Bavarian Nordic
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Genmab
Zealand Pharma
Bavarian Nordic
Forsvarsaktier
Biotek-snakken
GN Store Nord
Amerikanske aktier
Ennogie
Gubra
Vestas
Grønne Aktier
Medico
AMBU
BITCOIN
Hansa Biopharma
Pharma
Shipping
Embla Medical
Laks
OLIE OG GAS
Politiksnakken
Banker og Finans
Chemometec
Smallcap og First North aktier
![]() |
19/9 16:38 af EliotSpitzer |
Rene - Jeg forstår godt at Helge gerne vil fremme den historie som ligger på hans platform. Og skal vi så ikke lade den ligge.
|
![]() |
19/9 16:32 af Rene |
Nu er jeg ikke kunde ved Nordnet og jeg kunne da godt læse artiklen !
|
![]() |
19/9 16:31 af ProInvestorNEWS |
PS: Det er for øvrigt rigtigt god stil at nævne, at links som deles eventuelt er for et begrænset publikum eller er gemt bag en betalingsmur.
|
![]() |
19/9 16:31 af EliotSpitzer |
Det også fint at se at BN bygger videre på vaccinen med yderligere studier. Det koster og derfor må kunder også betale for BN’s vaccine.
|
![]() |
19/9 16:30 af ProInvestorNEWS |
Det samme herfra René. :-)
|
![]() |
19/9 16:30 af EliotSpitzer |
Rene - Du får “Street credit” for at være hurtigest og jeg ser Helges pointe.
|
![]() |
19/9 16:29 af ProInvestorNEWS |
Det er helt almindelig praksis her på ProInvestor, når vi selv har artiklerne som alle kan tilgå.
|
![]() |
19/9 16:27 af ProInvestorNEWS |
Hej Rene´. Du linker til en artikel, som kun kan læses af Nordnetkunder. Vi udskifter blot dette til et link til samme artikel, som alle kan tilgå.
|
![]() |
19/9 16:26 af EliotSpitzer |
Det er IKKE kun til mpox men der ser ud som om gruppen også omfatter small pox. I forhold til bioterror styrker det motivationen for at vælge BN’s vaccine
. Kommentarer om ebola er også interessante.
|
![]() |
19/9 16:24 af Rene |
Hvad var årsagen til at mit indlæg med samme overskrift som jeres kl.16.15 blev slettet ?
|
![]() |
19/9 16:23 af EliotSpitzer |
Beklager -
«fik» skulle være fint og ged skulle være god-.
|
![]() |
19/9 16:16 af EliotSpitzer |
Det er så fra 12-18 år som nu også er med
|
![]() |
19/9 16:15 af ProInvestorNEWS |
Bavarians koppe- og mpoxvaccine bliver godkendt af EMA til unge (link)
|
![]() |
19/9 16:15 af EliotSpitzer |
Med de kommentarer som kom med WHO gedkendelsen lå der i kortene at denne EMA gedkendelsen også lige var på trapperne. Men fik at formalia er på plads nu.
|
![]() |
19/9 16:12 af Dusør |
Det har godt nok været en fin uge med en pæn ordre , godkendelse af vaccine. Det er kun kursen der ikke rykker nogen steder. Der bør være basic for en eller flere opjusteringer.
|
![]() |
19/9 13:52 af ProInvestorNEWS |
Ugekommentar #136 Investorernes våde drøm for september er gået i opfyldelse. Kort video: (link)
|
![]() |
19/9 07:05 af ProInvestorNEWS |
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked (link)
|
![]() |
18/9 19:38 af Bavainvestor |
Tak, så er jeg mere rolig
|
![]() |
18/9 19:30 af Kirt |
Det var ikke møntet på BAVA, men en generel betragtning ved opkøbs bud
|
![]() |
18/9 18:13 af Bavainvestor |
@kirt har millionærklubben lige sagt det eller var det da kursen var oppe at snuse til 300? Hvis det er nu, så mener jeg også, at det er useriøst - med analytikernes kursmål in mente. Så også nej tak her fra….
|
![]() |
18/9 18:10 af Bavainvestor |
@strøjer jeg kan godt se nu, at du har ret i at Orifarm er meget større end som så. Men marginerne er i hvert fald meget mindre end hos BN, hvor forretningsmodellen er en helt anden.
|
![]() |
18/9 18:06 af Kirt |
Et opkøbstilbud, i følge Millionærklubben, vil ligge 25% over dagskurs. Det siger jeg ikke ja tak til!
|
![]() |
18/9 18:01 af Bavainvestor |
Opkøb vil være fint, hvis det er det der skal til for at få værdierne frem.
|
![]() |
18/9 18:00 af Strøjer |
Min tese var bare, at med de muligheder der ligger i Bavarian + den oprydning, som burde ske i transformationen fra udviklende til producerende, så er der en rigtig god business case i opkøbet. I mit excel ark.
|
| ||
![]() |
18/9 17:56 af Bavainvestor |
Jeg kigger i Proff. Men lad nu det ligge, da det her jo er en BN tråd og vi vel begge blot vil have, at det skal gå BN godt. Det må også gerne gå Orifarm godt for
min skyld :-)
|
![]() |
18/9 17:55 af Strøjer |
så jeps, 1,6 mia euro i omst
|
![]() |
18/9 17:55 af Strøjer |
Jeg ved ikke hvor du har dit tal fra, men hvis du kigger i regnskabet, er det aflagt i mio euro
|
![]() |
18/9 17:54 af Strøjer |
I øvrigt var provokationen i Orifarm lige så meget, at Bavarians værdi er helt ved siden af i forhold til hvad andre giver for ting.
|
![]() |
18/9 17:53 af Bavainvestor |
Der hvor jeg ser har Orifarm altså kun 1,6 mia DKK i omsætning i 2023
|
![]() |
18/9 17:50 af Bavainvestor |
BNs omkostninger skyldes jo også primært R&D og produktion
- administration og salgsomkostninger er det mindste
|
![]() |
18/9 17:50 af Strøjer |
Orifarm aflægger regnskab i euro, og de har også egenproduktion nu
|
![]() |
18/9 17:45 af Bavainvestor |
Mig bekendt har BN væsentlig større omsætning end Orifarm nu. Orifarms store omsætning er desuden fordi de blot parallelimporterer andres produkter. Dvs. de har en meget lille magin. BNs omsætning stammer fra egenproduktion og BN tjener 50 gange så meget som Orifarm (1mia vs 20m) og har forventelig langt større vækst de kommende år.
|
![]() |
18/9 17:31 af Strøjer |
Jeg ved qgodt at Orifarm var et provokerende bud. Men kig på bavarian nu. Der er producerende, og knapt så udviklende. De slæber rundt på en masse omkostninger som det overtagne selskab, kunne fjerne. Orifarm omsætter for det dobbelte af Bavarian, og har logistik m.m til Bavas produkter. reduktionen af omkostninger vil kunne betale en stor del af købssummen. Bava er på en eller anden måde for lille til de store, og der er for meget bøvl i alle de incitamentsprogrammer.
|
![]() |
18/9 17:28 af Bavainvestor |
….at der nu endelig kommer så meget gang i produktion til lav pris i Afrika og vaccination løbende, så mpox bliver udryddet og markedet derved forsvinder
|
![]() |
18/9 17:27 af Bavainvestor |
BN må også være meget svær at værdiansætte. Når de nu kommer med deres frysetørrede version hvad sker der så? Køber forskellige lande så større lagre ind fordi de ikke behøver at frygte udløbsdatoen hvorved BN får nogle fantastiske år - og betyder det så, at salget vil gå markant tilbage efterfølgende fordi de forskellige landes lagre ikke skal fornys så ofte - hvis der altså ikke har været et forbrug. Og hvordan bliver indtjeningen under den aktuelle epidemi. Kan det også være……
|
![]() |
18/9 17:21 af EliotSpitzer |
Exitnu - Ja, se på kursudviklingen efter nyheden. Det nærmest en lige steg en time efter den. Har var der vist to algoritmer som låste hinanden inde.
|
![]() |
18/9 17:18 af EliotSpitzer |
Strøjer - Jeg kender Orifarm men det var ikke lige dem jeg havde i tankerne. Men det er hellere ikke big phams jeg har i tankerne. Der er en rekke mellomstore aktører, hvor dette kan give mening.
|
![]() |
18/9 17:13 af Bavainvestor |
Orifarm….tænker BN er ca 100 gange så meget værd som Orifarm….
|
![]() |
18/9 17:01 af exitnu |
Sikke en kursudvikling i dag: -0,25% :-) :-)
|
![]() |
18/9 16:53 af Strøjer |
Enig ES at 16:43. Kender et par stykker hos Orifarm, det ville lige passe ind hos dem.
|
![]() |
18/9 16:44 af EliotSpitzer |
Ja,
jeg er ikke i tvivl om at BN overholder spillereglerne.
|
![]() |
18/9 16:43 af EliotSpitzer |
Hvis jeg sad i ledelsen hos et stort farma-selskap så vil jeg bede mit M&A team at begynde at se på casen.
|
![]() |
18/9 16:43 af Cubinvest2021 |
Ja, men selskabet er forpligtet til at orientere markedet om nyheder, som kan have en indflydelse på kursen, herunder hvorvidt deres guidance skal ned-/ opjusteres.
|
![]() |
18/9 16:40 af EliotSpitzer |
Jeg tror at BN gør alt hvad der står i deres magt for IKKE at komme med en oppjustering nu. Rent PR mæssigt et det dårlig timing at gå ud til verden med det.
|
![]() |
18/9 16:37 af EliotSpitzer |
MCR - Det er ikke sikkert at det er hele ordren fra 8 august
bliver flyttet.
|
![]() |
18/9 16:34 af EliotSpitzer |
Følgende Reuters artikel slår fast at prisen er ikke kendt men antaker at den er under 100 $. Jeg personlig tror at vaccinepriser på disse store ordre kommer til at ligge på 50-80 $ per vaccine, hvis det er store order. (link)
|
![]() |
18/9 16:26 af MCR |
Vi er enige om at det er ordren på USD 139.7 mill, som kom d. 8 august der flyttes til 2025? og alligevel fastholdes forventningerne til 2024. De 139,7 mill USD = 940 mill DKK er vel så en opjustering af 2025? Nordea forventede før dette en oms i 2025 på 5.341 mill. - så det er jo en markant opjustering på 18%
, som ingen rigtig snakker om.
|
![]() |
18/9 12:54 af Bullish |
jo, her (link)
|
![]() |
18/9 12:46 af Bullish |
Jeg kan ikke se de $500 så det kan være det er en sidebemærkning..
|
![]() |
18/9 12:37 af Bavainvestor |
Gavi's fulde beredskab på $2-5b er også til pandemier a la COVID og vil i den henseende kun være en dråbe i havet. De har kun allokeret $500m af beløbet til Mpox
|