Bavarian Nordic
Aktiesnakken
Genmab
TESLA
Zealand Pharma
NOVO
Bavarian Nordic
Hansa Biopharma
Ennogie
Amerikanske aktier
OLIE OG GAS
Forsvarsaktier
Vestas
BITCOIN
Pharma
Biotek-snakken
Grønne Aktier
Banker og Finans
Embla Medical
GN Store Nord
AMBU
Gubra
Krypto
Medico
Shipping
![]() |
2/10 09:43 af TOPspiller |
Om de så kan presse 1,5 mio ud uden at reducere produktionen ved man/jeg
ikke.
|
![]() |
2/10 09:41 af TOPspiller |
Bava nævte også at de 2 mio doser ville være på bekostning af andet produktion. Hvis prisen ikke er høj nok, giver det ikke mening at reducere den anden produktion. Så jo kapaciteten er der men prisen skal være høj.
|
![]() |
2/10 09:39 af Bavainvestor |
Ok, der er vi så uenige. Jeg opfatter de 1m til Unicef som sikre og dermed ikke en del af omsætningsspændet.
|
![]() |
2/10 09:27 af TFG |
...vel og mærke uden salg af den resterende produktion. Som er urealistisk.
|
![]() |
2/10 08:58 af TFG |
I så fald rammer de toppen af omsætningsintervallet.
|
![]() |
2/10 08:48 af Bavainvestor |
Den 1m vacciner som Unicef har købt bliver faktureret og leveret i 2024
|
![]() |
2/10 07:58 af TFG |
..og det er jo ikke fordi de ikke har brug for vaccinerne. Grunden er, at de ikke har kapacitet til at modtage, fordele og implementere injektionerne
|
![]() |
2/10 07:56 af TFG |
Det er det ikke.
|
![]() |
2/10 07:55 af Bavainvestor |
Og de 1m tror jeg er omsætningsspændet. De 1m til afrika ligger jo fast
|
![]() |
2/10 07:55 af TFG |
At de må låne 200k doser hos ASPR til det private US salg (til de u-eller underforsikrede) vidner også om formodet afsætning af den ekstra produktion, som ES tidligere har delt info om
|
![]() |
2/10 07:53 af Bavainvestor |
Det er også det jeg skriver. Når nu afrika kun skal have 1m så har de 1m til andre
|
![]() |
2/10 07:42 af TFG |
..den kører da uden tvivl også på fuld kraft. Betingelsen for at ramme produktionen op med de to mio doser, var jo netop at der var aftagere. De ved de kan sælge det.
|
![]() |
2/10 07:39 af Strøjer |
Hvis jeg var ceofor bava lod jeg produktionen køre max, det giver jo ikke mening at køre halv kraft og have ordre man skubber til 2025
|
![]() |
2/10 07:09 af TFG |
Toppen af omsætningsforventningerne er afhængig af, hvor mange vacciner de afrikanske lande kan modtage, læs, er i stand til at modtage. Salg af resten af produktionen vil give yderligere opjustering. Som skrevet før.
|
![]() |
2/10 07:06 af exitnu |
God morgen :-)
|
![]() |
2/10 06:18 af ProInvestorNEWS |
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked (link)
|
![]() |
2/10 05:05 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
![]() |
2/10 04:35 af Fandel |
Godmorgen...
|
![]() |
1/10 21:19 af Bavainvestor |
Ja, når nu afrika tilsyneladende ikke på kort sigt har brug for hele BNs produktionskapacitet i 2024, så må vi håbe, at BN kan sælge produktionen til anden side og dermed nå toppen af omsætningsforventningerne. Det skulle meget gerne ske, men om det rykker ved kursen er ikke til at vide.
|
![]() |
1/10 20:30 af TKN |
Der Aktionär tror der kommer ordrer i de kommende uger og mdr. (link)
|
![]() |
1/10 19:47 af Bavainvestor |
Jeg tror det er svært at bruge teknisk analyse på BN i denne tid, med alle de usikkerhedsmomenter og nyheder der er kommet. Jeg tænker dog sagtens, at aktien kan sive yderligere tilbage, hvis der går lang tid uden fundamentale nyheder. Omvendt må vi forvente en lind strøm af alle mulige informationer og gisninger, som vil påvirke aktien i begge retninger - så det kan være en farlig strategi at hoppe ud og ind, hvis man tror på aktien på længere sigt
|
![]() |
1/10 16:23 af 007 |
Man får jo som regl en chance for at lukke positionen i testen op til det "gamle" modstandsniveau, dvs. i første omgang er det momentum i prisdannelse tilbage op, der kan give en indikation om det bliver et fejlet breakout af 226.
|
![]() |
1/10 16:13 af Bavainvestor |
Desuden er det vel ikke rigtig de fattige lande der udnyttes, men fortsat de rige lande der indirekte
betaler via bidrag til GAVI, Unicef, CEPI osv tænker jeg
|
![]() |
1/10 16:12 af Bavainvestor |
I 2023 udgjorde BNs samlede produktionsomkostninger 35% af omsætningen. Nu er de marginale produktionsomkostninger selvfølgelig meget lavere, men det bliver vist svært at sælge til $5 per dose før produktionen flyttes et andet sted hen
|
| ||
![]() |
1/10 16:09 af Bavainvestor |
Nå, jeg kan se nu, at USAs $2mia betaling til BN fremgår af @eliotspitzers
link - og med en noget anden vinkel...
|
![]() |
1/10 16:05 af EliotSpitzer |
The Strategic Advisory Group of Experts on Immunization (SAGE) har holdt møde (23-25- sept). Det ser ud som om der mangle på oral cholera vaccine og dette er ved at blive et sundhedsproblem. (link)
|
![]() |
1/10 16:05 af 007 |
En fourietidserie anlyse indikerer nedtrend frem til start nov. med anvendelse af daglige datapunkter med god Bartelscore(sandsynligheden for at frekvensen valgt i spektrogrammet er tilfældighed) og korrelation med datapunkter.
|
![]() |
1/10 16:02 af EliotSpitzer |
Strøjer - Jeg tror det er for tidligt at spekulere i dette men jeg kunne godt se større regionale vaccinationsprogrammer i Afrika på lidt længere sigt og det er derfor Africa CDC gjerne vil ha lokal produktion. Men det er en diskussion for en senere dag.
|
![]() |
1/10 16:02 af Bavainvestor |
Nu skal man også huske på, at USA har brugt $2mia på BNs smallpox/mpox udvikling og vaccinekøb
- så indtil videre tænker jeg at USA omregnet til pris per dose i gennemsnit ligger pænt højt.
|
![]() |
1/10 15:52 af Strøjer |
@eliot, Med tanke på historien (jeg er klar over at de første koppe sygdomme var ret dødelige), og når man tænker at alle over 50 er så godt som vaccineret, er det så din vurdering, at vi kan ende i en generel vaccinering (jeg er klar over at det pt. stort set kun er hiv ramte børn, som dør af abekopper), men frygten for skamfering er jo mere vestens frygt, som jeg ser dette, vil vacc. programmet fortsætte i mange mange år ?
|
![]() |
1/10 15:50 af EliotSpitzer |
Ja, så er Public Citizen igang med kritik af Bavrian Nordic igen. De mener at UNICEF skal betale 10 $ per dose mere end amerikanerne. Men der er vel stor dele af order til USA som er bulk. Så det bliver lidt at sammenligne æble med pærer. I tillæg så er prisen "op til" og ikke "mindst". Men de får lige sagt "Bavarian Nordic’s seemingly abusive business practices." (link)
|
![]() |
1/10 13:59 af 007 |
1 x risiko i 60 / 40 som i øjeblikket favoriserer bears, du kan også tage den lange side så skal du have 2 x risiko.
|
![]() |
1/10 13:49 af exitnu |
Seriøst, ligefrem "199" :-) :-)
|
![]() |
1/10 13:39 af 007 |
Der skal snart komme godt nyheder ellers bliver backtesten dannet som "dobbelte
bund" brudt, og så hedder det target 199.
|
![]() |
1/10 13:38 af EliotSpitzer |
Norge tilbyder nu Mpox vaccine gratis men du skal betale egen-andel for helsetjeneste besøg på 250 NOK. Dette er til alle selvrapportert risiko-grupper.
|
![]() |
1/10 13:38 af EliotSpitzer |
Det er værd at bemærke at en af årsagerne til at det primært er unge som får Mpox er at den ældre generation i verden er i sttor grad blevet vaccineret imod small pox og er der er krys-effekt over på Mpox.
|
![]() |
1/10 13:36 af EliotSpitzer |
1/10 13:02
af EliotSpitzer
De argentinske sundhedsmyndigheder rapporterede mandag påvisning af 11 nye tilfælde af Mpox hos patienter på 34 år i gennemsnit med lavest alder på 20 år og højst 56 år. Syv af disse tilfælde var i Buenos Aires, og de fire andre var i provinsen Buenos Aires. Hidtil i 2024 er 65 infektioner, hvorav 64 mænd og en kvinde - blevet bekræftet. Alle tilhører variant klasse II. (link)
|
![]() |
1/10 10:19 af EliotSpitzer |
Jeg vil gerne lige præcisere med hensyn til Japan's donation af 3 mio Lc16 Mpox vacciner. Den formelle aftale kom på plads d. 18 september (så det er 1,5 uge siden). Aftalen er i øvrigt IKKE mellem Africa CDC og Japan mem mellem regeringen i DR Congo og Japan. Det er eksempelvis derfor at Sydafrika er begyndt at klage over at de ikke får vacciner for øjeblikket.
|
![]() |
1/10 10:14 af EliotSpitzer |
Ja, letalitet på Marburg virus er over 90 % så det må de sætte hård ind på bliver stoppet. Der er 27 smittet i Rwanda og 9 døde indtil nu. (link)
|
![]() |
1/10 09:55 af Bavainvestor |
Næste CDC press briefing på torsdag har titlen *Mpox and marburg outbreak in Afrika" og ikke som tidligere kun mpox i titlen
|
![]() |
1/10 09:50 af EliotSpitzer |
Jeg tror fortsat at omfanget af Mpox epidemien er undervurderet (også af WHO). Her kommer til at bliver behov og med UNICEF prisen er det pludslkigt muligt for mellem-indkomst lande også at købe sikkerhedslager. Det er blot et spørgsmål om at være tålmdig og vente at se på tal og fakta kommer på bordet.
|
![]() |
1/10 09:47 af EliotSpitzer |
3) Afrika vil have produktion af vaccainer og jeg tror at vaccine-indkøb er blevet taget lidt til gidsel i den dsikussion. BioNTech har fået 90 mio $ + 145 mio $ fra CEPI + 40 Euro fra EU, Team Europe og European Investment Bank til at bygge fabrik og udvikle en række vacciner (bl.a. Mpox) men fabrikken skal først bygges færdig i 2025 og vaccinen er kun under udvikling. Men det er nu hvor der er behov for vaccinen.
|
![]() |
1/10 09:39 af EliotSpitzer |
2) Den store vaccinationsplan starter først i morgen og de har allerede identificeret store flaskehalse i den plan på grund af distributionsproblemer. Der er indtil videre kun et par lande som har haft lidt gang i vaccinationskamapgner. Hvis WHO vil lukke Mpox epidemien ned i løbet af 6 måneder så vil der komme vaccine-leveringsbehov relativt hurtigt.
|
![]() |
1/10 09:37 af EliotSpitzer |
1) Der er muligvis 5,7 mio vacciner som er blevet doneret men eksempelvis de 3 mio vacciner fra Japan blev faktisk først formelt doneret i sidste uge. Africa CDC har flere gange påpeget at pressen skriver om disse donationer men flere af dem er der ikke formelle og praktiske aftaler omkring. Jeg tror der kommer det men det betyder også at der går tid før end de når ud i felten. Bemærk også at det fortsat kun er Bavarian Nordic der har en WHO godkendelse.
|
![]() |
1/10 09:34 af EliotSpitzer |
Bavaninvestor skrev til morgen i lidt opsummering af situationen at der bliver talt om at der er 5,7 mio Mpox vacciner lige nu og det kommer til at tage meget længere tid før og hvis der kommer nogle ordrer. Her til har jeg nogle kommentarer:
|
![]() |
1/10 09:28 af EliotSpitzer |
Ja, der er sat yderligere short. Det må betyde at nogle syntes vi skal længere ned end hvor vi er nu.
|
![]() |
1/10 09:19 af Vitus |
Jeg synes ikke vi skal interessere os så meget for kursmål….det er vist helt normalt der er stor forskel….
|
![]() |
1/10 08:47 af Strøjer |
Ja, eller at den ene tror Mpox er historie ved årsskiftet, og den anden forventer, at det er her i lang tid.
|
![]() |
1/10 08:36 af Bavainvestor |
Når 2 analytikere kan have så forskellige kursmål som 260 (Nykredit) og 375 (Danske Bank) så viser det vel også bare, at BN er en meget svær case at greje og at
der er stor usikkerhed om udfaldet de kommende år.
|
![]() |
1/10 08:22 af Bavainvestor |
...ACAM2000. Hvor lang tid vil det tage at vaccinere 10 mio. personer i afrika? Måske rigtig lang tid givet misinformation og modstand - og derfor kan det vare længe før der kommer nye ordrer, hvis de overhovedet kommer. Pt. er der jo hele 5,7m doser til rådighed + hvad Unicef bestiller hos konkurrenter. Hvordan udvikler epidemien sig i øvrigt, der er mange andre foranstaltninger for at begrænse spredningen - det er det de fleste penge bruges til. Se fx link før med indsats i Burundi.
|