Bavarian Nordic
Aktiesnakken
BITCOIN
Genmab
NOVO
TESLA
Bavarian Nordic
Ennogie
Shipping
Banker og Finans
Laks
GN Store Nord
Gubra
Biotek-snakken
OLIE OG GAS
Vestas
Zealand Pharma
AI/Kunstig intelligens
Hansa Biopharma
AMBU
Medico
Amerikanske aktier
Pharma
Maersk
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Chemometec
Danske Bank
Embla Medical
Forsvarsaktier
|
26/10 15:50 af Cubinvest2021 |
Jeg har tænkt nøjagtig det samme @Cupcake. Shorts er faldet til under 6% og der virker lidt underligt… måske de venter til at den stiger til at åbne nye positioner?
|
|
26/10 15:51 af Cubinvest2021 |
Der foregår noget…. Den stiger lige pludselig
|
|
26/10 15:51 af Cupcake |
de går hurtigt nu
|
|
|
26/10 15:53 af WorkTrader |
kom så med en mail på en kæmpe us aftale over 10 år...+ udskiftning af lageret
|
|
|
26/10 15:53 af WorkTrader |
...handlet 20-30 mio aktier siden sidst jeg kiggede..
|
|
26/10 15:54 af Cupcake |
@WorkTrader... Det skal først godkendes af kongressen - og det sker i hvert fald ikke før midtvejsvalget....
|
|
26/10 15:55 af Cupcake |
Stadig forholdsvis behersket Rel. volume (27%) = ligger i bundet af C25
|
|
|
26/10 15:57 af VærKritisk |
2023 bliver et kanon-år for Bava, det kan der næppe herske tvivl om. Men man behøver bare følge med i denne chat for at indse, at forventningerne også allerede er skruet enormt højt op. Nu må man jo bare håbe, at de Bava-tro og markedet ikke skruer forventningerne for højt, så de kun kan skuffe. Det sidste vi har brug for er en skuffelse (endda på en positiv baggrund) i denne aktie som er så skrøbelig. Men lige nu går det jo fint.
|
|
|
26/10 15:57 af WorkTrader |
ja..I know..drømmer bare..
|
|
|
26/10 15:58 af WorkTrader |
Til 15.54
|
|
|
26/10 15:58 af WorkTrader |
..må være et short tilbagekøb...
|
|
|
26/10 15:59 af VærKritisk |
Drømme er der heldigvis ikke skat på. Endnu altså…hehe
|
|
|
26/10 15:59 af WorkTrader |
Men Værkritisk...den ligger jo totalt underdrejet ift nøgletal, hvis vi ellers kan tro på Chaplin om fremtiden..og det gør jeg..so far.
|
|
|
26/10 16:06 af WorkTrader |
..og pludselige stigninger medfører sommetider efterfølgende pressemeddelelser...der er altid stråmænd :-)
|
|
|
26/10 16:07 af VærKritisk |
Ja, det er nok rigtigt, og jeg kan da også ret let at komme op med argumenter hvorfor man skal købe. Men i biotek kan man næsten også altid komme op med gode bud på noget der kan ødelægge festen. Og for ens egen skyld, det bør man altid være realistisk omkring. Jeg nok på dem til at jeg har købt igen
|
|
|
26/10 16:09 af WorkTrader |
fra Stocktwist, "$BVNRY
- News on current boosters
STEIN: About a month after getting the shots, the new boosters did not stimulate significantly higher levels of antibodies that could neutralize the omicron subvariants infecting most people right now.
The Bavarian Booster?
Six months post the booster vaccination with ABNCoV2, the neutralization antibody titers against Wuhan and the Omicron variant remained high and at levels associated with a greater than 90% efficacy."
|
|
|
26/10 16:11 af WorkTrader |
..men enig 16.
07, har været i biotek i +20 år :-)
|
|
|
26/10 16:11 af VærKritisk |
Mente at skrive…jeg tror nok på dem til at jeg har købt
|
|
|
26/10 16:12 af WorkTrader |
Måske nyheden fra STEIN, hvad det så er, har noget med stigningen at gøre..
|
|
|
26/10 16:14 af WorkTrader |
..uden at kunne verificere nyheden, men såfremt det er rigtigt...så er det rigtig gode nyheder for ABNCoV2...
|
|
|
26/10 16:23 af WorkTrader |
Expres2ion, don't mention the war, stiger også på det...så tror det er det...
|
|
26/10 16:23 af Cubinvest2021 |
Det giver mening fordi Expres2ion stiger parallelt
|
|
26/10 16:41 af Cupcake |
Rel. Volumen fortsat behersket 47% = nederste femtedel i C25
|
|
|
26/10 17:41 af BioBio |
Rob Stein's kommentar er fra et interview om et nyt ikke-peer-reviewed studie på bioRxiv. Rob nævner ikke BN. (link)
|
|
| ||
|
|
26/10 17:42 af BioBio |
Studiet kan findes her: (link)
|
|
|
26/10 17:49 af BioBio |
Studiet er på grupper af 14-21 deltagere og kigger meget groft på immunresponset (nAbs) 3-4 efter 4. skud med enten alm. Wuhan COVID-19 mRNA vaccine eller opdateret bivalent mRNA vaccine rettet mod både Wuhan og Omicron.
|
|
|
26/10 17:52 af BioBio |
Dette bliver også holdt op mod responset hos en anden gruppe/kohorte, som har fået målt immunresponset 5 uger efter 3. skud med alm. Wuhan mRNA-vaccine.
|
|
|
26/10 18:00 af BioBio |
Her ser de en geometrisk middel nAb-værdi mod Omicron (BA.4/BA.5) efter 3 skud vs. 4 skud alm. vs. 4. skud bivalent på hhv. 531 vs. 1366 vs. 1649. OBS. jo højere, jo bedre beskyttelse alt andet lige
.
|
|
|
26/10 18:03 af BioBio |
Så vidt jeg husker fra en anden artikel, som BN har refereret mange gange til i forhold til de 90%'s beskyttelse, så ligger nAbs-niveauet for dette på en geometrisk middel nAb på 100, hvilket vil sige, at både den alm. mRNA vaccine og den opdaterede bivalente mRNA vaccine beskytter vel over 90%...
|
|
|
26/10 19:05 af WorkTrader |
Ja…men altså ikke efter 5 uger, som vel er det springende punkt…hvis jeg ellers forstår dit skriv. Tak for update!
|
|
26/10 19:50 af Darvin |
Enig WT har selv været med i forsøgene med mRNA. Mine tal er bedre end snittet, men hver
|
|
26/10 19:50 af Darvin |
Efter hver vaccine er de faldet støt. MRNA holder IKKE.
|
|
26/10 20:17 af Cupcake |
@BioBio 17:41 Interessant tak "STEIN: Yeah, you might remember that these new boosters were authorized without any direct data about how well they work. To save time, the authorizations were based on how well shots aimed at an earlier omicron subvariant stimulated the immune system and on tests on mice. So these new studies provide the first direct data from people."
|
|
|
26/10 20:45 af BioBio |
@WorkTrader. Jeg manglede et ord (UGER) i 17:49. "Studiet er på grupper af 14-21 deltagere og kigger meget groft på immunresponset (nAbs) 3-4 UGER efter 4. skud med enten alm. Wuhan COVID-19 mRNA vaccine eller opdateret bivalent mRNA vaccine rettet mod både Wuhan
og Omicron."
|
|
|
26/10 20:48 af BioBio |
Det vil sige, at både de "gamle" Wuhan mRNA-vacciner (efter både 3. og 4. skud) og de nye bivalente Omicron+Wuhan mRNA vacciner (efter 4. skud) ifølge Bavarians egen terminologi og referencer er over 90% beskyttende efter 3-5 uger.
|
|
|
26/10 20:51 af BioBio |
Man skal dog selvføgelig tage højde for, at studiet ikke er gennemgået for fejl af kyndige uafhængige kollegaer (peer-reviewed), og data er baseret på meget små og heterogene grupper, hvor der er store forskelle på alder og tidligere COVID-vaccinehistorik
|
|
|
26/10 20:53 af BioBio |
Det nye i studiet er så, at der her er tale om data fra en uafhængig gruppe forskere, der umiddelbart ikke har forbindelse til hverken Moderna og/eller Pfizer, og der (som Cupcake i 20:17 refererer til) ikke mange data på mennesker med de nye bivalente Omicron mRNA-vacciner.
|
|
|
26/10 20:55 af BioBio |
De sætter desuden i det meget lille datasæt spørgsmåltegn ved, om de nye optimerede bivalente vacciner giver et bedre immunrespons. De viser en ikke-signifikant forskel på 1366 vs, 1649. Det er meget muligt, at man ville se en signifikant forskel med større og mere homogene grupper (dvs. flere deltagere med sammenlignelig alder og vaccinehistorik).
|
|
|
26/10 20:57 af BioBio |
Altså spørgsmålstegn ved om de nye bivalente vacciner mod Wuhan+Omicron er bedre en de originale monovalente Wuhan-vacciner
|
|
26/10 20:58 af Cupcake |
@WorkTrader (11:46) MPX Phiec - komitten blev samlet d. 20. ds. Tænker, at de har sendt en anbefaling til Tedros, der dog disse dage deltager i møde RCM73 (WHO Regional Committee for the Western Pacific).
|
|
26/10 20:58 af Cupcake |
(fort.) Måske en joint inkøbsordre a la PAHO?
|
|
|
26/10 21:01 af BioBio |
Der har vist i øvrigt i debatten været lidt tvivl, om Bavarians ebola-vaccine. BNs vaccine indgår i en kombinationsvaccine med Janssens ebolavaccine og er primært blevet brugt sådan. Her gives Janssens monovalente Zaire-vaccine (som er adenobaseret) først som prime, mens BNs multivalente Zaire+Sudan m.fl. (MVA-baseret) gives som boost. Hermed opnår man en god beskyttelse mod Zaire, men der vaccineres kun via BNs mod Sudan-varianten en gang. MVA er så vidt jeg husker, ikke så god som primer.
|
|
|
26/10 21:02 af BioBio |
Hermed opnår man ikke særlig god beskyttelse mod Sudan-varianten. Det ville her være bedst, hvis Janssens vaccine blev lavet i en ny version mod Sudan-varianten, og man ville så kunne booste med den samme multivalente BN vaccine.
|
|
26/10 21:30 af Cupcake |
(Pheic fort.) Selvfølgelig er MPX fortsat PHEIC/"fake". Det ændrer intet, at MPX er nogenlunde under kontrol i vestlige lande. Tænker der ville blive et ramaskrig i bl.a. Africa, hvis PHEIC-anbefalingen blev hævet... Opinion fra i mandags: "Africa faces another vaccine apartheid in the fight against monkeypox". (link)
|
|
26/10 21:34 af Cupcake |
@BioBio synes slet ikke Janssen nævnes i artikler omkring det nuværende udbud... Det lyder så "nemt", når du skriver, at det bedste ville være, at Janssens vacinne blev modificeret mod Sudan-varianten...
|
|
27/10 00:48 af Cupcake |
ØU 26/10 kl. 13.00 "Hvad skal Bavarian Nordic aktien efter de store udsving?" (link)
|
|
27/10 06:09 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
|
27/10 06:19 af Stroka |
God morgen. :-)
|
|
|
27/10 06:30 af Fandel |
Godmorgen...
|
|
|
27/10 06:58 af ProInvestorNEWS |
Torsdagens aviser med Carlsberg, Vestas og Ringkjøbing Landbobank (link)
|
