Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
Q&A med Zealand Pharma, 20 Maj kl 15.00 Læs mere her
11/9 14:39
af Kraken23
Det ville også være mærkeligt hvis claus ikke selv tror på købet, han har jo trods alt arbejdet begge steder (link)
11/9 14:38
af kkjoel
Og så er der selvfølgelig "eksperterne" herinde, der ved alt om hvor elendig ledelsen er og hvor ringe de kommunikerer og hvor meget de burde udskiftes.
11/9 14:37
af kkjoel
Man kan læse videre - ALLE der forstår sig på den slags, siger at der er en solid basisforretning med solide vækstmuligheder.
11/9 14:36
af Kraken23
Ja drt ville være skønt hvis de der er så positive også ville købe kursen op :-)
11/9 14:36
af kkjoel
CBM: “Bavarian Nordic har en basisforretning, som er flere penge værd end den markedsværdi, som selskabet har. Vi synes ikke, at aktiekursen afspejler de værdier, der er i rejsevaccineforretningen,” siger Claus Berner Møller. / “Når folk kan se, hvor meget rejsevaccineforretningen kan vokse, så tror jeg også, at der kommer en helt anden vurdering af selskabets aktiekurs,” fortsætter han.
11/9 14:36
af kkjoel
Ref. artiklen.. konkret her Claus Berner Møller, den egentlige ansvarlige for ATPs investering i BAVA: "Selv om han havde positive forventninger til især rsv-vaccinen, så er det primært den grundlæggende forretning med koppe- og rejsevacciner, der er interessant i ATP’s øjne."
11/9 14:33
af KimH
jamen så må vi da håbe at ATP støtteopkøber når de nu er så positive overfor aktien
11/9 14:29
af bikube
Aktiekursen burde være mere afhængig af regnskabstal, end negative aktionærers manglende indsigt.
11/9 14:29
af kkjoel
Sådan!
11/9 14:19
af exitnu
"ATP efter vaccine­flop fra Bavarian: “Masser af vækstmu­lig­heder”" (link)
11/9 14:02
af KimH
Ja det er en skam at deres årlige bonusafregninger er bundet op bå Ebitda resultater den burde være hæftet op på aktiekursen, så de blev ramt som aktionærerne
11/9 14:00
af Cubinvest2021
Det går jo også fantastisk for dem i form af rekordindtjening, bonus og sikre lønninger. Det går bare ikke lige så godt for os aktionærer, som ser værdien i vores beholdning skrumpe på daglig basis. Ledelsen er nu igen bemyndiget til at udstede en emission svarende til 10% af aktiekapitalen (jfr. GF), hvor de nok skal få nye naive investorer til at bide på krogen.
11/9 13:52
af KimH
Men igen ærgeligt at der ikke findes mere realitetssans hos Bavarian Nordic, man fornemmer jo næsten at der i mødelokalet foregår klapsalver hver dag fordi man syntes at det går fantastisk
11/9 13:46
af KimH
Ja det var da en skam at Rolf Sass Sørensen ikke også lige kommenterede kursudviklingen på henholdsvis Novo Nordisk og Bavarian i år. Bavarian er jo bare langt bedre end Novo :-)
11/9 07:16
af ProInvestorNEWS
Shortpositioner på danske aktier (link)
10/9 17:35
af ungeee
ES 8.51 LOL den var god! Mærkeligt, at det skulle være nødvendigt. Han må da vide at biotek-investorere nok er dem der har antennerne længst ude, fordi der er så meget risiko involveret i at være med i den branche.
10/9 08:55
af EliotSpitzer
Der er en række faktorer, som skal være på plads for mig som investor og det er bl.a. en ledelsen som kommunikere de rigtige ting. Dette er for mig det stor minus i casen. Men nu skal det jo så også siges til ledelsen forsvar at de havde været opfattet som nogle store helt, hvis de kliniske studier på R&D var lykkedes. Men jeg begynder i hvert tilfælde at følge med fra nu.
10/9 08:51
af EliotSpitzer
Det er flere år siden sidste at jeg har været investor i Bavarian Nordic men jeg har tilgengæld været inde og uden siden selskabet blev startet. Men nu har jeg brugt lidt tid på at se på casen igen og jeg må indrømme at jeg syntes at her er et godt potentiale. Det eneste som jeg er bekymertet for er ledelsen's holdning til selskabet. Når Rolf Sass Sørensen stiller sig op i Millionær klubben og siger de leverer bedre end Novo så mangler der lidt ydmyghed.
9/9 04:55
af Jazzz
Og som investor med de lange briller på, gør det selve målene endnu mere irrelevante
9/9 04:54
af Jazzz
Om kursmål og analytikere.. hverken meteorologer eller analytikere gætter, som der siges.. men de tager da tit fejl. Hvis man vil bruge analytikernes kursmål til noget, skal man læse deres rapporter og ikke bare målet. De laver en masse antagelser og sætter nogle sandsynligheder på og derefter DCF beregning. Det samme som selskaberne selv gør. Men selv selskaberne ved jo som oftest ikke om noget bliver en succes og hvis det gør, hvor stort det kan blive. Tillige er kursmål ofte meget kortsigtet
9/9 04:48
af Jazzz
Jammerchatten.. haha. good one, Match.
9/9 02:53
af toov
Det lader til at Bavarians Mpox har en dokumenteret effekt særligt ved to stik ifølge denne artikel fra Lancet: (link) Det lader til at allerede vaccinerede og tidligere smittede kan blive smittet igen måske fordi kopper- virus også muterer. Det ville være fint med noget update på om Bavarian videreudvikler sin koppervaccine og hvad status er på den frysetørrede vaccineversion.
8/9 19:21
af Match
Jeg vil også lige meddel her i jammerchatten, at jeg har suppleret en del op i dag. Vi ses, når diverse kursmål er indfriet :-)
8/9 17:14
af Murermester
Har suppleret idag - BAVA er en vinder på den lange bane :-) Købte på 204 i 2004, har nu haft aktien i 19 år. Ikke meget afkast her. Indse nu, at det der skal løse den situation, vi er kommet i, er ikke håb, men drastiske tiltag
8/9 17:06
af Murermester
Enkommentar, hvis du tror på at det er analytikernes mål som er sandheden, så bliver du skuffet. Flere af dem der har høje mål for aktien, er sjovt nok de samme, som har rådgivet der kunder til at købe aktien. Mon ikke de prøver, at undgå for store klask af deres kunder :-)
8/9 16:55
af KimH
jvf Paul Chaplin's linkedin har han været ansat i Bavarian siden 1999 hvis han bliver siddende som CEO tror jeg det bliver svært at få vent virksomhedens fokus fra Biotek og afbrænding af aktionærernes penge.
8/9 16:45
af exitnu
Har suppleret idag - BAVA er en vinder på den lange bane :-)
8/9 16:33
af KimH
Og ikke mindst en ledelse som man kan stole på og har tillid til
8/9 16:32
af KimH
Jeg mener så heller ikke at den nuværende ledelse herunder bestyrelse har fokus på drift af en virksomhed det er meget muligt at de har PHd'er i bagagen men hvad har det med virksomhedsdrift at gøre at man er forsker og andet, nej der er behov for folk med rygrad i Bavarian nordic og det kan kun gå for langsomt med at få ledelsen udskiftet
8/9 16:30
af KimH
Problemet med kursmål er jo som med meterologer, de gætter løs. Hvis man kigger på analytikerne skulle Bavarian jo være den helt store guldfugl inden vi gik ind i 2023 og hvordan er det gået, desværre kun en vej, så nej jeg giver intet som helst for analytikernes vurdering Sydbank har været positiv hele vejen ned og efter RSV vendte de på en tallerken og gik i neutral, så lad være med at tro på disse kursmål
8/9 16:27
af Enkommentar1
Så lige en kommentar til alle de som mener ledelsen ikke dur osv., de fleste af jer har vil meget begrænset forstand på ledelse af en medicinalvirksomhed?! - det er helt tosset det som mange af jer skriver og har intet med virkeligheden at gøre..
8/9 16:25
af Enkommentar1
Kursmål Bavarian jf. Bloomberg kursmål 12 mer. 288,25 - 6 køb - 2 hold - højest kursmål 407 - lavest 214. Konklusion for dem som tror på analyser er at det er et rigtig godt køb. Fakta er også at med det produktprogram de har nu vil de komme til at tjene godt med penge i år og de kommende år. Det næste som kommer til at ske er at der kommer en masse udbytte eller et købstilbud på dem - de er ekstrem billigt og har gode gode vare samt har gode muligheder for merindtjening.
8/9 15:16
af CSørensen
Ja - fordi markedet har lukket ;-)
8/9 15:04
af MAXIME
Rolig…. Det bliver bedre i morgen!!!
8/9 14:42
af KimH
Et godt grin, når man lytter til millionærklubben 6 miutter og 30 sekunder henne :-) vi er bedre end de der Novo Drenge, det er bare sådan lidt måden man kommunikerer på i Bavarian Nordic som er lidt for meget "vi kan gå på vandet" (link)
8/9 14:26
af KimH
Aktionærerne hjalp dem jo også lidt emissionen som de foretog i 2021 var jo netop også et bidrag til deres lovende vaccinekandidat, måske aktionærerne også skal forsøge at få nogle af pengene tilbage, men forøvrigt helt enig i din vurdering af ledelsessammensætningen, den duer bare ikke som den ser ud lige pt
8/9 14:18
af Cubinvest2021
Ledelsen har i hvert fald ikke min støtte. De har nedtonet resultater fra deres egne vaccine fordi de har indset, at de kommer ikke til at tjene penge på den. Og så prøver de nu at luske sig udenom de aftaler, som de har indgået med den eneste partner (Staten) som kom og hjalp dem. Ingen andre ville. Det er umoralsk og illoyalt ift. Expres2ion og skatteyderne. Jeg fatter ikke, at PC og co. stadig sidder på posten lige nu.
8/9 14:13
af KimH
Er der støtte i denne aktie, så vil det vist være noget nyt
8/9 14:08
af Cubinvest2021
Vi skal ned i kurs 133 snart, hvor næste støtte ligger. Trist.
8/9 13:36
af CSørensen
Korrekt link (beklager): (link)
8/9 13:30
af CSørensen
8/9 13:29
af CSørensen
De lægger netop op til dialog. De er jo også intetesseret i at få nye teknologier på banen
8/9 13:29
af CSørensen
Så det er simpelt hen ikke korrekt, når Bava udtaler eller antyder (mener, de sagde det "hypotetisk"), at EMA ikke vil modtage deres ansøgning
8/9 13:28
af CSørensen
Og: "Timing of recommendations to update vaccine composition has an impact on some platform technologies that require longer time for manufacturing, and this aspect needs to be considered. This ETF position is intended to provide guidance to vaccine Marketing Authorisation Holders on the next steps to update vaccine composition for the upcoming winter season. Alternative vaccine compositions could be discussed on ad-hoc basis."
8/9 13:28
af CSørensen
Jeg vil tillade mig at gentage, som skrevet i går, at EMA i udmeldingen fra juni - som jeg antager er den, Bava hentyder til ift. de såkaldt "ændrede regulatoriske krav" - rent faktisk skrev: "For investigational vaccines whose development is based on a different composition than what is recommended by ETF, applicants should discuss their strategy for authorisation with EMA."
8/9 13:11
af sødenisse
Wt super
8/9 13:10
af sødenisse
Ja ærgerligt hvis vi ikke får den udgift, hvorfor gør ledelsen aldrig `det rette`
8/9 13:09
af WorkTrader
..jeg er sådan set enig søde nisse. som jeg har skrevet flere gange, er det 'blot' forretning...
8/9 13:07
af Hansen
Så enig CSørensen!
8/9 13:05
af CSørensen
Og så vil man ikke lave en ansøgning, som hvis godkendt kan udløse milepælsbetaling, men i stedet få en uformel tilkendegivelse om, at man nok ikke kan få en godkendelse - så man både kan slippe for milepæle og tilbagebetaling til staten.
Nyeste Først- Ældste Først   Side 196/774