Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
6/3 23:58
af TheNote
Velbekom Cupcake :-)
6/3 22:41
af Cupcake
@TheNote - tak for indlæggene :-)
6/3 22:40
af Cupcake
@Cubinvest - Jo, jeg er fortsat med og frekventerer siden her et par gange om dagen... Har dog intet nyt at bidrage med. Kunne dog godt gentage sammenligningen med Pandora & shortere i sin tid... Bava er dog fortsat min største investering, dog langt fra min eneste, hvilket ofte kan være befriende. Jeg har tid og tiltro til, at Bava vil skabe tillid blandt investorer ved nu at holde, hvad de stiller i udsigt.
6/3 22:30
af WiseWhiteWolf
Når det er sagt er casen jo fin med mange analytikere der tror Bavarian nok skal være en god forretning. Shorterne og aktiemarkedet som helhed kan bare ikke se det - og ja, et tilbagekøb ville nok have hjulpet, men mest af alt havde udmelding om en ny CEO og aktive udmeldinger fra en bestyrelsesformand nok hjulpet mest.
6/3 22:27
af WiseWhiteWolf
ProInvestorNEWS 09.53 - angående Bavarian-CFO om fortsat faldende kurs: Nogle havde sat næsen op efter aktietilbagekøb - Det er jo en forståelig bortforklaring fra ledelsen selv, men meget ligger nu nok mest af alt i en manglende tillid til ledelsen når kursen falder efter gode tal, tidlig udmelding af dette og 3 investormøder i Danmark, England og USA. … okay med manglende selvindsigt fra dem selv, men hvor er vores bestyrelsesformand. Er han tonedøv?
6/3 18:24
af kkjoel
Godaften.
6/3 18:23
af ProInvestorNEWS
Onsdagens aktier: Bavarian til tops trods kendt regnskab i afventende marked (link)
6/3 18:23
af kkjoel
Og hvis året går som landet ligger - uden større negative overraskelser - er det utænkelig at short% vil være den samme efter næste årsregnskab. For da vil BAVA - kortsigtetheden i markedet til trods - være kommet tilstrækkeligt tæt på langt bedre nøgletal til at markedet kan ignorere dem. Blot mit gæt, men..... du hørte det her først ;-)
6/3 18:11
af kkjoel
I øvrigt giver en hurtig udregning 0,0628 (short% pt) * 80M = 5M aktier shorterne skal købe hjem - så der skal nok blive fest.. før eller senere.
6/3 17:14
af kkjoel
Præcis.. det vil nok komme som flere "mindre" ordrer. Men formentlig ret regelmæssigt over en længere årrække. Fordi de skal have udskiftet HELE hele deres strategisk koppe-vaac. lager.
6/3 17:09
af Enkommentar1
@kkjoel - De gav udtryk for at de tror ordre vil kommer løbende og ikke af en gang.
6/3 17:08
af kkjoel
Så hvis man fx køber - som ATP(!) - en aktie og holder den over 5 år med 100+% fortjeneste (med reel mulighed for både tre- eller firedobling (ATP købte i 125))....... har man så gjort en god investering? Mit svar er JA.
6/3 17:03
af kkjoel
Så ja, kursmålene skal skam nok blive nået - spørgmålet er blot om det blir i 25 eller 26. Det er vi jo adskillige der har ment konsistent gennem flere år. Inkl. ATP i øvrigt. Lige siden BAVA omlagde strategi i 2020. Men markedet er desværre nu om dagen fyldt til randen med kortsigtede deltagere som ikke har til sinds at vente 2-3-4 år. Folk som bliver bange og sure når en aktie ikke bare stiger jævnt. Men den bedste strategi forbliver dog for det overvældende flertal at købe og holde.
6/3 16:55
af kkjoel
@1komm: Vedr. frysetørret til US - det er rigtigt at US har en strategisk målsætning om at have et stort antal doser liggenede (kan ikke huske det præcise tal, men det foresvæver mig at det var 132 mio doser). Uanset hvor det lige præcist ligger, så bliver det nogle endog MEGET store ordrer når de kommer. Og kommer - det gør de! Inden for 1 år efter frysetør.godk., må være et rimeligt gæt...
6/3 16:46
af Enkommentar1
"skuppe" den ned for en periode, betyder intet for mig - jeg tror på medicinalselskabet Bavarian over tid skal den op på de kursmål som er i dag og endnu hører op. God aften.
6/3 16:44
af Enkommentar1
Så jeg er fuldstændig ligeglad med hvad shorter og andre har af negative holdninger har omkring Bavarain Nordic - fakta er de har en egenkapital på 10,3 Mia kr., børsværdien er 12,2 Mia kr. I deres balance er der reelt intet aktiv på M-pox som har kostet USA ca 8 Mia at få udviklet. Om shorter kan snuppe den ned
6/3 16:44
af Brit
Det er intet galt på den front. Men der er noget galt, når aktien kan handles ned igen og igen. Der er noget som ikke bliver kommunikeret rigtigt. Jeg hopper nok også ind igen, hvis jeg kan lande en god pris.
6/3 16:41
af Enkommentar1
Kempen har gentaget deres kursmål på 320 og Nordea på 345 i dag. Jeg syntes det er et rigtig flot resultat samt deres forvetninger er meget konservative for det kommende år.
6/3 16:39
af Enkommentar1
Lyttet til deres web-cast - der blev spurgt efter ordre fra den frysetørret - Bavarian fortalte at det som USA tidligere har været fremme med at de vil have nogle kæmpe ordre stadigvæk var målsætningen som Bavarian havde forstået det. Deres oprindelige målsætning var to vacciner til ca 60 mio menesker.
6/3 16:30
af Brit
Jeg har smidt mine BN med lille tab. Om et par dage ligger den igen og roder rundt nede ved de 150. Måske tager jeg fejl. Det håber jeg.
6/3 16:25
af Brit
Dristigt, som du siger. Men interessant også! Det siger meget om psykologien bag aktier :-D
6/3 15:49
af Match
PS: Til sammenligning - lidt dristigt - er den indre værdi af ZealandPharma pr. 31/12 2023 på 27,28 kr. Og børskursen lige nu er på 666 kr. Så der er sandelig store forventninger til indtjeningen i ZP. Jeg har ikke aktien. Men de, der har været med på opturen har naturligvis tjent mange penge.
6/3 15:24
af Brit
Tak ;)
6/3 15:24
af Match
Indre værdi er den grundlæggende værdi af Bavarian Nordic uden fremtidige pengestrømme.
6/3 15:21
af Match
Så mit gæt ver Q3 er et opjusteret EBITDA på mellem 1,350 mia. kr. og 1,700 mia. kr. Men de helt store hop kommer først med guidance for 2025, hvor alle vaccinerne er hentet "hjem" og betalt. Plus Chikungunya. Men det er selvfølgelig også længe at vente, hvis man er utålmodig og nervøs.
6/3 15:19
af Brit
Hvad betyder "indre værdi" så?
6/3 15:18
af Match
Jeg kan godt se, at mine indlæg kan misforstås. Jeg vurderer ud fra nøgletallene for 2024, og inden der kommer opjusteringer - for det gør der - at aktiens fair value lige nu er mellem 173,10 og 183,10 kr. Da der allerede er sikret ordrer for 1,6 mia. kr. på Jynneos, og da der kommer en betydelig synergieffekt på salgssiden i 2024 - fordi sælgerne vil have et noget større udvalg af vacciner med til kunderne, samt salg til "private" MPOX ramte mennesker i USA og Europa.
6/3 14:55
af Brit
Match: Så faktisk er den for højt prissat?
6/3 13:58
af DaPhamius
Taler du for at den skal ned eller op?
6/3 13:26
af Match
Rabipur/RabAvert salg + 32% - Encepur + 40% eller ialt 1,578 mia. kr. Vivotif og Vaxchora 143 mio. kr. på 3 kvartaler. Forestil jer så, at Jynneos/Imvamune/Imvanex holder "normalen" fra 2022 på 1,730 mia. kr. i 2024 bl.a. på grund af den frysetørrede version.
6/3 13:21
af Match
Indre værdi pr. 31/12 2023: 132,40 kr. Det fortæller også, hvor forkert prissat BN er lige i øjeblikket.
6/3 13:20
af TheNote
Tak for assisstance. Efter en total "oprydning" af "alting" ser det ud til at virke igen. :-)
6/3 13:10
af JR70
Jeg synes det er for lidt med 2 indicatorer, så bruger det ikke så meget, men ellers udmærket :-) (link)
6/3 13:06
af ProInvestorNEWS
Aktier/middag: Bavarian uforklarligt i vejret efter velkendt regnskab (link)
6/3 13:05
af Brit
- også mig. Der er mulighed for to indikatorer i TW
6/3 12:57
af DaPhamius
Jeg betaler i hvert fald ikke for trading view og har et limit på op til 2 indicators ad gangen per aktie jeg kigger på
6/3 12:56
af DaPhamius
Du kan sætte op til 2 indikators på engang med gratis abonnement, men ikke strategi
6/3 12:53
af JR70
@DaPhamius - Tradingview, her kan man ikke ikke sætte indicatorer på uden betalt abonnement..
6/3 12:49
af DaPhamius
Tror bare de har nogle API problemer, som tradingview ikke har. Følger selv med på TA, og altid sjovt at se andres take i tilfælde at man har misset nogles eller je. Jeg har personligt et target på 180 i nærmeste fremtid og 220 tror jeg nok sidst jeg så på et tidspunkt, hvis det ikke var pga shorts
6/3 12:45
af TheNote
God idé DaPhamius. men undrer jeg ikke kan få investing.com til at virke. Kan se at Jr70 chart er fra samme. Hmm .. ??
6/3 12:45
af DaPhamius
(link) rigtige link her sry
6/3 12:44
af DaPhamius
TheNote. Hvorfor bruger du ikke tradingview? Det er gratis og samme værktøjer. (link)
6/3 12:40
af kkjoel
Hov, ikke overra(s)kende - bare opjusteringsdrivende (på sigt, når ordrene vælter ind).
6/3 12:38
af JR70
Undskyld det smuttede lige, her er 5 timers chart, der er lig med 4 timers, bortset fra, at MA20 er tættere på MA50. (link)
6/3 12:37
af kkjoel
I øvrigt nævner de at aktiviteterne ifm godkendelsen af Frysetørring (kob/mpox) blev forsinket af mpox ubbruddet (den havde alle der følger med regnet ud), men at de nu er tebav-mæ-snuje-i-æ-plovfur og vil indsende ansøgning om godkendelse i år. Jeg tror adskillige regeringer verden over har ventet på dette (da prisen/holdbarhedsperioden derefter falder) - så her ligger formentlig en overrakende - og opjusteringsdrivende - nyhed. Godkendelsen og efterfølgende ordrer!
6/3 12:33
af JR70
@TheNote Jeg har ikke problemer med at ligge chart op, så her er et 5 timers chart, hvor MA20 har retning mod endnu et death cross ved nedkrydsning af MA50, hvis ikke den glider af? -- (link)
6/3 12:21
af kkjoel
Ja, vi skal desværre jo udholde de negative røster - som ikke kan se/forstå casen - i en lidt længere periode end forudset ved 2023Q2 (hvor casen allerede i det store og hele var kendt!). Og stigningerne BURDE ske nu, hvor de vigtigste overordnede prioriteter/strategier/målsætninger er kendt og kommunikeret. Det ser dog ud som om der skal et par trigger-nyheder til. Dem kommer der heldigvis adskillige af i 24. Jeg skal ikke kede yderligere - de er alle kendt!
6/3 12:21
af JR70
Der er lukket 0,03% Shorts ind til videre, så umiddelbart var stigningen ikke den vilde shortlukning. Jeg er også overbevist om at aktien skal længere op, spørgsmålet er så, hvor bunden findes, hvor vendingen starter.? --- Jeg har bare en ide om at det mere eller mindre er de samme der kører kursen op og ned.--- Ja Zealand er steget voldsomt, men de har også gang i noget stort, Bavarian har brændt fingrene nogle gange, det har kostet kassen og lidt tillid.
6/3 12:19
af TheNote
Kan desværre stadig ikke publicere, men har du forstand på TA kan jeg anbefale man tager et kig på 5 hour chart.
6/3 12:16
af Cubinvest2021
@exitnu (10:13): det har du ret i og jeg sælger / køber kun dele af beholdningen så længe kursen stadig er styret af de store hedgefonde (short). Jeg har ellers været trofast aktionær siden 2021 og er med på den lange rejse.
Nyeste Først- Ældste Først   Side 37/670