Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
13/8 16:23
af exitnu
... der lægges en pæn kursbund idag!
13/8 16:23
af Cupcake
.... igen uden at sige hvordan...
13/8 16:22
af Cupcake
CDC Africa press briefing sluttede af med, at det blev gentaget, at han kunne garantere 10 mio. vacciner...
13/8 16:21
af 3kilofisk
Ved man hvem der betaler for de 200.000 doser der tales om? Spørgsmålet går på, om WHO i morgen tager beslutninger ud fra et andet og seperat budget…således, at deres eventuelle ordrer vil komme oveni???
13/8 16:09
af Cupcake
Afrika skal også kunne håndtere opgaven... Manglende sundhedsinfrastruktur. P.t. har afrika helt lavpraktisk svært overhovedet ved at teste...
13/8 16:03
af TOPspiller
Så skal de jo bare starte nu og så vil de være klar i april eller maj ;) Så kan de også få lidt mængderabat.
13/8 16:00
af WorkTrader
..kapaciteten er ca 15 mill doser om året
13/8 15:59
af TOPspiller
De kommer ikke til at producere 10 mio. stk i 2024. Kan Bava overhovedet producere 10 mio. stk på et år?
13/8 15:57
af Cupcake
Men finder det forsæt meget mystisk (misvisende???), at han kan sige " We have a secure plan to secure 10 mio. vaccines in 2024"...
13/8 15:55
af WorkTrader
..ja kun de 200.000 doser for nu, aftale ml eu Afrika cdc og bava...
13/8 15:54
af Cupcake
Sorry hvis min kommentar var misvisende - det var faktisk en fortsættelse af tidligere dages chat om at Afrika selv vil producere mRNA vacciner fra BioNTech, der er i gang med fase 1 ....
13/8 15:52
af Kirt
Jeg har nu ondt af de shortere der nu ganske spildt har kastet aktier på markedet i dag :-(
13/8 15:52
af Cupcake
@TopSpiller Nej Nej - Det er jo fordi de selv vil producere... Der er INGEN tegn overhovedet på, at Bava vil få en sådan ordre.... Det er tidligere blevet sagt, at det er Alt for dyrt.... BBC (link) Reuters (link)
13/8 15:49
af TOPspiller
Kunne blive en sjov Q2 den 20 August, hvis de er i forhandlinger omkring 10 mio stk.....
13/8 15:48
af TOPspiller
CC - siger de det... kursen ryggede lige lidt.. En ordre på 10 mio enheder ville da ikke være så tosset.
13/8 15:42
af Cupcake
We have a secure plan to secure 10 mio. in 2024... (???)
13/8 15:38
af WorkTrader
ingen intradermal use...så kun til 100.000 mennesker
13/8 15:35
af WorkTrader
kommer nok en mail om lidt
13/8 15:35
af WorkTrader
de 200.000
13/8 15:35
af WorkTrader
Yes han nævner aftale ml BAVA og Afrika cdc
13/8 15:35
af Cupcake
Aftale om 200.000 lavet med EU, som jeg forstår det. Må indrømme jeg er blevet lidt hårdfør... Bava er ikke en godtgørende organisation og skal ikke ligge under for pression.
13/8 15:16
af WorkTrader
PHECS erklæres!
13/8 15:14
af exitnu
@Cupcake - enkeltaktier som fx BAVA er en anden snak, hvor jo også selve Retail-ejerdelen nok ligger på nok omkring 75%.
13/8 15:13
af WorkTrader
comitteen anbefaler PHECS...lad os se hvad direktøren så siger :-)
13/8 15:10
af 3kilofisk
Måske. Jeg ved ikke hvor store og effektive vaccinationsprogrammerne var under corona i Afrika. Uanset. Jeg tror på ordrer til Bava, selv om jeg på ingen måde tager det for givet
13/8 15:01
af Cupcake
Twitter direkte (link)
13/8 14:56
af Cupcake
@3kilofisk - Jamen, så er en Pandemi jo på vej... Og det var verdenen god til at slå ned sidst... Så det kan de sikkert igen...
13/8 14:55
af WorkTrader
..Biontech/Moderne tror åbentbart på det..og det er nok ikke pga hjertevarme :-) - møde om 5 min
13/8 14:48
af 3kilofisk
Det store spørgsmål er vel, om dem der skal betale gildet for alvor tror på, at det kan lade sig gøre at slå en epidemi ned på den måde i et kaotisk Afrika, hvor der ikke er styr på nogetsomhelst, og hvor folk tyr til hekse osv. Bare se på hvor svært det var selv i usa, hvor folk lader sig styre af “hekse” og tåber som Trump.
13/8 14:42
af Cupcake
Der er brug for 10 mio. vacciner alene i Afrika. Heraf ca. 3 mio. i DRC. Vil Afrika virkelig nøjes med 200.000 doser? Og vil Afrika (/verdenen?) virkelig vente mindst et år på at nogle mRNA-vacciner (måske / måske ikke) godkendes og produceres lokalt med alt hvad det indebærer (kræver)? Alene sundhedsinfrastruktur fx... Og mens der ventes, så spredes en underrapporteret endemisk sygdom videre? Det virker lidt for vildt...
13/8 14:32
af Cupcake
@Exitnu Interessant... Tak....Tror du også det gælder for Bava, der har en "utraditionel" investor sammensætning? I øvrigt fra linket..: "Why are retail investors called "dumb money?"... Måske denne artikel fra nationalbanken også har interesse: "Foreign investors own an increasing share of the C25 index" (link)
13/8 14:29
af Strøjer
Takker. det viser bare, at der burde være markering på handlerne om de er lavet af en maskine eller et "menneske"
13/8 13:50
af exitnu
"According to data from Morgan Stanley, individual investors account for around 10% of trading volume in the stock market on any given day." (link)
13/8 13:39
af exitnu
Retail fylder vist kun omkring 15% af al handel ...
13/8 13:38
af Cupcake
@Strøjer... ca. 80% skrev jeg... kunne ikke lige huske tallet... Fandt kilden... Berlingeren 12/8 "En tastefejl udløste drastisk kursfald. Aktiemarkedet styres af algoritmer" & "Flere og flere handler på aktiemarkedet bliver eksekveret af algoritmer. Det viser tal fra Finanstilsynet, der ser både fordele og ulemper ved, at det ikke længere kun er mennesker, som handler aktier." (link) 76%
13/8 13:28
af WorkTrader
..idag er det jo ik' så store mængder, jeg ku' da ha' dækket en vis procentdel alene :-) og deres algoritmer er jo netop beregnet til småsparere..og ikke uden grund at der tidligere har været domme for karteldannelse hos hedgefonde
13/8 13:28
af Strøjer
Hej CC, hvor læste du det henne med de 80% (ikke at jeg ikke stoler på din gengivelse, men jeg vil gerne læse resten)
13/8 13:19
af Cupcake
Læste i dag at ca. 80% af al aktiehandel foregår via algoritmer. Hvem er det mon, der sælger/køber alle de aktier som shortere flittigt køber og sælger...? Der er jo ingen institutionelle investorer ud over ATP... Har svært ved at forestille mig, at det er os småsparer, der køber & sælger i de mængder... Kan shortere mon sælge / købe til hinanden? Eller er de blot dygtige til at trigger / udløse stop losses / take profits?
13/8 13:11
af Cupcake
(fort.) Er de mon allerede i gang med at producerer? Og skal Bava mon nu igen vente på en FDA godkendelse af produktionen af Encepur & Rabipur på det amerikanske marked?
13/8 13:07
af Cupcake
(fort.) "”We have placed the last orders with GSK. We won’t get any more from them, so now we need to use up the stock we have, and then we will start sending our own products to the market. We’re really looking forward to that, so we can have more control over deliveries to the market. It’s not nice to have to live with 18 months from order to delivery,” he says." (He = HJ) (link)
13/8 13:07
af WorkTrader
spank you
13/8 13:06
af Cupcake
Fandt det... Medwatch 10/5 "Bavarian Nordic becomes "victim of own success" as it struggles to meet travel vaccine demand" & "Bavarian Nordic faces the challenge of having to order its vaccines with 18 months’ notice because they are supplied by its partner GSK."
13/8 13:05
af WorkTrader
..var det så lang tid, godt nok vild. Tak for info der @Cupcake - med eksplosionen i demand er jeg sikker på Tyskland og US har taget al tilgængelig Encepur/rabipur...så ingen betydning for BAVA..valneva skal vel også ha' en margin for at sælge det...så faktisk godt nyt :-)
13/8 13:00
af Cupcake
Valnera står for salg i bl.a. Canada og nogle EU lande. Bava dækker selv de største områder, nemlig Tyskland og USA. @WorkTrader - 12:38 - mener det var 18 måneders leveringstid GSK har på bestillinger af de vacciner som Bava "overtog for 5 år siden. Det bliver forhåbentlig godt, når Bava har fuld kontrol. Må håbe, at Bava har lært lektion om produktionstid/-garanti, når andre vacciner tilkøbes i fremtiden...
13/8 12:50
af WorkTrader
..jeg fik også tanken om nogen havde info om WHO afgørelse, som går imod vores forventning...meeen. Hvis Afrika erklærer..så gør WHO det også. Imo.
13/8 12:47
af WorkTrader
..lader til vendingen er startet :-)
13/8 12:46
af WorkTrader
men tak for info alligevel Munchi!
13/8 12:46
af WorkTrader
samt en årsag, Bava ikke kan kontrollere...før næste år.
13/8 12:45
af WorkTrader
..jeg tror ikke den meddelelse og de små tal, har noget som helst at gøre med dagens fald at gøre. Shortpres op imod Africa cdc og WHO møde. Den vender. Imho.
13/8 12:41
af Munchi
nej efterspørgslen er der helt klart.. hjælper bare ikke meget hvis folk må købe noget andet ..
Nyeste Først- Ældste Først   Side 198/874