Bavarian Nordic
Aktiesnakken
Bavarian Nordic
Genmab
TESLA
NOVO
Ennogie
Shipping
Biotek-snakken
Amerikanske aktier
BITCOIN
AMBU
Gubra
Pharma
Smallcap og First North aktier
Zealand Pharma
Grønne Aktier
EL-BILER
GN Store Nord
Hansa Biopharma
Medico
Vestas
ExpreS2ion
Banker og Finans
Chemometec
Laks
Embla Medical
Krypto
25/9 11:52 af bikube |
Det er min faste overbevisning, at alle de lande, der nu leverer til Afrika, skal have deres lagre fyldt op igen til fuld pris. Det vil holde Bava fuldt beskæftiget i årevis.
| |
25/9 11:32 af EliotSpitzer |
I tillæg så har GAVI ret store beløp at støtte produktionsetablering med og dette vil jo alt andet lige også påvirke omksotningsbilledet. Men BN's ledelsen må afgøre hvor balancen mellem ansvalighed over for aktionærer og verden går.
| |
25/9 11:32 af Kraken23 |
Enig, det er en hårfin balance mellem at blive FREMSTILLET som glubske gribbe eller godgørende fjolser. Håber at bava har styr på kommunikationen:-)
| |
25/9 11:22 af EliotSpitzer |
Jeg tror der er et kompliceret pusslespil som er igang med at blive lagt i kulissen for at sikre både kortsigtet vaccine-forsyning men også en langsigtet plan for mere stabili lager og produktion i Afrika. Det er ikke attrativt for BN at gå med på dette uden at BN har en fornuftig forretning.
| |
25/9 11:20 af EliotSpitzer |
I tillæg er det meget vigtigt at bemærke at det er GAVI, som står bagved African Vaccine Manufacturing Accelerator (AVMA). Hvis det projekt skal blive en succes så må de acceptere at vacciner skal kunne sælges på kommercielle vilkår eller så trækker selskaberne sig fra aftaler som eksempelvis Moderna netop har gjort i Kenya. (link)
| |
25/9 11:17 af EliotSpitzer |
Kraken23 - Dit spørgsmål er yderst relevant. GAVI er en institution jeg ikke har fulgt så meget tidligere. Det har jeg tilgengæld UNICEF og WHO, som GAVI arbejder meget tæt sammen med. De køber også ind til meget lave priser MEN det vanligt for gamle vacciner (patent udløbet) og hvor der er tale om enorme volumener. Jeg har tidligere omtalt at der findes eksempler på det modsat. Eksempelvis Ebola vaccinen, hvor UNICEF-liste prisen er 98,60 $ (Aftale for 2020-2025).
| |
25/9 10:36 af Kraken23 |
Til de lande der giver en højere pris. Og hvad er værre også være med til at lægge et pris pres på de overskudsgennerene markeder. De vil jo tænke hvis den reelle pris er så lav som gavi giver, hvorfor skal vi så vedblive med at betale den høje pris, især hvis gavi og donorerne bliver største kunde med 10mill vacciner i 2025? Bare en tanke
| |
25/9 10:33 af Kraken23 |
Har du nogle tanker omkring hele casen med Mpox. Bava er jo lidt speciel i forhold til andre medical firmaer som også leverer til GAVI. Normalt får gavi vacciner til en pris tæt på produktionsprisen, da de lande de leverer til ikke vil kunne betale den normale pris, og de derfor ikke er et marked, ligesom dette vil hjælpe til at undgå pirat kopiering. Fint nok. Men da Mpox vaccinen er bavas ubestridt største produkt og overskudsgenerator, så vil en stor produktion til gavi begrænse kapaciteten
| |
25/9 09:53 af EliotSpitzer |
Jeg har fulgte BN i en del år uden at have styre på detaljerne. Jeg har også været ind og ud hurtigt et par gange når shorterne har taget den for meget i bund. Men denne gang syntes jeg at selskabet er kommet i en position, hvor de kan bygge sig op på et højere niveau på en stabil måde. Der er ingen garantier her men potentialet er der. Det er derfor jeg er gået lang. Det er også derfor at jeg tror at aktieren er værd at sidde med over længere tid. Så nu gælder det bare om at være tålmodig.
| |
25/9 09:06 af Strøjer |
@3kilofisk: OK, troede jeg var meget ligefrem. Mange bække små kommentaren.
| |
25/9 09:02 af Strøjer |
Nej, Ordren er til levering i 2025 for bulk, og til omdannelse i 2026 til frysetørret.
| |
25/9 08:59 af Kirt |
Strøjer 07:45 - ordren i går er først i 2026, men også fint med ordrer langt fremme i tiden.
| |
25/9 08:27 af 3kilofisk |
Jeg forstår din frustration men kan ikke se hvem det er der basher. BN er billig, for billig iflg dig!!! Fint nok. Men der er jo konstant mange aktier på børsen der er (for?) billige, og det er jo så dem vi køber. BN er bare en aktie som alle andre, og tager kurssving op eller ned som andre aktie.
| |
25/9 08:18 af Strøjer |
Vi er ikke uenige om at markedet bestemmer og de har åbenlyst ikke samme regnestok som jeg sidder med, men at sidde og bashe ordre i den størrelse og med den udsigt
, er for fesent.
| |
25/9 07:57 af exitnu |
@3kilofisk - spot on - præcis, det er købers marked :-)
| |
25/9 07:28 af 3kilofisk |
Enhver anden aktie…hehe. Man kan godt blive sur på aktiemarkedet, og mene det er uretfærdigt. Det hjælper næppe. Det er jo faktisk den “forkerte” prissætning der gør, at vi kan tjene penge på aktier, for på et eller andet tidspunkt så skal kursen nok nå “det rigtige niveau”. Så hvis du er så sikker på at den er mere værd, så smil, og se det som en mulighed for at tjene penge. Du skal så bare huske at sælge når den går op, som mange feks gjorde da den var i 280-290. Jeg tilbagekøber nu.
| |
25/9 07:15 af exitnu |
God morgen :-)
| |
25/9 06:51 af ProInvestorNEWS |
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked (link)
| |
25/9 06:47 af Strøjer |
Eksploderet under de forudsætninger. Vi sidder med 10 mia i egenkap, ingen gæld, og et frit cashflow der i følge visse analytikkere vil være over 3 mia om året fremover. Gider i tilbage diskontere det, og sige at kursen er rigtigt?
| |
25/9 06:45 af Strøjer |
Det er lidt sjovt, at bavarian skal måles (lavt) på at de skal have pengene i kassen før de tæller. Hvor i mod andre aktier stort set over en kam, måles på forventninger. Bavas forskning har skuffet, ja, men hvornår har deres guidance sidst skuffet? Nu er en ordre på ca. 400 mio eller ca 12-13% af 2024s årsprod. for hovedområdet, pludselig en lille bæk. Hallo, der er en sygdom som ikke vil dø, som man har det absolut bedste middel mod, og som verden har set mange gange. En hver anden aktie var….
| |
25/9 05:46 af ProInvestorNEWS |
Bavarian Nordic: Mange bække små gør ikke den store å (link)
| |
25/9 05:38 af Stroka |
God morgen :-)
| |
25/9 05:03 af Bavainvestor |
Godmorgen :-)
| |
25/9 04:58 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
| |
| ||
25/9 04:34 af Fandel |
Godmorgen...
| |
25/9 00:40 af Bavainvestor |
Dvs de stigninger man ser i fx US og andre steder udenfor Afrika må være begivenheder der er uafhængige af udbruddet der pt foregår i Afrika som jeg forstår det
| |
25/9 00:36 af Bavainvestor |
Hvis man begynder at se clade I i større stil udenfor Afrika, så stikker det helt af. Men det ser det foreløbig ikke ud til.
| |
25/9 00:34 af Bavainvestor |
@eliotspitzer tak for din utrættelige dækning. Det er godt at BN kan bruge US stockpile som deres lager - og ja de 400.000 doser BN kan producere hver måned må være afsat. Det bliver godt når de skalerer yderligere op næste år. Det er selvfølgelig på en sørgelig baggrund, men vi må jo glæde os over, at BN kun tjener gode penge i kraft af at de hjælper verden med at inddæmme en alvorlig sygdom
| |
25/9 00:15 af EliotSpitzer |
USA har nu øget anbefalingerne for vaccination, hvis man rejser til Afrika og i tillæg så har de føderale sundhedsmyndigheder øget kravet til beredskab hos apotker rundt i USA ved at de skal have vacciner klar.
| |
25/9 00:13 af EliotSpitzer |
Los Angeles County har set en pludselig stigning i lokale mpox-infektioner, oplyser embedsmænd mandag. De opfordrede folk i højrisikogrupper til at blive vaccineret. Ifølge Department of Public Health blev der rapporteret 52 mpox-tilfælde i amtet i løbet af de seneste fire uger, mere end det dobbelte af de 24, der blev rapporteret i den foregående fire-ugers periode. Sundhedsmyndigheder sagde, at omkring 70 % af de seneste tilfælde var hos uvaccinerede personer. (link)
| |
25/9 00:07 af EliotSpitzer |
Den nyhed vidner om at Bavarian Nordic's kapacitet stort set må være sprængt på det som de forhandler om for øjeblikket.
| |
25/9 00:06 af EliotSpitzer |
Administration for Strategic Preparedness and Response (ASPR) i USA låner Bavarian Nordic 200.000 doser af JYNNEOS for at Bavarian Nordic kan dække behov på det amerikanske marked (domestic commercial market). (link)
| |
24/9 21:59 af Bavainvestor |
Denne artikel er lidt spændende, da den fortæller om hvor mange doser de forskellige lande har af mpox-vaccine. DK har fx. svimlende 7.000 stk! Der står også at BN solgte 15m vacciner under 2022-23 udbruddet:(link)
| |
24/9 21:47 af Bavainvestor |
Men for at få den op fra 230 til 300 igen, så skal der nogle gode nyheder på bordet
| |
24/9 21:45 af Bavainvestor |
@topspiller det har du helt ret i. BN lå underdrejet pga manglende tillid, så noget af stigningen skyldes selvfølgelig de ordrer der kom og sikrede øvre interval i 2024 forventningerne.
| |
24/9 21:36 af TOPspiller |
Det er ikke helt fair at sige at stigningen skal give 9 mia på bundlinjen. Jo hvis Bava havde været helt fair prisfastsat, så var det. Men der var ikke så meget tillid Bava, så bare at de kunne indfri forventningerne for i år skulle give en del på kursen efter min mening. Kursen er mere fair nu end tilbage i start juni. Kommer der nogle gode ordre så burde kursen også stige.
| |
24/9 21:05 af Dusør |
Er der nogen der fører et regneark med offentlig gjorde ordrer på mpox vaccine for de komne år
| |
24/9 21:04 af Bavainvestor |
Jeg tænker Reuters nyheden i dag potentielt kan være bedre, hvis GAVI/Uniceff/CDC snart får bestilt 4m doser til $300m - før afrikansk produktion tager over. Men om det kommer til at s
ke og om det sker drypvist over længere tid er svært at spå om.
| |
24/9 20:58 af Bavainvestor |
Ja, på samme måde som de $140m der blev skubbet til 2025, så er det da rart at vide, at der er fremtidige betalingsstrømme. Men om det skal betyde en stigning på 2kr eller ingen stigning er svært at sige. I budgettet for 2024 (som er sikret) var der 3mia kr fra public preparedness. Hvis der også er den forventning til de kommende år (før nyt udbrud) så skal der altså også en del til. Derfor kan den nye ordre sagtens være BAU og dermed skal den ikke påvirke kursen.
| |
24/9 20:38 af EliotSpitzer |
Guidance for revenue for 2024 er 5.300 mio DKK. En order på 63 $ svarer til 420 mio DKK. Det svarer altså til ca. 8 % af et års revenue. Det er absolut en stabiliserende faktor.
| |
24/9 19:37 af Bavainvestor |
..vil betyde en markedsudvidelse for BN og
måske 2-300m på bundlinjen hvert år
| |
24/9 19:36 af Bavainvestor |
For at refærdiggøre BNs stigning fra kurs 180 til 300 (eller 9 mia kr) må der have været en forventning om netop denne gigantiske yderligere indtjening i 2024/25 på dette beløb eller en forventning om en vedvarende forøgelse af bundlinjen på måske 1 mia kr om året. Det første ved vi nok nu ikke kommer til at ske, de små ordrer vi hører om er i hvert fald blot en dråbe i havet. Forhåbentlig kommer der snart nogle lidt større ordrer og så kan vi også håbe, at afrikansk produktion og salg…
| |
24/9 18:50 af Dusør |
Den amerikanske not viser ingen reaktion.
| |
24/9 18:03 af Dusør |
Vi venter på alle slags ordre, og de vil komme stille og roligt.
| |
24/9 18:01 af Dusør |
Det kræver tålmodighed at være aktionær i bv
| |
24/9 17:59 af Dusør |
Hver gang der kommer ordrer der rækker ud i tiden giver det data til nye og højere estimater. Super posiktivt der er rigtig mange gode tegn, som ikke kan ses i kursen desværre.
| |
24/9 17:52 af koden |
hvilke ordrer venter vi så på?
| |
24/9 17:09 af Bavainvestor |
Nej de har den værdi de har og kan også flytte nogle forventninger til fremtiden. Men det er jo ikke ordrer af denne størrelse som vi går og venter på.
| |
24/9 17:07 af pauly |
haha så er alle ordre under 1 mia dollar uden særlig værdi?
| |
24/9 17:06 af Bavainvestor |
….25% skat….
|