Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
12/9 14:14
af Strøjer
Virker bare vildt. Avancen fra 50 mio doser, vil i normale omstændigheder svare stort set til børsværdien. Ja, det er fugle på taget. Det var de 10-11 mio også for 2-3-4 uger siden
12/9 14:10
af Bullish
strøjer, ok det er +50 mio ( i alt 61 mio doser!!) og ja, det er mere usikkert. De 10 mio. har løbende været nævnt som det totale behov for at inddæmme epidemien i Congo, så dem tror jeg markedet har anset for afsat. Der er i hvert fald ikke kommet en reaktion på meddelelsen i dag.
12/9 13:16
af exitnu
ECB 0.25 cut :-)
12/9 13:06
af Strøjer
@bullish: Du skriver 13:30 at de 10 mio doser er indregnet i kursen. Det er jeg uenig i. Der stiller Bavarian netop deres produktionskapacitet til skue, for hvem der vil bide på. Altså uden ordre. Meddelelsen i dag burde få aktien til at eksplodere, fatter ikke at vi sejler rundt i den kurs endnu
12/9 13:04
af Strøjer
@bullish, der er altså ikke tale om at de har sikret sig produktionskapacitet, men at de snakker konstruktivt med kunder om det.
12/9 13:02
af Strøjer
@Bullish, jeg er nødt til at korrigere dig. 11:55 skriver du at Bavarian i fremtiden kan producere 39 mio doser HVIS der er kunder. Det er ikke det de skriver. De skriver:Baseret på disse tidlige, men meget konstruktive diskussioner, sammen med yderligere planlagte forbedringer af produktionsprocessen, har Bavarian Nordic identificeret yderligere 50 millioner doser, der, afhængigt af regulatoriske godkendelser og efterspørgsel, kunne blive leveret i løbet af de næste 12-18 måneder.
12/9 12:54
af Enkommentar1
Opdateret Kursmål fra alle i perioden fra 19/8 til 12/9 - Gis kursmål 300, 57 - Nordea har gentaget deres kursmål i dag på 345. Måske markedet vil se ordre inden den går op mod de 300 igen som for kort tid siden. Shorterne reagere på det og reducere sidste opdatering i dag er at de er nede på 4,04% - den 9/9 var de på 4,61% - dvs de vurdere at de skal stige ellers forøget de eller fastholdt.
12/9 12:38
af EliotSpitzer
Men hvad skete der lige med kursen da nyheden kom????? Er det et effektivt marked?
12/9 12:35
af EliotSpitzer
Endeligt så vil jeg lige understreget at Bavraian Nordic har ikke set så mange bekræftiget order endnu fordi der mangler fortsat regulatoriske godkendelser i en række lande i Afrika. Nogle order vil sikker også forblive fortrolig i den udstrekning at partner er blevet enig om det og de kun er sat på ramme-niveau og med konditioner, som skal opfyldes først.
12/9 12:32
af EliotSpitzer
Og jeg er også enig med Bullish i at dette er et signal til nationale myndigheder, overnationale myndigheder, velgørenheds-organisationer osv. om at er kapacitet og vi tror vi kan leverer til stor efterspørgsel, hvis blot der kan komme planer og ordrer.
12/9 12:30
af Bullish
@Enkommentar1 det hele blev jo indregnet i starten af august. De +10 mio doser blev nævnt 19. august. Nu skal vi jo lige se, om der er købere til 39 mio. doser yderligere.
12/9 12:30
af EliotSpitzer
Denne meddelse skal selvfølgelig tjene flere formål men jeg tror det bl.a. var vigtigt for Bavarian Nordic at få frem i lyset at de taler med lokale aktører i Afrika og at der faktiske er muligheder for betydelig mere produktion end de 10 mio doser som tidligere har været diskuteret. BN vil gerne styre nyhedsstrømmen omkring dette i stedet for rygter.
12/9 12:19
af Enkommentar1
Måske det er mig som er blevet fartblind - men jeg forstår ikke at Bavarian ikke stiger meget kraftig på deres meddelse, hvor vi før talte om fugle på taget begynder der nu at være nogle i "Gryden"
12/9 12:17
af Enkommentar1
Shortene reducere igen til 4,04%
12/9 11:57
af Bullish
Ja, og lige nu er det mpox, men om tre år er det noget andet - og så skal BN jo stadig være en foretrukken leverandør ;-)
12/9 11:53
af 3kilofisk
Ja, man kan få så store tårer i øjnene over den bemærkning, at man næsten glemmer, at det handler om at få ordrer for mange mia kroner
12/9 11:39
af Bullish
Men det vigtigste på den lange bane er jo PCs slutbemærkning:" Once again Bavarian Nordic, through innovation and our commitment to improving and saving lives has stepped forward as an important part of the international community’s response to the current public health emergency."
12/9 11:33
af Bullish
Ja, hvis der kan findes købere til dem, så bør det være penge i kassen.
12/9 11:14
af VGB
Tak Bullish det lyder som en plausibel forklaring på meddelelsen. Og som aktionær er netop de 39 mil. Potentielle ekstra vacciner noget som jeg tror kan drive kurser op over de kommende uger.
12/9 10:55
af Bullish
- og det planlægger BN at gøre - og med yderligere 39 mio doser de næste 12-18 mdr - HVIS der er kunder og efterspørgsel. Nu har BN meldt ud, så må sponsorer og kunder melde, hvad de vil købe.
12/9 10:55
af ProInvestorNEWS
Bavarian vil producere flere mpox-vacciner i år: Andre ordrer rykkes til 2025 (link)
12/9 10:55
af Bullish
Enig i, at meddelelsen er lidt svær at greje. Jeg tyder det sådan, at BN prioriterer produktionen af vaccine i 2024, og kan nå at producere i alt 2 mio. doser - altså flere end tidligere planlagt - men at de flere doser sælges til en lavere pris til UNICEFs tender, og dermed er guidance uændret for 2024. Til gengæld meldes om andre ordrer, som er udsat til 2025, og mulighed for at øge produktionen til 11 mio doser i 2025
12/9 10:38
af kkjoel
Og ja, tilbage til BAVA. Der behøver ikke være store langvarige kontrakter. Det vigtigst er store, vedvarende cashflows fra normalforretningen. Som om 2-3 år, når de er veletablerede med 7-8 (måske flere til den tid) rejsevacc, der genererer stabil/stigende omsætning.
12/9 10:38
af VGB
@strøjer naturligvis. Savner at de sætter flere tal i deres meddelser, ligesom de mener de gjorde ved 22 udbrudet. “I de seneste uger er der skrevet kontrakter om levering af x antal vacciner” Det betyder at ordrebogen for 2025 pt er på x antal
12/9 10:37
af Bavainvestor
Pressemeddelelsen er meget svær at forholde sig til, men jeg er sikker på, at det er positivt for Bavarian flere år frem. De havde på forhånd luftet muligheden for, at en aftale ikke ville betyde en opjustering. Det er jo helt sikkert fordi det ville sende et meget dårligt signal (til alle andre end aktionærerne, altså). Glæder mig til at se hvad analytikerne når frem til, når de ser det igennem og får hevet lidt flere detaljer ud af BN. Tror der bliver tale om opjusterede kursmål.
12/9 10:35
af kkjoel
De (dem af dem der spekulerer mod små firmaer) lever udelukkende af at have langt flere penge og meget bedre nerver end små investorer. Sådan lidt a la de store folkeforførere: man påstår/påvirker og satser på at folk rykker i flok. Uanset budskabet. Yderst usympatisk forretningsmodel. Massesuggestion. Jeg behøver næppe nævne navne....
12/9 10:34
af VGB
Og så længe bava ikke har underskrevet store langvarrige kontrakter og sikret et stabilt fundament så vil bava være interessant for shorterne
12/9 10:32
af Strøjer
@VGB: vil nye ordrer indgået i de seneste uger opveje den udsatte omsætning (dette fra deres info-mail/pressmeddelelse). Det er da rimeligt klart
12/9 10:26
af kkjoel
.. alverden..
12/9 10:25
af kkjoel
Kammertoner.. til shortere. Hvorfor i lverden dog det? De ødelægger fuldstændigt markedet for amatørinvestorer som os herinde. Og når vi taler små aktier er der overhovedet ikke tale om risikobalancering - som ved visse store aktier - men ren spekulation.
12/9 10:25
af VGB
Både denne og pressemeddelelsen hvor de oplyser at de kan levere 2+10 mil vacciner giver ligeså mange spørgsmål som svar. Savner klare og tydelige formuleringer. Er der eller er der ikke lavet kontrakter på 2 mil. Bava har brug for at være så gennemsigtige som muligt. Det er der brug for.
12/9 10:21
af Strøjer
Og ikke mindst, til stort set samme priser
12/9 10:20
af Strøjer
SÅ der er jo indkommet ordre på de 2 mio doser
12/9 10:19
af Strøjer
Denne beslutning har betydet, at visse eksisterende ordrer for 2024 vil blive udsat til 2025 for at give større fleksibilitet til at imødekomme yderligere akutte og nært forestående behov på andre markeder. Selvom dette vil udsætte en del af den planlagte omsætning for 2024 til næste år, vil nye ordrer indgået i de seneste uger opveje den udsatte omsætning, og derfor forbliver virksomhedens finansielle vejledning for 2024 uændret.
12/9 10:16
af exitnu
Trods alt: lad os lige få kammertonen, her i tråden - tak!
12/9 10:14
af kkjoel
Ingen vil savne jer.
12/9 10:13
af kkjoel
Skrid og kom ikke tilbage.
12/9 10:13
af kkjoel
Heraus!
12/9 10:13
af kkjoel
Shorter køter!
12/9 10:13
af kkjoel
Fy fy fy!
12/9 10:13
af kkjoel
Væk med sig!
12/9 10:12
af kkjoel
Federe ordrebøger, længere ud i fremtiden ~ mere forudsigelig omsætnig/cash flow ~ (forhåbentlig) mindre volatil kurs ~ større hovedpine for shortere. Hurrrraaaaaaaaaaaa :-)
12/9 10:10
af kkjoel
Samtidig er der stadigvæk UNICEF emergency tender'en + de andre samtaler/-arbejder med GAVI, afrikansk baserede producenter, osv, osv...
12/9 10:10
af exitnu
... jeg er klar til at tage noter :-)
12/9 10:09
af exitnu
Spændende at se hvordan shorterne løser denne problematik ...
12/9 10:08
af kkjoel
Så de har fået fyldt ordrebogen yderligere op - og er sikret mpox-vacc omsætning længere ud i fremtiden... til en normal høj pris (det er vestlige lande der køber)!
12/9 10:07
af Strøjer
Enig KKjoel, folk tigger om en stabil forretning, multi year er stabil forretning. Hvad vil aktionærerne have mere (ja, underskrevne ordre), men et selskab melder jo ikke sådanne noget ud, inden for den gældende lovgivning, hvis der ikke var noget som var kurspåvirkende.
12/9 10:06
af kkjoel
Så rigt igt rigtigt godt!!!Q
12/9 10:06
af kkjoel
Nogle af disse er fra lande der har lovet vacc til Afrika , altså fx US, Canada, Tyskland, Frankrig.
12/9 10:05
af Strøjer
Altså de snakker om at de har identificeret et muligt salg på 50 mio doser i de næste 12-18 mdr..... Det er jo sindsygt.
Nyeste Først- Ældste Først   Side 56/770