700 mio - er der nogle som ved om der følger en sådan bevis med igen?
14/8 09:35
af Urban
Mpox-vacciner sandsynligvis måneder væk, selv når WHO, Afrika CDC diskuterer nødsituation. (link)
14/8 09:33
af WorkTrader
The @WHO Emergency Committee on mpox is now scheduled to meet on Wednesday, August 14 at noon. They will then decide whether or not to recommend that @DrTedros declare the upsurge of mpox cases a public health emergency of international concern (PHEIC).
14/8 09:32
af Enkommentar1
Kikker vi tilbage til 2022, kom der en løbende en mase ordre, jeg tror det samme kommer til at ske nu på Mpox vaccinen - inden man få vaccineret nogle har det spredt sig endnu mere
14/8 09:25
af Urban
BAVA får i de seneste timer meget omtale på udenlandske aktiesites. Det må alt andet lige tiltrække et pænt antal nye aktionærer til aktien!
14/8 09:25
af 3kilofisk
Hvis der vitterlig ventede snarlige ordrer til Bava på 10 mill doser, så ville den lave et nyt hul i ozonlaget. Jeg tror ikke på det.
14/8 09:16
af Kirt
Per Hansen mener i Millionærklubben, at den ikke vil "stikke af". Vi må se.....
14/8 09:16
af Urban
Hvis jeg var shorter, ville jeg skynde mig i dag , at lede efter udgangen og brandtrappen;-)
14/8 09:12
af Strøjer
Elsker den måde, at den flyver gennem store klumper på. Normalt skal man sidde i 30 min og vente på en kæmpeklump gnaves i stykker. Her forsvinder de bare i en handel…
14/8 09:09
af Fandel
Dejlig stigning i dag...
14/8 09:02
af Kirt
08:52 Det er det jo heller ikke (link) Her tales om 10mio doser
14/8 09:01
af Urban
Godt man fyldte kurven op med BAVA aktier i sidste uge;-)
14/8 08:55
af Urban
Hvis det var fodbold, ville den seneste udvikling et "højt løftet gult kort" til shorterne.
14/8 08:52
af 3kilofisk
Svært at tro at de godt 200000 doser er nok til at kontrollere situationen. Når først den korrupte elite har taget hvad de har brug for til familie og venner, så er der ikke meget tilbage. Mit hud er, der kommer flere ordrer. Så kuren er, som altid på børsen, tålmodighed
14/8 08:40
af WorkTrader
expert reaction to Africa CDC announcing that mpox is a Public Health Emergency of Continental Security (link) - CEPI udtaler sig, re @Cupcake tankespind
14/8 08:35
af Urban
"Hvis Mpox-situationen forværres i den nærmeste fremtid, vil dette sandsynligvis resultere i yderligere vigtige ordrer fra Bavarian Nordic. AKTIONÄR-porteføljen satser på yderligere stigende kurser på den danske aktie".(link)
14/8 08:32
af Urban
"En ny, væsentligt mere dødbringende og smitsom variant af abekopper fik den Afrikanske Unions sundhedsagentur til at erklære en nødsituation for folkesundheden tirsdag. Det danske biotek Bavarian Nordic er fortsat, som under 2022-krisen, den eneste anerkendte producent af vacciner mod sygdommen, som nu hovedsageligt rammer små børn".(link)
14/8 08:27
af WorkTrader
Det er første gang den konstateres udenfor DRC's grænser og har på kort tid spredt sig til 5 lande omkring. Desuden var der 2 red alerts og 2 moderate i WHO mpox pdf'en forleden, det var der ikke i 2022. Spændende bliver det ihvertfald.
14/8 08:27
af WorkTrader
23.15, Omkring PHEIC erklæring idag. Jeg vil mene det er overvejende sandsynligt, at den erklæres. Afrika CDC direktøren understregede igår, at krisen kræver global støtte og opbakning, hvis ikke Clade 1b skal spredes som Clade 2 gjorde, og at han var i tæt dialog med Tedros. Clade 1b er mere virulent, dvs smitter lettere, har højere dødelighed (ihvert fald i Afrika) og ikke kun seksuelt overført. Endvidere rammes kvinder og børn i langt højere udstrækning.
14/8 08:26
af Urban
"Ny stor ordre til Bavarian Nordic - spreder sig med en alarmerende hastighed«(link)
14/8 08:13
af exitnu
God morgen :-)
14/8 08:04
af WorkTrader
..23.00 :-)
14/8 08:03
af WorkTrader
23.07..det anser jeg som usandsynligt. Det vil altid være BAVA der fylder på vials. Med mindre de sælger egentlig teknologioverførsel, og det tror jeg ikke på. Spændende forbindelse du tænker der @Cupcake
14/8 08:01
af Cubinvest2021
Ja, men de må have luret, hvor kursen var på vej hen (op) i forhold til de seneste nyheder, og så har de lagt flere shorts for at modarbejde yderligere stigninger. Det var tydeligt at se i går, hvordan 3 store aktører øgede deres positioner samtidigt. Det er ikke tilfældigt og det er tydeligt at de arbejder sammen for at skræmme en del væk, hvilket det lykkedes for dem. Nu må vi se, hvordan de forholder sig ift. dagens nyhed.
14/8 07:41
af LP90
shorterne leger med ilden short % er steget den sidste uge ?
Nyeste Først- Ældste Først   Side 196/874